2018-08-27, 09:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant iakttagelse. Det visar på att LW frivilligt fortsatte att umgås med SD efter sin misshandelsanmälan, och så sent som senvintern 2018, men av någon anledning inte ville offentliggöra träffarna. Varför inte?

Dessutom, så finns i en av SD's Nordsjö-loggar en anmärkningsvärd mening: "Hoppas du har det bra där du är nu, S*ft".

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9b528df7-7fed-4c99-a889-9c6bd3aad601

Skrev han den meningen före eller efter hennes död? Med tanke på att cachen loggades redan den 30 mars
Hittade Googles cachelagrade version av hur sidan såg ut den 10 aug 2018:
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:0TEElX8IvaUJ:https://www.geocaching.com/geocache/GC5EDJB_nordsjons-o-2+&cd=3&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Den eventuellt intressanta texten "Hoppas du har det bra där du är nu, S*ft." verkar alltså ha sett ut så här även vid den tidpunkten. Så OM något har ändrats eller lagts till i texten så bör detta alltså ha gjorts innan 10 augusti 2018.

Någon kanske kan hitta en mer relevant sparad version (dvs. från tiden innan hennes död).
Senast redigerad av Draifos 2018-08-27 kl. 09:57.
Citera
2018-08-27, 09:59
Medlem
Citat:
Jag tror inte att geologgarna alltid är googlingsbara på datum. Kanske beror detta på att man som o-inloggad inte får upp gamla inlägg på respektive cache, utan först måste logga in för att se specifika äldre loggar, trots att cachen i sig fortfarande ligger som googlingsbar.

Att det har (eventuellt) har kunnat fastställas att det rör sig om att det är hennes logg från den 19/2 2015 har snarare kunnat göras genom uteslutningsmetoden, där någon utifrån hennes befintliga loggar i geocacheforumet har kunnat utröna vad som saknas och vilka möjliga luckor som har uppstått i LW's långa svit av dagligen funna cacher under 2014-2015 (eftersom hon själv i andra loggar från den tiden nämnde att hon ägnade sig åt en länge sammanhängande svit av dagligen funna cacher (se t.ex hennes logg från den 16 maj 2015, när de facto hade klarat av hela sin 365-dagars svit och uttrycker sin stolthet):

För att få en exakt analys krävs sannolikt att geocacheforumets egen admin skulle behöva undersöka eventuella ändringar/raderingar som har gjorts, och då pratar vi nog snarare om IT-forensiska åtgärder som endast kan och får genomföras av NFC. Man kan hoppas att utredarna faktiskt lägger litet extra tid på just detta, eftersom nyckeln till LW's död kanske går att härleda till geocache-världen.
Jag har inte ett uns kunskap var gäller geo... menas det att LW varit ute VARJE dag och letat...? (och funnit).
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-27 kl. 10:02.
Citera
2018-08-27, 10:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tycker inte att han beter sig som "två helt motsatta karaktärer"... vad han skrivit... svara, svara, svara, och inlägg om att ligga... kommentarer vid dykevent mm.
Jag tror att det beror lika mycket på den andra parten om den känner sig misstänksam om otrohet, att han ljuger m m. Ställer man inte några frågor blir han säkert inte hotfull.
Det kan finnas andra tecken som Du säger och jag tror att det finns relationer där kvinnan valt att lämna innan det gått längre än så.
Det är en sak att forska/läsa... hur mycket har Du varit i verkligheten...?

SD kanske har varit kontrollerande m.m. i tidigare relationer, svårt att veta. Det är viktigt (för min egen del) att kartlägga det innan korrekta slutsatser kan dras om hur relationen med LW såg ut.
Vill du veta hur ens nutid och framtid ser ut så titta på dens förflutna. Och grundläggande karaktärsdrag förändras sällan.
Ja, att SD är omogen för sin ålder blir tydligt med svara svara svara m.m. då det tydligen var någon konstig lek. Ett egoistiskt kräk är han också som bara tänker på sina egna behov.
Vet inte vad du menar med verkligheten. Har ju träffat många människor med olika livserfarenheter. Har dock inte blivit utsatt för kontrollerande och våldsbenägna personer i mitt privatliv.
Citera
2018-08-27, 10:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kanske SD:s två skadade tummar, varav en behövde åtgärd, är ett tecken? Kanske han knogade några väggar istället för någons huvud?

De som råkat ut för SD:s eventuella oförmåga att hantera impulskontroll är kanske väldigt bundna till honom?
Det är ju inget ovanligt att offer tiger p g a skam- och skuldkänslor. Kontrollerande och manipulativa människor är experter på att skjuta över skuld på andra och offren upplever ofta egen skuld. Detta vet du ju som studerat psykologi.

Om du ska kunna se och veta hur det förhåller sig med SD, så måste du ha varit väldigt nära honom 24/7.

Ja, det är som du säger. Men i efterhand när kvinnan tagit sig ur relationen och fått hjälp så inser hon ju att ingenting var hennes fel. Då blir det okej att berätta om erfarenheten och därför hoppas jag att de gör så när de kontaktas av polisen.
Att slå i väggar kan ses positivt också faktiskt, man tar ut sin ilska på materia än människor vilket ju är att föredra. Men ofta är det inget gott tecken nej.
Citera
2018-08-27, 10:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Nu har jag inte kollat datumen, men hon skadade ju ett ben i vintras och fick hjälp av en kompis med att ta en cache. AL? och Sälenfjällen.

Edit: hon var i Sälen under Folk o Försvar 13-14 jan 2018 enligt data Grimson letat upp. Då skadade hon benet, så 4/2 var hon väl tillbaka från resan men inte återställd i benet. Det verkar varit många som ställde upp och hjälpte henne.

Blanda inte ihop åren nu. Det ena är 2015 och det andra är 2018, så det är två helt olika händelser (tillika olika frågeställningar som diskuterats i samband med fallet).
Citera
2018-08-27, 10:13
Medlem
Citat:
Vem vet, vi kanske kan starta en svit med 365 dagliga (ej raderade!) inlägg på flashback, som konkurrerande utmaning och fritidssysselsättning

(Jag vet, OT men kunde bara inte låta bli).
Det blir kanske svårt men börjar snart närma sig... hoppas polisen kommer med en lösning snart!
Men min fråga kvarstår... har LW varit ute varje dag och tagit burkar...?
Citera
2018-08-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD kanske har varit kontrollerande m.m. i tidigare relationer, svårt att veta. Det är viktigt (för min egen del) att kartlägga det innan korrekta slutsatser kan dras om hur relationen med LW såg ut.
Vill du veta hur ens nutid och framtid ser ut så titta på dens förflutna. Och grundläggande karaktärsdrag förändras sällan.
Ja, att SD är omogen för sin ålder blir tydligt med svara svara svara m.m. då det tydligen var någon konstig lek. Ett egoistiskt kräk är han också som bara tänker på sina egna behov.
Vet inte vad du menar med verkligheten. Har ju träffat många människor med olika livserfarenheter. Har dock inte blivit utsatt för kontrollerande och våldsbenägna personer i mitt privatliv.
Vad jag menar är att det är så olika i relationer... jag har betett mig väldigt olika beroende på partner, en del kan man misstänka ljuger, slirar på sanningen m m... och då ställt frågor om misstankarna. Andra är man säker på och behöver inte ställa frågor.
Du kanske har haft tur att inte träffa på någon som Du behöver ställa frågor till och därför inte råkat ut för någon som MGM (inte jag heller som tur är).
Är det en otrogen typ kan det bli kontroverser och blir otrevligheter... och då väljer de flesta att lämna förhållandet innan det går längre än så.
De grundläggande karaktärsdrag som Du skriver tycker jag inte talar för SD:s fördel... av de som framkommit.
Citera
2018-08-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ja, det är som du säger. Men i efterhand när kvinnan tagit sig ur relationen och fått hjälp så inser hon ju att ingenting var hennes fel. Då blir det okej att berätta om erfarenheten och därför hoppas jag att de gör så när de kontaktas av polisen.
Att slå i väggar kan ses positivt också faktiskt, man tar ut sin ilska på materia än människor vilket ju är att föredra. Men ofta är det inget gott tecken nej.
Men långt ifrån alla söker hjälp och går istället vidare genom att bara försöka lägga allt bakom sig..
Citera
2018-08-27, 11:24
Medlem
Cocinellas avatar
Har en lite undran om den här loggen den 30 mars, i år eller hur?!

Kan det vara så att SD och LW umgåtts då men inte velat att omgivningen skulle veta?

LW loggar inget och inte heller SD, men så kommer SD på nu att han kan använda sig av loggen att visa att de faktiskt träffades och allt var bra mellan dem?

Eller för att påpeka något annat?

Med andra ord, de träffades men det var aldrig meningen att folk skulle veta.
Citera
2018-08-27, 11:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ja, JG är en fascinerande karaktär med sin lojalitet och trofasthet. Samma med HD. Det är inte många människor idag som är även "vän i nöden". Det kan vara en beundransvärd egenskap, eller inte, beroende på syfte och situation.

Sedan har vi andra intressanta personer t.ex. UW och barnen (samt MH som efter flera år fortfarande hänger kvar i periferin, undrar varför?), och JH som var LWs senaste relation men reser bara iväg till Norge trots att hon var saknad. Verkar inte ha funnits särskilt varma känslor och närhet i relationen dem emellan, att det skulle kunnat väcka svartsjuka hos andra män i LWs liv.

JG fascinerar. Du har berättat att du är väl bevandrad inom psykologins värld. Då jag inte kan tillskriva mig sådana meriter tänkte jag därför passa på att fråga dig hur du tror/gissar att JG skulle agera/agerat om han blev varse att SD var skyldig? Förmodligen en omöjlig fråga att svara på men jag har en längtan efter att förstå den eventuellt mångfacetterade dynamiken mellan SD och JG.
Citera
2018-08-27, 11:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det blir kanske svårt men börjar snart närma sig... hoppas polisen kommer med en lösning snart!
Men min fråga kvarstår... har LW varit ute varje dag och tagit burkar...?

I princip ja, några enstaka burkar kan iofs vara digitala cacher, men utan att ha analyserat hela LW's 365-dagssvit, så tror jag nog att hon var relativt angelägen att på ett tävlingsmannamässigt sätt verkligen gå ut och fysiskt hitta sina cacher. En snabb blick på hennes bildserie under den årslånga sviten vittnar om att hon defintivt inte låg på latsidan vad gäller burkletandet.
Citera
2018-08-27, 12:31
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jag vet inte om det beror på att jag inte har eget konto, men när jag klickar på den översta länken kommer jag till "Schäfern" 2014 men PÅ LW's logg står datumet: 4 feb 2018
LW skriver att benen inte bär så sällskapet får hämta själva burken. ??

Den undre kräver premium medlemsskap och är skapad av en Leon - Noah

Jag citerar mig själv för att simma igenom sidor med annat innehåll. Hur kan LW's logg ha datumet 4/2 2018 på Schäfer-loggen? samt text som passar just 2018?

Hänger det ihop med den som fattas den 19/2 2015. Är det någon som har bytt loggtext på fler 2015 men slarvat så att denna försvann av misstag? Om loggtexten hade bytts ut hade den vaksamme skribenten med sifferminne kanske inte uppmärksammat manipulationerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in