Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Ja, jag är svårt allergisk mot ordet "frihet". Det får mig att tänka på Johan Norberg, Khepera och visf och då mår jag inte bra.
Freedom go to hell!
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%22Freedom_go_to_hell%22.jpg
Grejen är att "frihet" är en populär värdeladdad propagandaterm, som faktiskt inte betyder någonting. Frihet används lite hur som helst av både kapitalister och kommunister, för att förhärliga och skönmåla deras ideologier, när ironiskt nog, bägge dessa ideologier inte handlar om frihet överhuvudtaget. Den kapitalistiska "fria marknaden" är inte fri överhuvudtaget, eftersom kapitalistföretag springer till staten hela tiden för att driva igenom deras för folket mycket restriktiva trademark- och copyrightskydd (bara som exempel), medan judekommunistiska "free software" (aka "copyleft") inte heller är fritt i den bemärkelsen att du inte kan stänga källkoden, och så vidare. Och på den vägen fortsätter det bara man analyserar dessa så kallade frihetsideologier.
När någon politiker eller ideolog säger "frihet", då vill han bara marknadsföra hans senaste politiska bullshit idé med intelligensförnedrande propaganda.
Med det sagt så har RonJeremyClarks en poäng i att det kan bli svårt för AfS att driva igenom deras olika samhällsidéer med kraftigt sänkt skatt. Detta är ju faktiskt något som autistliberalerna inte förstår, att upprätthålla ett seriöst, funktionellt, välfungerande modernt i-land med välfärd osv, faktiskt kostar pengar. Skatt är på ett ungefär som "hyra". Alternativet är liksom Zoomalia.