Citat:
Ursprungligen postat av
Darwinist
Män dominerar både på toppen och på botten av samhället över hela världen. Det är fler män än kvinnor som befinner sig på samhällets absoluta botten. Män dör oftare i förtid, är oftare hemlösa, drogmissbrukare, begår självmord etc etc. Är det tecken på manlig överlägsenhet? Du visar bara att du inget förstått.
Sen skulle jag inte förbjuda någon forskning alls, vill du studera new age, frenologi, astrologi eller genusvetenskap så ska du få göra det. Men det är inget staten ska slösa skattepengar på.
Nej, män är möjligen på botten av vår del av världen där kvinnor ges möjligheter/ rättigheter. Tar du andra mer patriarkala länder så är kvinnor på botten. Har med genus att göra. Du vet det där du vill förbjuda att man forskar på.
kan du förklara en intressant detalj jag har tänkt en del på.
Utöver den rent reproduktiva skillnaden mellan könen skulle jag hävda att den näst uppenbara skillnaden mellan könen, och lika lätt att mäta, är att kvinnor överlever män.
Vi överlever män som bebisar, som gamla, som sjuka, i alla åldrar faktiskt och verkar ha gjort så så länge vi har data på medellivsålder. Men! där finns mycket lite forskning på denna skillnad...är inte det rätt intressant? Verkar inte ha varit av intresse för biologer genom historien.
Inte en tillräckligt
vetenskaplig skillnad kanske? Inte tillräckligt
biologisk?
Som sagt....vetenskap är sällan "sann" Vissa saker studerar man, och ivrar för att sprida ut som "information i samhället, annat ignorerar man, sånt som inte passar in i ens världsbild ex.
Dessa saker du radda upp och som du så ivrigt vill gruppera med genusvetenskap är alltså inte vetenskaper i sig själva. De tär dock genusvetenskap. Du får helt enkelt bara lära dig acceptera detta.