2018-09-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terry-Butcher
Finns det någon FUP eller liknande där man kan läsa om hur det gått till?

Japp, det har de löst på tre dagar...
Citera
2018-09-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Du återger säkerligen de uppgifter du fått helt korrekt, men detaljer om vad som hänt när enbart gärningsmannen och offren befunnit sig i lägenheten bör tas med en stor nypa salt. Hur kan någon utöver gärningsmannen och polisen ha kännedom om det i det här skedet?

Barnen ska enligt vissa uppgifter ha mördats i sina sängar. Hur, och om det skedde när mamman såg på, är väldigt osäkert i nuläget.

En detalj som att mannen suttit i en fåtölj och rökt en cigarett i väntan på polis är inte särskilt viktig i sammanhanget, men den ger skäl till försiktighet om källans tillförlitlighet. Hur vet den att så var fallet? Det är föga troligt att vare sig polisen eller gärningsmannen informerat anhöriga om sådant.

Däremot är det intressant med den bakgrund du återger om slitningar mellan paret och att släkten försökt medla för att hålla ihop familjen.
jag läste någonstans att pappan skulle dränkt barnen i badkaret och efter det skulle pappan han dödat dom ännu en gång med kniv hur detta går ihop är över mitt förstånd alltså först dränka dom stackars barnen sedan knivhuggit dom efteråt
Citera
2018-09-05, 19:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack!

Kanske en lite dum tanke, men tycker att det ser lite märkligt ut i TR dagboken.

Målsägare kan ju både bestå avse offer och anhöriga.
Här räknas tre målsägare upp; sekretes MA, sekretess MB och sekretess MC. Alla företräds av samma målsägarbiträde. Kan detta avse de levande anhöriga som här räknas som målsägare?
Eller avses de två mördade barnen och mamman?

Längre ner i TR dagbok står att information om utsett målsägarbiträde skickats med lösbrev till dessa tre sekretessmarkerade personer.
Varför skulle man skicka ut brev om det är mordoffren som är sekretess MA, MB och MC?
Således borde sekretess MA, MB och MC vara anhöriga till de döda?
Lämpligen då förstagradssläktingar dvs moderns två föräldrar och syster.

Men ingenstans står det vad häktningsframställan avser, vilket brott och mot vem de begåtts som den misstänkte ska häktas för. Men det kanske är vanligt. Kan inte minnas att det sett ut så här annars..?

Hej

Av vad du skriver får inte jag heller ihop det.
Försökt att ladda ner TR dagboken men min dator vägrar och säger att det är virus. Vet du eller någon annan hur man kan läsa den?

Fruktansvärd händelse, blir illamående. Olika uppgifter om hur morden skett, kan de verkligen vara först dränkta till döds och sedan även knivskurna.
Citera
2018-09-05, 19:29
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terry-Butcher
Finns det någon FUP eller liknande där man kan läsa om hur det gått till?

Hahaha hur sjutton tror du att det skulle finnas en FUP ute nu när det var 3dagar sedan? Det är knappt häktningsförhandlingarna är klara. Det är skrämmande vad en del är dåligt på lästa här på Flashback. Men du verkar på blodigt allvar inte skojja när du skriver frågan, så här är det FUP = förundersökningsprotokoll Betyder det. Du får googla för att få en detaljerad information vad ett förundersökningsprotokoll är för jag orkar verkligen inte ens förklara för dig.....
Citera
2018-09-05, 19:42
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hedersmord förankrat i släkten är inte min hypotes, men ville bara problematisera påståendet att de skulle ha ingripit och blivit skadade. Likaså vet vi väl inte om han skadade sig själv eller om skadorna uppstått under moderns och barnens dödskamp. Ffa om modern behövde bevittna det vilket vore så oerhört grymt. Däremot verkar det finnas alltför många män som inte klarar att bli avvisade. Om det handlar om svartsjuka, eller att ”hedern” har blivit kränkt låter jag vara osagt. Vackra kvinnor verkar leva extra farligt. Att man ser sin familj som ens ägodelar och tar sig rätten att mörda den gör mig både arg och förtvivlad.

Hur kan du få detta till hedersmord när han dödat både barnen och mamman? Snälla förklara detta för mig nu är du snäll. Det är familjens man som har dödat sin fru & sina två POJKAR. Inte sin dotter, Och det är inte mannens familj som varit där och dödat. Så berätta för mig hur detta kan bli ett hedersmord? Detta mord har ingenting med att göra som släkten säger osv utan 99% svartsjukedrama med en kombination av berusning på antingen alkohol & / eller tabletter. . Men jag vill fortfarande höra din förklaraing till hur du kan få detta till ett hedersmord när två små POJKAR är inblandade.
Citera
2018-09-05, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Barnen dödades först och sen mamman.
Innebär det att mamman tvingades se på när hennes små barn dränktes, innan hon själv blev mördad?
Fullständigt horribelt i så fall!!
Detta mord var tillräckligt hemskt ändå.

Usch fy så hemskt sådant ska bara inte
få hända
Citera
2018-09-05, 20:14
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anstaltslivet
Hur kan du få detta till hedersmord när han dödat både barnen och mamman? Snälla förklara detta för mig nu är du snäll. Det är familjens man som har dödat sin fru & sina två POJKAR. Inte sin dotter, Och det är inte mannens familj som varit där och dödat. Så berätta för mig hur detta kan bli ett hedersmord? Detta mord har ingenting med att göra som släkten säger osv utan 99% svartsjukedrama med en kombination av berusning på antingen alkohol & / eller tabletter. . Men jag vill fortfarande höra din förklaraing till hur du kan få detta till ett hedersmord när två små POJKAR är inblandade.

Snälla läs innan du kommenterar, dumt att skapa onödig förvirring. För övrigt är det inte två pojkar utan en pojke och en dotter, om det i din värld har någon betydelse så håll dig till de fakta vi vet.
Citera
2018-09-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Snälla läs innan du kommenterar, dumt att skapa onödig förvirring. För övrigt är det inte två pojkar utan en pojke och en dotter, om det i din värld har någon betydelse så håll dig till de fakta vi vet.
Det spelar ingen roll att det inte två pojkar utan en pojke och flicka. Det finns inga hedersmord där en pappa dödat sina egna småbarn oavsett kön, och sedan även dödat deras mor. Kanske blev han galen av svartsjuka och misstänkte att barnen hade en annan far och då var det okej att döda dem också. Bara en spekulation.
Citera
2018-09-05, 21:00
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det spelar ingen roll att det inte två pojkar utan en pojke och flicka. Det finns inga hedersmord där en pappa dödat sina egna småbarn oavsett kön, och sedan även dödat deras mor. Kanske blev han galen av svartsjuka och misstänkte att barnen hade en annan far och då var det okej att döda dem också. Bara en spekulation.

Enligt vem så finns det inga hedersmord där pappan har dödat sina småbarn?
Har du tänkt att mannen kanske kände att frun gick för långt och fuckade hans heder genom att hämta dit halva hennes släkt som skulle prata han till rätta (enligt uppgifter som kommit in här). Och det fick han att mörda dem alla, börja med barnen för att få frun att plågas sen avsluta henne.
Hans heder blev kanske kränkt på det sättet.
Citera
2018-09-05, 21:06
Medlem
Namn eller fb på de inblandade?
Citera
2018-09-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Enligt vem så finns det inga hedersmord där pappan har dödat sina småbarn?
Har du tänkt att mannen kanske kände att frun gick för långt och fuckade hans heder genom att hämta dit halva hennes släkt som skulle prata han till rätta (enligt uppgifter som kommit in här). Och det fick han att mörda dem alla, börja med barnen för att få frun att plågas sen avsluta henne.
Hans heder blev kanske kränkt på det sättet.
I hederskulturer är männen viktigast. Kvinnor och könsmogna flickor är bärare av familjens/släktens heder. Barnen tillhör alltid pappans familj och släkt. En pappa skulle inte döda sina små barn av hedersskäl oavsett hur mycket hans fru hade kränkt hans och hans familjs heder.
Citera
2018-09-05, 21:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I hederskulturer är männen viktigast. Kvinnor och könsmogna flickor är bärare av familjens/släktens heder. Barnen tillhör alltid pappans familj och släkt. En pappa skulle inte döda sina små barn av hedersskäl oavsett hur mycket hans fru hade kränkt hans och hans familjs heder.

Instämmer i det du skriver.
Såvida inte det plötsligt kommit fram att MGM inte var barnens biologiska pappa...

Det finns obekräftade uppgifter på ett tredje äldre (?) barn som bodde på instution pga handikapp.
Båda föräldrarnas barn? Barn i tidigare relationer?
Senast redigerad av Solglittret 2018-09-05 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in