2018-09-03, 12:39
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Folk som skriver att pappan är världens snällaste. Man är en ond person om man kan ta livet av en människa, och i detta fall tog han livet av tre oskyldiga personer. Kallblodigt! Så nej han är ingen snäll människa? På vilket sätt? Han är en kallblodigt trippelmördare!
Det är väl så med de flesta människor att de kan vara känsliga för vad livet och dess historia givit dem i vissa situationer. Förmodligen är han inte genuint ond utan är bara i en viss situation där han känt eller "fått ett kall"/"hört röster" att detta är lösningen. Att detta händer bland djupt religiösa människor har vi ju sett på många ställen.
Citera
2018-09-03, 13:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
OK samnytts källa kanske har noll koll

Äh, de har förmodligen ingen ”källa” i egentlig mening. De har nog tittat i tråden, men lite slarvigt.
Senast redigerad av Troian 2018-09-03 kl. 13:08.
Citera
2018-09-03, 13:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det är väl så med de flesta människor att de kan vara känsliga för vad livet och dess historia givit dem i vissa situationer. Förmodligen är han inte genuint ond utan är bara i en viss situation där han känt eller "fått ett kall"/"hört röster" att detta är lösningen. Att detta händer bland djupt religiösa människor har vi ju sett på många ställen.

Jag är inte så säker. Vad jag förstår har MGM haft jobb, så helt uppåt väggarna tokig tror jag inte han är. Dvs. inget ”hört röster”, utan att han döms till fängelse. Det utesluter för den delen inte psykisk ohälsa (spelmissbruk? depression?).

MGM verkar förresten inte heller vara djupt religiös.
Citera
2018-09-03, 13:10
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Sök på S*argon Isk*ander på facebook.

Det enda som kommer upp för mig är ”Sargon E*ha” när jag söker på det. Ingen som kan lägga upp en link?
Citera
2018-09-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Det enda som kommer upp för mig är ”Sargon E*ha” när jag söker på det. Ingen som kan lägga upp en link?

Han finns att hitta bland Nora Adam's vänner på fejjan.
Citera
2018-09-03, 14:03
Medlem
Censeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

https://m.facebook.com/profile.php?i...friends_search
Citera
2018-09-03, 14:38
Medlem
Då jag själv bor runt området och
Känner till det hela lite bättre nu via släkt och vänner så ska jag förklara.

Familjen är Assyrer som jag försåttt det

Det ska handla om att mannen inte ville träffa kvinnan och deras gemensamma barn av någon anledning och då ska kvinnan ha hämtat sin släkt där dom alla har samlats i mannens bostad och haft en liten drama kring hur det ska göra för att paret ska hålla ihop igen.

Efter några timmars pratade och sent på kvällen går släkten hem utom kvinnan och barnen, och när det lämnat bostaden ska mannen har fått sitt utbrott och först mördat barnen framför kvinnan och sedan gett sig på kvinnan men även efter detta försökta han ta sitt egna liv.

Efter detta ska han ha ringt polisen och sedan suttit på sin fotölj i vardagsrummet där släkten suttit sedan innan och han ska ha rökt en cigg.
Citera
2018-09-03, 14:43
Medlem
S*rgon Iskand*r *=a
Citera
2018-09-03, 15:11
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olleja

Det ska handla om att mannen inte ville träffa kvinnan och deras gemensamma barn av någon anledning och då ska kvinnan ha hämtat sin släkt där dom alla har samlats i mannens bostad och haft en liten drama kring hur det ska göra för att paret ska hålla ihop igen.

Efter några timmars pratade och sent på kvällen går släkten hem utom kvinnan och barnen, och när det lämnat bostaden ska mannen har fått sitt utbrott och först mördat barnen framför kvinnan och sedan gett sig på kvinnan men även efter detta försökta han ta sitt egna liv.

Efter detta ska han ha ringt polisen och sedan suttit på sin fotölj i vardagsrummet där släkten suttit sedan innan och han ska ha rökt en cigg.

Försökte han ta sitt liv? Nej, han klarade inte av det. Om du vill så gör du det. Stackars familj.
Citera
2018-09-03, 15:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Så paret var separerade? Och mannen ville inte försöka igen men blev pressad till detta av släkten?

Så obeskrivligt grymt att döda barnen framför en mamma. Vilka helvetes kval, ångest och smärtor hon måste känt å sina barns vägnar 😢 det känns ju värre för en mamma att få vittna detta än att bli "bara" bli dödad själv.
Citera
2018-09-03, 15:42
Medlem
Adhdqvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenneborg
S*rgon Iskand*r *=a
Det är 2 olika bilder nu.. en bild som enligt någon är på MGM bland BO vänner, och en bild på MGM där det är barn och fru på? Vilken av männen är det? Han med solglasögon eller han med fru och barn?
Citera
2018-09-03, 15:46
Medlem
Citat:

Du återger säkerligen de uppgifter du fått helt korrekt, men detaljer om vad som hänt när enbart gärningsmannen och offren befunnit sig i lägenheten bör tas med en stor nypa salt. Hur kan någon utöver gärningsmannen och polisen ha kännedom om det i det här skedet?

Barnen ska enligt vissa uppgifter ha mördats i sina sängar. Hur, och om det skedde när mamman såg på, är väldigt osäkert i nuläget.

En detalj som att mannen suttit i en fåtölj och rökt en cigarett i väntan på polis är inte särskilt viktig i sammanhanget, men den ger skäl till försiktighet om källans tillförlitlighet. Hur vet den att så var fallet? Det är föga troligt att vare sig polisen eller gärningsmannen informerat anhöriga om sådant.

Däremot är det intressant med den bakgrund du återger om slitningar mellan paret och att släkten försökt medla för att hålla ihop familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in