2018-08-29, 08:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Ett populärt argument bland truthers är ju att Al Qaida inte kan vara skyldiga eftersom de inte tydligt tagit på sig skulden för 9-11 (något som tidigare har diskuterats och förklarats bland annat med att Al Qaida helt enkelt väldigt sällan tog på sig skulden för terrordåd alls före 9-11):
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Varför basunerade inte Bin Laden och Al Qaida ut sin största operation någonsin när det stod klart att den skulle bli en sådan dundrande succé?
Falsk blygsamhet?

Av en slump sprang jag nu på denna högst intressanta tidning som jag helt missat tidigare:
Al Qaidas engelskspråkiga magasin - #7 2011 – The Greatest Special Operation of all time Ett specialnummer tillägnat 9-11 som främst koncentrerats kring att idiotförklara de som tror USA var inblandade, och att det inte var Usama som låg bakom 9-11.

Det finns många intressanta formuleringar att titta närmare på i denna tidning, jag plockar ut några ur ledaren som tydligt pekar ut att Usama låg bakom 9-11:
We dedicate this special supplement to the great events of the Expeditions of Washington DC and New York, as Shaykh Usama would call it, or simply 9/11. As America mourns and we celebrate this glorious event, we look into what 9/11 means ten years on.
...
Shaykh Usama might be dead but his deeds are not. 9/11 has left a permanent scar on the American psyche and will live long after in the hearts of every American.
The pain, suffering and agony that Shaykh Usama brought to America is fair payback for the pain, suffering and agony that America has brought to millions of Muslims around the world, in Pal- estine, in Iraq, in Afghanistan and elsewhere.
9/11 was neither the beginning of the war between the Muslims and the West nor was it the end. It was merely an episode in a long, protracted war that started at the time of the Messenger of Allah صلى الله عليه وسلم and will end with al-Malĥama, the epic battle mentioned in the hadith. The story of 9/11 is the story of jihad. It is the story of a small band of men who were guided by Allah, made the inten- tions to fight, trained on the battlefields and then culminated their struggle with martyrdom to end up their short, but eventful lives, in meeting their Lord.
There have been plenty of conspiracy theories surrounding the events of 9/11. These conspiracy theorists believe that the U.S. government manufactured the attacks while others believe that it was the Israeli Mossad who was behind them. They site claims such as the Pentagon was not hit by a plane but by a rocket, and that the World Trade center building number seven was brought down by a controlled demolition. The prescribers to these theories have been some scattered individuals here and there who do not posses the research capabilities and capacities that are only available to governments. However, there has been one exception: the government of Iran.
Citera
2018-08-29, 09:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Personligen kan jag tycka att du är värd ännu en varning då SnakePlisssken gör allting annat än att trollar här.
Varför kan du personligen tycka det, tror du?

Citat:
Eh jo? Har du inte sett Michael Moores dokumentär om dom som blev sjuka av bl.a stenlunga som var med i röjningsarbetet efter attackerna? Dokumentären heter "Sicko" och finns på Youtube.
1. Det går att inleda en forensisk utredning parallellt med röjningsarbetet, så gott det går. Fotografera. Dokumentera. Märka upp för chain of custody. Etc.

2. Det går DEFINITIVT att fortsätta med den utredningen på uppsamlingsplatserna vilka ligger avskilt utan risk för människors hälsa.

3. Bush-administrationen visade annars noll hänsyn till människors hälsa när man ljög för allmänhet och räddnings- och röjningspersonal om att luften var ofarlig att andas. Det kommer att dö många fler i sviterna av den lögnen än vad som dog i WTC 9/11.

Citat:
Är du galen eller har du bara otur när du tänker? Det är klart som fan att räddningsarbetet går före en forensisk utredning
Vad av ”parallellt med” är det du inte förstår?

På tal om, galen?

Citat:
som vid den tidpunkten var helt otänkbar då det framgick tämligen omgående vilka som låg bakom attacken.
Det var som attan. Hur framgick det, menar du? Det planterade passet?

Citat:
Jag vet inte riktigt hur väl du känner till USA och deras krigshistoria men jag kan garantera dig att "act of war" är en alldeles ypperlig anledning till att inte dra till med en forensisk undersökning av ett kollapsat WTC 1-7 på södra Manhattan när hela världen såg flight 175 flyga in i det södra tornet live.
Vad är det med USA’s ”krigshistoria” som förhindrar en sådan forensisk utredning, menar du?

På tal om, tokjävel?

Citat:
Jag vet inte hur gammal du var år 2001 men jag minns då inget konspirationsdravel för ens efter flera år. Till och med en av dina anhängare David Ray Griffin säger själv att han trodde på den officiella förklaringen i 1.5 år innan han började göra sina efterforskningar. Se efter själv https://youtu.be/MwLUBtuLAUA?t=17m10s
För min del började det med att jag på djupet började studera mordet på JFK och senare även på RFK och MLK. Det var först då det gick upp för mig vad som var/är möjligt i USA.

Efter det har jag börjat fördjupa mig även i 9/11 och döm om min förvåning, not.

Citat:
Om inte han eller någon annan kunde tänka sig en konspiration för ens efter flera år, varför skulle man då dra till med en forensisk utredning av något som var självklart?
Ungefär lika korkat som att obducera Mohammed Attar för att konstatera dödsorsaken.
Det var över 400 år sedan som Guy Fawkes användes som patsy i den false flag som gick ut på att peka ut katolikerna som terrorister med kruttunnor i Parlamentets källare.

Folk firar fortfarande Guy Fawkes-dagen i stora delar av det Brittiska Samväldet. Trots att det här har varit känt åtminstone det senaste seklet.

Det tog 400 år, still counting?

Vet du vad propaganda och kollektivt medvetande är?

See no evil, hear no evil?

Inte?
Senast redigerad av onopono 2018-08-29 kl. 10:22.
Citera
2018-08-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur kapar man vertikala pelare med Thermate som ju verkar enbart i gravitationens riktning, alltså vertikalt nedåt? Blir ju liksom lite svårt att göra horisontella snitt.....

Men ni konspirationstroende kanske vet hir detta görs och kan förklara det som inga andra som är utbildade på att använda Thermate inte vet....?

Och sen kanske det kunde vara bra att förklara hur man klarar att applicera hundratals ton (helt enligt ”experten” Harrit själv) Thermate på kritiska punkter på bärande struktur i tornen och sjuan, utan att detta upptäcktes av några av alla de många tusen människor som befann sig i dessa byggnader. Vi pratar alltså om en enorm apparat som även med helt fri tillgång till en helt strippad byggnad skulle ta veckor av arbete för många personer. Och inte nog med det, det man applicerat ska även klara bränderna utan att förstöras eller fjutta igång vid helt fel tidpunkt...

Låter ju skitsmart och busenkelt det där med Thermate...... så det måste ju vara det mest troliga (obs, ironi...) i synnerhet när Harrit och andra som påstår sig analyserat damm från rasen och inte lyckats hitta rester av några av de för Thermate helt unika kemiska rester som då borde finnas, utan bara sådana rester som lika gärna kan komma från flera andra helt normala källor i vanliga kontorsbyggnader....

Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
För att ge en idé om hur man gör kan skära i sidled: https://youtu.be/lRMG2HSMozA
I större skala med mer avancerade prylar så kan säkerligen tjocka balkar även dom gå att skära igenom.
Angående säkerheten var George Bush bror delvis ansvarig för den.
Rester av sulfur hittades i rasmassorna, vilket är en ingrediens i thermate och svårt att förklara på något annat vis.

Citat:
Den film du länkar till visar högst sannolikt en Shaped charge som klipper en tunn stålbalk. Och det lustiga är att dessa shaped charge inte funkar genom att smälta stålet utan kapar det mekaniskt genom mycket hög kinetiskt energi. Dessutom är drivs de inte av vare sig Thermate eller Nano Thermite, därför att dessa två ämnen har alldeles för långsam reaktionstid, brinner för långsamt helt enkelt, enkelt förklarat.

Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shaped_charge

Thermite i alla dess olika former är dessutom tämligen småtjurig att få fjutt på, så det är inte så ”bara bara” att ”smälla av” dessa ämnen.

Men låt mig komma med en ”långsökt” gissning... Du har hittat infon, påståendena att din länk skulle visa Thermite från/på konspirationssidor och då det passar din tro så gapade du och svalde, utan att göra några ansträngningar för att kolla upp fakta runt det hela....?

Tydligen var det inte så intressant att läsa och svara på ovanstående om att det sannolikt inte var Thermate etc som kapade balken i videoklippet, utan en vanlig shaped charge som har nåt med Thermate att göra.

Dessutom så var det ju som vanligt från de konspirationstroende sida en mycket dåligt film så den hade kass kvalitet, i princip ingen som helst info om vad den visade. Så det kan i princip varit ett svartmålat kvastskaft som man smällde av med en hagelpatron eller liknande.

Jag kräver nog lite mer än så för att bli övertygad om nåt.....
Citera
2018-08-29, 11:16
Avstängd
Citat:
Tydligen var det inte så intressant att läsa och svara på ovanstående om att det sannolikt inte var Thermate etc som kapade balken i videoklippet, utan en vanlig shaped charge som har nåt med Thermate att göra.

Dessutom så var det ju som vanligt från de konspirationstroende sida en mycket dåligt film så den hade kass kvalitet, i princip ingen som helst info om vad den visade. Så det kan i princip varit ett svartmålat kvastskaft som man smällde av med en hagelpatron eller liknande.

Jag kräver nog lite mer än så för att bli övertygad om nåt.....
Den här har ju varit uppe tidigare. Är det också hagelpatroner?

https://youtu.be/5d5iIoCiI8g
Citera
2018-08-29, 11:23
Medlem
Citat:
Den här har ju varit uppe tidigare. Är det också hagelpatroner?

https://youtu.be/5d5iIoCiI8g

Vänligen ange tidpunkt i filmen för vad du avser.... Har ingen lust att sitta och se en massa korkat pladder och felaktiga påståenden för att försöka hitta vad du menar, så ange var i filmen det är jag ska titta..
Citera
2018-08-29, 11:27
Avstängd
Citat:
Vänligen ange tidpunkt i filmen för vad du avser.... Har ingen lust att sitta och se en massa korkat pladder och felaktiga påståenden för att försöka hitta vad du menar, så ange var i filmen det är jag ska titta..
Tja, börja vid 5:50 och ta det därifrån.

Hagelpatroner?
Citera
2018-08-29, 11:42
Medlem
Citat:
Tja, börja vid 5:50 och ta det därifrån.

Hagelpatroner?

Ja, det där är ju samma dravel som du och andra tjatat om i många år nu.

Du menar alltså att det är blir ännu mer sannolikt att man använt Thermate/Thermite Nano nånting, när videon visar hur in i helvete mycket mer bök knep o knåp det är för att över huvud taget råka få till nåt hål eller kap-spår åt nått håll alls på en stålbalk med dessa ämnen?

Detta då när allt då tyder på att det skulle krävas (enligt Harrit själv) många hundratals eller tusentals ton. Detta ska då inskaffas, transporteras, smugglas in i byggnaderna, apteras på kritiska punkter (vilket vi ser i klippet att det är en helvetes massa jobb med, och ändå är resultatet tämligen osäkert...) och det ska ske utan att bli ertappade, ingen ska märka att det knatar runt en massa folkundervisning lång tid och demonterar en massa inredning för att frilägga bärande struktur så de kan aptera på massor av punkter, ingen ska råka märka alla km med tändledningar som måste dras kors o tvärs genom byggnaderna. Dessutom ska det hela tåla både flygplanskrascher (tornen) och bränder utan att förstöras eller brassa igång i alldeles fel tidpunkt.

Ja om du tycker ovanstående är mer sannolikt än att byggnadernas strukturer försvagades bortom räddning och kollapsens gräns p g a skador från planen och bränder, när all seriös vetenskap visar att konstruktionsstål är mycket riskabelt vid bränder och löper stor risk att förlora bärförmåga och kollapsa, vilket det finns ett flertal bevis på historiskt sett, ja då är det du som har problem, inte jag.
Citera
2018-08-29, 12:16
Avstängd
Citat:
Ja, det där är ju samma dravel som du och andra tjatat om i många år nu.

Du menar alltså att det är blir ännu mer sannolikt att man använt Thermate/Thermite Nano nånting, när videon visar hur in i helvete mycket mer bök knep o knåp det är för att över huvud taget råka få till nåt hål eller kap-spår åt nått håll alls på en stålbalk med dessa ämnen?
Nja, frågan här var ju specifikt om thermate kan skära igenom stål precis som mer traditionella sprängmedel. Svaret på den frågan är, ja, visst kan det.

Snubben i videon har ingen tidigare erfarenhet med sprängmedel/incendiaries men lyckas ändå visa proof of concept.

Citat:
Detta då när allt då tyder på att det skulle krävas (enligt Harrit själv) många hundratals eller tusentals ton.
Nu byter du ämne till nanothermite? Tusentals ton? Var säger Harrit det?

Citat:
Detta ska då inskaffas,
Tja, var det ett inside job så finns ju resurserna så det både räcker och blir över.

Citat:
transporteras,
Tja, vad sägs om vanliga skåpbilar/vans/små lastbilar med byggfirma-dekaler? Svårt?

Citat:
smugglas in i byggnaderna,
Vi har ju ältat det här några varv tidigare i tråden, men jag tar det igen för nytillkomna. Om man kontrollera byggnaderna fullt ut så är det givetvis ingen risk för upptäckt. Ska dom tjalla på sig själva? Det pågick ständigt reparationer, ombyggnader, underhåll, saneringsarbeten och materialet finns på pallar som kan innehålla precis vad som helst med koppling till helt legitima arbeten.

Citat:
apteras på kritiska punkter (vilket vi ser i klippet att det är en helvetes massa jobb med, och ändå är resultatet tämligen osäkert...)
Som sagt, snubben på bilden krafsade ihop experimenten på någon dag, utan tidigare erfarenhet. Proof of concept. Tänk dig då vad man kan göra med weaponized militär nanothermite och vet precis vad man pysslar med.

Citat:
och det ska ske utan att bli ertappade,
Se ovan.

Citat:
ingen ska märka att det knatar runt en massa folkundervisning
Folkundervisning? Nej, det år ingen som ser skillnad på helt legitima underhållsarbetare vs. illegitima sådana.

Citat:
lång tid
Det räckte säkert med någon månad eller två. Ett 20-tal proffs.

Citat:
och demonterar en massa inredning för att frilägga bärande struktur så de kan aptera på massor av punkter,
Hisschakten var helt fria från insyn och genomgick en komplett ombyggnation månaderna innan attackerna. Vissa våningar var under vissa perioder helt tomma på hyresgäster. Arbeten kan genomföras även nattetid när få eller inga hyresgäster är närvarande.

Citat:
ingen ska råka märka alla km med tändledningar som måste dras kors o tvärs genom byggnaderna.
Det fanns remote-teknik utvecklad vid tiden, även om den var/är dyrare.

Citat:
Dessutom ska det hela tåla både flygplanskrascher (tornen) och bränder utan att förstöras eller brassa igång i alldeles fel tidpunkt.
Olika former av thermite/thermate/nanothermite har ofta mycket hög antändningstemperatur och då räcker inte organiskt bränsle. Snubben i videon använder t.ex. magnesium för att få fjutt på brasan.

Citat:
Ja om du tycker ovanstående är mer sannolikt än att byggnadernas strukturer försvagades bortom räddning och kollapsens gräns p g a skador från planen och bränder, när all seriös vetenskap visar att konstruktionsstål är mycket riskabelt vid bränder och löper stor risk att förlora bärförmåga och kollapsa, vilket det finns ett flertal bevis på historiskt sett, ja då är det du som har problem, inte jag.
Är det därför man så ofta använder ”konstruktionsstål” i jättelika skyskrapor med tusentals människor i dem, eftersom de är så känsliga för brand, menar du?

Hur många skyskrapor av ”konstruktionsstål” hade historiskt kollapsat av brand innan WTC 7 kollapsade 9/11?

I runda slängar?
Citera
2018-08-29, 19:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vi har ju ältat det här några varv tidigare i tråden, men jag tar det igen för nytillkomna. Om man kontrollera byggnaderna fullt ut så är det givetvis ingen risk för upptäckt. Ska dom tjalla på sig själva? Det pågick ständigt reparationer, ombyggnader, underhåll, saneringsarbeten och materialet finns på pallar som kan innehålla precis vad som helst med koppling till helt legitima arbeten.
Även om det skulle vara möjligt att få access på nåt sätt - borde inte någon minnas det efteråt?
Ingen? - alls?'

Citat:
Hisschakten var helt fria från insyn och genomgick en komplett ombyggnation månaderna innan attackerna.
Var i hela friden har du fått denna uppgift ifrån? Källa på att WTC7's hissar byggdes om tack!

Den enda renovering jag känner till avslutades 10 månader innan 9-11, och skedde i WTC1 och 2.
Detta är alltså även innan Silverstein köpte byggnaderna, men det är väl bara vi skeptiker som tror man brukar inspektera byggnader innan köp..

Citat:
Det fanns remote-teknik utvecklad vid tiden, även om den var/är dyrare.

Är inte fjärrutlösta detonatorer brandkänsliga?

Citat:
Olika former av thermite/thermate/nanothermite har ofta mycket hög antändningstemperatur och då räcker inte organiskt bränsle. Snubben i videon använder t.ex. magnesium för att få fjutt på brasan.
Men det som antänder dem har det inte - t.ex. magnesiumband är mycket lättantända och självantänder redan vid ca 470 grader celsius.

Citat:
Är det därför man så ofta använder ”konstruktionsstål” i jättelika skyskrapor med tusentals människor i dem, eftersom de är så känsliga för brand, menar du?
Nuförtiden har man ju blivit bättre på att brandskydd stålet - man lär av sina misstag.
Hur många större bränder i stålskyskrapor känner DU till som varat i 7 timmar före 9-11?

Citat:
Hur många skyskrapor av ”konstruktionsstål” hade historiskt kollapsat av brand innan WTC 7 kollapsade 9/11?
Inga vad jag vet - och inte vet jag några som inte rasat heller av brand i 7 timmar.. Men du har väl antytt något sånt som jag inte minns fel? Lust att upplysa oss?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-29 kl. 19:40.
Citera
2018-08-30, 03:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Även om det skulle vara möjligt att få access på nåt sätt - borde inte någon minnas det efteråt?
Ingen? - alls?'
Om det hela tiden pågår ombyggnationer, underhåll, saneringar, etc, som utförs av olika firmor, hur ska utomstående veta vilken/vilka av dessa som utför ’arbeten’ med att aptera byggnaden för demolering? Själva apterandet sker helt ostört. Det är endast transporten av materialet som antagligen sker inför öppen ridå, men om material och transportörer kamouflerat som helt legitimt så har jag svårt att se varför det skulle vara ohanterligt?

Det har inte du?

Citat:
Var i hela friden har du fått denna uppgift ifrån? Källa på att WTC7's hissar byggdes om tack!
WTC 1-2. I WTC 7 pågick det också omfattande ombyggnationer tiden innan 9/11. Dessutom var den fullspäckad med Gov. agencies, t.ex. CIA, som i så fall var lätta att kontrollera om 9/11 var ett inside job, samt att en av de huvudmisstänkta, Netanyahu’s bäste kompis, Larry Silverstein, ägde och kontrollerade byggnaden fullt ut.

Citat:
Den enda renovering jag känner till avslutades 10 månader* innan 9-11, och skedde i WTC1 och 2.
Detta är alltså även innan Silverstein köpte byggnaderna, men det är väl bara vi skeptiker som tror man brukar inspektera byggnader innan köp..
Ansvarigt för säkerheten i WTC 1-2 var sedan bombattentatet 1993 fram t.o.m. 9/11 var, Kroll Associates, som kontrollerade byggnaden helt. Kroll Associates ägdes och kontrollerades av zionister.

*Ja, jag skrev ”månaderna innan”.

Citat:
Är inte fjärrutlösta detonatorer brandkänsliga?
Ingen aning. Kolla gärna upp det om du vill.

Citat:
Men det som antänder dem har det inte - t.ex. magnesiumband är mycket lättantända och självantänder redan vid ca 470 grader celsius.
Ja, det utesluter kanske i så fall att just magnesium har använts. Mitt tips är någon form av elektricitet som styrs elektroniskt remote.

Citat:
Nuförtiden har man ju blivit bättre på att brandskydd stålet - man lär av sina misstag.
Hur många större bränder i stålskyskrapor känner DU till som varat i 7 timmar före 9-11?
Hur vet man att det var bristande brandskydd av stålet som orsakade kollapserna?

Citat:
Inga vad jag vet - och inte vet jag några som inte rasat heller av brand i 7 timmar.. Men du har väl antytt något sånt som jag inte minns fel? Lust att upplysa oss?
Nej, det är som vanligt du som biter dig fast i ordlekar. När jag postade mina exempel så var det med en tydlig disclaimer.

Låtsas du nu att du missade det?

Poängen är att ingen modern skyskrapa av stål/delvis stål någonsin tidigare (eller efter 9/11) har totalkollapsat av brand och/eller mekaniska skador. Däremot så har sådana totalkollapsat ett mycket stort antal gånger p.g.a. apterade sprängmedel.

Det här i sin tur ger att den givna utgånghypotesen är att byggnaderna totalkollapsade p.g.a. detonerade sprängmedel.

Först om den hypotesen garanterat kan uteslutas kan andra, mer extraordinära hypoteser, utredas. Där brand är en sådan.

Nu gjorde ju NIST tvärt om, eller hur? Man utgick ifrån den minst sannolika hypotesen och torrlabbade fram de resultat man ville ha.

Inte?
Citera
2018-08-30, 07:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om det hela tiden pågår ombyggnationer, underhåll, saneringar, etc, som utförs av olika firmor, hur ska utomstående veta vilken/vilka av dessa som utför ’arbeten’ med att aptera byggnaden för demolering? Själva apterandet sker helt ostört. Det är endast transporten av materialet som antagligen sker inför öppen ridå, men om material och transportörer kamouflerat som helt legitimt så har jag svårt att se varför det skulle vara ohanterligt?

Det har inte du?
Vad jag frågade var dock om inte folk som arbetade i byggnaden borde reflekterat över detta efteråt..
Om arbetare systematiskt frilagt en massa bärande strukturer genom att riva väggar till synes utan anledning så borde rimligen de som arbetade i byggnaden börja ifrågasätta detta efter kollapsen.

Citat:
WTC 1-2.
Aha, jag som trodde vi diskuterat wtc7 åtminstone de senaste sidorna...
Tror du tornen också revs med termit alltså?
Du glömde svara på om inte inspektion i samband med försäljningen av byggnaderna borde upptäckt denna apterade termit? Och borde inte den personal som inspekterade hisschakt och andra utrymmen - även med bombhundar - i samband med diverse löpande hot upptäckt om det svetsats fast en massa konstruktioner på pelarna här och där? Eller var alla dessa - även externa inhyrda personer som hjälpte till vid större hot, också införstådda i att det förbereddes lite dold terrorism?

Citat:
I WTC 7 pågick det också omfattande ombyggnationer tiden innan 9/11. Dessutom var den fullspäckad med Gov. agencies, t.ex. CIA, som i så fall var lätta att kontrollera om 9/11 var ett inside job, samt att en av de huvudmisstänkta, Netanyahu’s bäste kompis, Larry Silverstein, ägde och kontrollerade byggnaden fullt ut.
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

Citat:
Ansvarigt för säkerheten i WTC 1-2 var sedan bombattentatet 1993 fram t.o.m. 9/11 var, Kroll Associates, som kontrollerade byggnaden helt. Kroll Associates ägdes och kontrollerades av zionister.
De var ETT av företagen som ansvarade för säkerheten - och deras platsansvarig dog i attacken.

Citat:
*Ja, jag skrev ”månaderna innan”.
Månaderna innan september heter juni, juli och augusti.
Renoveringen avslutades dock 10 månader innan attacken - det är en jäkla skillnad. Dessutom var det inte fråga om någon "komplett ombyggnation" som du påstår, utan främst en uppdatering av kontrollsystemen och utbyte av vissa mekaniska komponenter i drivlinan. Motorer, hisskorgar och hisslinor berördes inte av det du kallar komplett ombyggnation. I hisschakten byttes skadade asbestskivor- vad jag kan förstå mot material utan asbest - detta hade dock inte med hissrenoveringen att göra.

Citat:
Ingen aning. Kolla gärna upp det om du vill.
Det behövs inte - elektronik, sladdar och tändsatser är lika brandkänsliga vare sig de är anslutna till en fjärrutlösare eller ej.

Citat:
Ja, det utesluter kanske i så fall att just magnesium har använts. Mitt tips är någon form av elektricitet som styrs elektroniskt remote.
Någon form av elektricitet? Inga förslag på hur detta skulle gått till?

Citat:
Hur vet man att det var bristande brandskydd av stålet som orsakade kollapserna?
Man vet att brandskyddet på balkar och pelare/kolonner var kalibrerat för att klara av 2-3 timmars brand om jag inte minns helt fel.

Citat:
Nej, det är som vanligt du som biter dig fast i ordlekar. När jag postade mina exempel så var det med en tydlig disclaimer.
Låtsas du nu att du missade det?
Din disclaimer gällde att inte alla byggnaderna du länkade var stålkonstruktioner, men det var bara ett av alla fel med din lista.. Du påstod att stålskyskrapor redan före 9-11 har brunnit helt övertända och
betydligt längre än WTC7 utan att kollapsa - men ingen av byggnaderna på din lista motsvarade de kriterierna...

Vi försöker igen så får vi se om du kan förklara detta eller om du har andra förslag på bränder som du tänkte på?

In May 1988 a fire at the Interstate Bank Building in Los Angeles destroyed four floors and damaged a fifth floor of the modern 62-story building. The fire burned for four hours. The building did not collapse.

In February 1991 a fire gutted eight floors of the 38-story ej skyskrapa enligt onopono One Meridian Plaza building in Philadelphia, Pennsylvania. The fire burned for 18 hours.

In October 2004 in Caracas, Venezuela, a fire in a 56-story office tower burned for more 17 hours and spread over 26 floors. Two floors collapsed, but the underlying floors did not, and the building remained standing.
Armerad betong- och stålkonstruktion..

In February 2005 there was another ”towering inferno” in Taiwan. The fire burned for about an hour and a half, but the building never came close to collapsing.
23 våningar - ej skyskrapa enligt onopono

Also in February 2005 the 32-story ej skyskrapa enligt onopono Windsor Building in Madrid, Spain, caught fire and burned for two days. The building was completely engulfed in flames at one point. Several top floors collapsed onto lower ones, yet the building remained standing.
Allt som var konstruerat av stål kollapsade - allt av armerad betong stod kvar....
Dessutom brann den i ett dygn, inte i två.

The still-uncompleted Beijing Television Cultural Center, containing the Mandarin Oriental Hotel, caught fire on 9 February 2009 (due to uncontrolled use of fireworks at Chinese New Year). 140,000 tons of steel was used in its construction. It burned for five hours, but it did not collapse.
31 våningar - ej skyskrapa enligt onopono
Dessutom byggd ungefär som en pyramid med en uppskjutande del, för att motstå jordbävningar extra väl - beskrivs som extremt stark.

In November 2010 an apartment block in Shanghai caught fire (reportedly caused by welders) and 53 people died. It burned for more than four hours. The building did not collapse.
28 våningar - ej skyskrapa enligt onopono

0n February 20, 2015, a fire ”ripped through the Torch in Dubai — one of the tallest residential buildings in the world”, reports The Independent. Did the building collapse? No.
Brann i cirka 3 timmar och endast fasaden.

Finns säkert mer att gräva fram som inte stämmer med ditt påstående, men detta räcker mer än väl..
Ingen av byggnaderna är relevant för ditt påstående.
Citera
2018-08-30, 10:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad jag frågade var dock om inte folk som arbetade i byggnaden borde reflekterat över detta efteråt..
Om arbetare systematiskt frilagt en massa bärande strukturer genom att riva väggar till synes utan anledning så borde rimligen de som arbetade i byggnaden börja ifrågasätta detta efter kollapsen.
Låt säga att merparten av apteringarna fanns i anslutning till hisschakten där det är fritt från insyn och att resten placerades ut nattetid med legitim cover-story. Det pågick hela tiden ombyggnation, underhållsarbeten, saneringsarbeten, etc, och man hade full kontroll över byggnaderna i åratal före 9/11.

Vad är det som är så omöjligt med det?

Citat:
Aha, jag som trodde vi diskuterat wtc7 åtminstone de senaste sidorna...
Tror du tornen också revs med termit alltså?
Jag tror att Bush & co beslutade att ingen gängse forensisk utredning skulle tillsättas eftersom man hade något att dölja, ja. Nanothermite är en god kandidat.

Citat:
Du glömde svara på om inte inspektion i samband med försäljningen av byggnaderna borde upptäckt denna apterade termit?
Vilken ”inspektion”?

Citat:
Och borde inte den personal som inspekterade hisschakt och andra utrymmen - även med bombhundar - i samband med diverse löpande hot upptäckt om det svetsats fast en massa konstruktioner på pelarna här och där?
Har du tillgång till Kroll Associatiates rutiner här?

Citat:
Eller var alla dessa - även externa inhyrda personer som hjälpte till vid större hot, också införstådda i att det förbereddes lite dold terrorism?
Nanothermit är inte möjligt för hundar att lukta fram. Apteringarna kan t.ex. placeras i de ihåliga kollonnerna och är därmed osynliga utifrån.

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Sexualitet är såväl som ras och etnicitet medfödda egenskaper. Zionism är en politisk ideologi och rörelse som har ett otal terrordåd, etnisk rensning av ett helt land, false flags, lönnmord, etc, på sitt samvete.

Hur fan har du mage?

Citat:
De var ETT av företagen som ansvarade för säkerheten
De hade huvudansvaret att reorganisera säkerheten helt efter bombdådet -92.

Citat:
- och deras platsansvarig dog i attacken.
Ja, det var hans första dag på jobbet. Att han var f.d. FBI och expert på Al Qaida var nog även det en tillfällighet ...

Citat:
Månaderna innan september heter juni, juli och augusti.
Men inte t.ex. december?

Citat:
Renoveringen avslutades dock 10 månader innan attacken - det är en jäkla skillnad.
Skulle jag ha skrivet ”åren innan”?

Citat:
Dessutom var det inte fråga om någon "komplett ombyggnation" som du påstår, utan främst en uppdatering av kontrollsystemen och utbyte av vissa mekaniska komponenter i drivlinan. Motorer, hisskorgar och hisslinor berördes inte av det du kallar komplett ombyggnation. I hisschakten byttes skadade asbestskivor- vad jag kan förstå mot material utan asbest - detta hade dock inte med hissrenoveringen att göra.
Det var omfattande arbeten i hisschakten MÅNADERNA innan 9/11, ja.

Citat:
Det behövs inte - elektronik, sladdar och tändsatser är lika brandkänsliga vare sig de är anslutna till en fjärrutlösare eller ej.
Det är du som påstår att de skulle ha detonerat thermite när de utsattes för brand.

Visa det.

Citat:
Någon form av elektricitet? Inga förslag på hur detta skulle gått till?
Tja, det finns t.ex. ”laser initiators” som utlöses elektroniskt och är därmed inte möjliga att utlösa av misstag. Med det sagt så är det inget som säger att en del apteringar kan ha detonerat av värmen från bränder innan respektive global kollaps initieras.

Citat:
Man vet att brandskyddet på balkar och pelare/kolonner var kalibrerat för att klara av 2-3 timmars brand om jag inte minns helt fel.
Var det på ett och samma ställe? Och var det förväntade resultatet total kollaps av hela skyskrapan om den brann längre än 2-3 timmar?

Citat:
Din disclaimer gällde att inte alla byggnaderna du länkade var stålkonstruktioner, men det var bara ett av alla fel med din lista.. Du påstod att stålskyskrapor redan före 9-11 har brunnit helt övertända och
betydligt längre än WTC7 utan att kollapsa - men ingen av byggnaderna på din lista motsvarade de kriterierna...

Vi försöker igen så får vi se om du kan förklara detta eller om du har andra förslag på bränder som du tänkte på?

In May 1988 a fire at the Interstate Bank Building in Los Angeles destroyed four floors and damaged a fifth floor of the modern 62-story building. The fire burned for four hours. The building did not collapse.
Så, om den hade brunnit lite på spridda ställen i ytterligare tre timmar så hade den totalkollapsat handlöst i fritt fall, menar du?

Citat:
In February 1991 a fire gutted eight floors of the 38-story ej skyskrapa enligt onopono One Meridian Plaza building in Philadelphia, Pennsylvania. The fire burned for 18 hours.
Ja, fast här tänker SnakePlisssken nog lite snett igen. Om en mycket mindre byggnad står pall mycket längre så är ju det ett argument mot det ’naturliga’ i att WTC 7 totalkollapsade i fritt fall.

Citat:
In October 2004 in Caracas, Venezuela, a fire in a 56-story office tower burned for more 17 hours and spread over 26 floors. Two floors collapsed, but the underlying floors did not, and the building remained standing.
Ja?

Citat:
In February 2005 there was another ”towering inferno” in Taiwan. The fire burned for about an hour and a half, but the building never came close to collapsing.
23 våningar - ej skyskrapa enligt onopono
Samma här. Argument mot det ’naturliga’ i WTC 7’s kollaps.

Kanske dags att se över dina logiska fakulteter lite?

Citat:
Also in February 2005 the 32-story ej skyskrapa enligt onopono Windsor Building in Madrid, Spain, caught fire and burned for two days. The building was completely engulfed in flames at one point. Several top floors collapsed onto lower ones, yet the building remained standing.
Allt som var konstruerat av stål kollapsade - allt av armerad betong stod kvar....
Dessutom brann den i ett dygn, inte i två.
Ja, stålet var konstruerat på utsidan vad jag förstår och avsevärt tunnare än de bärande massiva stålbalkar som användes i WTC.

- Omgivet av eldsflammor under ett dygn vs. små bränder som ’vandrar runt’ på ett begränsat antal våningar vartefter bränslet tar slut. En halvtimme där och sedan en halvtimme där ...

Och, byggnaden stod kvar.

Citat:
The still-uncompleted Beijing Television Cultural Center, containing the Mandarin Oriental Hotel, caught fire on 9 February 2009 (due to uncontrolled use of fireworks at Chinese New Year). 140,000 tons of steel was used in its construction. It burned for five hours, but it did not collapse.
31 våningar - ej skyskrapa enligt onopono
Samma här. Ju mindre byggnad, ju känsligare för eld. Vad är värst? En held övertänd byggnad som brinner som en fackla i fem timmar vs. små spridda bränder på ett begränsat antal våningar i sju timmar?

Lol.

Citat:
[b]Dessutom byggd ungefär som en pyramid med en uppskjutande del, för att motstå jordbävningar extra väl - beskrivs som extremt stark.
Det är möjligt ... men du missar poängen, den stod kvar, punkt.

Citat:
In November 2010 an apartment block in Shanghai caught fire (reportedly caused by welders) and 53 people died. It burned for more than four hours. The building did not collapse.
28 våningar - ej skyskrapa enligt onopono
Samma här, ett argument mot det ’naturliga’ i WTC’s kollaps.

Citat:
0n February 20, 2015, a fire ”ripped through the Torch in Dubai — one of the tallest residential buildings in the world”, reports The Independent. Did the building collapse? No.
Brann i cirka 3 timmar och endast fasaden.
Hela fasaden?

Citat:
Finns säkert mer att gräva fram som inte stämmer med ditt påstående, men detta räcker mer än väl..
Ingen av byggnaderna är relevant för ditt påstående.
Skälet till det är att du väljer att vantolka det jag skrev.

Samtliga exempel visar på det helt ’onaturliga’ i att WTC 7 totalkollapsar av brand, enbart. Att WTC 7 dessutom totalkollapsar i fritt fall är den rykande pistolen.

Det räcker egentligen med det. Newton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in