Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Ska bli intressant att se hur representativa Facebooklikesen är, och vilken opinionsundersökning som var bäst/närmast i det här valet.
Parallellen till SD kan jag köpa, men inte Trump. Trump fyllde varje dag en massa fotbollsarenor, krossade hans motståndare i primärvalen osv, plus att Trump är lite larger than life osv. AfS är ett gäng ungdomar.
Detta val har Piratpartiet inte någon flata som har kapat partiet för att bedriva hennes särintressen mer än Piratpartiets hjärtefrågor (alltså piratkopiering, säkerhet och mindre övervakning på internetz osv), plus att i de två val som Piratpartiet ställde upp i före Anna Troberg, alltså före HBTQ-tramset, så ökade PP stadigt, och sedan backade PP med henne vid rodret (inklusive EU-valet 2014). Så bara på den punkten känns det som att det kommer gå bättre för PP i år. Utöver det så har vi nu under fyra år fått det inbankat i huvudet på oss hela grejen med Snowden, NSA/PRISM, Assange osv. Sedan sist men inte minst, faktiskt långt viktigare än precis allt annat (inklusive invandringsfrågan, och ja, jag är helt seriös): Piratpartiet är det enda svenska partiet som vill legalisera cannabis. Tyvärr förstår inte mainstreamtänkare vikten av cannabislegalisering; det är av monumental vikt och akut att cannabis legaliseras ASAP och att industrihampa börjar rocka loss, så i en logiskt tänkande värld hade Piratpartiet fått 100% av rösterna bara på den frågan. Hur som helst har faktiskt PP fått kring 1% i vissa opinionsundersökningar, och med tanke på att de har legat kring 0.38 till 0.63% i tidigare val så känns det ju inte helt osannolikt att de kommer få 1% i år, eller nära 1%. Jag hade i vanliga fall röstat PP i år också, men cannabislegalisering är som tur är på väg att bli en global verklighet snart hur som helst tack vare Kanada och USA, så för min del blir det istället en röst på SD i år.
Det är i alla fall en stor förlust för både SD och AfS att de inte tar upp cannabislegalisering. Detta innebär att SD/AfS antingen inte är upplysta i cannabisfrågan, eller helt enkelt intellektuellt oärliga. Eller så är det andra, "konservativa" intressen som styr deras nej till cannabis.
Blir Piratpartiet större än AfS, ja då får nationalister tänka om i cannabisfrågan och börja stödja den mest nationalistiska och ariska växten på planeten liksom?

Jag håller med om att deras frågor har en poäng. Men du har fel i inbankningen av övervakningssamhället
Citat:
Snowden överlämnade dokumenten till tidningarna The Guardian och The Washington Post i juni 2013. I december 2014 tilldelades Snowden Right Livelihood Award (som ibland kallas "det alternativa nobelpriset).[5]
Citat:
Den 19 juni 2012 framkom att Assange sökt politisk asyl i Ecuador och befann sig på landets ambassad i London.[32] Den 16 augusti 2012 kom beskedet att Ecuador beviljat honom asyl.
NSA, Snowden och hela den grejen är flera år gamla. Det blev ingen Assange eller Snowden-effekt för partiet 2014 då de till och med minskade och själva övervakningsgrejen mumlas det mest om nu för tiden.
Den stora frågan är också var de får ut sin politik? Finns det något stort forum där de är populära? Någon alternativ media med stort läsarfölje? Några trender som visar på att de diskuteras på sociala medier? Förutom från dig har jag inte hört ett knyst om dem de senaste åren.
På cannabisnästet flashback ligger de just nu på 0,33% i opinionsundersökningen.
(FB) Vilket parti ska du rösta på 2018, och varför?