2018-09-11, 01:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det är också viktigt att tjata om skattesatser och pengar i vart och vartannat inlägg?

Jag har inte tagit upp det förrän det kom på tal av syrianen i den här tråden. Eller menar du mina övriga inlägg i andra trådar? Jag är intresserad av ekonomi helt enkelt och har en radikal syn på skatt.
Citera
2018-09-11, 01:46
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
edit: en annan lustig grej är att man på sina torgmöten gör en stor sak av att den och den är senilingenjör, han har en kandidatexamen i si och så, hon är jurist - sen kör man på med en gapig och aggressiv retorik som trumfar NMR. Viss diskrepans och underlig tankegång kan man tycka. Det senare undergräver ju det förra helt.
Ja, det här var en annan grej jag också klagade på, att de gjorde en så stor sak av deras utbildning och arbetserfarenhet... Ärligt talat, vem fan bryr sig om sånt? Ingen bryr sig om ett gäng som står och självaggrandiserar med deras utbildning och yrkesliv. Det säger precis ingenting om kompetens. En fem minuters intervju och hur bra personen ifråga kan svara på komplicerade frågor och i sin tur bevisa hur insatt han är i olika ämnen, säger för min del, tusen gånger mer om hur kompetent han är, än att han har någon ointressant utbildning eller har jobbat här och där.

Kan du inte förklara något bra, så förstår du inte heller ämnet ifråga.

Citat:
Jo, men här visar sig ju vår skillnad i perspektiv. Eftersom Elias inte tycker att skatter är nån speciellt viktig fråga är han inte så smart som han tror enligt eftersom du anser att skatter är en högt rankad fråga. Ett ekonomiskt och materialistiskt tänkande.

Jo, men ingen vill leva i ett land som är påtagligt ineffektivt vad månde anledningen än vara, men skatter och liknande är en rätt så lågt prioriterad fråga idag. Det viktigaste är att stoppa invandringen, skicka hem så många svartskallar så möjligt och att säkra det svenska folkets överlevnad. Hade det inneburit 99% skatt enligt nordkoreansk modell hade jag sagt ja.

Hur som helst är allt det här hypotetiskt (varför skattesatser är skitsamma). Europa står inför ett kommande raskrig.
Det är inte det att skatter är en oviktig fråga. Jag anser snarare att tjafsa om skatter är ett typiskt i-lands beteende. När ett folk bara sitter och tjafsar om höga eller låga skatter, så beror det på att det folket inte har några riktiga problem. Det är alltså i-lands problem att sitta och tjafsa om skatter. Sedan är skattetrycket ett riktigt jävla tråkigt gubbämne också. Tänk dig att du är på en ungdomsfest där med dina arbetskollegor, och helt plötsligt börjar alla tjafsa om höga/låga skatter? Detta hände mig en gång; alla mina svenska arbetskollegor började tjafsa om hur högt eller lågt skattetrycket ska vara, när vi satt där en kvart tidigare och rökte på och skrattade och hade kul. Hela stämningen förstördes av vad som egentligen är ett efterblivet gubbämne, och alla gick hem inte långt därefter att kvällen förstördes av skattefrågan.

Jag är osäker på vilken skattepolicy AfS borde ha valt, men platt skatt är en korkad idé, faktiskt mer korkat än både höga och låga skatter. Personligen anser jag att skatter bör vara så låga som möjligt, helst 0% i skatt, men, skatten borde höjas ifall det finns ett socialt behov för det, vilket innebär att skatten aldrig kan vara 0%. Finns det ett behov för ett skattetryck på 99%, ja då borde skatten vara 99%. Skatten bör helt enkelt vara dynamisk och anpassad för att möta det sociala behovet som finns för stunden.

Jag är med andra ord helt pragmatisk när det kommer till skattetryck. Men AfS gjorde ju en stor sak av deras platt skatt förslag, som om platt skatt vore the be-all, end-all mirakelkuren, och som om platt skatt hade kunnat locka en massa väljare. I själva verket är platt skatt inget relevant eller ens märkvärdigt.

Hade jag startat ett nationalistiskt parti så hade det sett upp typ så här:

1) Någon form eller dos av rasnationalism, men inte dogmatisk/fanatisk i den här frågan. Just "rasnationalism" kanske är fel ordval här, mer demografisk kvalitetkontroll så att säga. Alltså inga muslimer och negrer, viss tolerans av gulingar som arbetskraft men i mycket små mängder (de är bra på att sköta thaibuffé-restauranger, de är intelligenta och hederliga rent allmänt, de bidrar med mycket bra inom tekniska företag, Bruce Lee var grym som fan osv, men ingen import av thailuder!), ingen återvandring för nuvarande mängder europeiska invandrare, men givetvis inte massinvandring av europeiska invandrare så att säga.

2) Fanatisk miljövänlighet (alla riksdagspartier, inklusive Miljöpartiet och SD, suger i miljöfrågan, och AfS var inget vidare här heller), förbud mot petroleum (arabsvin ska inte ha några oljepengar). Övergång till förnybar energi, främst hampabränsle (se nedan) och byt ut uranium mot thorium. Strikt, totalitärt förbud med drakoniska straff mot kött och komjölk; övergång till veganism. Jordbruk övergår till vertical farming. Importförbud mot matprodukter som har krävt skövling av regnskogar. I fanatisk miljövänlighet ingår också en massa regleringar av företagen, t.ex. blyförbud (vi MÅSTE verkligen minska på utsläppet av bly, skitviktigt!).

3) Cannabislegalisering och legalisering av en del andra droger, främst psykedeliska droger. Strikt och fanatiskt alkoholförbud, cigarettförbud också, men inte snusförbud. Storskalig odling av industrihampa och massproduktion av olika resurser från industrihampa (biodegraderbar hampaplast, hampakläder, hempcrete, hempoline osv).

4) Skattetrycket bör möta de sociala behoven som finns för stunden.

Det finns fler punkter men ingen idé att lista allt. Dessa punkter tycker jag hur som helst att AfS inte var någon höjdare på. Deras starkaste punkt, punkt 1, stod de relativt nära mig skulle jag tro, men de var inte bra på att förmedla detta. T.ex. verkar de hänga en hel del med iranier, men varför var de inte tydliga med att de inte har något emot skötsamma mellanösterninvandrare? Varför var de inte tydliga med att de inte har något emot andra europeiska invandrare? De framstod mer eller mindre som etnocentriska nazisttribalister så att säga. Jeff Ahl skrek hela tiden att Sverige är svenskarnas land och Sverige åt svenskarna. När de höll på så, ja då förstörde de för sig själva mer än att MSM undvek att skriva något om dem. Jag förstår att de inte kan rakt ut säga, "vi vill främst slänga ut araber, somalier och andra svenskfientliga och kvinnohatande muslimska invandrare", men de fick ju en onödig demoniserande rasiststämpel på sig, som de enkelt hade kunnat motbevisa.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-11 kl. 01:52.
Citera
2018-09-11, 01:52
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Några här är inne på att AfS ligger för långt fram i tiden för svensken att ta till sig. Men där håller jag inte med alls...

Merparten jag visat upp AfS för har gillat partiet, retoriken och politiken startk. Lyckades på kort tid övertyga 25 stycken att rösta AfS (mest SDare)

Valfusk eller ej - med facit i hand tror jag snararet att partiet lanserades för sent.

Folk är oerhört trötta på invandringen men man känner nästan enbart till SD fortfarande.

Människor som inte engagerar sig och tar reda på saker själv, går mest slentrianmässigt och röstar på SD som protest mot etablissemanget utan några djupare funderingar. Om AfS hade nåt ut till dessa är jag övertygad om att antal väljare hade ökat markant.

Många av dessa "hatiska SDare" kommer tidigare från S och V (som klassiska arbetare och inte hbtq-vänster)- men invandringsfrågan har blivit så prioriterad att man fullkomligt skiter i allt och röstar SD i alla fall.

Dessa människor utgör idag mer ä 4% av svenskarna.

Så AfS ska fortsätta leverera det man gör bäst, fortsätta synas på gator och torg och i sociala medier.

Vi som varit drivande AfS/aktivister/medlemmar/kärnväljare har helt enkelt varit för få för att nå ut till de stora massorna.

Säg 5000 eldsjälar (som utan någon som helst draghjälp av msm) övertygat 10 stycken vardera i snitt. Det är fortfarande jättebra om man kollar till oddsen på förhand, men fler kommer att hoppa på tåget eftersom. Folk är tyvärr bara inte drivande eller intresserade nog vad gäller politik för att 6 månader ska vara tillräckligt. Dock kan jag säga att många blivit mer intresserade av valrörelsen sen man upptäckt AfS - en frisk fläckt i ett annars så grådassigt landskap.

Men det kommer ge frukt.

Tar bara lite längre tid innan sovande netflix-SD'are på allvar får upp ögonen för partiet.

Bara en tidsfråga.
Citera
2018-09-11, 01:57
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Hade jag startat ett nationalistiskt parti så hade det sett upp typ så här:

1) Någon form eller dos av rasnationalism, men inte dogmatisk/fanatisk i den här frågan. Just "rasnationalism" kanske är fel ordval här, mer demografisk kvalitetkontroll så att säga. Alltså inga muslimer och negrer, viss tolerans av gulingar som arbetskraft men i mycket små mängder (de är bra på att sköta thaibuffé-restauranger, de är intelligenta och hederliga rent allmänt, de bidrar med mycket bra inom tekniska företag, Bruce Lee var grym som fan osv, men ingen import av thailuder!), ingen återvandring för nuvarande mängder europeiska invandrare, men givetvis inte massinvandring av europeiska invandrare så att säga.

2) Fanatisk miljövänlighet (alla riksdagspartier, inklusive Miljöpartiet och SD, suger i miljöfrågan, och AfS var inget vidare här heller), förbud mot petroleum (arabsvin ska inte ha några oljepengar). Övergång till förnybar energi, främst hampabränsle (se nedan) och byt ut uranium mot thorium. Strikt, totalitärt förbud med drakoniska straff mot kött och komjölk; övergång till veganism. Jordbruk övergår till vertical farming. Importförbud mot matprodukter som har krävt skövling av regnskogar. I fanatisk miljövänlighet ingår också en massa regleringar av företagen, t.ex. blyförbud (vi MÅSTE verkligen minska på utsläppet av bly, skitviktigt!).

3) Cannabislegalisering och legalisering av en del andra droger, främst psykedeliska droger. Strikt och fanatiskt alkoholförbud, cigarettförbud också, men inte snusförbud. Storskalig odling av industrihampa och massproduktion av olika resurser från industrihampa (biodegraderbar hampaplast, hampakläder, hempcrete, hempoline osv).

4) Skattetrycket bör möta de sociala behoven som finns för stunden.

Det finns fler punkter men ingen idé att lista allt. Dessa punkter tycker jag hur som helst att AfS inte var någon höjdare på. Deras starkaste punkt, punkt 1, stod de relativt nära mig skulle jag tro, men de var inte bra på att förmedla detta. T.ex. verkar de hänga en hel del med iranier, men varför var de inte tydliga med att de inte har något emot skötsamma mellanösterninvandrare? Varför var de inte tydliga med att de inte har något emot andra europeiska invandrare? De framstod mer eller mindre som etnocentriska nazisttribalister så att säga. Jeff Ahl skrek hela tiden att Sverige är svenskarnas land och Sverige åt svenskarna. När de höll på så, ja då förstörde de för sig själva mer än att MSM undvek att skriva något om dem. Jag förstår att de inte kan rakt ut säga, "vi vill främst slänga ut araber, somalier och andra svenskfientliga och kvinnohatande muslimska invandrare", men de fick ju en onödig demoniserande rasiststämpel på sig, som de enkelt hade kunnat motbevisa.

Lite oklart vad du exakt menar med att "starta ett nationalistiskt parti", men om du menar ett nationalistiskt och populistiskt parti som kan vinna röster snabbt som Kasslern och grabbarna hoppades på så är det nästan komisk läsning.

Jag uppskattar din analys i övrigt men du måste skämta här, i den här delen. Alkohol, bensin, - och köttförbud?
Citera
2018-09-11, 02:04
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Lite oklart vad du exakt menar med att "starta ett nationalistiskt parti", men om du menar ett nationalistiskt och populistiskt parti som kan vinna röster snabbt som Kasslern och grabbarna hoppades på så är det nästan komisk läsning.

Jag uppskattar din analys i övrigt men du måste skämta här, i den här delen. Alkohol, bensin, - och köttförbud?
Jag är helt seriös, men det här är helt enkelt mer min idealistiska politik. Och ja, vi måste totalförbjuda alkohol, bensin och animaliska matprodukter. Även blyförbud är extremt viktigt. Sedan skrev jag inte att partiet skulle vara populistiskt, utan jag menade helt enkelt de bästa lösningarna i miljöfrågan.

Dessa förslag kan och kommer dessutom bli hur stora som helst, och bli riktiga valvinnare, bara man lägger upp dem rätt. Med andra ord, kan man inte marknadsföra/sälja ett sådant miljöorienterat parti genom att stå och gapa på olika torg runt om i landet. Om 10-20 år kommer allt detta bli verklighet hur som helst, i takt med att folk i största allmänhet blir allt mer upplysta. Detta just eftersom vi inte har något val i dessa frågor.

Hur såg AfS:s miljöprogram ut? Det var inte mycket nytänk där, samma ineffektiva miljösnack som SD kör med. Min miljöpolitik representerar överlägsenhet, alltså de absolut bästa och mest logiska lösningarna i fas med vetenskapen. Och som jag brukar säga, de bästa lösningarna vinner inte alltid
Citera
2018-09-11, 02:08
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Jag är helt seriös, men det här är helt enkelt mer min idealistiska politik. Och ja, vi måste totalförbjuda alkohol, bensin och animaliska matprodukter. Även blyförbud är extremt viktigt. Sedan skrev jag inte att partiet skulle vara populistiskt, utan jag menade helt enkelt de bästa lösningarna i miljöfrågan.

Dessa förslag kan och kommer dessutom bli hur stora som helst, och bli riktiga valvinnare, bara man lägger upp dem rätt. Med andra ord, kan man inte marknadsföra/sälja ett sådant miljöorienterat parti genom att stå och gapa på olika torg runt om i landet. Om 10-20 år kommer allt detta bli verklighet hur som helst, i takt med att folk i största allmänhet blir allt mer upplysta. Detta just eftersom vi inte har något val i dessa frågor.

Hur såg AfS:s miljöprogram ut? Det var inte mycket nytänk där, samma ineffektiva miljösnack som SD kör med. Min miljöpolitik representerar överlägsenhet, alltså de absolut bästa och mest logiska lösningarna i fas med vetenskapen. Och som jag brukar säga, de bästa lösningarna vinner inte alltid

All respekt för din idealism, men det du talar om kommer inte att hända på minst hundra år, när både du och jag är döda. Du kanske har viss pejling på hur svenskar uppfattar saker och ting på ett visst fysiskt och våldsamt plan men här vet jag nog bättre.

Det spelar ingen roll hur du lägger upp det. Det är riktigt galet.
Citera
2018-09-11, 02:09
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Så vad är den rätta läran om kristendomen? De som utövade det likt korsfararna? Luthers är ju den riktiga!

Luthers är inte den riktiga.
Läs på, gratis pdf som går igenom Martin Luthers irrläror:
https://heritagebbc.com/wp-content/uploads/2015/02/martinluthermasterofdeceit.pdf

kan vara nyttig läsning för er andra som hyllar Martin Luther för hans anti-judiska alster för att
se hur totalt fel han hade i teologiska frågor kontra Bibeln.
Förklarar även varför Svenska Kyrkan (Lutheranism) är ett sånt förbannat dårhus med tanke på vilken
falsk grund man byggt sin kyrka på, man byggde helt enkelt på sand.
Citera
2018-09-11, 02:11
Medlem
Jag menar att allt har varit grymt med afs så här långt. En käftsmäll här och där är faktiskt inte hela världen och självförsvaret har varit berättigat.

Afs har som bekant gått ut med att vidga åsiktskorridoren i fokus. En bra start men jag börjar tveka inför de många tveksamma individer som kommit från tidigare NS,SvP och NMR. Skulle uppskatta om man redogjorde tydligare för nationalismens grund. Exempelvis om man bygger den på kristna värderingar och hur man förhåller sig till konservatismen. Definitionen behöver inte vara snäv men jag vill veta om det finns en reglerande faktor.

All våran marxistiska modernism är importerad och det ser jag som en orsak till att det gått så käpprätt för Sverige men jag undrar om vi kan fixa detta genom att importera en nationalism med rötter i Italien, Tyskland, Frankrike och köra ned i en blender och se vad som kommer ut.
Senast redigerad av redness 2018-09-11 kl. 02:18.
Citera
2018-09-11, 02:13
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
All respekt för din idealism, men det du talar om kommer inte att hända på minst hundra år, när både du och jag är döda. Du kanske har viss pejling på hur svenskar uppfattar saker och ting på ett visst fysiskt och våldsamt plan men här vet jag nog bättre.

Det spelar ingen roll hur du lägger upp det. Det är riktigt galet.
Svenskar är rent generellt ett mycket öppensinnat, kunskapsorienterat och nyfiket folk (komparativt sett). Man hade lätt kunnat sälja in en sådan miljöpolitik till svenskar. Givetvis hade man inte hunnit göra det genom att börja 6 månader innan ett val, men med ambitiösa pro-veganism och pro-cannabis dokumentärer, osv, hade det gått inom loppet av några år.

Däremot skall det erkännas att det kan bli lite svårt att kombinera den absolut bästa miljöpolitiken (som inte finns representerad av något riksdagsparti och absolut inte av AfS), med en anti-tredjevärldianer politik. Och AfS hade inte fått särskilt många fler röster även om de förespråkade en tydligt bättre miljöpolitik, som exempel.

Hur som helst, vad är din analys kring att det gick så dåligt för AfS? Vad tror du att det berodde på?
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-11 kl. 02:24.
Citera
2018-09-11, 02:16
Medlem
Citat:
Svenskar är rent generellt ett mycket öppensinnat, kunskapsorienterat och nyfiket folk (komparativt sett). Man hade lätt kunnat sälja in en sådan miljöpolitik till svenskar. Givetvis hade man inte hunnit göra det genom att börja 6 månader innan ett val, men med ambitiösa pro-veganism och pro-cannabis dokumentärer, osv, hade det gått inom loppet av några år.

Däremot skall det erkännas att det kan bli lite svårt att kombinera den absolut bästa miljöpolitiken (som inte finns representerad av någon riksdagspartierna och absolut inte av AfS), med en anti-tredjevärldianer politik. Och AfS hade inte fått särskilt många fler röster även om de förespråkade en tydligt bättre miljöpolitik, som exempel.

Hur som helst, vad är din analys kring att det gick så dåligt för AfS? Vad tror du att det berodde på?

Varför ska vi förslöa folk med Cannabis och psykedelia? Det var precis det som skapade patologierna i 68-rörelsen. Veganism är en störd fråga när allt pekar mot att det är mer animalier vi ska äta.
Citera
2018-09-11, 02:23
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Nej, jag tycker inte en man som dricker sojamjölk och som tycker snack om skatter är "tjafs" är speciellt smart.
Vegetarianer och veganer har högre intelligens än köttätare, enligt psykologiska studier. Sojamjölk och sojabönor rent allmänt är näringsmässigt, hälsomässigt och miljömässigt överlägsna komjölk, påstår du något annat så är du en iGnorant iDiot.

Citat:
Och som tycker att AfS var för "hetsiga", som du verkar hålla med om samtidigt som du skriver
AfS var för gapiga. Detta har aldrig funkat tidigare för liknande partier (ND, SvP osv), att stå och gapa med arga miner. Varför trodde du och AfS att det skulle funka i år? Kolla på Tor Paulsson och Marc Abrahamsson när de ledde ND, hur bra gick det för ND då?

Citat:
Då är det viktigt att tänka på, under det här raskriget, att inte vara för hetsig i sin framtoning. Typ inte skrika "exaaaakt!", när man skjuter skallen av blattar och kulturmarxister.
Raskriget kommer aldrig komma. Vad som eventuellt kommer att hända är att SD lyckas återvandra tillräckligt många muslimer. AfS kommer inte ta sig över 4% spärren inom de närmaste 20 åren, särskilt inte om de lyssnar på dig och dina förslag.

Citat:
Ursprungligen postat av redness
Varför ska vi förslöa folk med Cannabis och psykedelia? Det var precis det som skapade patologierna i 68-rörelsen.
Cannabis förslöar inte, och 68-rörelsen berodde ju på att judarna vann WWII, och att de var drivande i olika vänsterradikala rörelser därefter. Vatican II drogs ju med den vänstervågen, som exempel. Menar du att påven och hans biskopar sitter och puffar och trippar på? Vatican II är ju extremliberal, muslimvänlig, och judevänlig, precis som den riktningen samhället i övrigt blev under och efter 60-talet. Hade inget med cannabis att göra.
Citera
2018-09-11, 02:29
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Några här är inne på att AfS ligger för långt fram i tiden för svensken att ta till sig. Men där håller jag inte med alls...

Merparten jag visat upp AfS för har gillat partiet, retoriken och politiken startk. Lyckades på kort tid övertyga 25 stycken att rösta AfS (mest SDare)

Valfusk eller ej - med facit i hand tror jag snararet att partiet lanserades för sent.

Folk är oerhört trötta på invandringen men man känner nästan enbart till SD fortfarande.

Människor som inte engagerar sig och tar reda på saker själv, går mest slentrianmässigt och röstar på SD som protest mot etablissemanget utan några djupare funderingar. Om AfS hade nåt ut till dessa är jag övertygad om att antal väljare hade ökat markant.

Många av dessa "hatiska SDare" kommer tidigare från S och V (som klassiska arbetare och inte hbtq-vänster)- men invandringsfrågan har blivit så prioriterad att man fullkomligt skiter i allt och röstar SD i alla fall.

Dessa människor utgör idag mer ä 4% av svenskarna.

Så AfS ska fortsätta leverera det man gör bäst, fortsätta synas på gator och torg och i sociala medier.

Vi som varit drivande AfS/aktivister/medlemmar/kärnväljare har helt enkelt varit för få för att nå ut till de stora massorna.

Säg 5000 eldsjälar (som utan någon som helst draghjälp av msm) övertygat 10 stycken vardera i snitt. Det är fortfarande jättebra om man kollar till oddsen på förhand, men fler kommer att hoppa på tåget eftersom. Folk är tyvärr bara inte drivande eller intresserade nog vad gäller politik för att 6 månader ska vara tillräckligt. Dock kan jag säga att många blivit mer intresserade av valrörelsen sen man upptäckt AfS - en frisk fläckt i ett annars så grådassigt landskap.

Men det kommer ge frukt.

Tar bara lite längre tid innan sovande netflix-SD'are på allvar får upp ögonen för partiet.

Bara en tidsfråga.

Du har rätt i att de lanserades försent man hade även för få "influencers" eftersom man kört på en budget valkampanj man använde samma Berras hyrbil som man kuskat runt landet i, gick själv och såg bucklorna i bilen efter attackerna i Uddevalla med insparkad bakdörr osv.

Man skulle även haft mer internetfolk än vad det verkar som Viktor Södermark som typ kört ett solorace när det kommer till tekniken. Där behöver de fler folk med tanke på hur folk spenderar mest tid på internets sociala medier och det är där man får rösterna. Något som SD gjort bra då man haft massor med gräsrötter som kampanjat.

Dvs. folk som arbetat med att sköta Facebook-konton, Instagram, Youtube, Twitter och sprida överallt.
Vidare så glömde man i sin iver sprida mycket av sin övriga politik, hemsidan är lite sådär "hemlig" man har flera lager där en liten liten text säger "Läs mer" där man har massiv information som väldigt få troligtvis läst där deras riktigt bra politik presenteras.

Men valfusket är uppenbart, det är med förtidsrösterna man manipulerat valet. Där fick SD och Övriga partier se sina röster stjälas och bytas ut. FI faller från 3.12% i 2014 års val till 0.4% (man formligen bankar på Riksdagsdörren) och Övriga faller från 4.8% i OU till 1%, samtidigt så får S 8% mer än de skulle haft, de skulle slutat på runt 20% trots att man bedrivit en extremt skadlig politik för landet i 4 år och MP lyckas inte ramla ur... inte heller L eller KD. Något att dessa tre borde ramlat ur.
Men som genom ett mirakel så stannar samtliga 3 för Sverige skadliga partier kvar.
SDs ökning på 4% är inte trovärdig, den borde varit minst 12% och man kan inte skylla på att så många skulle gått till AfS. Samtidigt som S fall borde varit ungefär 12%.

Finns inte ens chans att AfS inte fick mer än 1%, nu ska alltså en hel drös med övriga partier dela på 1%?
Noterade att det var jättemånga AfS som förtidsröstade så de rösterna lär försvunnit. De flesta AfS lär har röstat på S... mot sin vilja då. Men förtidsrösten avgör förtidsröstningslokalpersonalen.

Men eftersom små partier inte har någon reell makt så kommer deras klagomål ses som dåliga förlorare. Det är det perfekta valfusket, jag lyfter på hatten åt S som lyckats med detta valfusk i förtidsröstningslokalerna och att nästan ingen reagerar. Det är skickligt trots att de flesta S är förståndshandikappade. Men å andra sidan så är säkerhetsläget i förtidsröstlokalerna förståndshandikappat även det. Hanteringen av förtidsrösterna är ett jävla skämt.
Som gjort för att fuska, vilket nog varit tanken från S hela tiden, valfusket har sedan kunnat bli större och större ju fler som förtidsröstat. Jag menar 2,7 miljoner förtidsröster, klart S tar chansen när det är så lätt och så enkelt. Risken för upptäckt är minimal, i stort sett icke existerande.
"Vi lägger säcken med röster här"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in