Citat:
Ursprungligen postat av
Olleja
Då jag själv bor runt området och
Känner till det hela lite bättre nu via släkt och vänner så ska jag förklara.
Familjen är Assyrer som jag försåttt det
Det ska handla om att mannen inte ville träffa kvinnan och deras gemensamma barn av någon anledning och då ska kvinnan ha hämtat sin släkt där dom alla har samlats i mannens bostad och haft en liten drama kring hur det ska göra för att paret ska hålla ihop igen.
Efter några timmars pratade och sent på kvällen går släkten hem utom kvinnan och barnen, och när det lämnat bostaden ska mannen har fått sitt utbrott och först mördat barnen framför kvinnan och sedan gett sig på kvinnan men även efter detta försökta han ta sitt egna liv.
Efter detta ska han ha ringt polisen och sedan suttit på sin fotölj i vardagsrummet där släkten suttit sedan innan och han ska ha rökt en cigg.
Du återger säkerligen de uppgifter du fått helt korrekt, men detaljer om vad som hänt när enbart gärningsmannen och offren befunnit sig i lägenheten bör tas med en stor nypa salt. Hur kan någon utöver gärningsmannen och polisen ha kännedom om det i det här skedet?
Barnen ska enligt vissa uppgifter ha mördats i sina sängar. Hur, och om det skedde när mamman såg på, är väldigt osäkert i nuläget.
En detalj som att mannen suttit i en fåtölj och rökt en cigarett i väntan på polis är inte särskilt viktig i sammanhanget, men den ger skäl till försiktighet om källans tillförlitlighet. Hur vet den att så var fallet? Det är föga troligt att vare sig polisen eller gärningsmannen informerat anhöriga om sådant.
Däremot är det intressant med den bakgrund du återger om slitningar mellan paret och att släkten försökt medla för att hålla ihop familjen.