2018-08-29, 23:45
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Bibeln skrevs dock flera 100 år efter Jesus levnad. Det var väl främst katoliker som bestämde vad som skulle stå i bibeln.
Haha det var du som ifrågasatte att Jesus skulle vara kritisk mot judar i bibeln så jag visade dig.

Om det ska gå vidare till en diskussion om hur korrekt bibeln speglar det som hände för 2000 år sedan så är väl det ända man kan säga att tro det eller ej men mycket i nya testamentet har mer vetenskaplig basis än många andra historiska skrifter från den tiden då det finns fler originella skrifter att jämföra som överensstämmer jämförelsevis osv.
Hur som helst det är ingen enstaka händelse eller något som skulle kunna förvirrats genom språken och tiden att Jesus var genomgående starkt kritisk av det dåvarande judiska styret, omöjligt att förneka.

Kyrkan bestämde vilka texter som ska inkluderas i bibeln med målet att inkludera de texter som erkänns av de flesta kristna och som inte säger emot central erkänd kristen teologi. De bestämde alltså inte vad som skulle stå i den som om att de skrev den själva.

Otroligt OT men vem vet genom vår herre Jesus Kristus kanske jag kan göra dig till antisemit och få dig att rösta på AFS nu!
Senast redigerad av Badassmfoka 2018-08-29 kl. 23:47.
Citera
2018-08-29, 23:45
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Hur hade du tänkt dig att detta raskrig skulle utspela sig? Några förortsbruschor med kalasjnikovs mot den svenska försvarsmakten med full stridsutrustning, stridsvagnar, helikoptrar och en massa modern teknologi? Låter som ett jätteallvarligt krig det...

Många av förortsbuset klarar inte av grundskolan eller ens kraven för att bli antagen som menig soldat i en riktig arme. I deras hemländer tror man fortfarande att jorden är platt.

https://youtu.be/wppjYDj9JUc

De har inte IQ över 83 vilket innebär att man klarar av att utföra en arbetsuppgift efter fått muntliga instruktioner.

Raskrig...? Nja
Senast redigerad av Rektangel 2018-08-29 kl. 23:48.
Citera
2018-08-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Du är nog ganska ensam om den analysen.

Jag håller med om den analysen. AfS visades i ett par sekunder utan att nämnas vid namn, och det blev inget mer. När det gällde SD och NMR så fanns det flera gånger en berättarröst som insinuerade kopplingar. Förmodligen för att SD är så stora att de lönar sig att attackera nu och för att NMR har ett omsorgsfullt uppbyggt skitkasst varumärke som media älskar att utnyttja.
Citera
2018-08-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad händer då? Kan AfS få en slags "reningseffekt" för SD? Dvs. att de andra partierna börjar tala med SD, för att de "åtminstone inte är lika hemska som AfS" eller kommer SD och AfS att sitta på var sitt hörn, rösta för samma saker, men vägra prata med varandra samtidigt som ingen annan heller vill prata med dem?

Uttrycket "polsk riksdag" kommer väl från att dom i Polen hade nio partier i sin riksdag vid ett tillfälle och det var väl inte helt lätt att få ihop något styre av det om jag inte minns helt fel.

Vi kanske får se något liknande här och att andra länder gör sig roliga över "svensk riksdag" när dom ska beskriva ett kaotiskt läge.
Citera
2018-08-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det skulle ju garantera valhemligheten så att säga, som ju Sverige har kritiserats för att brista i, i och med de offentliga och öppna valsedelsplaceringarna i vallokalen.

Det du skriver är alldeles riktigt. Vilket är ytterligare en, bland många, anledningar till att rösta på AfS. De vill införa en enhetlig valsedel, på vilken man skriver en person, som i sin tur kan representera ett parti. Inspirerat av Finlands välfungerande system.

Detta skulle vara ett steg i vitaliseringen av svensk demokrati. Såväl avseende valhemligheten och möjligheten för nya initiativ att nå ut (etablerade partier får sina valsedlar upptryckta och utdelade, till skillnad från nya som måste göra det själv), som för ansvarsutkrävning och höjande av kompetens i riksdagen. Detta då man måste välja en person, som alltså gentemot sina väljare blir direkt ansvarig för att stå fast vid sina vallöften, samt därutöver i betydligt högre utsträckning kommer väljas in grundat på meriter och faktisk kompetens - snarare än rätt partibok och mångårigt taktiserande inom ett icke verklighetsförankrat partiväsende.
Citera
2018-08-30, 00:08
Medlem
JustZlatans avatar
Jag undrar vad AfS tycker ska hända invandrare från Mellanöstern, arabvärlden som är höger. Ska de också utvisas fast de har samma ideologi?
Citera
2018-08-30, 00:14
Medlem
Min stora grej har alltid varit att eftersträva en överbudsdynamik vad gäller det enda som kommer möta Sveriges utmaningar: Återvandring. Jag startade en tråd om det 2013. Tanken var att få olika partier att föreslå samma politik utifrån sina respektive ideologier och skapa en ny tvärpolitisk konsensus.

Under hela den här tiden har inget hänt. I samband med att AfS lanseras, tar SD äntligen upp frågan med vänster hand. Nu skriver KDU-ordföranden med det välklingande namnet Christian Carlsson om återvandring i DN.

Läs och kommentera i den här tråden.

Politisk konkurrens är lika med demokrati.
När väljarna får alternativet återvandring, så kommer de att ta det. SD gav dem aldrig det alternativet, förrän de fick konkurrens.
Citera
2018-08-30, 00:26
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Jag kan ju lägga upp bilder när valsedlarna kommer om du inte tror mig.

I all välmening, skylta inte med din schizofreni. Rösta SD du, men framförallt, ta hand om dig.
Citera
2018-08-30, 00:26
Medlem
BravePessimisms avatar
Citat:
Jag undrar vad AfS tycker ska hända invandrare från Mellanöstern, arabvärlden som är höger. Ska de också utvisas fast de har samma ideologi?

Hur många av dessa pizzabagare är arier från det persiska riket?
Citera
2018-08-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Jessica Ohlson är en tajt liten böna. Hon har järnlady-potential. Det är nästan så man misstänker hon får stå tillbaka en del. Men sen lyssnar man på när hon håller tal och man märker att hon saknar ett populistiskt tilltal. Kanske är hon mer en person som fungerar bäst bakom ridån. Tänk om hon fick vara justitieminister istället för den där oduglige dvärgen Morgan.

Just AfS kriminalpolitiska partiprogram är väl det enda jag är skeptisk till. Det skulle i förlängningen slå hårt även mot etniska svenskar, och medföra ett totalrepressivt samhälle, ja faktiskt en polisstat. Samhället skulle p.g.a. straffskärpningar och en avhumaniserad kriminalvård brutaliseras oerhört. Småpåvar som anstaltsdirektörer, fångvaktare och poliser, skulle få betydligt större makt än idag. Varje rattfyllerist skulle riskera att hamna i Murmansk på ett straffarbetsläger, och sedan slås ut ur samhället för all framtid. Jag tror det är mycket få av AfS sympatisörer, som är medvetna om detta.
Citera
2018-08-30, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Just AfS kriminalpolitiska partiprogram är väl det enda jag är skeptisk till. Det skulle i förlängningen slå hårt även mot etniska svenskar, och medföra ett totalrepressivt samhälle, ja faktiskt en polisstat. Samhället skulle p.g.a. straffskärpningar och en avhumaniserad kriminalvård brutaliseras oerhört. Småpåvar som anstaltsdirektörer, fångvaktare och poliser, skulle få betydligt större makt än idag. Varje rattfyllerist skulle riskera att hamna i Murmansk på ett straffarbetsläger, och sedan slås ut ur samhället för all framtid. Jag tror det är mycket få av AfS sympatisörer, som är medvetna om detta.

Hårda straff är mer än rätt men annars så är dina domedagsfantasier väldigt överdrivna.
Citera
2018-08-30, 01:13
Medlem
Antifa kommer försöka stoppa AfS i Göteborg:

http://www.friatider.se/staden-r-v-r-s-ska-extremv-nstern-stoppa-afs-m-te-i-g-teborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in