2018-09-03, 11:40
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tittar på livestreamen från Landskrona. Kasselstrand, Jeff Ahl & Co ser lite slitna ut. Ingen hög energi direkt. Ett fåtal lyssnare och samma gaphals som skriker EXAAAKT som tidigare. Åkesson hade gjort torget fullt av lyssnare.

Det jag ser är ett litet torgmöte där det är en del gamlingar i närheten. Varför skrämma bort ovetande gamlingar med brandtal, när det räcker med lugn och saklig information?
Citera
2018-09-03, 11:45
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Madeleine, en känd semifärgad sångerskas mamma:

https://twitter.com/Sharps_Wagner/status/1036310864972984321
Tack! Har hittat henne nu!
Citera
2018-09-03, 11:45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetskriget
Det jag ser är ett litet torgmöte där det är en del gamlingar i närheten. Varför skrämma bort ovetande gamlingar med brandtal, när det räcker med lugn och saklig information?

Gaphalsen skrämmer nog bort dem ändå.
Citera
2018-09-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Det är en väldigt viktig poäng. Jag pendlar mellan hur cynisk jag är från dag till dag. Våra val borde genomföras på en säkrad blockchain. Men skulle verkligen vårt globalistiska etablissemang tillåta det?
Bra idé. Rekommendera "Life after Google" för en aktuell översikt (juli 2018) om framtidens ekonomi, företag, personer och valutor.
https://www.amazon.com/Life-After-Google-Blockchain-Economy-ebook/dp/B072NYKG2G/ref=sr_1_1?s=digital-text&ie=UTF8&qid=1535967620&sr=1-1&keywords=life+after+google

Parlamentarismen är död
https://www.svd.se/haller-inrikespolitiken-isverige-pa-att-haverera

Röstar AfS2018 och hoppar lokalvalen
Citera
2018-09-03, 11:47
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Tittar på livestreamen från Landskrona. Kasselstrand, Jeff Ahl & Co ser lite slitna ut. Ingen hög energi direkt. Ett fåtal lyssnare och samma gaphals som skriker EXAAAKT som tidigare. Åkesson hade gjort torget fullt av lyssnare.

Det är väl självklart att de inte står och gallskriker när det är ca 20-30 pers på plats. Om det står 200 vänsterextremister som piskar upp stämningen är det en annan sak.
Senast redigerad av robotgura 2018-09-03 kl. 11:52.
Citera
2018-09-03, 11:57
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
För två år sedan åt jag lunch på torget i Kristianstad centrum, det var onormalt nerlusat med blattar och MENA. Kändes som Isengård straxt före fallet, fullt av orcher och underjordiska hålor.

Apropå Tolkien-spinnet från igår: Saruman kommer såklart i från Rosengård. Och där är fullt med uruk-haier, och när man ser det på avstånd så brinner det alltid lite här och där.
Citera
2018-09-03, 12:06
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Madeleine, en känd semifärgad sångerskas mamma:

https://twitter.com/Sharps_Wagner/status/1036310864972984321

Ah, en äkta hjärntvättad pk-person. Misshandlad av sin Gambian till make, skiljde sig inte förrän han fick PUT. Men kan ändå inte lägga ihop 1+1 utan fortsätter kämpa mot "rasismen".
Citera
2018-09-03, 12:08
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Bra idé. Rekommendera "Life after Google" för en aktuell översikt (juli 2018) om framtidens ekonomi, företag, personer och valutor.
https://www.amazon.com/Life-After-Google-Blockchain-Economy-ebook/dp/B072NYKG2G/ref=sr_1_1?s=digital-text&ie=UTF8&qid=1535967620&sr=1-1&keywords=life+after+google

Parlamentarismen är död
https://www.svd.se/haller-inrikespolitiken-isverige-pa-att-haverera

Röstar AfS2018 och hoppar lokalvalen
Tack för länkarna. Ska läsa boken när jag har tid. Jag tänkte först rösta SD i kommun/landsting men deras PK-utspel samt JÅ:s snack i utfrågningen om hur vi ska bygga en gemenskap kring ett heterogent samhälle bl.a., har avskräckt mig tillräckligt. Antingen röstar jag blankt eller på kristna värdepartiet i kommun/landsting.
Citera
2018-09-03, 12:09
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Bildandet av AfS, här är vad jag känner till:
Hösten 2016, kräftskiva och planering av partiet.
Därefter insamlande av 50 namnunderskrifter för att registrera partinamnet i Stockholm. Detta var inte för att verkligen ställa upp i lokalvalet utan för att blockera så att ingen annan kunde ta namnet.
Våren 2017, intern lansering av partiet.
Därefter insamlande av 1500 namnunderskrifter för att registrera partiet för riksdagsvalet.

Hösten 2017, stort internt möte för att diskutera partiprogram, logotype etc.
Våren 2018, lanseringsfesten.

Det fetade kan jag bekräfta, och att det pågick under sommaren. För jag var med och skrev på.

Citat:
Sen har det antagligen skett en hel del bakom kulisserna som inte jag känner till.

Ja, det kan du hoppa upp och klappa dig på! Och den här veckan sker det mer än någonsin bakom kulisserna

Det är betryggande att se att det inte är en massa läckor från AfS, som det är från t.ex. SD. Inte en enda läcka, väl? Man hemlighöll partistarten, alla avhoppade SD:are, osv, osv. Ett stabilt, sunt parti av vuxna människor, där man är lojala och målfokuserade.
Citera
2018-09-03, 12:14
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:

Åh, när du skriver så där blir i alla fall jag jättesugen på att gå tillbaka till SD!!!

Nä, lägg ner ditt j-a trollande någon gång.
Citera
2018-09-03, 12:15
Medlem
Jag tror faktiskt att vi kan vara helt säkra på att det rapporterade valresultatet är det korrekta. Jag har själv jobbat som valförrättare, och allt dubbelräknas av flera personer och dokumenteras sen i varje steg av redovisningskedjan. Det vore helt enkelt praktiskt nästan omöjligt med ett organiserat fusk, eftersom vem som helst kan kontrollräkna om de vill och därmed avslöja fusket. Hade det skett så hade det kommit ut.
Citera
2018-09-03, 12:18
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Åh, när du skriver så där blir i alla fall jag jättesugen på att gå tillbaka till SD!!!

Nä, lägg ner ditt j-a trollande någon gång.

Ska man inte få kritisera AfS i den här tråden eller är det bara ryggdunkar och runkinlägg som tillåts annars är man ett troll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in