Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 17:25
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En massa spekulativt trams i vanlig ordning.

Vad var trams?

Citat:
Okej, då tar vi bort Sentio från listan över trovärdiga opinionsinstitut. Vad gäller moderater och kristdemokrater så måste man vara en idiot om man litar på dessa vidriga landsförrädare. Ebba Busch Thor ville för helvete bevara decemberöverenskommelsen innan den, på papperet, lades ner medan Ulf Kristersson var en av Fredrik Reinfeldts trogna springpojkar när totalinvandringen inleddes. Man kan helt enkelt inte lita på dessa människor.

AKB var för övrigt lika mycket springpojke (flicka?), och var en av de som signerade DÖ. Hon var även den som sedan blev positiv till ett SD samarbete. För övrigt så var KD de första som drog sig ur. Du har alltså inget belägg för att ingen kommer att bli positiv till SD när till och med de som var de starkaste motreaktionerna tillslut blev det.
Åter igen så försöker ge bilden av att SD är hopplöst och att AfS är en bättre investering 2014. Detta för att ni vet att SD'are, och ett marginaliserat SD är ert informella mål. Vad är meningen med denna splittring för nästa mandatperiod?

Din konfrontation attityd spelar på den tolkning som gjordes i trådstarten. Att det ligger helt utanför ert intresse att nå politiska kompromisser. Vad är egentligen då syftet med AfS om de nu ska krossa SD eftersom ni förkastar allt som ska leda till politisk legitimitet, syna vänsterns rasargument, och gradvis få igenom sin egna politik.
Ni går igång på skrik på torget, men nu är det dags att börja redovisa detta ur ett konkret, saklig och trovärdig sammanställning. Hur ska något uppnås när det enda du vill kommer att leda bakåt för båda partierna.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-09-02 kl. 17:29.
Citera
2018-09-02, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det är väl liksom själklart att dom blir fällda, polisen filmade ju. Nä för har inte djur. Dags att ställa Afs till svars för sitt hat nu liksom. Eller förbjud hela partiet typ.
Du är en besvikelse för hela det svenska samhället. Svenska män har spillt sitt blod för att du ska få leva så fritt som du gör och det är så här du väljer att ge något i gengäld? Hatisk landsförrädare och folkförrädare som äter chips dricker cola och ligger med afghaner, på svenska mannens bekostnad.

Du kommer få en speciell plats i helvetet fröken! Inga bidrag i helvetet var så säker på det!
Citera
2018-09-02, 17:27
Medlem
hrwdtjs avatar
AfS har en vecka på sig. Om de håller upp tempot så kanske det kan gå hela vägen trots allt. Det finns bevislingen ett intresse för partiet.
Citera
2018-09-02, 17:28
Medlem
Snart lika många LIKES på Facebook som Centerpartiet
Citera
2018-09-02, 17:29
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Jag tänker aldrig rösta på ett parti som inte tydligt säger nej till NATO. SD röstade inte ner värdlandsavtalet, därför får de inte min röst i riksdagsvalet.Dock får de min röst i kommunvalet. Landstinget har jag inte bestämt än.
Citera
2018-09-02, 17:30
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoracing360
Snart lika många LIKES på Facebook som Centerpartiet

Hur många är de uppe i nu? Av någon anledning kan jag inte se antal likes.
Citera
2018-09-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det är väl liksom själklart att dom blir fällda, polisen filmade ju. Nä för har inte djur. Dags att ställa Afs till svars för sitt hat nu liksom. Eller förbjud hela partiet typ.
Skrik mer, ni är nyttiga för AfS framgång.
Citera
2018-09-02, 17:32
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Var Louise A i Göteborg i fredags och lyssnade bland publiken på talen? Tyckte jag såg henne där.
Citera
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Hur många är de uppe i nu? Av någon anledning kan jag inte se antal likes.

52 263 Lär lätt hinna ikapp Centern innan valet.
Citera
Medlem
Doktor Porks avatar
Lovade att skriva någon form av frontrapport från gårdagen. Det kanske inte är lika aktuellt idag, men det finns ändå en hel del intressanta observationer som gick att göra under de mötena. Delar upp det i två inlägg för att undvika mur med textkänslan lite.

Varberg:

Uppenbart en stad som till stor del är förskonad från de värsta invandringsrelaterade problemen. Nästan bara vanliga svenskar i rörelse och få invandrare den här dagen. Det måste ha varit minst 1000 personer i rörelse vid varje givet tillfälle kring torget Det var en marknad på torget i Varberg och det var alltså väldigt mycket folk i rörelse. Det fanns en plats kanske 150 meter bort där de flesta valstugorna låg. Mycket folk som passerade förbi där men få som stannade. Någon från Liberalerna prata i en mikrofon med en patetiskt liten högtalare när jag gick förbi där. Ingen som hörde det många meter bort.

Alternativ för Sverige hade slagit upp sin utrustning på ena sidan av torget. En bit framför detta såg man sossarnas valtält och de stod kvar där under talen. Man kunde sen en medelålders kvinna skaka på huvudet under talen. Det stod en hård kärna av öppna AfS-sympatisörer framför talarna. Direkt bakom dessa stod en sådan där patetisk vändryggendemonstration med mest medelålders svenskar, ett antal hade Fi-ballonger. Det kändes lite som målgruppen för de som är med i Jagärhär, och det var här de där två Sverigedemokraterna stod. Lite längre bak fanns sojavänstern med ett antal olika plakat och de bestod mest av yngre kvinnor och ett par män. Till skillnad från de flesta andra ställen så verkade de tydligen inte ens orka med att skrika ramsor. En hel del av buropen både här och i Falkenberg kom faktiskt inte från Ung Vänster utan från den medelålders gruppen demonstranter som både här och i Falkenberg stod närmre talarna än vad de tuffa antifascistiska motdemonstranterna från Ung vänster. Senare under talet gick det runt representanter för de flesta partierna i den bakre delen av publiken och försökte dela ut flygblad.

Jag stod en 50 meter bort kanske från talarna ganska nära Ung vänster bredvid en grupp killar i tjugoårsåldern. De hade uppenbarligen en kompis som befann sig närmre talarna. Det kändes som att de lyssnade på talen och var här av just den anledning. Det stod även en del andra svenskar med barn i närheten som sade att det var ett extremare parti än Sverigedemokraterna som talade men de stod likförbannat kvar och lyssnade hela talet. Det var många människor som jag såg stå och lyssna i varje fall ett par minuter som stod skymda bakom Torggrillen, diverse stånd eller vid sidan av scenen.

Något som också förtjänar att nämnas är ljudet. Det är jävligt hög volym och energi när man ser Alternativ för Sveriges möten live. Det här kommer inte fram på någon av livesändningarna till fullo eftersom mikrofonen på videokameran uppenbarligen har problem att fånga den här volymen. Det är bra tryck när man spelar musiken, basen försvinner helt i livesändningarna, och det var även så att det var nästan väl hög volym även bak där jag stod i Varberg. När Jeff Ahl och Gustav Kasselstrand drog igång för fullt så gick det att ta på stämningen. Minst halva torget måste ha varit inom hörhåll för att ha hört deras tal vid varje givet ögonblick när särskilt Jeff och Gustav talade.
Citera
2018-09-02, 17:33
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
AfS har en vecka på sig. Om de håller upp tempot så kanske det kan gå hela vägen trots allt. Det finns bevislingen ett intresse för partiet.

Skåne, Blekinge, Småland och sen final i Stockholm. Det kan absolut gå. Det ska gå!
Citera
2018-09-02, 17:33
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Jag har extremt svårt att förstå den här fatalistiska synen på återvandring av lögnare och kriminella. Vi är ett av världens mest driftiga folk - ett land av ingenjörer med vana att hitta smarta lösningar. Totalt nonsens att man inte skulle kunna upphäva beslut fattade på felaktiga grunder.

Det finns inget som är så starkt som en idé vars tid är kommen som Kasselstrand talade om idag. Det är dags för återvandring nu och då löser man det. Lagar kan skrivas om, beslut kan omprövas. Att det ska bo miljontals främlingar i Sverige är ingen naturlag utan bara ett resultat gjort på politiska grunder.

Ja det sjuka är att en massa slödder fått bo i Sverige och fått allt betalt för det, samtliga ska bli återbetalningsskyldiga, de länder som vägrar ta emot sitt folk de får betala för samtliga som vi måste hålla i förvar.

Det ännu sjukare är alla jävla dårar som vill att det ska vara så här, speciellt den extrema otacksamheten från alla invandrare som fått allt men tackar oss med kriminalitet. Dra åt helvete samtliga!

Många huvuden som ska till rakning här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in