2018-08-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
jaha. undrar varför folk utelämnade den infon när man växte upp. för jag kunde svära på att överallt på forumet här t.ex så skriver man "Tjejer gillar en kille med status,, typ högutbildad ingenjör". dom fortsätter sen inte "...och ovanpå de ska man kunna ta kontakt med tjejer. och prata med dem.".

"Lying by omission" kallas det. jag undrar vad mer som utelämnades?

Ja om en främling sagt något sådant så måste det ju vara hela sanningen. Speciellt om det sägs på Flashback :-p

Jag tror många killar här har fastnat i en känslomässig loop. Dom känner sig orättvist behandlade/snuvade och har liksom låst sig och lyssnar inte längre eller försöker förstå.

Olika söker olika och bara för att något ser bra ut på pappret så behöver det inte kännas rätt. Både kvinnor och män är olika och tycker om olika saker och egenskaper. Kärlek är heller ingen ekvation eller lag - alla människor har säkerligen ett svängrum och är öppna för olika personer så länge det känns rätt.

Sen får jag känslan av att vissa män som gnäller har tokhöga krav och har ett tänk där dom anser sig förtjäna en viss typ (vad nu det är) men kärlek är ju inget som förtjänas utan något som händer i mötet med en annan människa.

Titta på hur det ser ut i verkligheten och i din omgivning så kommer du förstå vad jag och många här försöker säga.
Citera
2018-08-30, 15:00
Medlem
Läste nyligen en engelsk rapport jag råkade snubbla över på internet....

Den uppgav att förhållandet 20/80, 20 % av killarna får 80 % av tjejerna, är vida överdrivet.

Det lustiga var att enligt undersökningen så är dock 20/60 korrekt.

What the....?

Det är fan fortfarande en jättestor obalans. För få grabbar får för många brudar...som alla redan visste om.

Hinner de här lyckliga grabbarna ens med att knulla alla villiga sliddjur?

Heeeeeeeeeeeeeh!
Citera
2018-08-30, 15:01
Medlem
Man kan inte klandra enskilda kvinnor för att de inte vill ha sex.

Men de man kan ha en åsikt om är att politiker tar in 100 000 extra män som invandrare.

Självklart kommer män få mindre sex i genomsnitt.

Vad som skulle behövas nu är en inflyttning av unga kvinnor och en utflyttning av högutbildade män som kan få sex på annat håll. Det skulle behövas minst 100 000 av denna omflyttning för att det ska uppstå en balans igen.

Men det kommer inte ske eftersom kvinnor gillar att män går sexlösa , män är oförtjänta av sex tycker en majoritet av kvinnorna i det här landet och de kommer göra allt för att hindra att det blir balans mellan könen i antal.
Citera
2018-08-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Läste nyligen en engelsk rapport jag råkade snubbla över på internet....

Den uppgav att förhållandet 20/80, 20 % av killarna får 80 % av tjejerna, är vida överdrivet.

Det lustiga var att enligt undersökningen så är dock 20/60 korrekt.

What the....?

Det är fan fortfarande en jättestor obalans. För få grabbar får för många brudar...som alla redan visste om.

Hinner de här lyckliga grabbarna ens med att knulla alla villiga sliddjur?

Heeeeeeeeeeeeeh!
Låter väl inte så farligt? Har du sett hur jordens ekonomiska resurser är fördelade? Och där har vi nog alla på flashback haft en jävla röta och hör till top 5%!

Eller har du fått för dig att meningen är att det ska råda nån slags absolut rättvisa i världen?
Citera
2018-08-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Man kan inte klandra enskilda kvinnor för att de inte vill ha sex.

Men de man kan ha en åsikt om är att politiker tar in 100 000 extra män som invandrare.

Självklart kommer män få mindre sex i genomsnitt.

Vad som skulle behövas nu är en inflyttning av unga kvinnor och en utflyttning av högutbildade män som kan få sex på annat håll. Det skulle behövas minst 100 000 av denna omflyttning för att det ska uppstå en balans igen.

Men det kommer inte ske eftersom kvinnor gillar att män går sexlösa , män är oförtjänta av sex tycker en majoritet av kvinnorna i det här landet och de kommer göra allt för att hindra att det blir balans mellan könen i antal.
Jag håller med dig att man måste ta in kvinnor i stället men har 100 000 män verkligen så stor effekt på en befolkning på nästan 10 miljoner? Dessutom är det ju knappt nån kvinna som vill ha dessa män ändå.
Citera
2018-08-30, 15:35
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Jag håller med dig att man måste ta in kvinnor i stället men har 100 000 män verkligen så stor effekt på en befolkning på nästan 10 miljoner? Dessutom är det ju knappt nån kvinna som vill ha dessa män ändå.

Ligger det inte i vår natur att sålla genmässigt? Om alla kunde fortplanta sig så hade inte arten utvecklats.
Citera
2018-08-30, 15:58
Medlem
Citat:

Jo jag tror det skulle ha en effekt. Dock så får man göra det under en längre tidsperiod 10 år eller så. Det viktiga är att man inte tar in några utländska män utan koncentrerar sig på kvinnor , i samma ålderskategorier där det finns överskott på män.

Jag tror att dessa kvinnor skulle kunna vara villiga att starta familjer med ensamma män.
Citera
2018-08-30, 16:55
Medlem
Citat:
Låter väl inte så farligt? Har du sett hur jordens ekonomiska resurser är fördelade? Och där har vi nog alla på flashback haft en jävla röta och hör till top 5%!

Eller har du fått för dig att meningen är att det ska råda nån slags absolut rättvisa i världen?

Hehe!

Väl skrivet!

Nej, absolut inte, jag tror inte på fullkomlig rättvisa för det är en omöjlighet...

Därmed så får vi orättvisor och dess konsekvenser....

Därmed så kan vi utesluta att livet är vad man gör det till, för det stämmer inte. Livet bestäms mycket utav tillfälligheter och också andra människors beslut
Citera
2018-08-30, 17:31
Medlem
Du får ju den pokerhand du får men sen är det upp till dig hur bra du spelar den!
Citera
2018-08-30, 21:17
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Du har helt rätt. Jag är en typisk sån där ingenjör.. Eget hus, rätt mycket intressen typ friluftsliv och träning, hyfsat vältränad iaf konditionsmässigt.., hyfsat med kompisar, ändå ganska omtyckt även om jag spenderar en del tid ensam, inte jätteful, normallängd osv.

Det håller liksom inte. Om man inte jobbar på charm osv blir det aldrig något alls öht.
Nej hon har helt fel och hon ska inte ge råd eller så angående dejtande och liknande för vad fan vet en frånskild mamma om detta? lol. Hon vill bara intala sig att hon är så snygg och het att hon är i en position att alla killar vill ha henne när i verkligheten hon är en svag 5a och 2,5 av poängen är ditopererad.
Citera
2018-08-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Du har helt rätt. Jag är en typisk sån där ingenjör.. Eget hus, rätt mycket intressen typ friluftsliv och träning, hyfsat vältränad iaf konditionsmässigt.., hyfsat med kompisar, ändå ganska omtyckt även om jag spenderar en del tid ensam, inte jätteful, normallängd osv.

Det håller liksom inte. Om man inte jobbar på charm osv blir det aldrig något alls öht.
Tror inte du behöver särskilt mycket charm för att få en halvsöt tjej i säng. Men visst, det hjälper mycket.

Hur många kvinnor har du närmat dig irl det senaste året?
Citera
2018-08-30, 23:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Tror inte du behöver särskilt mycket charm för att få en halvsöt tjej i säng. Men visst, det hjälper mycket.

Hur många kvinnor har du närmat dig irl det senaste året?
Mitt fetade.
Jag tror du slår huvudet på spiken här.
Det är nog ingen av dessa gnällapor till män som lägger ner den minsta energi på att skaffa någon att knulla. Vackra kvinnor ska komma flygande som stekta sparvar.
Men det är ingen mänsklig rättighet att ha sex, det är ingenting man "får".
Rubriken borde egentligen vara att många män "har inte sex". Därifrån kan vi starta en givande diskussion.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-08-30 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in