Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-30, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag undrar vad AfS tycker ska hända invandrare från Mellanöstern, arabvärlden som är höger. Ska de också utvisas fast de har samma ideologi?

Ja. Har man ljugit och fuskat när man kom hit så är det kört, då spelar det ingen roll vilka åsikter man har eller hur väl man har skött sig.
Citera
2018-08-30, 08:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Så länge ingen från AfS skadas så får de ställa till med hur mycket kaos de vill. Kan potentiellt ge massiva rubriker och uppmärksamhet till AfS.
Ja, men jag hoppas att man håller ett vakande öga på Kassel - bland rödingarna kan det finnas en extra mycket sinnessjuk, en ensamvarg som vill visa sig duktig. En eller ett par personer måste avdelas som "personskydd", även om jag tror att de redan tränat sina ögon för fara ganska bra under turnén...
Citera
2018-08-30, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du har uppenbarligen inte ens fattat att du inte fattat. Anledningen till att de tystar ner AfS är just precis att de fattar vilket hot de utgör.

Det är en skrämmande och frustrerande insiktslöshet, en skrämmande oförmåga att se mönster, som rökiga negern och vissa andra uppvisar.

T.ex. så var UG om NA i viss mån bra reklam för dem, men syftet med hela programmet var att anlägga en vinkel där de utmålas som ett hot, som agenter för främmande makt ("Russia is our friend!") och som några man framöver bör censurera, förbjuda och spärra in. Den vinkeln var ganska bra anlagd om man tittade på programmet genom en vanlig människas ögon.

Vänstern har ju länge haft många fler intelligenta, medvetna och pålästa människor i sina led än "högern" som mest har varit ett skämt och allmänt anti-intellektuell under många decennier. Nu finns det ju sedan ett antal år tillbaka människor inom den nygamla nationalistiska högern som tänker lite och som har lite koll, men även många av dessa är tyvärr naiva och oftast flera steg efter när det gäller att förstå vad som händer, varför det händer och vilka aktörerna är i olika sammanhang.

Högern lider fortfarande en stor brist på klarsynta analytiker och tänkare. Olika former av korkad konservatism och borgerlighet bär nog en del av skulden för detta och inte sällan så kommer ju några av de nutida nationalistiska tänkare som har utmärkt sig mest som skarpa och insiktsfulla från en vänsterbakgrund.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-08-30 kl. 09:16.
Citera
2018-08-30, 09:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Du är nog ganska ensam om den analysen.

Menar du mitt konstaterande att UG mest innehöll gammal skåpmat, eller att det var tur för AfS att de inte nämndes?
Citera
2018-08-30, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är tyvärr inte ekonom och känner inte heller personerna. Det vore ju mycket intressant om andra kunde se fler samband mellan Kasselstrand, Centerekonomerna, Handels etc.

Mycket intressant hur företagsekonomiska tekniker för fientligt övertagande kan ha använts i politiken.

Handels och liknande utbildningar verkar ju vara skola för ekonomiska globalister. Det är märkligt hur man skaffar sig den erfarenhet som t.ex krävs att leda DN i så unga år som Wolodarski började. Han gick bl.a Handels. Jag undrar om det verkligen var för att räkna debit och kredit på upplagan eller om Handels lär ut mer avancerad påverkan av opinioner, vilket ju affärer kan handla om?

Jag tror man kan se paralleller mellan Wolodarski och Kasselstrand. Båda har gått ekonomutbildning. Wolodarski driver en judiskt ägd tidning som jag tror de flesta uppfattar som Palestinavänlig! Kasselstrand driver ett parti som försöker presentera sig som nationalistiskt, men som mest förordar extrema och märkliga åtgärder som skadar nationalism, imho.

Du misstolkar mig. Handelshögskolan i Stockholm tar in hundratals nya studenter per år. Att ha gått där gör inte att man blir globalist automatiskt.

Vad jag var nyfiken på var om grupperingen Centerekonomerna som fanns där har någon koppling till att Centern omvandlades till ett parti för globalism. Som jag ser det så var det ett klassiskt fall av övertagande av en gammal folkrörelse för att fylla den med radikalt nyttt ideinnehåll.
Citera
2018-08-30, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, men jag hoppas att man håller ett vakande öga på Kassel - bland rödingarna kan det finnas en extra mycket sinnessjuk, en ensamvarg som vill visa sig duktig. En eller ett par personer måste avdelas som "personskydd", även om jag tror att de redan tränat sina ögon för fara ganska bra under turnén...

Ja, vi får hoppas att de är vaksamma och beredda. Polisen kan man inte förlita sig på helt och hållet.
Citera
2018-08-30, 09:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du har uppenbarligen inte ens fattat att du inte fattat. Anledningen till att de tystar ner AfS är just precis att de fattar vilket hot de utgör.

De här konspirationsteorierna om att media försöker tiga ihjäl AfS ger jag inte mycket för. Lokala media har rapporterat om deras torgmöten runt om i landet. Riksmedia har skrivit om dem upprepade gånger, både negativt (Hagwalls antisemitiska pajaserier) och positivt (AfS stora genomslag i sociala media).

Att alla tidningar inte har dem på förstasidan varje dag beror helt enkelt på att AfS är ett litet parti utan mandat som hittills inte synts i opinionsmätningarna.

Det enda som passar in under rubriken "tysta ner" är YouTubes censur av AfS.
Senast redigerad av Regulus 2018-08-30 kl. 09:23.
Citera
2018-08-30, 09:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det ska bli ett intressant lackmus-test på strömningarna i stort om nu Göteborgs AFA-grupp kommer och förstör för AfS. Kommer polisen att låta bangers-vänstern och stenslunga-blattar hållas eller kommer "Antifascistisk Front" att få smaka batong?

Jag tror på det senare.
Citera
2018-08-30, 09:30
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Du misstolkar mig. Handelshögskolan i Stockholm tar in hundratals nya studenter per år. Att ha gått där gör inte att man blir globalist automatiskt.

Vad jag var nyfiken på var om grupperingen Centerekonomerna som fanns där har någon koppling till att Centern omvandlades till ett parti för globalism. Som jag ser det så var det ett klassiskt fall av övertagande av en gammal folkrörelse för att fylla den med radikalt nyttt ideinnehåll.
Då uttryckte jag mig kanske dåligt. Jag vet inte så mycket om Handels. Jag hade bara gissat att de som hoppas vara med och leda stora företag ofta stöder en globaliserad agenda. Men jag kan ha fel. Trump, t.ex. Hur röstar ekonomer t.ex. Jag hade gissat att de övervägande röstade för partier som stöder globalisering. Fast var eleverna kanske inte redan globalister när de inledde utbildningen?

Jag vill inte dra tråden snett med detta. Detta är mitt enda inlägg om det. Dina kommentarer om Centerekonomerna var mycket intressanta. Hoppas någon kan knyta in Kasselstrand i det gänget.

Jag kopplar Kasselstrands MBA-utbildning till globalisering. Agrokultura som köper upp jordbruksmark i Ukraina och Ryssland och effektiviserar. Förmodligen försöker de slå ut lokalt ägd produktion. Hans andra jobb att göra marknadsbedömningar gissar jag gynnar multinationella företags inträde i nya länder.

Reinfeldt, Borg ...
Senast redigerad av wwr 2018-08-30 kl. 09:42.
Citera
2018-08-30, 09:42
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De här konspirationsteorierna om att media försöker tiga ihjäl AfS ger jag inte mycket för. Lokala media har rapporterat om deras torgmöten runt om i landet. Riksmedia har skrivit om dem upprepade gånger, både negativt (Hagwalls antisemitiska pajaserier) och positivt (AfS stora genomslag i sociala media).

Att alla tidningar inte har dem på förstasidan varje dag beror helt enkelt på att AfS är ett litet parti utan mandat som hittills inte synts i opinionsmätningarna.

Det enda som passar in under rubriken "tysta ner" är YouTubes censur av AfS.

Tror sanningen ligger någonstans i mitten här, men går nog mer på din linje. Jag tror mycket av nedtystningen helt enkelt beror på okunninga, lata och filterbubblade journalister. Man har knappt orkat följa uteslutningen ur SD från första början och nu när folk börjar dilla om något utbrytarparti tänker man genast något i nivån ND för att man aldrig själva hör talas om dem. Man följer inte alternativ media och har ingen egen uppfattning om verkligheten utanför vad redaktionen säger att man ska skriva om. Det skulle inte förvåna mig om Lena Mellin uppriktigt inte ens vet vilka de är.

Lokal media å andra sidan kanske inte är de bästa skribenterna, men de bryr sig knappast om vad andra journalister tycker man ska rapportera om utan går istället ut på stan när det blir jippo och skriver exakt vad de ser.

I opinionsmätningarna å andra sidan är det ju relativt klarlagt att man mörkar, men det är ju på begäran av updragsgivaren.
Citera
2018-08-30, 09:45
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kopplar Kasselstrands MBA-utbildning till globalisering. Agrokultura som köper upp jordbruksmark i Ukraina och Ryssland och effektiviserar. Förmodligen försöker de slå ut lokalt ägd produktion. Hans andra jobb att göra marknadsbedömningar gissar jag gynnar multinationella företags inträde i nya länder.
Du gör den kopplingen därför att du utgår från en hypotes, dvs. Kasselstrand är globalist och köpt av t. ex. Soros och Socialdemokraterna för att stoppa SD, som du till vilket pris som helst vill leda i bevis och då gör du de här kopplingarna som för vilken tänkande människa som helst framstår som helt snurriga. Med samma absurda resonemang är väl SD:s ledartrio också extrema globalister. De har liksom studerat humaniora i Lund och en av dem är till och med lärare. I dessa samhällsskikt är vänsterliberalism och globalism nästan helt förhärskande.

Nä, försök lugna ner dig med dessa galna teorier. Lägg din "Heja Jimpa"-valsedel i urnan och invänta valresultatet. Om du lyssnar på AfS torgmöten och Kasselstrands framträdanden i poddar så ser du den mest Sverigevänlige och vältalige politiker det här landet har skådat på decennier.
Citera
2018-08-30, 09:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det är genialiskt med exakt-mannen och hans "exaakt!" på talen - det har blivit en grej nu, på sociala medier, ett kodord. Även Gustav svarar ju på det ibland, med sitt finurliga leende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in