2018-09-10, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Då var den parlamentariska vägen till förändring stängd, antagligen för gott. Antingen har det förekommit massivt valfusk eller så är svensken betydligt mer självhatande än vad vi kunnat föreställla oss. Vet inte vad som är värst.

Nu blir det hårda tider framöver. Jag rekommenderar alla svenskar som fortfarande använder hjärnan att antingen förbereda sig på brutalt våld och långvarig nöd, eller att lämna landet.
Man sticker väl nu. Spela inte rödingarnas spel.
Citera
2018-09-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Tål att upprepas så väljer att citera det här.
Vi borde egentligen sörja tillsammans. Jag förstår inte vad SD:arna är glada åt. Att en hel mandatperiod haft siffror mellan 20-30% och sen totalt falla samman. Jimmie borde ha avgått direkt på valvakan, istället håller han ett märkligt segertal. Jag har knappast gjort någon hemlighet av mitt ogillande mot SD men att dom två invandringskritiska partierna ihop inte ens ser ut att skrapa ihop mycket mer än 18% är bara förbannat sorgligt.

Ja, det är vansinnigt sorgligt.

Känns tungt att släpa sig till jobbet i dag. Betala ännu mer skatt till kaozande ungdomsgäng och somaliska flerbarnsmorsor som knuffas och trängs i kollektivtrafiken med barnvagnar i lyxmodeller.

Mer bilbränder, mer utanförskapsområden, mer gruppvåldtäkter.

Som alltid får pensionärer och andra svaga grupper stå åt sidan.

Känner sorg när jag tänker på de jublande människorna från t.ex Kungsan. ”Nu vänder det”, lyste det ut deras ögon. ”Nu vänder det äntligen.”

Men nej.

Nu blir det floskelbingo och käbbelsvetsning i ytterligare fyra år och mer pengar åt EU-globalisterna.

Inte ens att MP åkte ut fick man glädja sig. Inte ens åt det.
Citera
2018-09-10, 09:15
Medlem
Alla ni som så benhårt ratade mig för att jag inte trodde AFS skulle få över 4%...

VAD SÄGER NI NU DÅ?
Citera
2018-09-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Alla ni som så benhårt ratade mig för att jag inte trodde AFS skulle få över 4%...

VAD SÄGER NI NU DÅ?
Vet du vad en valrörelse är?
Självklart måste man tro på att det ska gå vägen så att andra som läser den här tråden också röstar AfS.
Nu blev de ett nederlag för både AfS och SD.

Märkligt att val.se låg nere och även flashback under den mest hektiska perioden igår kväll.
Citera
2018-09-10, 09:21
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Har du en thaifru eller? Hon kommer nog få stanna även om AfS skulle få bestämma, så du kan vara lugn.

Angående Åkessons uttalande så menade han i första hand inte svensk etnicitet, det borde du veta som själv är SD:are och anammar "öppen svenskhet". Det han syftade på var att komma in i det svenska samhället, lära sig vårt språk, anamma vår kultur osv. för att ha en chans att få ett jobb.

Och det AfS gör är att erkänna att det finns något så otroligt som en svensk folkgrupp, som de gärna vill bevara. Ja usch så hemskt, det får man tydligen inte säga! Men det går bra att bevara alla andra jävla folkgrupper, förutom svenskar verkar det som.

Där har du en av anledningar till varför jag tycker AfS är bättre än SD.
Jo jag vet vad Åkesson menade, men sättet han sa det på gav media världens chans att spinna det helt åt helvete vilket de såklart gjorde.

Om inte ni funnits hade SD fortsatt med sin normala invandringskritik ala DF och FRP. Tyvärr gick de på AFS-hypen och trodde att de behövde bli hårdare.

Och Kasslern skratter hela vgen till banken.
Har ingen Thaifru, men eftersom det retar upp er så mkt kanske man ska skaffa en!

Har ingen Thaifru, men kanske får skaffa en då det verkar reta upp er så.
Senast redigerad av volvo 240 2018-09-10 kl. 09:31.
Citera
2018-09-10, 09:24
Medlem
Karmans avatar
Nu är inte jag AFS:are, men ge inte upp så lätt! Partiet bildades ju för h-e för ett halvår sedan och Sverige går mot stora problem, med förmodligen svår lågkonjunktur, betydligt ökande social oro, förortskravaller etc. Lägg där till en osäker parlamentarisk situation.

Potentialen för systemkritiska partier kommer bara växa.
Citera
2018-09-10, 09:24
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas

Jag har varit av åsikten att man inte flyr, att man står upp för sitt folk. Att bara rotlösa människor som har förlorat kontakten med sitt folk lämnar Sverige. Men jag har börjat tänka annorlunda. Om svensken vill ha det så här, ja men då så. Ha det så. Jag är inte så jävla sugen på att stanna kvar och se förfallet, självmordet. Jag ska börja titta på vart jag kan flytta redan i morgon. Så känns det i alla fall nu.
För att lyckas med något måste riktiga nationalister oavsett parti träffas och samarbeta till vardags. Jag tänker främst på alla de som likt AfS inte har anpassat sig till vad media och etablissemang tycker är okej. Den här sortens samarbete kan man börja med nästan oavsett var man bor. Om man bor i en no-go-zon så bör man kanske flytta, men annars kan nästan vilken ort som helst fungera som bas. Strategiskt kan det också vara bättre att gräva där man står. Om alla nationalister samlas på ett ställe så blir det lättare för etablissemanget att bekämpa nationalismen. Du tänker visserligen på att flytta utomlands. Det är väldigt främmande för mig. Jag ber dig att tänka om. Om fler tänker som du så kommer etablissemangets process med svenskarna att bli kort och effektiv. Den som bryr sig om sitt folk ska inte tillåta det. Utomlands finns det inte tillräckligt med svenskar för att svenskarna ska överleva. Trots den mycket svåra situationen i Sverige så är Sverige fortfarande det i särklass bästa stället för svenska folkets överlevnad.
Citera
2018-09-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
24500 jävla röster som är ogiltiga på övriga partier. 2014 var samma siffror 1900. Och då är detta bara det officiella valfusket. Man kan ju undra hur det egentligen ser ut då. Helt sjuka siffror ju. Jag skulle aldrig ha kryssat Kasselstrand. Borde tagit någon obskyr snubbe som ingen annan kan tänkas kryssa så man hade kunnat veta om ens röst räknades eller ej.

Ligger inom felmarginalen.
Citera
2018-09-10, 09:26
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jo jag vet vad Åkesson menade, men sättet han sa det på gav media världens chans att spinna det helt åt helvete vilket de såklart gjorde.

Om inte ni funnits hade SD fortsatt med sin normala invandringskritik ala DF och FRP. Tyvärr gick de på AFS-hypen och trodde att de behövde bli hårdare.

Och Kasslern skratter hela vgen till banken.

Om ditt resonemang stämmer så visar det bara vilka vindflöjlar SD blivit, hur ideologiskt förvirrade de är. Vilket också var en av anledningarna att hoppas på AfS istället.
Citera
2018-09-10, 09:28
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wBBC
Om jag förstår det rätt så görs detta för att snabbt kunna leverera ett någorlunda tillförlitligt valresultat så snabbt som möjligt efter att vallokalerna stängts. Finns väl ett 30 tal partier i övriga kategorin. Ska alla dessa plus eventuella Kalle Anka partier ha en varsin hög som rapporteras in till Valmyndigheten så kommer det nog att ta bra mycket längre tid.

Trots detta beklagade sig experterna på SvT att rösträkningen gick långsammare än förra valet. Tur att regeringen bjudit in två representanter för OSSE så vi kan känna oss förvissade om att de maktfullkomliga sossarna inte varit i farten.
Citera
2018-09-10, 09:29
Medlem
baggebo1s avatar
Övriga partier har 1%. Sen finns det 0,5% på "ogiltiga röster - inte anmälda partier" och "ogiltiga röster - övriga". Dessa 0,5% brukar aldrig vara så många, så jag tror att de i den slutliga räkningen kommer att tillfalla olika partier. Vi har kanske 1,5% att fördela. Lever 1% hoppet än?
Citera
2018-09-10, 09:30
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Nästa gång finns inte AfS, var så säker. SD kommer mest troligt inte heller att öka i den kommande mandatperioden. SD har behövts som en blåslampa i arslet på de etablerade partierna och varit nyttiga genom att få dem att bli striktare gällande migrations- och asylpolitik.
Bara det att Riksdagen redan är full med blåslampepartier.

Vänsterpartiet är blåslampan på Socialdemokraterna.
Kristdemokraterna var blåslampan på allmänt bögeri och nu för barnbidrag & sjukvård.
Centerpartiet och Miljöpartiet är blåslampan på de som inte har en tillräckligt förvirrad och inkonsekvent energipolitik.
Liberalerna är blåslampan på alla som är comme-ci-comme-ca med diktaturer.

Även om AfS skulle finnas kvar 2022 med en fungerande organisation så kommer de dock aldrig att vara blåslampa på SD. De är helt enkelt de trop!

Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Nu kan man i lugn och ro analysera orsakerna till SD:s framfart och motverka anledningarna till fram till nästa mandatperiod. SD kommer aldrig blir Sveriges största parti, och AfS kommer aldrig mer ställa upp i valet efter detta brakfiasko. Kasslerstrand kommer att fly Sverige och bli invandrare i Singapore, med donationspengarna som ni naivt gav dem från era socialbidrag. Sorry, jag säger det igen men ni har blivit grundlurade.
Tja, det lär ju toppa Björn Söder i Ungern och Jonas de Geer i Skottland!

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
/.../ barnvagnar i lyxmodeller /.../
Ja, för bara du måste prioritera. Något bättre barnvagn ELLER OCH ENDAST ELLER något bättre handväska. Alla andra, i synnerhet de där kan få både och. Hela tiden! (De behöver inte ens köpa saker i andra hand.)

Kvinnlig rösträtt var ett misstag.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-09-10 kl. 09:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in