Citat:
Ursprungligen postat av
avishaman
jaha. undrar varför folk utelämnade den infon när man växte upp. för jag kunde svära på att överallt på forumet här t.ex så skriver man "Tjejer gillar en kille med status,, typ högutbildad ingenjör". dom fortsätter sen inte "...och ovanpå de ska man kunna ta kontakt med tjejer. och prata med dem.".
"Lying by omission" kallas det. jag undrar vad mer som utelämnades?
Ja om en främling sagt något sådant så måste det ju vara hela sanningen. Speciellt om det sägs på Flashback :-p
Jag tror många killar här har fastnat i en känslomässig loop. Dom känner sig orättvist behandlade/snuvade och har liksom låst sig och lyssnar inte längre eller försöker förstå.
Olika söker olika och bara för att något ser bra ut på pappret så behöver det inte kännas rätt. Både kvinnor och män är olika och tycker om olika saker och egenskaper. Kärlek är heller ingen ekvation eller lag - alla människor har säkerligen ett svängrum och är öppna för olika personer så länge det känns rätt.
Sen får jag känslan av att vissa män som gnäller har tokhöga krav och har ett tänk där dom anser sig förtjäna en viss typ (vad nu det är) men kärlek är ju inget som förtjänas utan något som händer i mötet med en annan människa.
Titta på hur det ser ut i verkligheten och i din omgivning så kommer du förstå vad jag och många här försöker säga.