Roligt test på både Leeds och Boro igår när lagen möttes på klassiska Elland road.
Tycker framförallt Leeds får vara nöjda med en poäng, starkt av Boro att spela noll - noll på bortaplan och förlänga sin hållna nolla till fem raka matcher i ligan. Det blev ingen supermatch som jag trodde på förhand med böljande spel och ett Leeds som tryckte på och skapade.
Boro hade bra koll på Leeds även om spelet hackade lite väl ofta för hemma laget och man slog både bort passningar och valde fel alternativ när chanserna gavs. Boro däremot var tunga och rejäla framåt och det kändes farligt när man matade in hörnor, frisparka och inlägg i boxen. Tycker det var märkligt att inte Pontus startade som är stark på huvudet och hade kunnat tampas med Boros tunga centertank.
Mycket kamp hela matchen mellan ett starkt försvar hos Boro och ett starkt anfall hos Leeds som tog ut varandra och skönspelet försvann. Inte nog med att Boro hade det bästa läget man hade även anspråk på två straffsparkar som jag tyckte domaren hade kunnat blåsa åt båda hållen även om Leeds också hade anspråk på en straffspark.
Om nu inte Leeds klappar ihop som man vanligtvis gör så har man en bra chans på en topp placering och borde åtminstone klara att ta en playoff placering. Boro däremot får ses som en av kandidaterna att ta en av direkt platserna till premier league, speciellt nu när några andra förhandsfavoriter har börjat svagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
tjurenidiot133
Vem ska rå på Liverpool?
Trodde vi skulle vara med och slåss i år men efter matcherna mot Brighton och Leicester så är jag tveksam. Jag ska dock säga att det är tidigt på säsongen och för att vara med i toppen hela året så måste man vinna även om inte spelet övertygar.
Jag ser fortfarande City som etta men tycker Liverpool och kanske Chelsea borde vara närmare i år.