2018-08-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winrar.
Du har rätt såg det nu hur många av de extra platserna var dock tagna det är frågan.

Jag tror dock att någon av dessa ungdomar var klipsk nog att dela ut adresser i diverse facebookgrupper tillsammans med koden.

Hur hade de ens hunnit. De hade typ 30 sekunder på sig att rösta.
Citera
2018-08-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivial
Varför ljuger du för? Det var inte alls vad hon sa.

Det hon sa är: "Det kan vara så att man inte tycker om det här resultatet, och det är helt okej, men fortsätt gärna diskutera det efteråt".

Hon försöker alltså få ungdomarna att inte börja härja och skrika "buuu" m.m. och istället lugna ungdomarna. Det visar absolut inte vilken politisk agenda hon själv har. Hon kan tvärtom även hon vara en SD-röstare.

Moderatorn skötte sitt jobb galant. Väldigt tydlig och rak rakt igenom hela debatten.

du var då en lättkränkt en, var du ordningsman i lågstadiet?

vem bryr sig om den exakta ordföljden, det jag skrev och det du säger hon sa är av samma innebörd, så ta det lugnt och relaxa lite - ha en fortsatt bra dag! ;-)
Citera
2018-08-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hur hade de ens hunnit. De hade typ 30 sekunder på sig att rösta.

Detta inslag verkade ju vara livesänt, skulle inte vem som helst som såg detta på SVT kunnat gå in och använda koden?
Citera
2018-08-30, 19:55
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxy
Detta inslag verkade ju vara livesänt, skulle inte vem som helst som såg detta på SVT kunnat gå in och använda koden?

Kan ju ha varit fördröjt? De hade ju endast 90 sekunder va?
Citera
2018-08-30, 19:57
Medlem
Citat:
Tveksamt om någon hunnit med allt (PLUS att ens tänka tanken) som krävs under så kort tid.

Men visst någon kan ju ha röstat på Moderaterna eller Socialdemokraterna, vem vet kanske Miljöpartiet med enstaka röst.
Citera
2018-08-30, 19:59
Avslutad
Detta säger egentligen ingenting om valet.
Citera
2018-08-30, 19:59
Bannlyst
Vad är poängen med att rösta i skolvalet någon? Verkar bara vara en löjlig markering (röstade blankt under skoltiden då jag ombads delta i fjanterierna)?

Tidigare har ju ett stort antal röster för SD bara renderat i "mer och bättre värdegrundsarbete, monolog-diskussioner om allas lika värde, we shall overcome i kör och bla bla". Vem orkar bry sig? Är det dessutom inte roligare att rösta MP i skolvalet en masse för att sedan chocka extremisterna på valnatten?

Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Detta säger egentligen ingenting om valet.

Precis. Det säger dock att eleverna på gymnasiet inte låter sig sättas på (även om det hela skulle vara ett skämt). Bra där.
Citera
2018-08-30, 20:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Ja, sossarna föddes ur en berättigad folkrörelse i början på 1900-talet. SD föddes ur en berättigad folkrörelse i början på 2000-talet.

Ny tid, nya partier.

Jag gissar att Medborgelig samling kommer kunna ta över folkpartiets och KDs plats på sikt.

AfS ligger som en referenspunt längst ut på högeraxeln.

Det gäller att få med sig 12-24 åringarna.

Ulf Kristersson kommer att offras innom några år, då han satsat på fel häst (anti SD). Detta för att rädda partiet och bryta låsningarna. Att plötsligt stödja S skulle döda partiet på några månader.
Citera
2018-08-30, 20:17
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:

För det första så tror jag ingen reagerar så snabbt live. Jag hade varken tänkt på det eller hunnit reagera om jag såg det live.

Sa hon att det skulle hållas en röstning långt innan den startade?
Citera
2018-08-30, 20:48
Medlem
lighten-ups avatar
Den omröstningen säger ju mer om gymnasieskolan i fråga än om skolungdomar i allmänhet.
Citera
2018-08-30, 20:56
Medlem
Havremopedens avatar
Haha fantastiskt att se publiken när SD fick 160 röster.. Det sitter alltså 160 "Rasister" i publiken men ingen vet vem det är.. hahahaha
Citera
2018-08-30, 21:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Du tror inte de första social demokraterna på sent 1800-tal satt i mörka vrår och svor att ta död på den härskande högern? Du tror inte de satt lite bedruckna och lovade att slakta allesammans och ge den fattige makten över sitt liv? Jag kan lova dig att det var ett rätt mörkt framtid scenario blivande socialdemokraterna målade upp för att lyckas vinna. Men sen förrändrades partiet, med den sista förrändringen kring tvångssteriliseringen.

Så det är ganska troligt att alla politiskt intresserade som vill störta ett samhälle och förrändra det tar till överord.
Genom historien vet vi om att de var ute och agiterade. En del av dem blev hotade eller sparkade av arbetsgivare som inte gillade att de agiterade för en sak som var emot dem. En stor skillnad är också att vi inte hade allmän rösträtt på den tiden. Den moderna demokratin var inte uppfunnen och hölls tillbaka av högerpartiet framförallt. Om någon satt bedrucken var det framförallt de arbetare som fick betalt i sprit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in