2018-08-29, 21:37
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Man har dock haft en betydligt bättre trupp, innan alla lämnade, därför ligger man högre upp i tabellen. Vi får väl se hur mycket de dalar i höst.

Vad har Göteborg som är bra med allsvenska mått mätt förutom Calisir? En avdankad Salomonsson? Knappast en trupp för övre halvan.

Jo men jag talar om här och nu. Där är fakta att deras nuvarande trupp inte räckte för att slå sopiga Göteborg ens.

Starfelt, Sakor och kanske främst georgiern håller jag rätt högt.
2018-08-30, 08:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja jag tycker vi har varit rätt bra, offensivt har det ju inte varit bländande om man säger så hehe, men defensivt har vi hittat en väldigt bra balans, presspelet på mittfältet har funkat mycket bättre de senaste matcherna också, bra dynamik där med framförallt Sakor som härförare. Vad jag hade velat se är ju dock att det blir lite mindre buss parkering och lite mer possession.

Sedan är det ju katastrof att spelarna gör på sig så fort vi får ett mål mot oss dock, stressnivån slår direkt genom taket och det blir panikrensningar etc.

Hoppas verkligen inte att dom gräver ner sig efter denna matchen, fortsätter vi spela som vi gjort nu det senaste bör vi kunna plocka en del poäng, kanske även mot lagen uppe i toppen.

Nya Norrmannen är för övrigt riktigt bra, vet i fan hur man skall formera en elva nu om man även vill ha Calisir inne på plan. Känns inte rätt att peta DBW eller Starfeldt, dom har hittat varandra och gör det bra.

Fast ska man vara sådan är det ju när vi parkerat bussen oftare vi börjat plocka mer poäng även om vi är långt ifrån något totalt defensivt spel.

Kommer någon petas som mittback är det isf DBW sett till hur Poya agerat tidigare. Spelar vi med fyrbackslinje bör vi kunna ha Degerlund till vänster isf där varken Wernersson eller Billy direkt övertygat.

Egentligen är det ju bara Tobbe som är väck nu så det finns ju en del alternativ. Jag tror inte vi får se Paka i 90 mot Dalkurd heller, man lär ta det lugnt med plastmatcher för honom lite till.

Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Norrköping har ju Allsvenskans mysigaste arena. En av få arenor som känns som en genuin fotbollsarena. Då har jag dock inte varit på plats men i TV:n ser den verkligen ut som en perfekt fotbollsarena. Fin detalj också att de inte har tak på bortasektionen. Plus i kanten!

Man kan ju inte bedöma en arena via tvn...
Fotboll ses och upplevs live och då i synnerhet arenorna. (Sedan att man kan missa en match live då och då är en annan femma)
Det ser inte klokt ut med tre läktare som har tak och går i en stil och sedan har man bara en kortsida man hoppat över, det får hela stället att se för konstigt ut.

Sedan är där plast med vilket givetvis drar ner betyget till skrämmande låga nivåer.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nu får ni fan ta och spela Degerlund framöver, Blåvitt. Ska han sitta på bänken kan han lika gärna göra det hos oss.

Vi behöver hans längd, och det är omöjligt att förstå hur KDG kan gå före i rankingen hos Poya än faktiskt.
2018-08-30, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fast ska man vara sådan är det ju när vi parkerat bussen oftare vi börjat plocka mer poäng även om vi är långt ifrån något totalt defensivt spel.

Kommer någon petas som mittback är det isf DBW sett till hur Poya agerat tidigare. Spelar vi med fyrbackslinje bör vi kunna ha Degerlund till vänster isf där varken Wernersson eller Billy direkt övertygat.

Egentligen är det ju bara Tobbe som är väck nu så det finns ju en del alternativ. Jag tror inte vi får se Paka i 90 mot Dalkurd heller, man lär ta det lugnt med plastmatcher för honom lite till.

Jo, men det hade nog inte skadat att våga hålla i bollen mer än vi gör ibland, typ så som mot Peking de första 20 eller så, speciellt i slutet av matcherna där vi istället parkerar bussen och i värsta fall bara paniktjongar. Mot Peking förväntade jag mig ett hemmalag som skulle starta som dom gjorde mot Bajen för några veckor sedan, där dom typ körde över dom inledningsvis, det var ju inte det vi fick utan vi ägde bollen och hade kontroll. Kändes väldigt tryggt och lugnt.

Om han kan spela ytterback på ett sätt som passar så visst, då är han ju med och konkurrerar om den platsen, Werner fick mycket skit mot ÖFK men Aiesh är väl en av de bättre spelarna i AS 1vs1 när han är på det humöret, det är tur att det inte händer så mycket mer än så runt honom.

DBW är lagpappa och lagkapten, styr upp där bak och hans eviga pepp är även det viktigt, tror inte det kommer bli någon förändring på den fronten.
2018-08-30, 11:28
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jo men jag talar om här och nu. Där är fakta att deras nuvarande trupp inte räckte för att slå sopiga Göteborg ens.

Det är också fakta att man samlat in fler poäng än Göteborg och antagligen kommer sluta före i tabellen. De har inte en trupp för topp 8 så enkelt är det. Ingen av de nämnda skulle ta en plats i startelvan hos topp 3.
2018-08-30, 12:01
Medlem
Citat:
Varför låna in honom i så fall?
Tycker du att Gren verkar vara så där väldigt genomtänkt?
2018-08-30, 12:04
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Hur usla är inte Häcken då som torskade mot Gbg?
2018-08-30, 12:05
Medlem
Citat:
AIK, Djurgården, Malmö, Hammarby, Östersund, Häcken och Norrköping har alla bättre trupper än Göteborg. Så att komma bättre än 8 vore en bedrift av Poya. Eller vilka av de 7 nämnda lagen anser du har sämre trupp än Göteborg om man ska kunna hamna bättre än 8.
Är Sundsvall, Örebro och Kalmar bättre?

Nu kommer jag inte på alla bottennapp. Men slarvade man inte bort 6 poäng mot Sirius?
1 eller 3 mot Ellos och detsamma mot Hammarby?
Och 3 mot Norrköping i veckan.
Hade man inte slarvat bort minst 11 poäng så hade man idag placerat sig på 5 eller 6.

Så hur som så tycker jag att laget borde ha tagit fler poäng.
2018-08-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tanken var väl att få in en vänsterfotad mittback som ersättare för Seb, men vi har ju förändrat sättet vi organiserar laget, innan hade vi 3 mittbackar. Nu har vi egentligen en vanlig 4-back, Werner, DBW, Starfeldt och Emil.

Hade vi haft 3 mittbackar hade han haft större chans att få spela mer, men det finns ju ingen anledning enligt mig att förändra sättet vi spelar på nu då försvarsspelet varit så bra. Frågan är väl snarare hur vi skall få in Calisir i laget, han har varit en av våra bättre spelare i år men nu har vi ju även fått in Jensen och han är faktiskt riktigt bra.
Var spelar Seb Erikzon nu?
2018-08-30, 14:50
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Nu kommer jag inte på alla bottennapp. Men slarvade man inte bort 6 poäng mot Sirius?
Hade man inte slarvat bort minst 11 poäng så hade man idag placerat sig på 5 eller 6.

Alla lag har ju dock "slarvat" bort poäng, så då får du ju ta med det i beräkningarna också.
2018-08-30, 15:09
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Straffen som Bajen fick senast måste vara den billigaste på 2000-talet. Eller billig och billig, den är helt bisarr och fullständigt felaktig. Inte konstigt att man har ett poängsnitt som brukar räcka till guld med sådana domare.

Stäng av och granska domaren i efterhand.

Det finns en rad billiga straffar, den Hammarby fick var ju pinsamt gjort av domaren. Men undra om inte AIK´s straff mot Hammarby var billigare, Hamad skulle haft en solklar frispark istället.

Dessutom hade AIK inte legat högst upp i tabellen utan det skulle Hammarby gjort.
Nu ska AIK få bekänna färg mot både Häcken och Norrköping, i det senare så har ju Norrköping sålt bort en av sina bästa spelare så man kan väll säga att AIK har tur igen.

Vilken tur att man slipper se klanten Jonas Olsson på söndag, synd bara att Erik Joansson låg bakom båda baklängesmålen mot Elfsborg, Titta på repriserna så ser ni vem som såg till att det höll på att bli en ren förlustmatch, nu var ju DIF sviiiiinglada för oavgjort.

Hoppas Erik är på planen på Söndag istället för att ha tankarna hos Miss-Berg.

Måste ju tippa matchen också, Djurgården vinner och derbyspöket försvinner, ÄNTLIGEN:
Häcken spelar oavgjort eller vinner mot AIK.
2018-08-30, 17:18
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Jag skulle nog säga att både Örebro och Sundsvall är i klass med Göteborg truppmässigt men uppenbarligen får man ut mer av truppen. Kalmar har en bättre trupp när Rasmus Elm spelar.

Att Göteborg slarvat bort poäng är väl en icke-fråga. Eller påstår du att om AIK slarvar bort några matcher här på slutet och Hammarby tar guldet så är AIK ändå bättre? Bra lag slarvar inte bort två stycken 2-0 ledningar mot Sirius.
2018-08-31, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Var spelar Seb Erikzon nu?

Grekland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in