Hon förnekar initialt att hon skulle vara en av "dem" som psykologer säger vill bara bli påsatta av mördarna. Men sen erkänner hon att hon VAR en av dem. Men att det inte spelar någon roll NU - nu är hon ju "bara en kvinna som älskar sin man".
Fast du kan ju inte läsa danskan och fantiserar ihop något som du tycker passar. Du är dessutom dåligt insatt i hur typer som Madsen fungerar, och jag tänker inte ge mig in i någon chatt med dig där du ska få utrymmet att spy ur dig ditt kvinnohat. Du är Flashbacks i särklass mest kränkta man. Buhhuuu kvinnor väljer andra män före mig och då är dom ju dumma i huvudet och psykfall. Sluta lipa om alla kvinnor nu.
Fast du kan ju inte läsa danskan och fantiserar ihop något som du tycker passar. Du är dessutom dåligt insatt i hur typer som Madsen fungerar, och jag tänker inte ge mig in i någon chatt med dig där du ska få utrymmet att spy ur dig ditt kvinnohat. Du är Flashbacks i särklass mest kränkta man. Buhhuuu kvinnor väljer andra män före mig och då är dom ju dumma i huvudet och psykfall. Sluta lipa om alla kvinnor nu.
Bettina:
- Jaeh altså... Hvorfor bliver man forelsket i NOGEN? Jeg ved godt, at der er flere psykologer, der mener, at der bare findes nogle kvinder, der tænder på den slags mænd. Dem er jeg ikke en af. Eller – det VAR jeg måske, for jeg opsøgte ham jo selv. Men det er slet ikke det, der betyder noget nu. Nu er jeg blot en kvinde, der elsker sin mand.
- Jaeh altså... Hvorfor bliver man forelsket i NOGEN? Jeg ved godt, at der er flere psykologer, der mener, at der bare findes nogle kvinder, der tænder på den slags mænd. Dem er jeg ikke en af. Eller – det VAR jeg måske, for jeg opsøgte ham jo selv. Men det er slet ikke det, der betyder noget nu. Nu er jeg blot en kvinde, der elsker sin mand.
Ja. ser du inte vad det står? Det finns psykologer som anser att det finns några kvinnor som tänder på den typen av män, men jag är inte en av dom. Eller kanske var en då jag sökte upp honom. Det är inte klara besked om du tror det. Hon säger inte i klartext ett förbannat dugg. Jag är bara en kvinna som älskar min man. Så vad fan är det med dig.
Yes, yes ... Why are you in love with anyone? I know there are more psychologists who think there are only women who turn on these men. I am not one of them. Or - maybe I was, because I even visited him. But that's not what matters now. Now I'm just a woman who loves her husband.
Du jag undrar vad det har med mordet på KW att göra?
Ja. ser du inte vad det står? Det finns psykologer som anser att det finns några kvinnor som tänder på den typen av män, men jag är inte en av dom. Eller kanske var en då jag sökte upp honom. Det är inte klara besked om du tror det. Hon säger inte i klartext ett förbannat dugg. Jag är bara en kvinna som älskar min man. Så vad fan är det med dig.
Yes, yes ... Why are you in love with anyone? I know there are more psychologists who think there are only women who turn on these men. I am not one of them. Or - maybe I was, because I even visited him. But that's not what matters now. Now I'm just a woman who loves her husband.
Du jag undrar vad det har med mordet på KW att göra?
"Eller – det VAR jeg måske.."
Trots att det står där med STORA BOKSTÄVER i intervjun för att betona hur livet VAR - men inte ÄR längre, så fattar inte jubelidioten en jota.
Nej, nej nej du kan ju inte danska utan fantiserar om vad hon svarar. Det är psykologer som ansett det , men det är inte hon själv som säger det. Hur vore det om du höll dig till ämnet Kim Wall och inte alla kvinnor som du drar upp för att skita ner dom. Räcker det inte med KW? Det är patetiskt att man sitter och letar fel på alla offer och inte på gärningsmännen. Sluta nu med tramset!"
Det var givetvis mer svårsmält med Kim men vederbörande kämpade tappert med skuldbeläggandet
samt att tona ner psykopatens roll i det hela.
Finner det betydigt mer givande att se Bettina och Mariann lyckats ta sig ur vansinnet som varnande exempel. Båda två har ett sunt resonemang när de ser tillbaka på eländet så det stämmer föga med alla invektiv och diagnoser de får. Bettina:
Citat:
Man tror ikke, det har en effekt på ens liv, men det har store konsekvenser, og når du indser det, er det som regel for sent,”
Här ses den farliga separationen mycket tydligt (försvarmekanismer ihop med blind förälskelse) och som hon varnar för:
Citat:
»Jeg følte, jeg sad over for et normalt fungerende menneske. Der er altid flere sider af et menneske, men det er farligt at adskille mennesket fra forbrydelsen. Man må aldrig smide forbrydelsen i en kasse og gemme den væk. Den skal altid være fremme, når vi taler om så grove forbrydelser« siger Bettina Brøns. https://www.bt.dk/krimi/peter-lundins-ekskone-advarer-det-var-for-nemt
Fortsättningsvis friskriver hon sig inte det minsta gällande att ha gift sig. Hon pratar om empati som är utanför det normala samt önskar att besöken ska begränsas.
Den som tror att psykopaten inte har makt som inlåst är antingen okunnig eller rent dum. Makten sträcker sig långt utanför fängelseväggarna via att manipulera och blir han pissed off kommer han leverera.
Till Marianns kille skrev Lundin brev om otroheten med detaljer om deras sex. Han skrev anonymt vilket handlar om en klassisk psykopatmanöver med dubbla budskap:
dels att M skulle veta att det kan levereras smaskigheter att hon träffade just honom (underliggande hot) samt för att förnedra killen och visa vem som äger henne (makt och hån).
Han hotade även att leverera information om kontakterna till M:s familj. I och med maktutövandet så binder de personen till sig och psykopaten kommer alltid hitta en hållhake för att bevara makten.
Så det gäller att tänka sig ett par ggr innan man ens blir pennevenn med en sån som Madsen.
De har adressen, de är psykopater utan skrupler och de är mördare. De är fullständigt opålitbara och hämningsbenägna.
Såtillvida inte personen är förbrukad vill säga och kasseras som ett tomt mjölkpaket. PMs vän, han som byggde ubåten med honom, verkar ha blivit utrangerad iom att PM inte ens svarat på hans brev.
Han söker uppenbart nya jaktmarker. Sin exfru verkar han heller inte sörja, han pratar snarare om Ditte:
"Ditte har været den hustru, jeg måske aldrig fik. Jeg har altid været en, som hun kunne komme til, når hun havde problemer. Og i august 2017 er vi lige så nære, som vi altid har været. Hendes ordsprog er, at rigtige mænd er gerningsmænd." live dr
Senast redigerad av develi 2018-08-28 kl. 01:34.
Nu fick du ”sakfakta” av mig i form av Bettinas egna ord. Hon förnekade inte brotten. Hon brydde sig inte om dem. Hon skriver att hon hade läst allt om mördaren och ”visste allt” om hans brott.
Ändå inledde hon en relation med honom och gifte sig med honom.
Du skriver att man borde ha vilja att förstå vad det rör sig på på en neutral punkt.. Du tycks själv inte vara mottaglig för att ändra din ståndpunkt.
För dig är dessa kvinnor som aktivt söker sig till mördarna, alldeles vanliga, lite naiva, totalt oskyldiga och sen väldigt manipulerade offer. Sådana som inte behöver ansvara för sina handlingar eller stå för sina åsikter.
Men Bettina säger det rakt ut som du inte vill höra. Hon ville pippa med den fyrfaldige mördaren. Punkt.
För mig är detta tecken på en psykisk störning, men du insisterar att dessa kvinnor ska betraktas som ”vanliga”.
Det är du som låter din Amygdala lura dig – inte jag. Du kan inte se verkligheten som den är..
Det är svårt att begripa hur du tänker, för din hjärna tycks vara marinerad i kvinnohat.
Därför ställer jag några raka frågor;
Kvinnor som tänder sexuellt på en man som de finner sexig, attraktiv, har en utstrålning de gillar som de kanske tycker känns magisk (läs manipulativ), vad i den känslomässiga processen är det som gör att kvinnan som är kåt ska räknas som "psykiskt störd"?
Räknar du dig själv också som psykiskt störd om du tänder sexuellt på en "förbjuden" kvinna som du finner attraktiv, svåråtkomlig och sexig?
Eller är det bara kvinnor som ska räknas som "psykiskt störda" om de tänder sexuellt på män som är helt fel för dem?
Om kvinnan i fråga inte har någon historia av psykiska besvär, diagnoser eller störningar - i vilket ögonblick i deras förhållande med psykopaten genomgår de den metamorfos som gör dem psykiskt störda? När de känner lust och åtrå? När de har sex? När de tror att de är älskade och den utvalda? Eller har du fått fölr dig att de grava störningar som Madsen och Lundin har, att det liksom smittar av sig på tjejerna så de blir nästan mer störda. D.v.s mördarflickvännerna blir mer störda och värre människor än mördarna själva, är det så du tänker?
Förklara dina kriterier för att kalla dessa kvinnor "djupt störda", "jubelidioter" och annat du föraktfullt kallar olika kvinnor. Gärna med lite substans, psykiatriproffset sno, allt är ju så självklart för dig, svart eller vitt. En röd tråd har dock alla dina resonemang - den röda tråden är att det alltid, alltid är kvinnans eget fel, vad hon än utsätts för. I vart fall till stor del.
Många riktigt fula och nedlåtande saker om Kim har du skrivit, som om du ville förminska betydelsen av hennes existens. Enligt dig så var hon en medioker och naiv journalist som var korkad nog att låta jobbet gå före festen och ensam följa med Madsen. Kim kunde ha tänkt mer på vett och etikett och tagit sitt uppdrag som partyvärdinna på allvar. SÅNT är viktigt om man är en "fin flicka", eller hur?
En fin flicka är väl aldrig ensam med någon annan man än sin make, och Kim borde väl ha förstått att
inte försätta sig i den situation som hon hamnade i så då kan man väl säga att hon själv bär största ansvaret fört det som sen skedde, är det inte så du tycker? Att hon får skylla sig lite själv?
Hon var ju ändå en kvinna och kvinnor som råkar ut för misshandel och t.o.m ond, bråd död har inneboende svagheter som skulle göra sannolikheten att falla offer för en våldsmän större.
Inneboende svagheter som drar till sig brutalitet från en man - är väl något ditåt det lutar när du ska berätta varför vissa kvinnor i princip tigger om spö? Som när en kvinna försatts i total beroendeställning till sin make/sambo och när det fysiska våldet påbörjas så är hon så nedbruten att hon inte orkar eller törs ropa på hjälp, rädd att inte bli trodd och rädd att allt är hennes eget fel.
Men, det är väl hennes eget fel att hon blir slagen, eller?
Och Kim skulle ha servat sina gäster istället för att tro att hon var en journalist som skulle göra sitt jobb. Men nu gjorde hon inte det, så då är det väl lite hennes eget fel, det som skedde.,
Precis som det alltid är kvinnans fel oavsett vad de råkar ut för. De är ju i alla fall "bara" kvinnor och då är man aldrig oskyldig.
Det var givetvis mer svårsmält med Kim men vederbörande kämpade tappert med skuldbeläggandet
samt att tona ner psykopatens roll i det hela.
Finner det betydigt mer givande att se Bettina och Mariann lyckats ta sig ur vansinnet som varnande exempel. Båda två har ett sunt resonemang när de ser tillbaka på eländet så det stämmer föga med alla invektiv och diagnoser de får. Bettina:
Här ses den farliga separationen mycket tydligt (försvarmekanismer ihop med blind förälskelse) och som hon varnar för:
Fortsättningsvis friskriver hon sig inte det minsta gällande att ha gift sig. Hon pratar om empati som är utanför det normala samt önskar att besöken ska begränsas.
Den som tror att psykopaten inte har makt som inlåst är antingen okunnig eller rent dum. Makten sträcker sig långt utanför fängelseväggarna via att manipulera och blir han pissed off kommer han leverera.
Till Marianns kille skrev Lundin brev om otroheten med detaljer om deras sex. Han skrev anonymt vilket handlar om en klassisk psykopatmanöver med dubbla budskap:
dels att M skulle veta att det kan levereras smaskigheter att hon träffade just honom (underliggande hot) samt för att förnedra killen och visa vem som äger henne (makt och hån).
Han hotade även att leverera information om kontakterna till M:s familj. I och med maktutövandet så binder de personen till sig och psykopaten kommer alltid hitta en hållhake för att bevara makten.
Så det gäller att tänka sig ett par ggr innan man ens blir pennevenn med en sån som Madsen.
De har adressen, de är psykopater utan skrupler och de är mördare. De är fullständigt opålitbara och hämningsbenägna.
Såtillvida inte personen är förbrukad vill säga och kasseras som ett tomt mjölkpaket. PMs vän, han som byggde ubåten med honom, verkar ha blivit utrangerad iom att PM inte ens svarat på hans brev.
Han söker uppenbart nya jaktmarker. Sin exfru verkar han heller inte sörja, han pratar snarare om Ditte:
"Ditte har været den hustru, jeg måske aldrig fik. Jeg har altid været en, som hun kunne komme til, når hun havde problemer. Og i august 2017 er vi lige så nære, som vi altid har været. Hendes ordsprog er, at rigtige mænd er gerningsmænd." live dr
När Betinna fick sitt barn med Lundin hade hon inte längre tid eller ork att besöka honom 47h/månad för att tillfredsställa sina och hans sexuella behov. Att ta hand om en liten bebis är energikrävande och det är många som vittnar om att sexlivet avtar/förminskas kraftigt under en längre period.
Det är klart att ett sådant avbrott påverkade deras relation. Lundin kanske hade redan skaffat sig en ersättare? Inte fasiken satt han och ”väntade” på henne när det fanns andra villiga i kön..
Nu vill Betinna hämnas på Lundin genom att lobba för begränsade besöksmöjligheter för livstidsdömda. ;-)
Dessa svartsjukedramor med hämnd hit och dit är typiska för den här sortens relationer där båda parterna är omogna tonåringar till sitt sinne.
Observera också att hon såg till att skaffa det eviga bandet med Lundin genom sonen. Om hon nu inte kunde ha honom bara för sig själv (genom äktenskapet) så kunde hon i alla fall bli speciell genom att bli mamma till hans son. Nu kan hon ge intervjuer i tidningar lite då och då och när sonen växer upp blir han automatiskt en kändis. Precis som Svartenbrandts dotter blev. Dessutom har Betinna ensam vårdnad så ”nu är det hon som bestämmer”..
Betinna vill gärna beskriva sig i termer som en tjej med empati utanför det normala. Men jag skulle snarare beskriva henne som en tjej med sexliv utanför det normala.
Jag har ALDRIG påstått att felet enbart skulle ligga hos tjejerna. Felet är att det handlar om psykiskt störda människor på båda sidorna. Även sexuellt avvikande - på båda sidorna. Det är alltså inte en könsfråga.
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är svårt att begripa hur du tänker, för din hjärna tycks vara marinerad i kvinnohat.
Kvinnor som tänder sexuellt på en man som de finner sexig, attraktiv, har en utstrålning de gillar som de kanske tycker känns magisk (läs manipulativ), vad i den känslomässiga processen är det som gör att kvinnan som är kåt ska räknas som "psykiskt störd"?
Räknar du dig själv också som psykiskt störd om du tänder sexuellt på en "förbjuden" kvinna som du finner attraktiv, svåråtkomlig och sexig? Eller är det bara kvinnor som ska räknas som "psykiskt störda" om de tänder sexuellt på män som är helt fel för dem?
Om kvinnan i fråga inte har någon historia av psykiska besvär, diagnoser eller störningar - i vilket ögonblick i deras förhållande med psykopaten genomgår de den metamorfos som gör dem psykiskt störda? När de känner lust och åtrå? När de har sex? När de tror att de är älskade och den utvalda? Eller har du fått fölr dig att de grava störningar som Madsen och Lundin har, att det liksom smittar av sig på tjejerna så de blir nästan mer störda. D.v.s mördarflickvännerna blir mer störda och värre människor än mördarna själva, är det så du tänker?
Förklara dina kriterier för att kalla dessa kvinnor "djupt störda", "jubelidioter" och annat du föraktfullt kallar olika kvinnor. Gärna med lite substans, psykiatriproffset sno, allt är ju så självklart för dig, svart eller vitt. En röd tråd har dock alla dina resonemang - den röda tråden är att det alltid, alltid är kvinnans eget fel, vad hon än utsätts för. I vart fall till stor del.
Många riktigt fula och nedlåtande saker om Kim har du skrivit, som om du ville förminska betydelsen av hennes existens. Enligt dig så var hon en medioker och naiv journalist som var korkad nog att låta jobbet gå före festen och ensam följa med Madsen. Kim kunde ha tänkt mer på vett och etikett och tagit sitt uppdrag som partyvärdinna på allvar. SÅNT är viktigt om man är en "fin flicka", eller hur?
En fin flicka är väl aldrig ensam med någon annan man än sin make, och Kim borde väl ha förstått att
inte försätta sig i den situation som hon hamnade i så då kan man väl säga att hon själv bär största ansvaret fört det som sen skedde, är det inte så du tycker? Att hon får skylla sig lite själv?
Hon var ju ändå en kvinna och kvinnor som råkar ut för misshandel och t.o.m ond, bråd död har inneboende svagheter som skulle göra sannolikheten att falla offer för en våldsmän större.
Inneboende svagheter som drar till sig brutalitet från en man - är väl något ditåt det lutar när du ska berätta varför vissa kvinnor i princip tigger om spö? Som när en kvinna försatts i total beroendeställning till sin make/sambo och när det fysiska våldet påbörjas så är hon så nedbruten att hon inte orkar eller törs ropa på hjälp, rädd att inte bli trodd och rädd att allt är hennes eget fel.
Och Kim skulle ha servat sina gäster istället för att tro att hon var en journalist som skulle göra sitt jobb. Men nu gjorde hon inte det, så då är det väl lite hennes eget fel, det som skedde.,
Precis som det alltid är kvinnans fel oavsett vad de råkar ut för. De är ju i alla fall "bara" kvinnor och då är man aldrig oskyldig.
Du läser selektivt. Jag har redan sagt det flera gånger i tråden att detta inte är en könsfråga - som NI på den andra sidan vill göra det till. Det vill inte jag.
Groupies - oavsett kön - är lika kocko i skallen.
De kan vara narcissister med psykopatiska drag. De kan ha flera personlighetsstörningar. Därutöver kan de även ha psykiska sjukdomar. Men normala är det helt klart INTE.
Det är helt enkelt inte normalt att attraheras av något som är livsfarligt. Människan – den normala människan – har en inneboende försvarsmekanism. Men dessa kvinnor saknar den mekanismen. De är risktagande utöver det vanliga. Det tänds av risken – odjuret. Och de tycks dela den egenskapen med dessa mördarmän.
Det handlar inte om att dessa män är ”svåråtkomliga” för det är de inte – utan livsfarliga. Stor skillnad.
Man har ingen diagnos om man inte har sökt sig till psykiatrin för testning. Lundin är förresten inte heller diagnostiserad som ”sjuk”.
Det är ni på den andra sidan som vill måla alla kvinnor med samma färg: en fin flicka färg. Jag på min sida försöker säga att det finns alla sorters flickor. Men det vill ni inte höra. För er del är allt mannens fel. Helt oavsett att det för den stora allmänheten är helt uppenbart att den som kontakter en mördare bakom lås och bom för vidare kontakt är sjuk i skallen. Det är inte mördarens fel. Och det är inte tecken på mördarens ofantliga manipulationsförmåga.
De inneboende svagheterna som du pratar om finns inte hos vanliga, normala kvinnor. Deras feromoner är inte inställda på mördare.
Det finns delar jag håller med om - andra inte.
För det första så gjorde hon slut på bas av att han träffade andra kvinnor. Det är helt sant.
Däremot finns aspekten att hon fortfarande var i den s.k sockervadden - helt hjärntvättad av sin egen förblindade och skeva förälskelse och involverad med en psykopat.
RETROAKTIVT har det dock gått upp en luma för henne och hon skäms uppenbart för tilltaget. Det lär vara jävligt små steg tillbaka pö om pö eftersom hon var fullständigt söndermanipulerad.
Det innebär även att falla tillbaka stundom i fel tankemönster. Det tar en enorm tid att återfå sina sinnens fulla bruk. Jag snackar åratal när det kommer till vad som snarare ter sig som sekterism, hjärntvätt eller i klass med Stockholms syndromet.
Omgivningen får nästintill sitta barnvakt och påminna vederbörande ihop med psykologhjälp. Psykopater ställer nämligen till en jävla oreda även om det inte ens kommer till en mördare.
Sen så kommer då fas 2 sett från omgivningen. Hur länge ska då en kvinna behöva ta skott från omgivningen om nåt sånt skett?
Det är just denna del jag protesterar högljutt mot - om nu målet och önskan samtidigt är att dessa ska återfå sitt förnuft.
Jag anser att det är en mycket skev inställning och snarare bottnar i nån lust att vräka ur sig och få nån sorts personlig tillfredsställelse. Kvinnan blir ställföreträdande för nån annan latent avsky via grov generalisering och nån sorts gruppstämpel:
Psykiskt sjuk, dum i huvudet, skev i skallen - för evigt förtappad.
Det är bara bortförklaringar som de sysslar med och som du nu åberopar vilket är det samma som att hon enbart ägnar sig åt dåraktigt självförsvar samt en offerroll.
No way back.
Jag köper inte detta synsätt eller inställning. Det finns säkert en grad av självrättfärdigande men det är tamejfan inte hela sanningen.
För övrigt anser jag att man ska titta på sin egen hand när man pekar på en person. Minst tre fingrar kommer peka tillbaka mot den egna personen så det kanske handlar om en viss grad självrannsakan i det hela.
Men det är min inställning och jag förväntar mig inte nån förståelse öht från ditt håll, lika lite som från vissa andra vars inställning är som cementerad.
Fortsättningsvis handlar det inte om att missa vem de har att göra med. De vet mycket väl vad de här männen gjort men det förskönas och blundas samt att de är alldeles för förstående och en tycka-synd-om faktor inträder men på en mycket överdriven nivå.
För övrigt har inte M missat hans RPU lika lite som nån missat Madsens men det är samma fenomen.
Flertal inbillar sig att det beror på en taskig barndom och det görs felsökningar på helt fel område då det snarare handlar om en psykopat som är obotlig. Om de bara fått mer kärlek så hade det inte blivit så här och de inbillar sig att de kan kompensera och råda bot. Psykopaten i sin tur matar på för fullt med en offerroll om att bara vara en missförstådd oskyldig sate.
Det är snedvridet men det handlar absolut inte alltid om varken psykisk sjukdom eller störning hos alla kvinnorna och jag är övertygad om att hela spektrat kring vad psykopati innebär inte gått in.
Fullblodspsykopater ska även ha spotlighten på sig eftersom de snabbeligen väver in de här oerhört lättfångade kvinnorna.
Det är nästintill identiskt vad som sker inom sekter med en gravt manipulerande sektledare.
Försvarar jag tossiga kvinnor som faller för helgalna män? Nope. Jag försöker däremot titta på hela bilden och vad fan det rör sig om. Fortsättningsvis om det går att förhindra att unga hamnar i klorna på en psykopat som är mästare på att manipulera samt anser att de som valt att komma bort från dyngan ska få en chans tillbaka och inte ständigt betraktas som kroniska dårar.
Jag ångrar att jag tvingade mig igenom det här svaret eftersom jag är helt ointresserad av din allmäna debatt om varför vissa kvinnor faller för vissa män och vad som driver dig till att vilja skriva om just det kvinnoämnet är heller inget av intresse för mig eller ens för tråden..
Mitt svar till dig handlade om att du påstod att mariann inte kände till Lundin som person, jag påstår med bestämdhet att hon gjorde så. Det har liksom inte gått att missa inte ens för M.
Madsen kommer få brev, kommer skriva brev, kommer få besök, kommer troligen att gifta sig, kommer möta många fler kvinnliga fängelsevakter etc inget ni rår på. Det lönar sig inte att om och om igen skriva förbjud, förbjud, förbjud! (selektivt då förstås genom era höst personliga känslor)
En av Madsens första brevvänner var Kims vän som ville ha svar på sina privata tankar, varför gjorde du det här mot min vän? När hon skrev avgudade ni kontakten, hyllade den, beundrade hennes privata krönika där hon skrev om brevväxlingen för brevväxling var vad det var, så långt ifrån grävande journalistik man bara kan komma. Varför var det så beundransvärt? För att hon skrev det ni ville höra? La ut det ni ville se? Brevväxlar dom än idag? Träffas dom? Madsen bjöd ju in för fortsatt kommunikation och träffar dom emellan. Fick mästermalipatören grepp om henne, hon är ju ung?
Att resonera att man bara får skriva till Madsen om det som återberättas utifrån kontakten gynnar ens egna åsikter är naivt för så fungerar det inte i det verkliga livet. Att brev ska gallras till mördare pga ens personliga åsikter är en galen tanke och definitivt inget kriminalforsorgen kan ägna sig åt.
"Här skrivet Mette 24 hon är för ung och naiv, det brevet slänger vi i soporna men här skriver Vibeke 39 hon får pga sin ålder en chans, det levererar vi"
"Här skriver Laurits 28 och vill bli hans vän, vänner ska Madsen inte ha, vi slänger brevet. Preben 32 är förbannad på honom, det brevet ger vi Madsen för hatbrev går direkt vidare"
"Här skriver Tilde 24, hon har känt till Madsen i 10 år, hon måste pga umgängesåren släppas igenom! Men denna Malou 39 har bara känt Madsen i tre veckor, det brevet slänger vi"
Omöjligt att resonera på det här viset och som du ser tar allt ut varann i slutändan. T ex Tilde 24 år är för ung och naiv men pga av att hon haft kontakt till och från med Madsen under 10 år skall hennes brev gå igenom. Malou 39 bör gå igenom pga mognad men pga för kortvarig kontakt måste brevet slängas. Men å andra sidan ska det här med hatbrev också vägas in och både Malous och tildes brev är hatbrev och hatbrev ska levereras...
Lämna det här åt den danska kriminalforsorgen ni, jag tror dom klarar det galant utan era personliga råd och åsikter.
Senast redigerad av don.t 2018-08-28 kl. 10:35.
Det finns delar jag håller med om - andra inte.
För det första så gjorde hon slut på bas av att han träffade andra kvinnor. Det är helt sant.
Däremot finns aspekten att hon fortfarande var i den s.k sockervadden - helt hjärntvättad av sin egen förblindade och skeva förälskelse och involverad med en psykopat.
RETROAKTIVT har det dock gått upp en luma för henne och hon skäms uppenbart för tilltaget. Det lär vara jävligt små steg tillbaka pö om pö eftersom hon var fullständigt söndermanipulerad.
Det innebär även att falla tillbaka stundom i fel tankemönster. Det tar en enorm tid att återfå sina sinnens fulla bruk. Jag snackar åratal när det kommer till vad som snarare ter sig som sekterism, hjärntvätt eller i klass med Stockholms syndromet.
Omgivningen får nästintill sitta barnvakt och påminna vederbörande ihop med psykologhjälp. Psykopater ställer nämligen till en jävla oreda även om det inte ens kommer till en mördare.
Sen så kommer då fas 2 sett från omgivningen.
Hur länge ska då en kvinna behöva ta skott från omgivningen om nåt sånt skett?
Det är just denna del jag protesterar högljutt mot - om nu målet och önskan samtidigt är att dessa ska återfå sitt förnuft.
Jag anser att det är en mycket skev inställning och snarare bottnar i nån lust att vräka ur sig och få nån sorts personlig tillfredsställelse. Kvinnan blir ställföreträdande för nån annan latent avsky via grov generalisering och nån sorts gruppstämpel:
Psykiskt sjuk, dum i huvudet, skev i skallen - för evigt förtappad.
Det är bara bortförklaringar som de sysslar med och som du nu åberopar vilket är det samma som att hon enbart ägnar sig åt dåraktigt självförsvar samt en offerroll.
No way back.
Jag köper inte detta synsätt eller inställning. Det finns säkert en grad av självrättfärdigande men det är tamejfan inte hela sanningen.
För övrigt anser jag att man ska titta på sin egen hand när man pekar på en person. Minst tre fingrar kommer peka tillbaka mot den egna personen så det kanske handlar om en viss grad självrannsakan i det hela.
Men det är min inställning och jag förväntar mig inte nån förståelse öht från ditt håll, lika lite som från vissa andra vars inställning är som cementerad.
Fortsättningsvis handlar det inte om att missa vem de har att göra med. De vet mycket väl vad de här männen gjort men det förskönas och blundas samt att de är alldeles för förstående och en tycka-synd-om faktor inträder men på en mycket överdriven nivå.
För övrigt har inte M missat hans RPU lika lite som nån missat Madsens men det är samma fenomen.
Flertal inbillar sig att det beror på en taskig barndom och det görs felsökningar på helt fel område då det snarare handlar om en psykopat som är obotlig. Om de bara fått mer kärlek så hade det inte blivit så här och de inbillar sig att de kan kompensera och råda bot. Psykopaten i sin tur matar på för fullt med en offerroll om att bara vara en missförstådd oskyldig sate.
Det är snedvridet men det handlar absolut inte alltid om varken psykisk sjukdom eller störning hos alla kvinnorna och jag är övertygad om att hela spektrat kring vad psykopati innebär inte gått in.
Fullblodspsykopater ska även ha spotlighten på sig eftersom de snabbeligen väver in de här oerhört lättfångade kvinnorna.
Det är nästintill identiskt vad som sker inom sekter med en gravt manipulerande sektledare.
Försvarar jag tossiga kvinnor som faller för helgalna män? Nope. Jag försöker däremot titta på hela bilden och vad fan det rör sig om. Fortsättningsvis om det går att förhindra att unga hamnar i klorna på en psykopat som är mästare på att manipulera samt anser att de som valt att komma bort från dyngan ska få en chans tillbaka och inte ständigt betraktas som kroniska dårar
.
Mariann bodde på ett fosterhem och var less på att leva när hon såg ett tv-program om den fyrfaldige mördaren och blev sexuellt besatt av honom – enligt henne själv.
Hon skrev till honom och de inledde ett 10 år långt förhållande som slutade i ett äktenskap som varade i 11 dagar.
Samtidigt hade Mariann en sambo som hon fick en dotter med i tonårsåldern. Sambon var otrogen och Mariann hämnades genom att återuppta förhållandet med mördaren.
När de gifte sig hade hon drömt om att bådas familjer skulle ha varit närvarande.
Ursäkta mig? Vilka familjer? Peters kriminella far? Eller mamman som Peter hade dödat?
Hon själv kommer ju från en fosterfamilj och mamman blev vansinnig när hon hörde om relationen.
Eller menar hon att hon önskade att hennes bedragna sambo med deras gemensamma dotter hade varit närvarande? Sambon fick läsa om äktenskapet i tidningen..
När Mariann skilde sig från mördaren (i en svartsjukeattack) gick hon hårt i media och ”varnade andra kvinnor för att inleda en relation med honom”. Samtidigt fortsatte hon att träffa honom i fängelset i över 1 års tid..
Sambon försökte få ensamvårdnad över dottern – men misslyckades.
Betinna däremot lyckades få ensamvårdnad över sonen och svär nu i media att Lundin ALDRIG får träffa sonen.
Betinna: Han skal aldrig se sin søn igen
Vi har faktisk ikke haft et rigtigt forhold siden jeg fik vores søn. Siden da har det været et stort skænderi.
Han skal ikke se sin far igen. Det kommer han ikke til. Det er sat i gang. Der skal være totalt ophør af samvær. Jeg har taget mine forholdsregler.
Ojojoj. Så pratar en maktmänniska med hämndbegär. Sonen användas som en slagpåse..
Nu har hon äntligen ett vapen gentemot Lundin. Ett vapen som hon kan vifta med och bestämma över och locka med. Det har inte de andra kvinnorna..
Kvinnan som Peter mördade tillsammans med hennes söner var prostituerad. Och första frun Tina som ”kastade ut honom efter att han hade misshandlat både henne hennes 14åriga dotter” tog honom tillbaka. Så Peter körde dubbelt med Tina och Marianne.
”En tilsyneladende normal ung kvinde” skriver tidningen om Mariann.
Utseendet bedrar. Inget i hennes beteende är normalt.
Räknar du dig själv också som psykiskt störd om du tänder sexuellt på en "förbjuden" kvinna som du finner attraktiv, svåråtkomlig och sexig?
Eller är det bara kvinnor som ska räknas som "psykiskt störda" om de tänder sexuellt på män som är helt fel för dem?
Ja, du... Jag ser att LÖGNERNA för det första börjar omgående. Jag har sällan eller aldrig sett en så ohederlig debattstil, det är så mycket torkad halm så det finns risk att halmgubbarna självantänder.
"Vi" (som inte håller med sno?) målar med "Fin flicka färg".
Nu blir alla kvinnor som diskuteras per automatik beskrivna som rara och oskyldiga.
Den där offermentaliteten tycks vara ett trauma, rent av som ett rött skynke som hänger framför ögonen och skymmer sikten. Vet inte hur många ggr vederbörande fått för sig att man diskuterar vissa av dem som ett stackars offerlamm som ska bortklemas i melodramatiska termer.
Att diskutera att det är individer med olika bakgrund och olika orsaker till kontakt tycks vara sju helvete svårt att ta till sig:
det är tydligen oerhört obegripligt (läs ovilja) att dessa kvinnor inte är en enda stor amöba, men uppenbart är de en slags container for haters som det är fritt att vräka ur sig mot. Inga nyanser, inga funderingar:
De är alla psykiskt störda, har psykiatriska diagnoser, dumma i huvudet, för evigt förtappade. Även om de tagit sitt förnuft tillfånga. Cementerad åsikt, Punkt slut.
Det ter sig oerhört primitivt när det trots allt är professioner som gång efter annan säger att det INTE rör sig om några jävla kroniska skevskallar hela högen utan snarare kvinnor med en brokig bakgrund men allt som oftast har för mycket empati; en (naiv) vilja att förändra mannen (psykopaten), trasig bakgrund, behov av bekräftelse or what ever ihop med passionerad, rent blind förälskelse där en hel hög försvarmekanismer träder i kraft.
Psykopatmannen friställs helt i den process som de facto sker, det är kvinnorna som ska ta en kula.
Tröttsamt.