2018-07-22, 18:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Såg stryptaget alldeles nyss och klarare rött kort kan det knappast bli. Kanske lite överdrivet av Alm att kalla det mordförsök, men nog borde Olsson fått rött . Men som vanligt kommer Stockholmslagen billigt undan för att dom är just från Stockholm.
Kanske läge å påminna om Strandbergs strypgrepp på Sundgren som resultera i att förbundet la sig i och stängde av honom i ytterligare två matcher. Inkonsekvent värre om dom inte gör nåt liknande här...

-

Återigen inleder vi en match uselt men BP brukar vi i vanliga fall ha väldigt enkelt emot och så även idag.

Riktigt skönt för Stefanellis skull att göra tre mål, det är han värd. Dessutom viktigt för oss att klättra lite i målskillnaden, sex poäng och åtta måls marginal ned till Hammarby & Norrköping.

Elva poäng och sexton måls marginal ned till Malmö
2018-07-22, 18:38
Medlem
Jag som djurgårdare förstår inte varför JO ens får spela. Han har ett halvår kvar på kontraktet, skadebenägen, opolerad i sin spelstil osv. Idag borde han ju haft ett solklart rött kort. Kommer aldrig kalla en sådan grej för rutinerat eller dylikt, bara domarens inkompetens som gör att han inte åker ut där.

Danielsson har varit en av seriens bästa mittbackar denna säsong. Det är nog de flesta överens om, ändå bänkas han av JO. Trist.

JO är bra på huvudet och i duellspelet men tjångar alldeles för mycket och är alldeles för otrygg med boll för min smak.
2018-07-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kanske läge å påminna om Strandbergs strypgrepp på Sundgren som resultera i att förbundet la sig i och stängde av honom i ytterligare två matcher. Inkonsekvent värre om dom inte gör nåt liknande här...

-

Återigen inleder vi en match uselt men BP brukar vi i vanliga fall ha väldigt enkelt emot och så även idag.

Riktigt skönt för Stefanellis skull att göra tre mål, det är han värd. Dessutom viktigt för oss att klättra lite i målskillnaden, sex poäng och åtta måls marginal ned till Hammarby & Norrköping.

Tror inte det blir avstängning på grund av att domaren såg strypgreppet och delade ut varning för det. Den officiella anledningen till anmälan i Strandberg-fallet var iallafall att domaren inte såg det även om det också kan diskuteras naturligtvis då han går ett par meter därifrån.

Men JO blir nog inte avstängd på grund av varningen han fick.
2018-07-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

-

Får hoppas att något liknande sker den här gången också då. Någon måtta får det ju ändå vara.

Jag börjar faktiskt inse att ni börjar skaffa er ett enormt grepp om guldet. Enda laget som ännu inte förlorat samt att ni uppenbarligen lyckas plocka poäng fastän ni inte alltid spelar bra. Det om något är ett styrkebesked. Redan innan säsongen insåg jag att ni hade ett riktigt bra lag men i år har ni verkligen varit med från start. Som jag ser det krävs en rejäl formdipp för att ni ska bomma guldet. Med detta sagt har jag inte mycket till övers för er men vore roligt om något annat lag än Malmö vann guldet.
2018-07-22, 19:15
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jonas Olsson är verkligen en perfekt representant för dif.

Aldrig har jag önskat en människa en smärtsam karriäravslutande skada så mycket som för honom.

Jag har inte ens sett situationen men läste att han tog strypgrepp utan att få rött och helvete vad han triggar mig.

Tidsfråga innan han vänder sig till media igen för att förklara hur han egentligen får allt emot sig.
Hahaha grinbajen! Tack för läsningen!
2018-07-22, 19:17
Medlem
Tlagnojs avatar
Nikola Petric gjorde fan den sämsta målvaktsinsatsen jag minns från en allsvensk match idag. Han satte sig ner på rumpan på i princip samtliga mål inkl straffen.
2018-07-22, 19:27
Medlem
M-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Nikola Petric gjorde fan den sämsta målvaktsinsatsen jag minns från en allsvensk match idag. Han satte sig ner på rumpan på i princip samtliga mål inkl straffen.
Definitivt den sämsta sedan Ivo Vazgec i BP mot AIK för några år sedan.
2018-07-22, 19:35
Medlem
Tröttsamt när IFK:are gnäller på domaren efter torsken idag. Ni fick en billig straff, de fick två. Hade ändå inte räckt till seger. En extremt dålig domarinsats överlag som påverkade båda lagen.
2018-07-22, 19:48
Medlem
.orten.brors avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Etuhu är väl kvar i landet.
2018-07-22, 19:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Vill också nämna Otto Martler i Falkenberg 2016, dessa tre nämnda insatser sticker ut men undrar om inte Petric idag tar priset? Kollar man insatsen ser det bokstavligt talat ut som halvhjärtade försök.

Trots den svaga inledningen idag får man ändå va jävligt nöjd med insatsen. Stefanelli, Goitom, Seb Larsson och Kris Olsson är riktigt jävla bra.
2018-07-22, 20:00
Medlem
paras0nics avatar
En jävla skitsäsong. Som Salomonsson sade får vi en något billig straff men det har även vart mycket motvind denna säsong och däribland uteblivna straffar så han antydde att det ”jämnar ut sig”.

Då skulle Al-Hakim istället få för sig att blåsa två ännu sämre straffar. Ännu ett lågvattenmärke. Han gick från klarhet till klarhet förra säsongen men nu är måttet rågat.

Man får hoppas att Gren lyckas ro hem den tekniske Sargon Abraham, kanske han kan ge lite nytt liv till det fantasilösa anfallet, i synnerhet när Tobbe uppenbarligen inte håller, samma med Omarsson, fruktansvärt trött på hans dåliga fötter.

Någon ny innermitt hade inte heller suttit fel... ge Poya lite att jobba med. Har det framkommit om en klumpsumma försvann i samband med Dahlbergs transfer till Watford? Annars borde man ju kunna förvalta 35+ miljoner bättre än hittills.
2018-07-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Hahaha grinbajen! Tack för läsningen!
Oväntat att den skulle komma. Men är ju just Olsson som är vidrigast och sedan själv grinar i media.

Skräll att självinsikten saknas i Åkersberga/Örebro.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in