2018-08-28, 17:38
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
att AfS inte kommer utvisa alla med svenskt medborgarskap

Bravo! Jag hittade ett helt sant påstående i din textmassa.

AfS kommer inte att utvisa alla svenska medborgare. Det är bara freeriderXII som oroar sig över sånt.
Citera
2018-08-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
De kommer att bli mördade medelst långsam tortyr.

Men kul idé.

Tvärtom. Det är inte Black Hawk Down därnere längre. De hade allmänna val förra året och har nu ett parlament med ett antal kvinnliga ledamöter.

Vår somaliska diaspora kommer att bli ett ovärderligt tillskott till den framväxande somaliska demokratin när de vänder hemåt igen.
Citera
Medlem
erikp121s avatar
Syrianer är inte européer och lär liksom kurderna få det svårt att assimileras in i det svenska samhället.

Det är bara att titta på det "kristna" Södertälje så förstår man att det inte är religion i sig som är problemet utan babbe-mentalitet från mellanöstern som orsakar "svårigheter" eller "utanförskap".

Vitt, blont och blåögt ska det vara!
Citera
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag är emot dödsstraff även för förrädare skall sägas.

Principiellt jag också, men jag skulle ändå starkt förorda en folkdomstol innan dom faller, att göra undantag vad avser denna och tidigare regeringar. Deras brotts magnitud överstiger alla tillgängliga straffskalor och det är samtidigt också ur ett rent medborgerligt allmänintresse inte helt oviktigt heller, det måste beaktas och vägas in.
Citera
2018-08-28, 17:42
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Bravo! Jag hittade ett helt sant påstående i din textmassa.

AfS kommer inte att utvisa alla svenska medborgare. Det är bara freeriderXII som oroar sig över sånt.
Okej, då är vi överens antar jag. Däremot är det rätt många AfS-väljare som verkar tro just detta.

För övrigt skriver jag ihop ett svar till dig senare angående opinionsundersökningarna, men det får vänta lite, är upptagen mef att äta blåbär här

Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Syrianer är inte européer och lär liksom kurderna få det svårt att assimileras in i det svenska samhället.

Det är bara att titta på det "kristna" Södertälje så förstår man att det inte är religion i sig som är problemet utan babbe-mentalitet från mellanöstern som orsakar "svårigheter" eller "utanförskap".

Vitt, blont och blåögt ska det vara!
Du blev visst butthurt?
Citera
2018-08-28, 17:44
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Gustav är en väldigt snäll kille. Jag känner en sådan avsmak inför att rösta på SD att jag inte röstade alls i förra valet. I det här valet kommer jag lokalt att markera mot Västlänken. Alltid nått.

Eftersom Kasselstrand här visat upp såpass mycket pro-SD-hållning, så övervägde jag för ett ögonblick om jag skulle följa hans exempel. Men nej, jag kan inte, det vänder sig i magen på mig.

Jag känner exakt som du! Aldrig mer SD, inte ens i kommun eller landsting.
Citera
2018-08-28, 17:45
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Du blev visst butthurt?
Jag vet vilka knappar man ska trycka på.

Vill man ha cannabisliberala syrianer som förespråkar sojakonsumtion och öppen svenskhet så finns alltid SD till för en.

Var vit. Ät kött. Drick öl.
Citera
2018-08-28, 17:58
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Fast det är inte mina hjärnspöken. Det jag försöker poängtera och vad du tydligen är oförmögen att förstå, är att AfS inte kommer utvisa alla med svenskt medborgarskap. Det har som sagt varit ett visst missförstånd i den här tråden från vissa som verkar tro att AfS kommer att upphäva medborgarskapet på alla som inte uppfyller skandinavisk eller europeisk genetik, att hela Sverige kommer bli lika homogent som Bullerbyn osv. Jag förklarar att så inte är fallet, och då kommer du med autistiska svar om att jag skulle vara oinformerad och länkar källor om 80,000 osv.

Vågar du inte skriva att AfS kommer vara okej med en viss mängd invandrare, eller vad är ditt problem?

Det är svårt att diskutera med någon som har så dålig förmåga till läsförståelse som du. Jag har aldrig påstått att AfS "kommer utvisa alla med svenskt medborgarskap". Och partiet har hela tiden varit kristallklara med att de inte har för avsikt att skicka hem alla invandrare. Det har inte heller förelegat något utbrett missförstånd i tråden på den punkten, så jag vet inte vart du vill komma med dina förvirrade utläggningar.
Citera
2018-08-28, 18:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Sådär ja nu har man varit inne och förtidsröstat på AFS var lite orolig att deras valsedlar inte skulle ligga framme efter allt man läst om den pågående röstfusket! men min röst fick d iafall.
Citera
2018-08-28, 18:20
Medlem
Citat:
Däremot finns det ju rätt många invandrare som har svenskt medborgarskap, som inte ägnar sig åt kriminalitet och som jobbar osv. Menar du att AfS kommer upphäva deras medborgarskap också? Detta är ju förstås en retorisk fråga, och det är ju lite det jag försöker komma fram till här, att rätt många i tråden kommer bli besvikna.

Jag lever inte i några illusioner. Jag vet mycket väl om vad AfS vill och inte vill. Och ja skötsamma invandrare som kommit hit legalt och skött sig kommer inte att åka ut. Jag har länge gjort klart att jag inte ser AfS som den totala räddningen, men om de kan lösa majoriteten av Sveriges massiva problem, samt bana vägen för framtida hårdare alternativ så är jag väldigt nöjd med det. AfS balanserar redan idag nästan på gränsen på vad "vanligt folk" ser som "acceptabelt".

Citat:
Varför tror du att SD kör med sådana metoder i dagsläget? Tror du de gör så för att de tycker att det är kul, vad är din förklaring? Och viktig följdfråga: tror du AfS aldrig kommer göra något liknande? Tror du att vi aldrig kommer få se AfS-judar, eller AfS-uteslutningar?

SD-ledningen kör sådana metoder för att de ser en karriär i SD. Om du inspekterar SD-ledningen så ser du en stor avsaknad av högre utbildningar och yrkeskarriärer. De ser SD som deras inkomstkälla. SD är även väldigt sionistiskt och ser därmed islam som "huvudproblemet", inte att det finns enormt antal utomeuropeiska invandrare på svensk mark.

Jämför sedan med AfS, som har en ledning som präglas av högre utbildningar, yrkeskarriärer och kompetens. De går rejält back i och med valrörelsen då de inte ens plockar ut några inkomster från partiet. Detta är ett tecken på att de genuint vill detta och drivs av idealism. Uteslutningar kommer de aldrig att ägna sig åt, såtillvida det inte rör sig om något extremt, och det beror på deras mentalitet. Som jag skrev tidigare, "grejen" med AfS är att de inte ska pudla, bli defensiva eller kuva sig. Sedan får du tro vad du vill.

Citat:
Konkurrens är ju generellt sett bra, men fortfarande: AfS kommer inte slänga ut precis alla icke-skandinaver. Och på så sätt skiljer de sig inte särskilt mycket från SD, faktiskt. Och det var min poäng, att man kanske inte ska gå runt och tro att AfS kommer att göra Sverige lika svenskt som på 50-talet.

Är det den sortens konkurrens man vill ha, ja då finns ju NMR. För att visst, AfS må vara lite mer hardcore än SD, men det finns mer hardcore än så.

Som sagt, jag har aldrig hävdat att de kommer att slänga ut alla icke-skandinaver. Och det är en enorm skillnad mellan att inte driva någon återvandringspolitik över huvud taget (SD) och propagera för att utvisa en halv miljon invandrare MINST "som en början" (AfS).

NMR är ett icke-alternativ då de kommer att få kanske 3000 röster i valet, inte så mycket till konkurrens. Spela inte dum nu.
Senast redigerad av IKN 2018-08-28 kl. 18:23.
Citera
2018-08-28, 18:22
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Jag vet vilka knappar man ska trycka på.
Hur känns det att ha tvåsiffrig IQ?

Citat:
Vill man ha cannabisliberala syrianer som förespråkar sojakonsumtion och öppen svenskhet så finns alltid SD till för en.
Det är inte "cannabisliberalism", att vara pro-cannabis kräver tresiffrig IQ (man kan inte vara intelligent, än mindre en självständig tänkare, om man är anti-cannabis). Är man en korkad WN-karikatyr som du är så förstår man ju givetvis inte såna här grejer. För övrigt är jag helt övertygad om att både Kasselstrand och Hahne har rökt på (alla ungdomar har det idag, även "nationella"), däremot är nog AfS inte tillräckligt hardcore för att vara pro-cannabis i dagsläget, men det är hur som helst AfS:s förlust att de har tänkt fortsätta vara fientliga mot den mest nationalistiska växten någonsin, lol, men framförallt så kan AfS inte göra något åt saken, du förstår väl att ni anti-cannabis iDioter är helt chanslösa i den här frågan, va? Tror du på fullaste allvar att vi inte kommer röka cannabis helt lagligt i Sverige snart?

Citat:
Var vit. Ät kött. Drick öl.
Kött och öl är ju fruktansvärt omanliga grejer (och båda fördummar och skadar din hälsa), dessutom är faktiskt öl en blattegrej (till och med Arnold hävdar att assyrierna uppfann öl i Twins, lol), medan cannabis ändå får anses vara en arisk ört.

Det är dock mycket problematiskt att kött och alkohol har blivit något av en vit identitetspolitik grej. Detta hade ju inte varit ett problem om européer vore en liten isolerad stam naturfolk som levde i Amazonaskogen eller så, men nu är européer cirka 1 miljard människor, och då innebär det allvarliga miljöproblem osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det är svårt att diskutera med någon som har så dålig förmåga till läsförståelse som du. Jag har aldrig påstått att AfS "kommer utvisa alla med svenskt medborgarskap". Och partiet har hela tiden varit kristallklara med att de inte har för avsikt att skicka hem alla invandrare. Det har inte heller förelegat något utbrett missförstånd i tråden på den punkten, så jag vet inte vart du vill komma med dina förvirrade utläggningar.
Okej, varför käftar du emot när jag säger som det är då?

Och jo, rätt många i tråden verkar tro att AfS har tänkt göra just det. Det vore bra om vi kunde få den biten förtydligad så att det inte blir mer snack om att "AfS har svikit oss Bullerbynnationalister" senare.

Dessutom så känns det lite som desinformation från vissa AfS-väljare i tråden, att framställa SD som något massinvandringsparti. Det är klart, AfS valfläskar med lite Bullerbyn-snack osv just nu, men att SD skulle vara ett fanatiskt parti för kvotflyktingar osv, detta är lite oärligt att påstå.

@IKN: jag återkommer med ett svar till ditt senaste inlägg, lite senare.
Citera
2018-08-28, 18:24
Medlem
Bilder från Karlstad idag indikerar stor uppslutning på torgmötet. Är det någon som kan rapportera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in