Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Du vet att det är okej att ha fel ibland?[
Beror på vad man har fel i
Fast jag har ju inte fel här.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Citerar ditt tidigare inlägg, gå tillbaka och läs själv.
AfS kan mycket väl komma att se över många nyutdelade medborgarskap och försöka och till och med lyckas upphäva en del medborgarskap. Men de kommer att få det svårare att upphäva medborgarskap, och just därför fokuserar de deras "500 tusen, minst" på PUT, illegala osv. Visst, extrema fall som muslimska terrorister, grovt kriminella, våldtäktsmän osv, här kommer de ha lite större framgång.
Däremot finns det ju rätt många invandrare som har svenskt medborgarskap, som inte ägnar sig åt kriminalitet och som jobbar osv. Menar du att AfS kommer upphäva deras medborgarskap också? Detta är ju förstås en retorisk fråga, och det är ju lite det jag försöker komma fram till här, att rätt många i tråden kommer bli besvikna.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Nej. De må vara högljudda, men de vill betydligt mer än vad SD vill. SD bedriver inte aktiv återvandringspolitik, SD driver integration/assimilation istället. AfS har ingen integrations/assimilationspolitik. Sedan kan du relativisera hur mycket du vill som många idioter brukar göra för att ge ett sken av att det inte råder några skillnader.
Jag är inte en idiot

och jag är förstås medveten om att det finns lite ideologiska skillnader mellan AfS och SD, däremot menar jag att dessa skillnader inte är så enorma (och jag är övertygad om att SD förstår mycket av dessa frågor också, bara det att de inte skyltar runt med sådan retorik eftersom de dels inte behöver göra det och dels har en annan publik). Jag relativiserar alltså inte här, allt jag säger är att AfS inte är så där jätteannorlunda från SD i dessa frågor. Visst, AfS har ingen integrations/assimilationspolitik, än sen? De invandrare som AfS hade accepterat hade ju ändå integrerat sig, och kanske till och med assimilerat sig i en del fall om de är iranska tandläkare som tror att de är arier.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Du är rätt intelligent och kunnig inom en del andra områden, men här framstår du som ett jävla får som alla andra.
Jag är inte ett får någonstans
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
SD vill ha kvar den stora majoriteten av alla invandrare som kommit, och försvenska dem. Tycker du annat så kommer du att bli utesluten från partiet. Partiet leds i praktiken av deras "chefsideolog" Mattias Karlsson, som för en tid sedan bestämde att SD ska bli ett "antirasistiskt mittenparti". De har en judinna som är deras migrationspolitiska talesperson som drev igenom via en motion en kraftigt ökad kvotflyktinginvandring.
Varför tror du att SD kör med sådana metoder i dagsläget? Tror du de gör så för att de tycker att det är kul, vad är din förklaring? Och viktig följdfråga: tror du AfS aldrig kommer göra något liknande? Tror du att vi aldrig kommer få se AfS-judar, eller AfS-uteslutningar?
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
SD är värdelösa i sin nuvarande form. Möjligen att de tvingas tuffa till sig med lite konkurrens i riksdagen, men helt ensamma kommer de fortsätta samma väg ner i avgrunden (politisk korrekthet).
Konkurrens är ju generellt sett bra, men fortfarande: AfS kommer inte slänga ut precis alla icke-skandinaver. Och på så sätt skiljer de sig inte särskilt mycket från SD, faktiskt. Och det var min poäng, att man kanske inte ska gå runt och tro att AfS kommer att göra Sverige lika svenskt som på 50-talet.
Är det den sortens konkurrens man vill ha, ja då finns ju NMR. För att visst, AfS må vara lite mer hardcore än SD, men det finns mer hardcore än så.