Citat:
Ursprungligen postat av
msbiatch
Den här Kasselstrand ger mig sociopats-vibbar. Det är något med sättet han pratar och ler som får mig att tänka att han skulle inte tveka att skada någon utan samvete. Någon som känner honom personligen?
Känner inte Kasselstrand men jag får inga sociopatvibbar av honom.
Jag tycker att han alltid har givit ett ödmjukt och resonerande intryck i podden Den kokta grodan och besväras inte när hans sidekick tar mycket plats. Man kan också se en utveckling i hans tal, han var ganska försynt och försiktig som yngre. Det hade inte en sociopat varit, en sådan hade kört på utan nervositet redan från början.
En sociopat brinner inte för något utan gör allt bara för sin egen skull. Exempelvis så kunde han lätt spelat med i SD-ledningens spel och fått vara kvar som ledare över SDU och få en riksdagsplats. Absolut enklaste sättet för honom att få ära, pengar och makt.
Jag tycker mig heller inte se att han har den där själdöda genomborrande blicken som sociopater brukar ha. Exempel Reinfeldt, Svartenbrandt och bluffkirurgen Macchiarini.
Min uppfattning är i varje fall att Gustav är genuin, hoppas inte att jag har fel.