2018-08-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Inte alls, Jonas Sjöstedt, Ulf Kristersson, Fredrik Reinfeldt, Annie Lööf, Gustaf Fridolin osv. där har du sociopater och psykopater .

Lyssna på Den Kokta Grodan så får du lyssna på Gustav som person. Helt annat än de
politiska ledaren som är en roll han har, dessutom är han arg, tror du blandar ihop ilska med sociopati.
https://denkoktagrodan.podbean.com/

116 avsnitt just nu på 30-40 minuter var. Där får du en djupare inblick i Gustav plus att du får lära känna den före detta moderaten numera AfS riksdagskandidaten Erik Berglund, en riktigt frejdig man.

Fast du verkar dock inte bry dig så mycket som när du viftade bort att dina Moderaters ledare Ulf Kristersson är kriminell, korrupt och vill öppna gränserna (något han var öppen med när han var i Muf).
När du bestämt dig för något så är det så, vad än faktan säger, du väldigt typiskt svensk, som en traditionsröstande sosse

Gäller för dig också. Lyssna på:
Den Kokta Grodan

Börja med avsnitt 1 och jobba dig uppåt.
Så får vi se om du fortfarande tycker Gustav kanske är sociopat, min syn på saken är att han inte alls är det. Inte heller känslokall. En miss som många icke svenskar gör när de kallar svenskar för kalla.
De förstår oss inte alls som folk och vår lynne. Ni två låter väldigt unga och som aldrig lärt känna det svenska lynnet som är väldigt speciellt.

Du, jag har sett de allra flesta torgmötesvideona - det räcker för min bedömning. Sedan är det givetvis alltid vanskligt att "ställa diagnos" på distans. Jag skrev, att han k a n s k e är sociopat. Nu är ju sociopat en föråldrad psykiatriterm. Kanske antisocial personlighetsstörning - eller kanske bara narcissism. Men jag står fast vid mitt ömdöme, att en "normal" person inte skulle klara av att lyfta en så känslig politisk fråga som återvandring. Oavsett vilket, är Kasselstrand dock i gott sällskap. Många stora ledare kännetecknas av någon personlighetsstörning. En kvalitetsstämpel, m.a.o.
Citera
2018-08-31, 22:41
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Näe, de lämnade ut sitt kundregister och jag vill inte riskera min vapenlicens.

Fast NMR kan inte lämna ut din röst. Inte de som har hand om röstandet.
Citera
2018-08-31, 22:41
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nu avslöjar du dig själv som en halvbildad och okunnig AfS-sympatisör! Du vet uppenbarligen inte vad frihet vill säga. Och hur f-n kan du komma på den idiotiska idén att beskylla mig för det mångkulturella helvete svenska foilket faktiskt själva valt? Jag har aldrig röstat på sjuklövern, sanna mina ord!

Tror jag felciterade dig och trodde jag svarade blattehoran. Ber om ursäkt isf.
Citera
2018-08-31, 22:45
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Fast NMR kan inte lämna ut din röst. Inte de som har hand om röstandet.
Om förtroendet saknas så saknas en röst. Svårt att förklara men jag trodde de hade koll.
Citera
2018-08-31, 22:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Om förtroendet saknas så saknas en röst. Svårt att förklara men jag trodde de hade koll.

Inget parti kan se vem som röstat på dem.
Citera
2018-08-31, 22:49
Medlem
Citat:
Du, jag har sett de allra flesta torgmötesvideona - det räcker för min bedömning. Sedan är det givetvis alltid vanskligt att "ställa diagnos" på distans. Jag skrev, att han k a n s k e är sociopat. Nu är ju sociopat en föråldrad psykiatriterm. Kanske antisocial personlighetsstörning - eller kanske bara narcissism. Men jag står fast vid mitt ömdöme, att en "normal" person inte skulle klara av att lyfta en så känslig politisk fråga som återvandring. Oavsett vilket, är Kasselstrand dock i gott sällskap. Många stora ledare kännetecknas av någon personlighetsstörning. En kvalitetsstämpel, m.a.o.

Gustav säger och känner precis samma sak som i princip hela svenska folket, som är trötta på detta vansinne.
Jag skulle kunna tala betydligt hårdare och radikalare än Gustav har gjort (han håller en perfekt nivå enligt mig inför detta val). Och jag är ingen psykopat/sociopat.
Jag kan bara vara jävligt hård, men rättvis.
Citera
2018-08-31, 22:50
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:

Du har dock fel om Kasselstrand. Du kan inte ta torgmöten som enda referens.
Bedömningen blir helt felaktig.

Läs det här inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Känner inte Kasselstrand men jag får inga sociopatvibbar av honom.

Jag tycker att han alltid har givit ett ödmjukt och resonerande intryck i podden Den kokta grodan och besväras inte när hans sidekick tar mycket plats. Man kan också se en utveckling i hans tal, han var ganska försynt och försiktig som yngre. Det hade inte en sociopat varit, en sådan hade kört på utan nervositet redan från början.

En sociopat brinner inte för något utan gör allt bara för sin egen skull. Exempelvis så kunde han lätt spelat med i SD-ledningens spel och fått vara kvar som ledare över SDU och få en riksdagsplats. Absolut enklaste sättet för honom att få ära, pengar och makt.

Jag tycker mig heller inte se att han har den där själdöda genomborrande blicken som sociopater brukar ha. Exempel Reinfeldt, Svartenbrandt och bluffkirurgen Macchiarini.

Min uppfattning är i varje fall att Gustav är genuin, hoppas inte att jag har fel.

Mycket bra inlägg och jag håller med. En sociopat/psykopat hade som sagt lätt blivit en del av SDs ledning (finns flera där numera) och tjänat pengarna och framhävt sin karriär, inte hoppat på något som kan lyckas men även misslyckas.

Jag repeterar lyssna på Den Kokta Grodan.
då finner du Kasselstrand som han är som person, det är väldigt uttömmande.
Var inte som halvblodstrollet som hatar Sverige och svenskarna, som pratar psykopati men missar den helt öppna psykopatin i sin ledare Ulf Kristersson, en lång karriär av att ha trampat på folk (trots att han är en barnlös dvärg), stulit, roffat åt sig och jävlats.
Ett riktigt praktsvin till psykopat.
Citera
2018-08-31, 22:51
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inget parti kan se vem som röstat på dem.
Då har du chansen till räfst och rättning. NMR blottade sitt kundregister som de höll utan att skydda personuppgifter mot intrång. Helt oförlåtligt.
Citera
2018-08-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Man är inte en psykopat bara för att man inte har ett lika svagt psyke som Jimmie Åkesson.

Nu är du dock orättvis. Med tanke på all skit Jimmie fått ta från antidemokratisk pöbel till "motdemonstranter", alla okvädingsord - mordhot - att tvingas leva med konstant Säpo-livvakt sedan 2010 - det är inte en indikation på ett svagt psyke att klappa igenom mentalt under sådana förutsättningar.
Citera
2018-08-31, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan

Ingen kommer att skickas ut från Sverige pga. sin hudfärg eller sitt ursprung. Men om du är invandrare och grovt kriminell, bidragsparasit eller har ljugit om din ålder eller varifrån du kommer, ja, då kommer du att skickas hem till ditt ursprungliga skithålsland.

Sverige är för övrigt ett vitt land och svenskar är vita. Det finns dock plats för undantag som uppför sig väl.

Du motsäger dig själv eftersom en tredjedel av den totala befolkningen i Sverige inte rimligtvis kan betraktas som "ett undantag". AfS motsäger och kontrasignalerar också sig själva hela tiden. Kasselstrand sa idag att de vill göra Sverige svenskt igen. Svenskar är vita nordbor. Det finns idag förmodligen minst tre miljoner människor i Sverige som inte är vita. Andelen icke-vita i befolkningen ökar dessutom hela tiden.

Om man vill göra Sverige svenskt igen så måste man ju avlägsna merparten av de icke-vita som finns i Sverige idag, för annars kan ju inte Sverige bli svenskt igen. Detta är ju bara simpel logik. Det går inte ihop med att låta alla skötsamma invandrare stanna. Men visst, jag fattar att det är svårt att balansera budskap och vara politiskt taktisk, samtidigt som man måste beakta hmf m.m. Känslor verkar också vara svåra att balansera för många. Kall och klar rationalitet och logik är helt enkelt för känslomässigt jobbigt för de flesta normala människor.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-08-31 kl. 23:24.
Citera
2018-08-31, 22:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nu är du dock orättvis. Med tanke på all skit Jimmie fått ta från antidemokratisk pöbel till "motdemonstranter", alla okvädingsord - mordhot - att tvingas leva med konstant Säpo-livvakt sedan 2010 - det är inte en indikation på ett svagt psyke att klappa igenom mentalt under sådana förutsättningar.

Jag syftade inte på hans utmattningsdepression.
Citera
2018-08-31, 22:55
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Då har du chansen till räfst och rättning. NMR blottade sitt kundregister som de höll utan att skydda personuppgifter mot intrång. Helt oförlåtligt.

Vet jag ingenting om. Inget parti kan se vilka personer som gett dem röster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in