2018-09-03, 09:28
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Återvandringsturnén fortsätter och idag är det: Landskrona, Helsingborg och Kristianstad som står på schemat. Spontant känns det som att mest störningar kommer ske i Helsingborg, de andra två städerna är mindre och ganska starka SD-fästen...
SD kanske mobiliserar sina motdemonstranter, de lär ju kunna samla ihop bra mycket mer än två stycken om de planerar i förväg.
Citera
2018-09-03, 09:31
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ska bli intressant att se hur representativa Facebooklikesen är, och vilken opinionsundersökning som var bäst/närmast i det här valet.

Parallellen till SD kan jag köpa, men inte Trump. Trump fyllde varje dag en massa fotbollsarenor, krossade hans motståndare i primärvalen osv, plus att Trump är lite larger than life osv. AfS är ett gäng ungdomar.

Detta val har Piratpartiet inte någon flata som har kapat partiet för att bedriva hennes särintressen mer än Piratpartiets hjärtefrågor (alltså piratkopiering, säkerhet och mindre övervakning på internetz osv), plus att i de två val som Piratpartiet ställde upp i före Anna Troberg, alltså före HBTQ-tramset, så ökade PP stadigt, och sedan backade PP med henne vid rodret (inklusive EU-valet 2014). Så bara på den punkten känns det som att det kommer gå bättre för PP i år. Utöver det så har vi nu under fyra år fått det inbankat i huvudet på oss hela grejen med Snowden, NSA/PRISM, Assange osv. Sedan sist men inte minst, faktiskt långt viktigare än precis allt annat (inklusive invandringsfrågan, och ja, jag är helt seriös): Piratpartiet är det enda svenska partiet som vill legalisera cannabis. Tyvärr förstår inte mainstreamtänkare vikten av cannabislegalisering; det är av monumental vikt och akut att cannabis legaliseras ASAP och att industrihampa börjar rocka loss, så i en logiskt tänkande värld hade Piratpartiet fått 100% av rösterna bara på den frågan. Hur som helst har faktiskt PP fått kring 1% i vissa opinionsundersökningar, och med tanke på att de har legat kring 0.38 till 0.63% i tidigare val så känns det ju inte helt osannolikt att de kommer få 1% i år, eller nära 1%. Jag hade i vanliga fall röstat PP i år också, men cannabislegalisering är som tur är på väg att bli en global verklighet snart hur som helst tack vare Kanada och USA, så för min del blir det istället en röst på SD i år.

Det är i alla fall en stor förlust för både SD och AfS att de inte tar upp cannabislegalisering. Detta innebär att SD/AfS antingen inte är upplysta i cannabisfrågan, eller helt enkelt intellektuellt oärliga. Eller så är det andra, "konservativa" intressen som styr deras nej till cannabis.

Blir Piratpartiet större än AfS, ja då får nationalister tänka om i cannabisfrågan och börja stödja den mest nationalistiska och ariska växten på planeten liksom?

Jag håller med om att deras frågor har en poäng. Men du har fel i inbankningen av övervakningssamhället
Citat:
Snowden överlämnade dokumenten till tidningarna The Guardian och The Washington Post i juni 2013. I december 2014 tilldelades Snowden Right Livelihood Award (som ibland kallas "det alternativa nobelpriset).[5]

Citat:
Den 19 juni 2012 framkom att Assange sökt politisk asyl i Ecuador och befann sig på landets ambassad i London.[32] Den 16 augusti 2012 kom beskedet att Ecuador beviljat honom asyl.

NSA, Snowden och hela den grejen är flera år gamla. Det blev ingen Assange eller Snowden-effekt för partiet 2014 då de till och med minskade och själva övervakningsgrejen mumlas det mest om nu för tiden.

Den stora frågan är också var de får ut sin politik? Finns det något stort forum där de är populära? Någon alternativ media med stort läsarfölje? Några trender som visar på att de diskuteras på sociala medier? Förutom från dig har jag inte hört ett knyst om dem de senaste åren.

På cannabisnästet flashback ligger de just nu på 0,33% i opinionsundersökningen.

(FB) Vilket parti ska du rösta på 2018, och varför?
Senast redigerad av ricardo22 2018-09-03 kl. 09:58.
Citera
2018-09-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allleee
Då har man lagt lite pengar på att AfS kommer in, 3.25 ggr pengarna kändes ändå okej.

Helt klart värde i detta spelet i dagsläget, men också betydligt lägre odds än vad du hade kunnat få genom att spela på endast AfS. Att något av de andra partierna kommer in känns väldigt osannolikt.
Citera
2018-09-03, 09:37
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Återvandringsturnén fortsätter och idag är det: Landskrona, Helsingborg och Kristianstad som står på schemat. Spontant känns det som att mest störningar kommer ske i Helsingborg, de andra två städerna är mindre och ganska starka SD-fästen...
Landskrona har ju en hel del kulturberikare så kan kanske bli lite kaos där.
Citera
2018-09-03, 09:38
Medlem
Ser nu på min Facebook vänsterfolk/sossar börjar dela afs video från deras återvandringsturne och alla är bara chockade man märker de inte har vetat om partiets existens, många som gråter ut.
Citera
2018-09-03, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g4mbler
Helt klart värde i detta spelet i dagsläget, men också betydligt lägre odds än vad du hade kunnat få genom att spela på endast AfS. Att något av de andra partierna kommer in känns väldigt osannolikt.

Känns väl som det är MED eller AFS som skulle kunna komma in om de blir nytt parti. Vad har katerina janouch för del i MED? Hon är ju väldigt invandrings kritisk och hur dåligt Sverige styrs. Hon kabske skulle passa in i AFS lol. Kanske inte hör hemma här, men ställer frågan ändå angående katerina janouch
Senast redigerad av mumin020203 2018-09-03 kl. 09:42.
Citera
2018-09-03, 09:53
Medlem
Lifeisnows avatar
Vem är toktanten som spottade Jeff Ahl i ansiktet?
Har försökt leta i tråden men hittar inte uppgiften. Om inte här så skicka pm till mig
Citera
2018-09-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Sen för att kontra det där klippet så kan man titta på detta:
Motdemonstranter, Alternativ för Sverige i Malmö och Lund (2/9-2018)
https://www.youtube.com/watch?v=2Bctuz8XS48
Mycket belysande video. Läkaren Mikael Simm berättar lugnt, sakligt och med stort medkännande om resursbristen i vården, hur patienter kommer i kläm och hur personalen går på knäna. Han blir överöst med hat från vänsteraktivisterna - de som utger sig för att försvara de svaga.

Än värre var det när de feministiska antirasisterna skrek "nazzesvin" när Louise Ask beskrev hur hon blir behandlad som kvinna i Malmö. Så vidrigt. Den här reaktionen (eller motsvarande) är faktiskt rätt vanlig när man som kvinna tar upp frågan om massinvandring av män från djupt patriarkala länder. Hur i hela friden kan dessa antirasister anse sig ha rätt att kräva att kvinnor ska engagera sig för deras sak när de själva är fullkomligt iskalla för massinvandringens konsekvenser för kvinnor? Att de lyckats hjärntvätta horder av svenska flickor är nästan outhärdligt att tänka på.

Jag är djupt imponerad av företrädarna för AfS som står ut med det här. I morgon går jag och lägger min röst.
Citera
2018-09-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Frågan är vad man ska skämmas över?

Åh, jag skäms över att jag inte slåss med näbbar och klor för att ha kvar våldtäktsmän och andra kriminella. Anne Ramberg har ju sagt att jag är en hemsk människa.

Åh, jag vill se till att vår välfärd inte ska krackelera och totalt falla samman, folk ska inte dö i vårdköer när dom redan skattats till döds. Hur kan jag se mig själv i spegeln?

Åh, jag tycker att brottslingar ska få rejäla straff så de inte kan vara ute efter något år för att sedan begå samma eller värre brott igen och skörda offer efter offer. Usch, vilket monster jag är.

Åh, jag tycker att vi ska ha färre no-go-zoner istället för fler. Vilken värdegrund har jag egentligen?

Åh, Syrien ber om att deras medborgare ska återvända och jag säger att det ska göras. Hur fan kan jag be att folk som jag gav (om än motvilligt) en fristad att åka hem, ska jag inte tvingas försörja dom livet ut?

Etablissemanget med media i spjutspetsen har marinerat folks hjärnor i åratal med deras förbannade dravel om att man är djävulen själv om man vill göra något åt detta. Prata med gemene man och de kommer likt en papegoja recitera det som mainstream media sagt utan minsta källgranskning eller analys.

Återigen, vad ska jag skämmas för?
Din post verkar retorisk så jag avböjer att svara på dina frågor.

För mig så är en röst på AfS lika klar som 1+1=2.

Jag kommer nog lägga ned min röst i de lokala valen. Vill inte ens rösta blankt. Tycker hela ideologin med parlamentarism har perverterats.

Citat:
”Håller inrikespolitiken i Sverige på att haverera?”

Politikerna har underskattat väljarna och bäddat för en situation då landet kan bli omöjligt att regera. När valet är över måste alla partier låta det inbördes taktikspelet få stå tillbaka och söka de lösningar som är bäst för landet. Det skriver Carl-Magnus Hyltenius, bland annat före detta ambassadör i Danmark.
https://www.svd.se/haller-inrikespolitiken-isverige-pa-att-haverera ingen betalvägg
Citera
2018-09-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Landskrona har ju en hel del kulturberikare så kan kanske bli lite kaos där.

Det finns ännu mer kulturberikare i Malmö och Göteborg, men på dessa platser var de knappt närvarande. Blattarna följer inte med i svensk politisk debatt verkar det som. De skiter i oss och vad vi håller på med, i dagsläget i alla fall.
Citera
2018-09-03, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumin020203
Kommer man in i riksdagen på säg 4.2 % så är media tvingade att skriva om partiet och ge publicitet, vid ett eventuellt omval kommer man sno många röster från både m och s, det är jag övertygad om. För många är nu partiet rätt okänt och är folk som inte äns vet att de finns. Ser gärna att afs plockar röster från moderaterna, Ulf Kristersson som statsminister eller Annie kan inte gå annat än utför
För två år sedan åt jag lunch på torget i Kristianstad centrum, det var onormalt nerlusat med blattar och MENA. Kändes som Isengård straxt före fallet, fullt av orcher och underjordiska hålor.
Citera
2018-09-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumin020203
Ser nu på min Facebook vänsterfolk/sossar börjar dela afs video från deras återvandringsturne och alla är bara chockade man märker de inte har vetat om partiets existens, många som gråter ut.

Det är vad jag har sagt hela tiden. De flesta i Sverige vet inte om att AfS existerar. Det är först nu det börjar lossna för att det har skrivits flera artiklar om AfS i rikstäckande MSM de senaste dagarna.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-09-03 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in