2018-09-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag tror som du här fast jag tror snarare att SD var frustrerad över att inte ha någon av dom. Han gick från 2 till 0 och detta klarade han inte av. Kränkt och ilsken fick bägaren att rinna över.

Jag tror det ligger nära till hands.

Verkligheten är oftast så banal. En ilsken och djupt kränkt man som blir lämnad av två kvinnor, som han inbillade sig kontrollera. Med en grandios självbild är det extra smärtsamt att publikt stå kvar ensam.

Med Svarte Petter kortet i hand.
Citera
2018-09-03, 23:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lika fullt finns massa andra vittnen som bestrider det Sh Holms påstår?

Jag tror att Sh Holms var intresserad av LW men hon avvisade honom. Tror att frågan har ställts och bekräftats här i tråden.

Det gör ju att det helt plötsligt finns en motivbild...?!

Det intressanta är inläggen ”LW ville inte ha med SD att göra, och skulle aldrig träffa honom”-typ.
Men hur skulle han då få ut henne? Tänk till nu (realistiskt gärna).

Jag vet att dom träffats, och jag vet att dom haft digital kontakt under måndagen.
Sh Holms har fel.

Håller med här. Hur många gånger har man inte sagt till män som är intresserade att man inte söker ett förhållande f.n.Jag tror LW på detta vis har sagt till Sh.Holmes att hon vill ha en paus från alla besvärlig män däribland SD.

Det behöver inte vara sanningen utan något som sagts för att inte såra Sh.Holmes känslor.
Tycker inte vi ska ta det som LW sagt till honom som fakta.
Citera
2018-09-03, 23:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jaså, du lovar att sticka om nån dristar sig att skriva "korkade eller elaka saker om LW"? Lite så som du gör under din punkt 3 nedan? Eller låter du dig bli avstängd?

"Trådstängningsattacker" är inte trevligt. Kan vi gissa på Ryssland?

Jag har fetat två partier i din punkt 3.
För flera veckor sedan gjorde jag en genomgång av det som jag beskrev som LW:s olika "svek" och hur dessa svek kan ha uppfattats av folk i hennes närhet och kanske även folk lite mer perifert placerade. LW:s svekfullhet skulle kunna ha utlöst en våldsam reaktion hos nån som inte var i balans. Kanske just p g a det upplevda sveket?

Jag hävdade, och det gör jag alltjämt, att en värre försyndelse i ett kristet samfund, än att en vigselförrättare i smyg går i säng med en av parterna hon vigt, det är väldigt svårt att tänka sig!

LW beter sig djupt omoraliskt och det är ingenting som ens behöver prövas.
Man kan säga att det inte var populärt bland folk i tråden att kanske tvingas omvärdera eller åtminstone justera bilden av den präktiga, extremt aktiva, geocachande trebarnsmamma man dittills hade sett i LW.
Jag fick veta att jag svartmålade LW. Jag har därigenom utpekats som en som skyddar SD och detta trots att jag har framfört SD som möjlig mördare. Jag har inte brytt mig om hur stark ev teknisk bevisning mot honom skulle kunna vara. Min uppfattning om SD är baserad på hur han formulerar sig i text och som jag i ett par omgångar har analyserat här i tråden.

OffT: Inte i nån tråd här på Flashback hotar jag eller hatar jag. Jag kan många gånger formulera mig svidande kritiskt och vara hånfull och raljant, men det är inte frågan om vare sig hot eller hat. Däremot ogillar jag pöbelmentalitet och lynch-"justis". Och hyenor.

Jag har varken upplevt att du hatar eller hotar i tråden och jag respekterar människor som dig som har starka åsikter som kan skilja sig från mängden ibland och då riskerar snarare Du att bli hotad och hatad men ändå står för dina tankar och åsikter. Starkt.

Denna åsikt om LW:s mindre smickrande sidor är tyvärr inte populär här och jag har själv blivit hatad och är mer eller mindre utfryst här av en del skribenter för att jag tycker som du. Det är synd i dagens demokratiska samhälle att man ska bli bemött på detta dåliga sätt bara för att man nyttjar sin åsiktsfrihet och inte har en personlighet som "passar" alla skribenter här.

Låt folk sänka sig till sandlådenivå och hata, utfrysa m.m. Håll huvudet högt. De nedvärderar bara sig själva med sitt agerande, inte oss 🌷
Citera
2018-09-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Håller med här. Hur många gånger har man inte sagt till män som är intresserade att man inte söker ett förhållande f.n.Jag tror LW på detta vis har sagt till Sh.Holmes att hon vill ha en paus från alla besvärlig män däribland SD.

Det behöver inte vara sanningen utan något som sagts för att inte såra Sh.Holmes känslor.
Tycker inte vi ska ta det som LW sagt till honom som fakta.

Tala för dig själv. Jag är uppriktig när jag säger det. För mig är det att visa respekt för motparten, bra pålitliga kompisar får man på köpet.
Relationer är inget spel.
Citera
2018-09-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Potentiellt långsökt tanke:
Detta med att Norgeresan skulle ha gått av stapeln den 15e, men sedan flyttades till den 16e.. Om vi ponerar att mordet var planerat och att GM kände till resan, men inte att datumet ändrades.. är inte tajmingen obehagligt läglig då?

Dvs; kan GM ha räknat med att anhöriga inte skulle sakna henne omedelbart, i tron om att hon var i Norge? Att det skulle fördröja upptäckten en dag eller två, innan anhöriga började ana oråd?

Tror egentligen inte att mordet var planerat men det är svårt att missa att resorna - både Norge och Usa - infaller löjligt nära i tid.

Bara en tanke av många, kan lika gärna vara den där slumpen. 😉

JA. Har nämnt det flera ggr i tråden tidigare och avresan var planerad att starta redan 05.00 på tisdag morgon. Ändringen rörde endast de i den aktuella gruppen och var knappast publikt på geocache forumet.

GM hade kort om tid på sig. Återstod bara sent måndag kväll/midnatt.
Citera
2018-09-04, 00:13
Medlem
Jag vill bestrida uppgiften om att ML och LW hade ett förhållande längre tillbaka i tiden (6-7 år tillbaka). Jag fann loggen som fick ML att börja geocacha (han hade loggat med sin pappa 2st redan 2008).

Softpocahontas: 2016-03-20
En helg med dottern i Stockholm går mot sitt slut. Dottern har tagit tåget själv till mormor och morfar i Norrköping och jag tar tåget hem mot Örebro. Men än är det inte slut på det roliga. Kliver av i Västerås och träffar en vän jag inte träffat på nästan femton år! Det blir ett roligt återseende och inför sista etappen på denna stockholmstur tas denna lilla cache. Det är evigheter sen m.g.l cachade, så han får minnet lite uppfräschat på vägen. Tftc

Kan vara en loggtext för andra att läsa med, så ta det för vad det är. Jag har hört att dom hade ett förhållande för 6-7 år sedan, men det behöver ju inte alls vara sant.
Citera
2018-09-04, 00:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ditt scenario är med visst fog snubblande nära sanningen.

Känner du SD?
Citera
2018-09-04, 00:30
Medlem
Fast jag skrivit om olika GM och de indicier jag funnit så efterfrågades dom, så jag tar upp en tråd jag finner mest i, den mot ML.

Läcköeventet 2018-04-21 - 23
USA 2018-04-28 - 2018-05-13
Geocachade med en kompis på måndagskvällen och FTF:ade en cache 20:28 i Virsbo
Pratade med CO till säg 20:45
Virsbo – Västerås 32 minuter restid och med 6st cacher på vägen ger ca 60min
Lämnade kompisen då ca. 21:45
Restid till Örebro 1:05, då är han hos LW ca. 22:50 (inte mycket tidigare i alla fall, men senare med marginaler).

Under vintern verkade ML och LW funnit varandra och vissa loggar pekar på umgänge utanför geocaching. Någon i tråden benämner ML som "mammas nya kille", om jag inte missminner mig.
Sedan börjar LW intressera sig för JH (BeholderX) och detta eskalerar på Läcköeventet.
LW är "intim" med JH, men försöker undvika att vara det inför ML men han visar "irritation" över situationen.
ML och LW reser och bor tillsammans under Läcköeventet.

Som ni ser reser ML till USA 5 dagar efter Läckö och kommer hem på söndagen innan mordet.
Sedan blir tidsaxeln väldigt intressant, speciellt om uppgiften att någon stod och väntade utanför LW.

Leker man med Sh.Holms uppgifter att LW inte ville veta av SD, vem skulle hon då gå ut med?

Har svårt att se hur och varför LW skulle försöka hota SD eller göra nått som får honom ur balans. Känns som hon hade fullt upp med JH och ML, lägg till dessutom förberedelserna inför födelsedag och norgeresa.
På SD:s "fördel" så undrar jag varför han i så fall skulle vänta till just måndagskvällen och då få bråttom att prata henne till rätta.

Som sagt, spekulationer på dom indicier jag finner.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-09-04 kl. 00:33. Anledning: Fel initialer
Citera
2018-09-04, 00:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag vill bestrida uppgiften om att ML och LW hade ett förhållande längre tillbaka i tiden (6-7 år tillbaka). Jag fann loggen som fick ML att börja geocacha (han hade loggat med sin pappa 2st redan 2008).

Softpocahontas: 2016-03-20
En helg med dottern i Stockholm går mot sitt slut. Dottern har tagit tåget själv till mormor och morfar i Norrköping och jag tar tåget hem mot Örebro. Men än är det inte slut på det roliga. Kliver av i Västerås och träffar en vän jag inte träffat på nästan femton år! Det blir ett roligt återseende och inför sista etappen på denna stockholmstur tas denna lilla cache. Det är evigheter sen m.g.l cachade, så han får minnet lite uppfräschat på vägen. Tftc

Kan vara en loggtext för andra att läsa med, så ta det för vad det är. Jag har hört att dom hade ett förhållande för 6-7 år sedan, men det behöver ju inte alls vara sant.

Varför envisas du med ML?
Har han en historia av att vara våldsam mot kvinnor?

Vad tror du om HD som alternativ gärningsperson?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-04 kl. 00:36.
Citera
2018-09-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Flytta fokus till andra tänkbara GM, samt förvirra.
Citera
2018-09-04, 00:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Fast jag skrivit om olika GM och de indicier jag funnit så efterfrågades dom, så jag tar upp en tråd jag finner mest i, den mot ML.

Läcköeventet 2018-04-21 - 23
USA 2018-04-28 - 2018-05-13
Geocachade med en kompis på måndagskvällen och FTF:ade en cache 20:28 i Virsbo
Pratade med CO till säg 20:45
Virsbo – Västerås 32 minuter restid och med 6st cacher på vägen ger ca 60min
Lämnade kompisen då ca. 21:45
Restid till Örebro 1:05, då är han hos LW ca. 22:50 (inte mycket tidigare i alla fall, men senare med marginaler).

Under vintern verkade ML och LW funnit varandra och vissa loggar pekar på umgänge utanför geocaching. Någon i tråden benämner ML som "mammas nya kille", om jag inte missminner mig.
Sedan börjar LW intressera sig för JH (BeholderX) och detta eskalerar på Läcköeventet.
LW är "intim" med JH, men försöker undvika att vara det inför ML men han visar "irritation" över situationen.
ML och LW reser och bor tillsammans under Läcköeventet.

Som ni ser reser ML till USA 5 dagar efter Läckö och kommer hem på söndagen innan mordet.
Sedan blir tidsaxeln väldigt intressant, speciellt om uppgiften att någon stod och väntade utanför LW.

Leker man med Sh.Holms uppgifter att LW inte ville veta av SD, vem skulle hon då gå ut med?

Har svårt att se hur och varför LW skulle försöka hota SD eller göra nått som får honom ur balans. Känns som hon hade fullt upp med JH och ML, lägg till dessutom förberedelserna inför födelsedag och norgeresa.
På SD:s "fördel" så undrar jag varför han i så fall skulle vänta till just måndagskvällen och då få bråttom att prata henne till rätta.

Som sagt, spekulationer på dom indicier jag finner.

Oj, var LW intim med JH bara 3 veckor innan mordet, och där ML blev irriterad över detta eftersom han och LW dejtade under denna tid?

Sedan reser alltså ML 5 dagar till USA och kommer hem dagen innan mordet och får kanske nyheten att LW vill göra slut och ska åka iväg till Norge med JH?

Där kan man också tala om ett svarsjukemotiv, ja. NU börjar jag förstå varför du håller ML som alternativ GM.

Var det ML som inte ens hade förhörts eller haft sitt alibi kollat fram till iaf 1-2 månader sedan? Fortfarande kanske inte kollad? Du eller Schazz sade detta någon gång nämligen.

I så fall har ju utredarna verkligen tunnelseende på SD och lär få det hett i en eventuell rättegång mot honom då försvaret kommer ta upp ML som alternativ GM och allt ovan som talar emot honom.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-04 kl. 00:55.
Citera
2018-09-04, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Har han en historia av att vara våldsam mot kvinnor?

Vad tror du om HD som alternativ gärningsperson?
Därför att det finns en klar motivbild. Han har visat irritation inför andra men behärskat sig.
Vet inget om han har visat våldsamhet (oavsett kön).
Varför skall inte han granskas? Jaha, han är inte skäligen.... Då kan vi lika gärna slå av tråden?
SD har visat handlingskraft på att få ut en person ur sin bil, men går inte ens dit. Detta har dryftats så mycket redan....

HD? Ingen aning. Givetvis finns en motivbild för henne med, men jag har inget som ens pekar eller antyder att hon har nått med det att göra.

Skulle vi leka med tanken att ML satt som skäligen och vi grävde upp den fakta vi vet om SD. Skulle det ropas lika mycket "Men ML är skäligen, så lägg ned"...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in