Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Gud vad svårt det ska vara att göra skillnad på att köpa en hyresfastighet vs att köpa lösa bostadsrätter.
Orättvist och orättvist... det kommer in pengar som det byggts nya bostäder för bland annat.
Gör det? Hur vet du vad vinsterna används till? Dessa vinster har skapats av skattebetalarna och tidigare hyresgäster som finansierat dessa hus, varför ska det delas ut till några boende?
De som nu får köpa "sina" lägenheter till reapris, kunde ju istället ha betalat fullt pris för en bostadsrätt på öppna marknaden, om de nu vill ha en br. Så kunde dessa hyreshus funnits kvar, tillgängliga för alla, på en alltmer krympande hyresmarknad.