2018-08-28, 16:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
De flesta här i tråden, oavsett om de är pro-AfS eller anti-AfS, har fått AfS:s återvandringsprogram om bakfoten. AfS kommer inte att återvandra svenska medborgare. Möjligtvis så kommer de utvisa invandrarvåldtäktsmän, eller kriminella, och någon enstaka islamoterrorist som har svenskt medborgarskap

Alltså kommer de att återvandra svenska medborgare.

Och inte enstaka, utan 88.000 (i första vändan).

https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-lanserar-%C3%A5tervandringsverket/

Citat:
Alltså: vill man ha ett rasrent Sverige, då är det NMR som gäller.

NMR är hudfärgsideologer som saknar rasmedvetenhet. Så det blir inget rasrent Sverige med deras politik. Det de kämpar för är ett helvitt Sverige.
Citera
2018-08-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nej men fo' real, det verkar inte som ni förstår vad jag säger pga att ni är autistiskt fokuserade på återvandringssiffror? Det jag säger är att Hanif Bali och Markus Oskarsson som freeriderXII tog som exempel, den sortens invandrare kommer inte AfS röra. Och genast svarar du och ett gäng andra trådstammisar om 80,000 eller 500,000 osv. Men jag snackar ju inte om Abdi och Muhammed, utan om t.ex. skötsamma icke-europeiska invandrare.

Du vet att det är okej att ha fel ibland?

Citat:
AfS kommer inte att återvandra svenska medborgare.

Citerar ditt tidigare inlägg, gå tillbaka och läs själv.

Citat:
I rest my case. Alltså är AfS en mer högljudd variant av SD.

Nej. De må vara högljudda, men de vill betydligt mer än vad SD vill. SD bedriver inte aktiv återvandringspolitik, SD driver integration/assimilation istället. AfS har ingen integrations/assimilationspolitik. Sedan kan du relativisera hur mycket du vill som många idioter brukar göra för att ge ett sken av att det inte råder några skillnader.

Citat:
Du kan väl ändå inte med ett straight face säga att SD vill ha kvar dessa 80,000? Skillnaden är som sagt att SD är lite försiktigare, och inte behöver valfläska med extra hård retorik, medan just den sortens valfläsk är AfS enda möjlighet att komma in i riksdagen. Ingen hade röstat på AfS om de körde med identisk retorik som SD kör med just nu, de måste ju sticka ut lite.

Du verkar vara rätt intelligent och kunnig i vanliga fall, men här framstår du som ett jävla får som alla andra. SD vill ha kvar den stora majoriteten av alla invandrare som kommit, och försvenska dem. Tycker du annat så kommer du att bli utesluten från partiet. Partiet leds i praktiken av deras "chefsideolog" Mattias Karlsson, som för en tid sedan bestämde att SD ska bli ett "antirasistiskt mittenparti". De har en judinna som är deras migrationspolitiska talesperson som drev igenom via en motion en kraftigt ökad kvotflyktinginvandring.

SD är värdelösa i sin nuvarande form. Möjligen att de tvingas tuffa till sig med lite konkurrens i riksdagen, men helt ensamma kommer de fortsätta samma väg ner i avgrunden (politisk korrekthet).
Senast redigerad av IKN 2018-08-28 kl. 17:09.
Citera
2018-08-28, 17:08
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Jag har aldrig påstått att AfS vill utvisa någon på basis av genetiska kriterier. Du argumenterar mot dina egna hjärnspöken.
Fast det är inte mina hjärnspöken. Det jag försöker poängtera och vad du tydligen är oförmögen att förstå, är att AfS inte kommer utvisa alla med svenskt medborgarskap. Det har som sagt varit ett visst missförstånd i den här tråden från vissa som verkar tro att AfS kommer att upphäva medborgarskapet på alla som inte uppfyller skandinavisk eller europeisk genetik, att hela Sverige kommer bli lika homogent som Bullerbyn osv. Jag förklarar att så inte är fallet, och då kommer du med autistiska svar om att jag skulle vara oinformerad och länkar källor om 80,000 osv.

Vågar du inte skriva att AfS kommer vara okej med en viss mängd invandrare, eller vad är ditt problem?

Om nu AfS inte bara kommer in i riksdagen, utan även får 51% någon dag, så kommer de att försöka slänga ut de värsta invandrarna, och sedan kommer det finnas en del mer eller mindre friktionsfria invandrare kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Vad jag skrev var att du i vanlig ordning är ute och cyklar när du påstår att AfS bara vill dra in medborgarskapet för någon enstaka terrorist. Det stämmer helt enkelt inte, vilket även framgår av den här debattartikeln av Kasselstrand och Jeff Ahl:
Jag skrev väl ändå inte att AfS bara kommer att dra in medborgarskapet på någon enstaka islamoterrorist? Och just vad gäller islamoterrorister, så har vi faktiskt inte så många muslimer som har dödat svenskar i islams namn. Dessutom hävdade du att jag var felinformerad när jag skrev att de inte kommer slänga ut alla invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Alltså kommer de att återvandra svenska medborgare.

Och inte enstaka, utan 88.000 (i första vändan).
Just ordet enstaka skrev jag om islsmoterrorister, vi har ju faktiskt bara Akilov i dagsläget, kanske blir någon till snart. Personligen tycker jag dock att mer eller mindre alla muslimer bör utvisas av ren princip, men men.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
NMR är hudfärgsideologer som saknar rasmedvetenhet. Så det blir inget rasrent Sverige med deras politik. Det de kämpar för är ett helvitt Sverige.
Hur definierar du rasmedvetenhet? NMR har för övrigt, eller i alla fall hade, någon iransk stödmedlem för ett tag sedan.
Citera
2018-08-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Att de har skadat Sverige är sant men vilka länder vill du skall ta emot dem? Och hur mycket är du beredd att staten skall betala i bistånd till det aktuella landet?
De får sitta på någon flygplats tills de dör som andra statslösa.
Citera
2018-08-28, 17:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag är emot dödsstraff även för förrädare skall sägas.
Citera
2018-08-28, 17:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Här är Gustavs förtidsröster:
https://twitter.com/gustavkassel/status/1033710336652783616

2/3 till SD...

Gustav är en väldigt snäll kille. Jag känner en sådan avsmak inför att rösta på SD att jag inte röstade alls i förra valet. I det här valet kommer jag lokalt att markera mot Västlänken. Alltid nått.

Eftersom Kasselstrand här visat upp såpass mycket pro-SD-hållning, så övervägde jag för ett ögonblick om jag skulle följa hans exempel. Men nej, jag kan inte, det vänder sig i magen på mig.
Citera
2018-08-28, 17:20
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Man kan tycka att de är för extrema i sin politik och orealistiska men man kan inte betvivla att underhållningsvärdet i riksdagen skulle öka med AFS grabbarna på plats.
Vad är det som är extremt och orealistiskt med deras politik? Deras politik är väldigt mellanmjölk sett till världens länder. Deras politik är alltså ett beprövat koncept och därmed mycket enkelt att genomföra.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_refugee_population
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tax_revenue_to_GDP_ratio
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_sector

Sen kan man tycka att det är orealistiskt att bilda opinion för att få igenom deras politik men det är helt irrelevant eftersom att AfS:s huvuduppgift inte är att förändra allt över en natt, utan att driva opinionen åt rätt håll och det är endast möjligt om man har en vision att argumentera för. Alternativet är att lägga sig platt för den judiska eliten och dö, som SD har gjort och du ser ju vad det har lett till - fler kvotflyktingar, det är det enda SD har åstadkommit på åtta år och de ser inte ut att kunna åstadkomma någonting mer under nästa mandatperiod heller. SD vill inte ens åstadkomma någonting, vad skulle de ens förhandla om ifall M bjöd upp till dans (viket de inte kommer göra)? Några tiotusen färre flyktingar per år? Vad skulle det göra för skillnad? Sverige skulle bara bli mindre och mindre vitt ändå, ekonomin skulle bli mer och mer lik Greklands och välfärden skulle bara försämras och försämras.

Jag rekommenderar att du tittar på SWEBBTV-intervjun med Kasselstrand. Torgmötena är mest till för att peppa och ger inte en rättvis bild av AfS och deras avsikt med politiken.
https://www.youtube.com/watch?v=yklKOmcOU8Y
Citera
2018-08-28, 17:23
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Efter att ha läst lite i den här tråden inser jag att jag nog förtidsröstade fel. Jag röstade nämligen på AFS i samtliga tre val; riksdag, kommun och landsting. Kanske borde jag endast ha röstat på AFS i riksdagsvalet, eftersom de inte ställer upp i kommun- och landstingsvalet - eller?

Skit samma! Det enda som är viktigt är riksdagsrösten på AfS.
Citera
2018-08-28, 17:32
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Du vet att det är okej att ha fel ibland?[
Beror på vad man har fel i

Fast jag har ju inte fel här.

Citat:
Citerar ditt tidigare inlägg, gå tillbaka och läs själv.
AfS kan mycket väl komma att se över många nyutdelade medborgarskap och försöka och till och med lyckas upphäva en del medborgarskap. Men de kommer att få det svårare att upphäva medborgarskap, och just därför fokuserar de deras "500 tusen, minst" på PUT, illegala osv. Visst, extrema fall som muslimska terrorister, grovt kriminella, våldtäktsmän osv, här kommer de ha lite större framgång.

Däremot finns det ju rätt många invandrare som har svenskt medborgarskap, som inte ägnar sig åt kriminalitet och som jobbar osv. Menar du att AfS kommer upphäva deras medborgarskap också? Detta är ju förstås en retorisk fråga, och det är ju lite det jag försöker komma fram till här, att rätt många i tråden kommer bli besvikna.

Citat:
Nej. De må vara högljudda, men de vill betydligt mer än vad SD vill. SD bedriver inte aktiv återvandringspolitik, SD driver integration/assimilation istället. AfS har ingen integrations/assimilationspolitik. Sedan kan du relativisera hur mycket du vill som många idioter brukar göra för att ge ett sken av att det inte råder några skillnader.
Jag är inte en idiot och jag är förstås medveten om att det finns lite ideologiska skillnader mellan AfS och SD, däremot menar jag att dessa skillnader inte är så enorma (och jag är övertygad om att SD förstår mycket av dessa frågor också, bara det att de inte skyltar runt med sådan retorik eftersom de dels inte behöver göra det och dels har en annan publik). Jag relativiserar alltså inte här, allt jag säger är att AfS inte är så där jätteannorlunda från SD i dessa frågor. Visst, AfS har ingen integrations/assimilationspolitik, än sen? De invandrare som AfS hade accepterat hade ju ändå integrerat sig, och kanske till och med assimilerat sig i en del fall om de är iranska tandläkare som tror att de är arier.

Citat:
Du är rätt intelligent och kunnig inom en del andra områden, men här framstår du som ett jävla får som alla andra.
Jag är inte ett får någonstans

Citat:
SD vill ha kvar den stora majoriteten av alla invandrare som kommit, och försvenska dem. Tycker du annat så kommer du att bli utesluten från partiet. Partiet leds i praktiken av deras "chefsideolog" Mattias Karlsson, som för en tid sedan bestämde att SD ska bli ett "antirasistiskt mittenparti". De har en judinna som är deras migrationspolitiska talesperson som drev igenom via en motion en kraftigt ökad kvotflyktinginvandring.
Varför tror du att SD kör med sådana metoder i dagsläget? Tror du de gör så för att de tycker att det är kul, vad är din förklaring? Och viktig följdfråga: tror du AfS aldrig kommer göra något liknande? Tror du att vi aldrig kommer få se AfS-judar, eller AfS-uteslutningar?

Citat:
SD är värdelösa i sin nuvarande form. Möjligen att de tvingas tuffa till sig med lite konkurrens i riksdagen, men helt ensamma kommer de fortsätta samma väg ner i avgrunden (politisk korrekthet).
Konkurrens är ju generellt sett bra, men fortfarande: AfS kommer inte slänga ut precis alla icke-skandinaver. Och på så sätt skiljer de sig inte särskilt mycket från SD, faktiskt. Och det var min poäng, att man kanske inte ska gå runt och tro att AfS kommer att göra Sverige lika svenskt som på 50-talet.

Är det den sortens konkurrens man vill ha, ja då finns ju NMR. För att visst, AfS må vara lite mer hardcore än SD, men det finns mer hardcore än så.
Citera
2018-08-28, 17:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks

Vad är det som är extremt och orealistiskt med deras politik? Deras politik är väldigt mellanmjölk sett till världens länder. Deras politik är alltså ett beprövat koncept och därmed mycket enkelt att genomföra.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...gee_population
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...e_to_GDP_ratio
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._public_sector

Sen kan man tycka att det är orealistiskt att bilda opinion för att få igenom deras politik men det är helt irrelevant eftersom att AfS:s huvuduppgift inte är att förändra allt över en natt, utan att driva opinionen åt rätt håll och det är endast möjligt om man har en vision att argumentera för. Alternativet är att lägga sig platt för den judiska eliten och dö, som SD har gjort och du ser ju vad det har lett till - fler kvotflyktingar, det är det enda SD har åstadkommit på åtta år och de ser inte ut att kunna åstadkomma någonting mer under nästa mandatperiod heller. SD vill inte ens åstadkomma någonting, vad skulle de ens förhandla om ifall M bjöd upp till dans (viket de inte kommer göra)? Några tiotusen färre flyktingar per år? Vad skulle det göra för skillnad? Sverige skulle bara bli mindre och mindre vitt ändå, ekonomin skulle bli mer och mer lik Greklands och välfärden skulle bara försämras och försämras.

Jag rekommenderar att du tittar på SWEBBTV-intervjun med Kasselstrand. Torgmötena är mest till för att peppa och ger inte en rättvis bild av AfS och deras avsikt med politiken.
https://www.youtube.com/watch?v=yklKOmcOU8Y

Jo jag har sett intervjun, intressant att han nämnde Gustav III och dennes maktövertagande från en av utländska makter genomkorrumperad riksdag.

Envälde var ju inte bra det heller förvisso.

Jo jag tycker som jag sagt tidigare att Gustav Kasselstrand är en skicklig talare och politiker. Håller inte med honom i allt men i mycket.
Citera
2018-08-28, 17:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tvärtom - Du ser framför dig Södertörns högskola certifierade genusvetare. Jag ser somalier som påverkade av svensk skola/samhälle redan där har en radikalt helt annorlunda syn på frågor om jämställdhet och modernitet än befolkningen i Somalia.

När de kommer hem till Somalia med ett stadigt hemvändandebidrag på banken så kommer de att rocka hemma hos klanen. Sanna förändringsagenter.

De kommer att bli mördade medelst långsam tortyr.

Men kul idé.
Citera
2018-08-28, 17:36
Medlem
robotguras avatar
Från Nya Dagbladet

Citat:
Twitters vd och grundare Jack Dorsey kommer att vittna inför den amerikanska kongressen. Flera kongressledamöter väntas pressa Dorsey om Twitters politiska partiskhet och censuren av konservativa konton på plattformen.

https://nyadagbladet.se/it-overvakning/twitter-chefen-jack-dorsey-ska-vittna-infor-kongressen/

Hahne blev censurerad på Twitter igår, hoppas skutan vänder snart.

https://twitter.com/William_Hahne/status/1034167990814756864
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in