2018-09-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Ingenting förändrades förutom att de inte får stå på scenen, polisen har redan gett dem tillstånd.

Dåså bara att köra. Riktiga fittor är media och alla andra som försöker tysta ner afs, äckliga människor, men de slår bara tillbaka på dem själva.
Citera
2018-09-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag fick nyss reda på att min 88-åriga mormor ska rösta AfS.
Höll på att sätta kaffet i halsen, jag trodde hon var stenhård Moderat men tydligen hade hon röstat på SD i förra valet och nu är det AfS som gäller. Som hon själv sa: "Det är så fina pojkar, precis vad Sverige behöver"
Så även bland gamla krutkärringar fiskar Gustav & co. röster. Mycket glädjande.

MVH/Gnomegirl.
Så fint! Jag har faktiskt sett en hel del äldre damer längst fram vid valmötena. Det verkar finnas en stor bredd bland sympatisörerna, precis som bland företrädarna.

Ja, dessa pojkar och flickor är precis vad Sverige behöver.
Citera
2018-09-03, 21:03
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Med det sagt så har RonJeremyClarks en poäng i att det kan bli svårt för AfS att driva igenom deras olika samhällsidéer med kraftigt sänkt skatt. Detta är ju faktiskt något som autistliberalerna inte förstår, att upprätthålla ett seriöst, funktionellt, välfungerande modernt i-land med välfärd osv, faktiskt kostar pengar. Skatt är på ett ungefär som "hyra". Alternativet är liksom Zoomalia.

Tror du underskattar de skattemässiga påfrestningar som 2 miljoner bajshudingar faktiskt innebär för ett modernt i-land. Efter lyckad återvandring pratar vi om en effektiv lättnad av de offentliga finanserna på 50%+. Möjligheterna blir plötsligt enorma.
Citera
2018-09-03, 21:03
Medlem
NaZdravis avatar
Skulle vara helt sagolikt om det kom ett par tusen pers till Kungsan.
Fana vacker, gul och blå!
Citera
2018-09-03, 21:06
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Så fint! Jag har faktiskt sett en hel del äldre damer längst fram vid valmötena. Det verkar finnas en stor bredd bland sympatisörerna, precis som bland företrädarna.

Ja, verkar vara en rejäl bredd faktiskt. Allt från typisk lantlig arbetarklass till KTH-studenter och andra högutbildade. Allt från äldre damer till unga killlar. Har till och med sett en hel del personer med adliga efternamn på Twitter och Facebook som stödjer AfS.
Citera
2018-09-03, 21:07
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag

Var typ en tredjedel pensionärer på torgmötet som jag besökte. De satt förvisso på parkbänkar redan när jag kom dit, kan hända att de bara råkade sitta där och vägrade flytta på sig när mötet startade.
Citera
2018-09-03, 21:10
Medlem
Alla till Kungsträdgården den 7 september!
http://www.friatider.se/afs-valfinal-i-kungsan-stoppas-kasselstrand-nu-r-det-krig
Citera
2018-09-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Jag menar inte att det som du beskriver blir svårt för dem. Det finns hur mycket onödigt som helst som staten lägger pengar på som man kan ta av. Bara avskaffandet av invandringen, de parasiterande invandrarna som redan befinner sig i landet, biståndet, EU och alla andra helt och hållet meningslösa kulturmarxistiska projekt skulle frigöra enorma summor. Det jag menar är att det blir svårt att genomföra skattesänkningar utan att öka landets frihetsindex. Enda sättet det ens vore möjligt är genom helt verklighetsfrämmande åtgärder som att införa en massa onödiga förbud och regleringar, eller att göra enorma nedskärningar i allting och använda pengarna som blir över till corporate welfare, och något sådant står inte att finna i partiets program.

"Frihetsindex"? Vad är det för bögig dynga?

"Frihetsindex" låter verkligen ohyggligt osexigt och low energy...

Libertarianismen är en löjlig pk-rörelse som nu dessutom är helt överspelad sedan flera år tillbaka. Trump och alt-right knäckte de sista kotorna i ryggen på den libertarianska näsormen.
Citera
2018-09-03, 21:20
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Jag menar inte att det som du beskriver blir svårt för dem. Det finns hur mycket onödigt som helst som staten lägger pengar på som man kan ta av. Bara avskaffandet av invandringen, de parasiterande invandrarna som redan befinner sig i landet, biståndet, EU och alla andra helt och hållet meningslösa kulturmarxistiska projekt skulle frigöra enorma summor. Det jag menar är att det blir svårt att genomföra skattesänkningar utan att öka landets frihetsindex. Enda sättet det ens vore möjligt är genom helt verklighetsfrämmande åtgärder som att införa en massa onödiga förbud och regleringar, eller att göra enorma nedskärningar i allting och använda pengarna som blir över till corporate welfare, och något sådant står inte att finna i partiets program.
Nog för att det förekommer mycket svinerier med skattepengarna och att skattepengarna även i många fall används ineffektivt osv, men "platt skatt" är ingen social mirakelkur. Det är bara en populistisk valpoäng, som tilltalar folk som typ prioriterar den egna plånboken mer än det mesta. Den sortens människor är inte direkt kända för att vara stora tänkare, om du förstår vad jag menar.

Frågan är dock inte om skatten är platt, låg eller hög, utan om den klarar av att möta de sociala behov som finns. Och det finns inget som säger att 23% är den magiska siffran i det sammanhanget. Kanske hade det funkat bättre med en platt skatt på 15%, eller 33%, 65%, osv. Allt beror på vad samhället rent generellt har för behov. Tittar du på Ryssland och Saudiarabien, som båda har platt skatt, så kan de ju köra lite så pga oljeförsäljningen. I ett land som Sverige som inte har så mycket lukrativa naturresurser att profitera på, ja då är höga skatter av större vikt.

Sedan är inte frihetsindex enbart baserad på inkomstskatten, eller? Det är för övrigt inte heller nödvändigtvis alltid något bra med mer "frihet". Allt det innebär är att du kan skräpa ner och förstöra miljön och planeten rent allmänt, i frihetens namn. Översätter man detta rent socialt så kan man ju säga att mer friheter också förstör rasen med rasblandning Med andra ord, ökad import av thaihorer

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Tror du underskattar de skattemässiga påfrestningar som 2 miljoner bajshudingar faktiskt innebär för ett modernt i-land. Efter lyckad återvandring pratar vi om en effektiv lättnad av de offentliga finanserna på 50%+. Möjligheterna blir plötsligt enorma.
Nja, jag underskattar ingenting. Det är dyrt att driva ett modernt i-land. En av de större skattekostnaderna brukar ju i vanliga fall gå till militären, och AfS har väl tänkt rusta upp? Hur rimmar det med 23% platt skatt eller var de nu har tänkt sätta skattetrycket? Sedan är det ju ingen naturlag som säger att skattetrycket bara absolut måste vara hög och hela tiden öka. Det finns säkert perioder där man kan köra på låg skatt osv och det funkar lika bra.

Hur som helst är skattediskussioner rent allmänt hjärndöda och ett favoritämne bland tråkiga gubbar
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-03 kl. 21:26.
Citera
2018-09-03, 21:21
Medlem
Citat:
Var typ en tredjedel pensionärer på torgmötet som jag besökte. De satt förvisso på parkbänkar redan när jag kom dit, kan hända att de bara råkade sitta där och vägrade flytta på sig när mötet startade.
Äldre damer och herrar är kända för att vara ute i god tid. De visste nog vad de gjorde. När man tänker efter är det ju egentligen bara 20- och 30-talisterna och de tidiga 40-talisterna som i vuxen ålder fått uppleva det riktiga Sverige (pre 1968). De är formade av ett helt annat sätt att tänka än de yngre generationerna. De sitter dessutom på facit och kan jämföra det gamla Sverige med det nya. Kan tänka mig att jämförelsen inte faller väl ut.
Citera
2018-09-03, 21:29
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nog för att det förekommer mycket svinerier med skattepengarna och att skattepengarna även i många fall används ineffektivt osv, men "platt skatt" är ingen social mirakelkur. Det är bara en populistisk valpoäng, som tilltalar folk som typ prioriterar den egna plånboken mer än det mesta.

Frågan är dock inte om skatten är platt, låg eller hög, utan om den klarar av att möta de sociala behov som finns. Och det finns inget som säger att 23% är den magiska siffran i det sammanhanget. Kanske hade det funkat bättre med en platt skatt på 15%, eller 33%, 65%, osv. Allt beror på vad samhället rent generellt har för behov. Tittar du på Ryssland och Saudiarabien, som båda har platt skatt, så kan de ju köra lite så pga oljeförsäljningen. I ett land som Sverige som inte har så mycket lukrativa naturresurser att profitera på, ja då är höga skatter av större vikt.

Vad yrar du om Elias?
Sverige har en av Europas största gruv - och skogsindsutrier. Vi förser stora delar av Europa med vår järnmalm.
Citat:
Sedan är inte frihetsindex enbart baserad på inkomstskatten, eller? Det är för övrigt inte heller nödvändigtvis alltid något bra med mer "frihet". Allt det innebär är att du kan skräpa ner och förstöra miljön och planeten rent allmänt, i frihetens namn. Översätter man detta rent socialt så kan man ju säga att mer friheter också förstör rasen med rasblandning Med andra ord, ökad import av thaihorer

Nja, jag underskattar ingenting. Det är dyrt att driva ett modernt i-land. En av de större skattekostnaderna brukar ju i vanliga fall gå till militären, och AfS har väl tänkt rusta upp? Hur rimmar det med 23% platt skatt eller var de nu har tänkt sätta skattetrycket? Sedan är det ju ingen naturlag som säger att skattetrycket bara absolut måste vara hög och hela tiden öka. Det finns säkert perioder där man kan köra på låg skatt osv och det funkar lika bra.

Hur som helst är hela skattediskussioner rent allmänt hjärndöda och ett favoritämne bland tråkiga gubbar

Med lägre skatter blir Staten tvungen att priotera för att upprätt hålla välfärden.
Precis som Sverige gjorde innan 1965,när skatterna började skena i höjden.
Innan dess hade Sverige OECDs lägsta skattetryck...MEN...en välutbyggd grundläggande välfärd.
Med betoningen på grundläggande behov, så som välutbyggd infrastruktur, försvar och polis.

Plattskatt=ingen mer blatteskatt.
Citera
2018-09-03, 21:31
Medlem
elbrujos avatar
Riktigt hög energi nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem