2018-09-02, 21:41
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
For the record, så anser jag att domen mot Lindberg var fel, även om jag avskyr nazism. Det blir i längden ohållbart om man ska bestraffa gester och symboler som på något sätt anses likna det som är förbjudet.

Utan lag inget brott sa ju redan de gamla romarna, och med det menade man att vad som är förbjudet ska vara tydligt definierat i lagen.

Min poäng var dock att om Lindberg blev dömd för hets mot folkgrupp, vilket han blev, så kan Ahl mycket väl komma att åtalas för sitt agerande.

Det är ju inte ens förbjudet att heila i Sverige (och i detta fall har det inte ens förekommit något heilande). Kanske gjorde Ahl gesten med knuten näve för att hylla Tess Asplund? Som en hommage till BLM?

Sorgligt med repressiva myndigheter som vill styra vanligt folks armrörelser.
Citera
2018-09-02, 21:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Salvini, Strache och Orbán är de som är upptagna med regeringsarbete, men inte t.ex. Marine Le Pen. Därmed lägger jag in henne i mina troligare skrällgissningar. Och hon är den som har högst kändisfaktor (Tobias Svensson kan simultantolka). Annars tror jag att Strache är den som har lättast att komma loss av de upptagna herrarna.

Men om man letar lite djupare bland idoler och hjältar, så kan man tänka på t.ex. Pia Kjærsgaard elller Carl I. Hagen.

Någon representant för Lag & Rättvisa-partiet tillsammans med några polska brandmän skulle göra susen också

Så här gör man:

Man ringer upp Salvini i Italien och projicerar det live i storbild. Samma med Orbán och Strache. När man ändå håller på så kan man även ringa upp Trump

Nigel Farage och Marine Le Pen kan gott masa sig hit.
Citera
2018-09-02, 21:45
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Ja.. "Heja Jimmie"-typer är som Sossar, hyllar sin ledare oavsett insats.

Hahaha och det kommer från er. Jag behöver bara se på en enda stream från AfS torgmöte för att få diabetes från extasen chatten. Samma personer i varje stream-chat som hektiskt gör sig vild av orden från Ahl och Kassel trotts att de har kört på samma manus vid nästan varje möte
Samma personer kommer för övrigt till varje torgmöte för att klappa och ropa samma ord, ibland ändrar de knappt ens kläder

Alternativ för hejaklackar. EXAAAAKT
Citera
2018-09-02, 21:46
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Och likt alla kärnväljare som vägrar byta parti kommer de bli förråda JUST pga sin lojalitet.
Citera
2018-09-02, 21:46
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Hahaha och det kommer från er. Jag behöver bara se på en enda stream från AfS torgmöte för att få diabetes från extasen chatten. Samma personer i varje stream-chat som hektiskt gör sig vild av orden från Ahl och Kassel trotts att de har kört på samma manus vid nästan varje möte
Samma personer kommer för övrigt till varje torgmöte för att klappa och ropa samma ord, ibland ändrar de knappt ens kläder

De bryr sig iaf om att sända sina torgmöten... Medan SD-lever kvar på en tid innan sociala medier.

Det har också gett resultat, man är det snabbaste växande partiet på sociala medier.

Men men, är man nöjd med valaffischer där det står "SD 2018" så har man kanske inte så höga krav.
Citera
2018-09-02, 21:51
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Tror dock många av dem röstade på Reinfeldt:
"Moderatledaren står alltså i en klass för sig, mer än sju av tio har stort eller mycket stort förtroende för honom. Bland M-sympatisörerna är stödet närmast nordkoreanskt, 94 procent har stort eller mycket stort förtroende för honom."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/moderaterna/article12721354.ab
Citera
2018-09-02, 21:52
Bannlyst
Svag debatt. Vi behöver ta fram högafflarna.
AFS 9 sept. Inga fler soy politiker.

SD har fallit.
Citera
2018-09-02, 21:52
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise

Jag lovar dig att nästan varenda en av dem röstat på SD och skulle gjort idag om inte någon som Ahl och Kasselstrand satt ord på vad de egentligen känner. Detta skrämmer dig så klart. På med hatten för det kommer mera.
Citera
2018-09-02, 21:53
Medlem
hhbs avatar
Jag kan inte bestämma mig om jag ska rösta på AfS eller SD.. tror ni här i tråden att AfS har en chans att komma in i riksdagen 2018? Kanske röstar enligt följande

Riksdag: AfS
Kommun: SD
Landsting: SD

AfS verkar ligga helt okej i opinionen och spelbolagen har sänkt oddsen för att ett nytt parti ska komma in:
http://www.friatider.se/m-tinstituten-afs-bakom-succ-f-r-vriga-partier
https://www.politikodds.se/nyheter/oddsen-sjunker-hos-betsson-for-nytt-parti-i-riksdagen/

Jag vill tro att AfS kommer in men...
Citera
2018-09-02, 21:54
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hhb
Jag kan inte bestämma mig om jag ska rösta på AfS eller SD.. tror ni här i tråden att AfS har en chans att komma in i riksdagen 2018? Kanske röstar enligt följande

Riksdag: AfS
Kommun: SD
Landsting: SD

AfS verkar ligga helt okej i opinionen och spelbolagen har sänkt oddsen för att ett nytt parti ska komma in:
http://www.friatider.se/m-tinstituten-afs-bakom-succ-f-r-vriga-partier
https://www.politikodds.se/nyheter/oddsen-sjunker-hos-betsson-for-nytt-parti-i-riksdagen/

Rösta på det du sympatiserar mest och tror på, så länge som AfS får 1% så är rösten inte bortkastad.

Men måste erkänna att det känns väldigt bra just nu, man trendar stort på sociala medier, bara hoppas att det hinner visa sig i den sista YouGoV undersökningen.
Citera
2018-09-02, 21:55
Medlem
hhbs avatar
Citat:
Rösta på det du sympatiserar mest och tror på, så länge som AfS får 1% så är rösten inte bortkastad.
Du har väl rätt egentligen. Innebär det inte ökat partibidrag och andra förmåner om AfS får typ 1-3% ?
Citera
2018-09-02, 21:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Det är ju inte ens förbjudet att heila i Sverige (och i detta fall har det inte ens förekommit något heilande). Kanske gjorde Ahl gesten med knuten näve för att hylla Tess Asplund? Som en hommage till BLM?

Sorgligt med repressiva myndigheter som vill styra vanligt folks armrörelser.

Hovrättens dom mot Simon Lindberg får man nog tolka som att det numera är förbjudet att heila i Sverige, och dessutom förbjudet att utföra andra gester som liknar ett heilande.

Det enda som kan ändra på det är en dom i HD eller ändrad lagstiftning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in