2018-09-01, 10:43
Medlem
Spammers emot Wolves idag på trista gamla olympiastadion.

En mycket svår match att förutspå mellan två lag som satsat rejält på transfermarknaden.
Wolves motståndare har ju bränt 100 miljoner Pund och står med ett lag som inte känns samspelat ännu.Båda lagen liknar varandra i så motto att deffen känns aningen skakig och båda lagen har nog kvalite offensivt för att skada sin motståndare.

Det känns som att det finns mål i detta matchup.Jag tycker att Wolves har imponerat mera rent spelmässigt och hoppas på seger med 2-1...även om matchen skulle ha varit en kandidat för helgardering om jag spelat stryktipset.
Citera
2018-09-01, 11:11
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det känns som att det finns mål i detta matchup.Jag tycker att Wolves har imponerat mera rent spelmässigt och hoppas på seger med 2-1...även om matchen skulle ha varit en kandidat för helgardering om jag spelat stryktipset.

Vi får hoppas att vinsten (mot ett League One lag i och för sig) i cool-aid cup har gjort under med truppen, de har inte fan råd att förlora den här matchen. COYI!
Citera
2018-09-01, 14:11
Medlem
Vem ska rå på Liverpool?
Citera
2018-09-01, 14:16
Medlem
Man kan säga vad man vill och tycka vad man vill om Lookalike och hans Wolves runkande. Tror det är mycket ironi och glädje som ligger bakom men jag är såhär långt imponerad av Wolves.

De är en uppflyttad klubb som har en bra organisation och verkar ha en grundtanke som de följer. De är dessutom redo för PL spel så de kommer stanna uppe ett bra tag framöver. Målsättningen bör vara att först och främst få kontinuerligt PL spel för att sen flytta fram tänket och bli en toppklubb. Stoke byggdes inte på en dag.

Skillnaden på Wolves och övriga uppflyttade klubbar som kommer upp är att andra klubbar värvar spelare för miljarder utan tanke. För att sen falla ner igen. Medan Wolves har en bra tanke och organisation.

Så tummarna upp för Wolves och Lookalike har faktiskt spridit ett skimmer över Wolves som gjort att iallafall jag följer dom lite extra nu.

Fina spelare har de dessutom mycket tack vare samarbetet med Jorge Mendes.
Citera
2018-09-01, 16:12
Medlem
preben12s avatar
Sydkorea vann Asian Games precis mot Japan och således slipper Son och resterande spelare i truppen att göra två års militärtjänstgöring. Fint för Tottenham och tror Son kan lyftas rejält av det här och komma tillbaka enormt taggad.
Citera
2018-09-01, 16:25
Medlem
LFCYNWAs avatar
Roligt test på både Leeds och Boro igår när lagen möttes på klassiska Elland road.
Tycker framförallt Leeds får vara nöjda med en poäng, starkt av Boro att spela noll - noll på bortaplan och förlänga sin hållna nolla till fem raka matcher i ligan. Det blev ingen supermatch som jag trodde på förhand med böljande spel och ett Leeds som tryckte på och skapade.

Boro hade bra koll på Leeds även om spelet hackade lite väl ofta för hemma laget och man slog både bort passningar och valde fel alternativ när chanserna gavs. Boro däremot var tunga och rejäla framåt och det kändes farligt när man matade in hörnor, frisparka och inlägg i boxen. Tycker det var märkligt att inte Pontus startade som är stark på huvudet och hade kunnat tampas med Boros tunga centertank.

Mycket kamp hela matchen mellan ett starkt försvar hos Boro och ett starkt anfall hos Leeds som tog ut varandra och skönspelet försvann. Inte nog med att Boro hade det bästa läget man hade även anspråk på två straffsparkar som jag tyckte domaren hade kunnat blåsa åt båda hållen även om Leeds också hade anspråk på en straffspark.

Om nu inte Leeds klappar ihop som man vanligtvis gör så har man en bra chans på en topp placering och borde åtminstone klara att ta en playoff placering. Boro däremot får ses som en av kandidaterna att ta en av direkt platserna till premier league, speciellt nu när några andra förhandsfavoriter har börjat svagt.

Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Vem ska rå på Liverpool?
Trodde vi skulle vara med och slåss i år men efter matcherna mot Brighton och Leicester så är jag tveksam. Jag ska dock säga att det är tidigt på säsongen och för att vara med i toppen hela året så måste man vinna även om inte spelet övertygar.
Jag ser fortfarande City som etta men tycker Liverpool och kanske Chelsea borde vara närmare i år.
Citera
2018-09-02, 10:17
Medlem
Wolves med den första trepoängaren igår.Matchen var ingen höjdare men jag tycker dock att vi vinner rättvist till slut.Två bra keepers i Fabianski och framförallt Rui Patricio ser till att hålla siffrorna nere.
Adama Traore blir segerskytten i vad som är Wolves första övertidsseger i Premier League någonsin.

Next up för West Midlands stolthet är Burnley hemma på Molineux.Clarets överpresterade förra säsongen och nu är det tvärtom.Vi siktar på en ny trea och på att cementera vår nuvarande mittposition i tabellen.

För jävla trist med olympiastadion som fotbollsarena för övrigt.Allt som fanns på Boleyn finns inte på den nya själlösa arenan.Jag tycker att Porrfarbröderna har gjort Hammers fans en stor otjänst härvidlag.
Citera
2018-09-02, 18:39
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Vem ska rå på Liverpool?

Nja, vi ska nog inte räkna ut Spurs, Chelsea och City än. Det är trots allt bara fyra omgångar spelade. Dock är det synnerligen positivt att vi nu vinner matcher som vi med säkerhet hade tappat poäng eller förlorat tidigare säsonger. De senaste två vinsterna är sådana som markerar skillnaden mellan topplacering och kamp om Europaplatser. Sedan borde nog frågan formuleras hur bra kan Liverpool bli när allt klaffar för laget i 90 min. just nu hackar anfallsspelet stundtals rätt rejält trots fyra raka vinster.
Citera
2018-09-02, 18:44
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
...

Trodde vi skulle vara med och slåss i år men efter matcherna mot Brighton och Leicester så är jag tveksam. Jag ska dock säga att det är tidigt på säsongen och för att vara med i toppen hela året så måste man vinna även om inte spelet övertygar.
Jag ser fortfarande City som etta men tycker Liverpool och kanske Chelsea borde vara närmare i år.

Men det är väl just denna typ av segrar när spelet inte alls stämmer särskilt väl som är skillnaden mellan att kunna vara med och slåss i toppen eller att bara vara en utmanare till en fjärdeplats. En bra offensiv vinner matcher, en bra defensiv vinner titlar, det är en sedan länge etablerad sanning som fortfarande gäller och defensiven ser ju numera rätt okej ut. Ett insläppt mål på fyra matcher, tänk hur det såg ut defensivt för bara en-två säsonger sedan, hur många mål hade inte Mignolet fumlat in, hur många chanser hade inte Lovren och Matip gett motståndarna...
Citera
2018-09-02, 19:22
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Men det är väl just denna typ av segrar när spelet inte alls stämmer särskilt väl som är skillnaden mellan att kunna vara med och slåss i toppen eller att bara vara en utmanare till en fjärdeplats. En bra offensiv vinner matcher, en bra defensiv vinner titlar, det är en sedan länge etablerad sanning som fortfarande gäller och defensiven ser ju numera rätt okej ut. Ett insläppt mål på fyra matcher, tänk hur det såg ut defensivt för bara en-två säsonger sedan, hur många mål hade inte Mignolet fumlat in, hur många chanser hade inte Lovren och Matip gett motståndarna...
Jag håller helt med bra inlägg. Dock är jag fortfarande inte helt hundra på att vi kommer orka hänga med hela säsongen speciellt nu med tanken på den svåra gruppen vi fick i CL. Eftersom jag inte tror Salah någonsin kommer återupprepa en lika bra säsong igen som föregående så är det grundläggande att vi har ett försvar och en målvakt som håller hög klass.
Citera
2018-09-02, 19:31
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Jag håller helt med bra inlägg. Dock är jag fortfarande inte helt hundra på att vi kommer orka hänga med hela säsongen speciellt nu med tanken på den svåra gruppen vi fick i CL. Eftersom jag inte tror Salah någonsin kommer återupprepa en lika bra säsong igen som föregående så är det grundläggande att vi har ett försvar och en målvakt som håller hög klass.

Gör Salah bara en 50% av förra säsongen så är det ändå riktigt bra, särskilt nu när vi äntligen fått något som liknar en stabil defensiv. Sedan är det inte osannolikt att Mané kommer att gå ännu bättre denna säsong, glöm inte heller bort Sturridge som börjat hitta tillbaka till den form han hade för några säsonger sedan.
Citera
2018-09-03, 10:23
Medlem
Etrades avatar
Jaha jag får la krypa till korset och lyfta på hatten för Watford.
Dom drog det längsta strået i en jämn match igår. Och man kan förstå att laget har 4 raka segrar, mycket imponerande spel stundtals.

Deeney är riktigt tung längst fram.
Holebas är (när han lyckas hålla sig i skinnet) en lysande vänsterback med en mycket känslig vänsterdoja. 1+4 på 4:a matcher säger en del.

Nu väntar lite landskamper innan Spurs får besök av Liverpool i nästa omgång, jag har redan ont i magen hehe.
Hoppas en lättad Son kan återvända och göra skillnad i vissa matcher framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in