2018-08-31, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hoppas man skjutit mycket på Linnér på träning. De senaste 5 matcherna har han fått 6 skott på mål, härnäst kommer ett väldigt offensivt Häcken.

Har du alltid problem när du tänker?
2018-08-31, 07:47
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Har du alltid problem när du tänker?

Det är väl klart som korvspad att om man bara behöver stå och såsa 5 matcher i rad har man inte samma skärpa som om man är aktiv?
2018-08-31, 10:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jo, men det hade nog inte skadat att våga hålla i bollen mer än vi gör ibland, typ så som mot Peking de första 20 eller så, speciellt i slutet av matcherna där vi istället parkerar bussen och i värsta fall bara paniktjongar. Mot Peking förväntade jag mig ett hemmalag som skulle starta som dom gjorde mot Bajen för några veckor sedan, där dom typ körde över dom inledningsvis, det var ju inte det vi fick utan vi ägde bollen och hade kontroll. Kändes väldigt tryggt och lugnt.

Om han kan spela ytterback på ett sätt som passar så visst, då är han ju med och konkurrerar om den platsen, Werner fick mycket skit mot ÖFK men Aiesh är väl en av de bättre spelarna i AS 1vs1 när han är på det humöret, det är tur att det inte händer så mycket mer än så runt honom.

DBW är lagpappa och lagkapten, styr upp där bak och hans eviga pepp är även det viktigt, tror inte det kommer bli någon förändring på den fronten.

Vi kan ju stå och bolla i backlinjen hur mycket som helst, det är bollkontroll och vilande med boll förvisso men det ger ju inget.
Mot Peking behövde vi snarare få fast bollen högre upp oftare så vi på den ytan kunde vila istället.

Werner hade det ju inte bara svårt mot ÖFK (man kan aldrig basera sin syn på en spelare på en enda match eller ens ett fåtal matcher) och Billy har ju nu på slutet varit skadad men som sagt ingen av dessa har ju visat något som gör att det inte är värt att köra Degerlund där.

DBW gillar jag med men ska vi ha in Calisir alt Degerlund som mittback är det ju han som försvinner ty Starfelt petar vi inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Är Sundsvall, Örebro och Kalmar bättre?

Nu kommer jag inte på alla bottennapp. Men slarvade man inte bort 6 poäng mot Sirius?
1 eller 3 mot Ellos och detsamma mot Hammarby?
Och 3 mot Norrköping i veckan.
Hade man inte slarvat bort minst 11 poäng så hade man idag placerat sig på 5 eller 6.

Så hur som så tycker jag att laget borde ha tagit fler poäng.

Problemet med det här med att vi tappar på slutet som verkar mest illa är att det skett på kort tid. Ellos och Bajen var med mellanrum i början av säsongen men Sirius och Peking var ju under en dryg månad.
Slår man ut detta under en hel säsong kan man finna liknande grejer för dom flesta lag i vår del av tabellen.

Ska man bara räkna "bortslarvade" poäng under en säsong får man ju även titta på när det varit "tur"-mål framåt för att få nån sorts balans.
2018-08-31, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det är väl klart som korvspad att om man bara behöver stå och såsa 5 matcher i rad har man inte samma skärpa som om man är aktiv?

Nu var det inte det jag reagerade på i första hand, utan att du skrev att han kommer att få att göra för att det kommer ett offensivt Häcken på besök. 1) AIK kommer stänga ned Häcken precis lika mycket som de gjort med andra lag. Får Linnér ett eller två avslut på sig är det två för mycket. 2) Tror du Andreas Alm är så urbota korkad att han vill förstöra AIKs gulddrömmar? Somna om!
Senast redigerad av sportisen 2018-08-31 kl. 11:11.
2018-08-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi kan ju stå och bolla i backlinjen hur mycket som helst, det är bollkontroll och vilande med boll förvisso men det ger ju inget.
Mot Peking behövde vi snarare få fast bollen högre upp oftare så vi på den ytan kunde vila istället.

Werner hade det ju inte bara svårt mot ÖFK (man kan aldrig basera sin syn på en spelare på en enda match eller ens ett fåtal matcher) och Billy har ju nu på slutet varit skadad men som sagt ingen av dessa har ju visat något som gör att det inte är värt att köra Degerlund där.

DBW gillar jag med men ska vi ha in Calisir alt Degerlund som mittback är det ju han som försvinner ty Starfelt petar vi inte.

Tycker vi hade ett ganska så ok spel framåt också stundtals, framförallt kom vi ju fram på vänsterkanten men sista bollen in, från Sakor och Werner var ju sisådär. Första halvlek var det för slarvigt i just dom momenten, även vår kanske spelskickligaste spelare Paka slog bort passar, inget som han brukar göra.

Tycker Werner varit ok ändå i rätt många matcher, men det är en position jag gärna hade sett förstärkningar på tills nästa säsong, en hemvändande Wendt hade väl varit perfekt.

Tror inte någon av våra mittbackar blir petad, då tror jag nog faktiskt att det är mer troligt att vi kanske spelar både norrmannen och Calisir på mittfältet även om vi då skulle ha en väldigt defensiv balans i laget.
2018-08-31, 14:16
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker vi hade ett ganska så ok spel framåt också stundtals, framförallt kom vi ju fram på vänsterkanten men sista bollen in, från Sakor och Werner var ju sisådär. Första halvlek var det för slarvigt i just dom momenten, även vår kanske spelskickligaste spelare Paka slog bort passar, inget som han brukar göra.

Tycker Werner varit ok ändå i rätt många matcher, men det är en position jag gärna hade sett förstärkningar på tills nästa säsong, en hemvändande Wendt hade väl varit perfekt.

Tror inte någon av våra mittbackar blir petad, då tror jag nog faktiskt att det är mer troligt att vi kanske spelar både norrmannen och Calisir på mittfältet även om vi då skulle ha en väldigt defensiv balans i laget.

Intressant att vi ändå varit inne på samma tankegång i skallarna våra beträffande att få plats med både Jensen och Calisir på mitten. Dock känns det ju (speciellt ihop med tre mittbackar lite väl defensivt mot Dalkurd?
Det kan absolut vara en idé mot starkare lag men det känns lite väl fegt mot Dalkurd.
Det skulle dessutom göra det svårt att få in offensiv kraft. Hur får vi plats med både Calisir och Jensen på mitten om vi samtidigt ska ha in Sakor i en offensiv roll samt Giorgi, Söder och Paka i den offensiva trion?

Wendts hus i Onsala menar du? Vem vet vad det egentligen betyder, behöver inte betyda något alls såklart men det vore en skön förstärkning och med tanke på Bergs uttalande om att "kommer fler hem är det givetvis lättare.
Rent generellt har jag dock slutat hoppas på andra hemvändare än givna Gurra (den kan jag, så länge klubben vill ha honom, ta gift på kommer) samt i en framtid då JJ.
2018-08-31, 15:53
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Häcken är väl ett lag som AIK haft störst problem med, i våras spelade Häcken många spelare centralt i spelyta 2 samtidigt som Friberg(?) Droppade och fick Adu ur balans då AIK använde sina 8or som presspelare på motståndarnas YB.
Lite snabbt taget ur minnet, har inte sett AIK speciellt mycket år eller allsvenskan i huvudtaget.
2018-08-31, 15:55
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Nu var det inte det jag reagerade på i första hand, utan att du skrev att han kommer att få att göra för att det kommer ett offensivt Häcken på besök. 1) AIK kommer stänga ned Häcken precis lika mycket som de gjort med andra lag. Får Linnér ett eller två avslut på sig är det två för mycket. 2) Tror du Andreas Alm är så urbota korkad att han vill förstöra AIKs gulddrömmar? Somna om!
Märkligt inlägg.

1. Tror du att det är lika lätt att stänga ner Häcken som BP eller Trelleborg?
2. Andreas Alm vill såklart vinna matchen för Häcken. Hur kan du ens tro något annat?
2018-08-31, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Häcken är väl ett lag som AIK haft störst problem med, i våras spelade Häcken många spelare centralt i spelyta 2 samtidigt som Friberg(?) Droppade och fick Adu ur balans då AIK använde sina 8or som presspelare på motståndarnas YB.
Lite snabbt taget ur minnet, har inte sett AIK speciellt mycket år eller allsvenskan i huvudtaget.
Häcken torskade med 0-6 på Hisingen förra året iaf.

Förväntar mig inte att Alm ska göra Bajen några tjänster här. Men skulle Häcken mot all förmodan ta poäng hatar jag Alm lite, lite mindre.
2018-08-31, 16:10
Medlem
landofmoronss avatar
Vet inte om det hör hemma här eller förtjänar egen tråd?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KvAQ8G/anklagar-tranaren-for-pennalism-och-sexism

"– Jag kan bekräfta det som du sa. Folk i laget, unga spelare, kan bli kallade för nigger. Även om det inte är illa menat så… en sextonåring som får höra det, det är inget han vill höra. Och det är allt annat än vad BP står för. "

Känns lagom fräscht...
2018-08-31, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KvAQ8G/anklagar-tranaren-for-pennalism-och-sexism

"– Jag kan bekräfta det som du sa. Folk i laget, unga spelare, kan bli kallade för nigger. Även om det inte är illa menat så… en sextonåring som får höra det, det är inget han vill höra. Och det är allt annat än vad BP står för. "

Känns lagom fräscht...
Hahaha, stor humor! En sydeuropé kommer till Sverige och gör ungdomar livrädda, för det som han garanterat anser vara normal jargong inom sport.

Man kan undra hur staben i klubben inte visste om den språkliga kulturen som finns i södra Europa. Med tanke på den "värdegrund" detta BP ständigt rabblar som ett mantra.
2018-08-31, 16:41
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons

Känns lagom fräscht...

Sjuk läsning faktiskt. Bra scoop av aftonbladet. Luktar kicken för Pimenta. Klarar sig Maestro? Han har nog känt till detta.
Senast redigerad av Opportunities 2018-08-31 kl. 16:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in