2018-09-02, 21:56
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Bättre med ett starkt SD än en bortkastad röst på Afs. Det är bättre att ge ett starkt SD en chans. Blir det för mycket Pk så får det bli Afs 2022.
Citera
2018-09-02, 21:57
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hhb
Du har väl rätt egentligen. Innebär det inte ökat partibidrag och andra förmåner om AfS får typ 1-3% ?

1% = Valsedlar utdelade 2 nästkommande val

2,5% Ekonomiskt Partistöd.
Citera
2018-09-02, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Såg du ens SVTs utfrågning ikväll? JÅ övertygar inte precis...
Han var klen. SD har vikt sig. Därför måste högafflarna fram. Vi gav SD en chans, de svek oss.

Inga fler lekar -AFS 9 sept.
Citera
2018-09-02, 22:03
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Tror dock många av dem röstade på Reinfeldt:
"Moderatledaren står alltså i en klass för sig, mer än sju av tio har stort eller mycket stort förtroende för honom. Bland M-sympatisörerna är stödet närmast nordkoreanskt, 94 procent har stort eller mycket stort förtroende för honom."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/moderaterna/article12721354.ab

Det gjorde de säkert. Inför valet 2006 var det massa moderater på flashback som med bestämdhet hävdade att en röst på "nazist SD" var bortkastad och man skulle rösta på Reinfeldt så skulle han styra upp migrationen. Idag låter det ju helt galet men då visste folk inte bättre. Jag hade varit i MUF efter Reinfeldt så jag hade en aning så jag valde att "kasta bort min röst" på nazist sd.
Citera
2018-09-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Bättre med ett starkt SD än en bortkastad röst på Afs. Det är bättre att ge ett starkt SD en chans. Blir det för mycket Pk så får det bli Afs 2022.

SD är sedan länge för mycket PK. Samarbetsförsök med Expo, förnekande av svenskars existens, ställningstagande för homoadoption, försvagat motstånd mot EU och NATO, protest mot AfS tillsammans med extremvänstern, kvotflyktingar och mycket annat. Lägg till detta total korruption och nepotism, inkompetens och allmän sunkighet som luktar illa.
Citera
2018-09-02, 22:05
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Ja.. "Heja Jimmie"-typer är som Sossar, hyllar sin ledare oavsett insats.

Det är för att de röstade S så sent som 2014.

De SDare du ser fara runt på forumet just nu och försöker tala om för andra vilka de ska rösta på, är alltså så lågintelligenta och politiskt oinsatta att de röstade sjuklövern så sent som fyra år sen.

Att dessa ska ignoreras och skrattas åt är ett understatement, deras intellektuella nivå ligger uppenbarligen på afrikansk nivå.

Men, många av dem är svenskar och de kommer automatiskt hjälpas av att vi andra mer medvetna gör jobbet åt dem.
Citera
2018-09-02, 22:06
Medlem
Citat:
Jag kan inte bestämma mig om jag ska rösta på AfS eller SD.. tror ni här i tråden att AfS har en chans att komma in i riksdagen 2018? Kanske röstar enligt följande

Riksdag: AfS
Kommun: SD
Landsting: SD

AfS verkar ligga helt okej i opinionen och spelbolagen har sänkt oddsen för att ett nytt parti ska komma in:
http://www.friatider.se/m-tinstituten-afs-bakom-succ-f-r-vriga-partier
https://www.politikodds.se/nyheter/oddsen-sjunker-hos-betsson-for-nytt-parti-i-riksdagen/

Jag vill tro att AfS kommer in men...
Vänta med att rösta tills valdagen. Hela valrörelsen måste rulla klart för att man ska få ett så bra beslutsunderlag som möjligt om man är osäker.
Citera
2018-09-02, 22:07
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Whoa! Flashback från 2006. Ge Reinfeldt en chans! Slösa inte bort er röst på extrema SD.
Citera
2018-09-02, 22:07
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:

Möjligtvis så får du chansen långt innan år 2022, för det har spekulerats om ett extraval den 23 maj 2019 i samband med Europavalet.
Citera
2018-09-02, 22:09
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Jag kan inte bestämma mig om jag ska rösta på AfS eller SD.. tror ni här i tråden att AfS har en chans att komma in i riksdagen 2018? Kanske röstar enligt följande

Riksdag: AfS
Kommun: SD
Landsting: SD

AfS verkar ligga helt okej i opinionen och spelbolagen har sänkt oddsen för att ett nytt parti ska komma in:
http://www.friatider.se/m-tinstituten-afs-bakom-succ-f-r-vriga-partier
https://www.politikodds.se/nyheter/oddsen-sjunker-hos-betsson-for-nytt-parti-i-riksdagen/

Jag vill tro att AfS kommer in men...
För mig är det uppenbart att de kommer in i riksdagen. Det kan inte vara så här mycket hype för ett parti utan att de kommer in. Övriga, Fi exkluderat, fick 4,8% i senaste YouGov, företaget som var bäst på att förutspå SD:s resultat i förra valet. Oddset för att ett nytt parti tar sig in i riksdagen är mycket lägre än vad oddset var för att Trump skulle vinna mot Hillary, och det fortsätter att sjunka. AfS har nått 50.000 likes på Facebook och det fortsätter att öka.
Citera
2018-09-02, 22:09
Medlem
Hur många gånger har vi haft extraval?
Citera
2018-09-02, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Hur många gånger har vi haft extraval?
Och vem fan bestämmer när det blir extraval? Lol! Totalt förfallet system.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in