2018-09-03, 19:39
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja, jag är svårt allergisk mot ordet "frihet". Det får mig att tänka på Johan Norberg, Khepera och visf och då mår jag inte bra.

Freedom go to hell!

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%22Freedom_go_to_hell%22.jpg
Grejen är att "frihet" är en populär värdeladdad propagandaterm, som faktiskt inte betyder någonting. Frihet används lite hur som helst av både kapitalister och kommunister, för att förhärliga och skönmåla deras ideologier, när ironiskt nog, bägge dessa ideologier inte handlar om frihet överhuvudtaget. Den kapitalistiska "fria marknaden" är inte fri överhuvudtaget, eftersom kapitalistföretag springer till staten hela tiden för att driva igenom deras för folket mycket restriktiva trademark- och copyrightskydd (bara som exempel), medan judekommunistiska "free software" (aka "copyleft") inte heller är fritt i den bemärkelsen att du inte kan stänga källkoden, och så vidare. Och på den vägen fortsätter det bara man analyserar dessa så kallade frihetsideologier.

När någon politiker eller ideolog säger "frihet", då vill han bara marknadsföra hans senaste politiska bullshit idé med intelligensförnedrande propaganda.

Med det sagt så har RonJeremyClarks en poäng i att det kan bli svårt för AfS att driva igenom deras olika samhällsidéer med kraftigt sänkt skatt. Detta är ju faktiskt något som autistliberalerna inte förstår, att upprätthålla ett seriöst, funktionellt, välfungerande modernt i-land med välfärd osv, faktiskt kostar pengar. Skatt är på ett ungefär som "hyra". Alternativet är liksom Zoomalia.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-03 kl. 19:46.
Citera
2018-09-03, 19:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ja, det är en konspiration.

Nej det är för att inte förstöra manus för scripted-news valvakorna som planerar för det sedvanliga SD mot resten upplägget. Hur fan skulle det se ut om AfS dök upp särredovisat med 4.1% på valnatten och förstörde manus för globlisterna och hällde grus i "mediadramaturgin"? Det går inte för sig.

Frågan är om Public Service kommer "glömma" att rita ut "Övriga"-stapeln också om den visar över 4%?
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-09-03 kl. 19:54.
Citera
2018-09-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Är det någon som har en aning om hur många valsedlar som har beställts ?

Jag har för mig att Yvonne Lindholm sa att det var 10 miljoner valsedlar som vägde 12,5 ton och kostade 600000 kr.
Citera
2018-09-03, 19:57
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
En alban naturligtvis...

Och det sedvanliga innehållet på en kriminell persons Facebook flöde, bilar och vapen (Kalashnikov AK-47). Inte så konstigt att han var där och protesterade mot sin framtida avhysning från landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Det skulle vara långt ifrån första gången. Det är dessutom en plats som lämpar sig ypperligt bra att filma. Kan bli intressanta rubriker utomlands när man slår ner en demokratisk demonstration ledd av riksdagsledamöter två dagar före riksdagsvalet.

Mäktigt. De rödgröna despoterna i Stockholm darrar nu. Kungsan är ingen ödeplats utan mitt i Stockholm i maktens centrum. Perfekt vald plats!

Polisen kommer knappast "slå ner" Afs demokratiska aktivister. Det är inte berusade skins vi pratar om. Plus idag filmas allting.

Gissar på rejäla avspärrningar och att många svenskar kommer nekas inträde till Kungsan. Så planera en alternativ mötesplats för dem som inte släpps in. Slottsbacken vid Slottet exempel. Glöm inte rejäla svenska flaggor vifta med.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Det stämmer. Det var detta "demokratiska" beslut från Stockholms stad som resningen kom till stånd och som gjorde att AfS troligtvis kommer in i riksdagen.

Det är som att se landet förvandlas till en auktoritär bananrepublik i realtid mitt framför ögonen. Helt jäkla sinnessjukt!
Citera
2018-09-03, 20:03
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Fy fan va bra dom var idag i Kristianstad efter att tom fick lite gnista av besked.

https://youtu.be/TGC2hICBB-s?t=2632

Gustav goes bananas på slutet på ett bra sätt.

Helt underbart att höra!
Citera
2018-09-03, 20:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Vi passerade just Centern i antalet följare på Facebook
Citera
2018-09-03, 20:16
Medlem
MandarinSallads avatar
Beställt valsedlar för typ en vecka sedan men har inte fått några än och idag är det sista dagen det går att beställa från hemsidan skriver AfS på Facebook idag. Borde jag beställa igen eller vänta och se om de dyker upp i veckan? I "värsta" blir det att handskriva.
Citera
2018-09-03, 20:17
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vi passerade just Centern i antalet följare på Facebook
"Ja, driv oss samman med gisselslag, och blåaste vår skall knoppas". ~ Heidenstam
Vi lever i spännande tider.
Citera
2018-09-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Beställt valsedlar för typ en vecka sedan men har inte fått några än och idag är det sista dagen det går att beställa från hemsidan skriver AfS på Facebook idag. Borde jag beställa igen eller vänta och se om de dyker upp i veckan? I "värsta" blir det att handskriva.

Vart bor du? Om du tar dig till kungsan på fredag borde du via afs kunna få valsedlar eller genom någon som är där
Citera
2018-09-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad

Förra söndagen beställde jag hem valsedlar ifrån tre olika partier, bla AfS. Först idag kom det från ett av partierna, ej AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in