2018-08-27, 00:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hela storyn, inklusive alla inblandade är helt sjukt. Påminner mer och mer om Knutby..

Ja det här fallet intresserar mig just därför. Det är inte bara GM och BO som är intressanta karaktärer som lockar en till att vilja studera dem närmare utan det finns så många andra personer som jag är nyfiken på.
Citera
2018-08-27, 01:21
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Hon besökte äventyrsbadet med en *oakim S*öberg. Han verkar ha återvänt till Örebro ett halvår tidigare och om jag tolkar hans egna texter rätt så kan det ha berott på en separation.

Intressant. Det skulle ha varit på sensommaren 2014 ungefär. Är han en geocachevän, kollega, gammal bekant? Ursäkta min nyfikenhet. Du delar ju bara det du vill såklart. Eftersom den försvunna cachen antagligen befann sig inom någon mil, så kan ju Äventyrsbadet lätt hinnas med ändå.

Den enda orsak jag kan komma på för att ta bort loggen, är att det beror på något som LW har skrivit, en detalj i någon bild, eller någon kommentar. Det underliga är som sagt varför den försvann just nu?

Annars beror det på att LW inte borde ha befunnit sig på den platsen, den dagen. Det skulle i sådana fall vara en verkligt specifik plats i Örebro om det slår på 9 km.

Det skulle ju vara enkelt om man visste exakt var den där cachen befann sig den 19/2.
9km cache - cache. Betyder det att cachen innan i "sviten" låg 9 km bort?
Gilgrimsson Du har säkert redan skrivit ut det, men min cache-klingon är lite rostig. Vet man koordinaterna för de andra i sviten som LW var så nöjd med?

Det var ju SD som introducerade LW för geocoachandets ädla konst. Men sedan har jag för mig att LW i sin tur fick en egen adept att lära upp. Minns någon vem det var, och när?
Citera
2018-08-27, 01:32
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det verkar dock inte finnas någon tradcache som blivit utplacerade i Örebro-trakten den 20/12 2014.

(En är utplacerade den 16/12 2014: https://www.geocaching.com/geocache/GC5HT1T_schafern på vilken LW's logg finns kvar, så den är därför inte relevant i sammanhanget. Nästa utplacerade cache är daterad den 21/12 2014: https://www.geocaching.com/geocache/GC5J3KX_fran-oss-alla-till-er-alla-en-riktigt-god-jul , men ingen däremellan? Framgår det om det är en trad eller ej? Men om risken är att cachen har tagits bort helt och hållet i systemet, så blir det ju desto svårare att veta vilken som saknas).

Jag vet inte om det beror på att jag inte har eget konto, men när jag klickar på den översta länken kommer jag till "Schäfern" 2014 men PÅ LW's logg står datumet: 4 feb 2018
LW skriver att benen inte bär så sällskapet får hämta själva burken. ??

Den undre kräver premium medlemsskap och är skapad av en Leon - Noah
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-08-27 kl. 01:45. Anledning: det fattas ord
Citera
2018-08-27, 02:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Team Love
14 Aug 16
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3897e784-8f53-4137-82f4-f2c1151fbf2f_l.jpg

Från LWs GeoCachLogg.

Det kanske ligger något i teorin om att
SD och JG har ett hemligt kärleksförhållande
som inte fick "komma ut".
Citera
2018-08-27, 02:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Av tillhörande loggtext verkar SD ha varit ensam besökare hos CO-paret.

Så nog är det litet märkligt att han i Nordsjöloggarna skriver (bakdaterat?) att han var i sällskap med LW, men i Sköllersta-loggarna samma dag (30/3 2018) inte nämner henne överhuvudtaget.

Plus varför var han så kaffesugen att han klämde i sig "julkakor till påsk" kl. 17:25, när han enligt Nordsjö-loggen redan hade "fått sig en rejäl fika med nybryggt i naturen"?

Om Nordsjöloggarna är påhittade och han var och fikade
hos stmellosa 30/3 2018 så undrar jag om han var där för att
fiska efter info om LW.

Jag har fått intrycket att fru stmellosa och LW stod varandra nära.
Jag tror att hon hjälpte LW mycket under vintern/ våren när LW
var skadad.

Han kanske var där för att försöka få info om möjliga rivaler.

Jag tror att detta pensionärspar kan ha en del iintressant info att
dela med polisen om de inblandade.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-27 kl. 02:55.
Citera
2018-08-27, 03:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Svartsjuka utan kontroll kan slå till hårt när den blir triggad. Särskilt om personen samtidigt känner sig kränkt, missförstådd och lämnad. Tror inte polisen har koll på SD:s alla ex (och kan förhöra dem)som av någon anledning valde att gå vidare utan honom..

Det fetade: Det kan du nog vara säker på att polisen har tagit reda på, och kontaktat dom. Däremot är det inte säkert att alla velat medverka i utredningen. Frågor om tidigare förhållande ställer Förhörsledaren till alla i den misstänktes närhet, likaså ibland till den misstänkte själv.
Citera
2018-08-27, 05:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Adekvata funderingar!
För flera veckor sedan tog jag upp frågan om LW hade några nära väninnor, för jag tyckte mig inte kunna se några spår av sådana. Att jag skulle få reaktioner på mina uttalade tvivel på existensen av nära väninnor, det var jag beredd på.
Många (åtminstone en del) trädde i tråden ut till ett sorts märkligt "försvar" och hävdade att LW minsann visst hade nära väninnor. I denna tråd har i alla fall ingen kvinna påstått sig vara nära vän till LW. Det skulle iofs teoretiskt kunna hänga ihop med att Polisen bett alla i LW:s närhet att hålla en låg profil. Teoretiskt, alltså.

Men som du påpekar, så trots LW:s stora nätverk, så är det extremt magert med post mortem-hälsningar.
Ingen nära väninna uttrycker förtvivlan eller stor sorg och saknad. I min värld, så hade väninnor trätt fram i kondoleanssammanhang och formligen vrålat ut sin ilska; detta är en trebarnsmamma som inte dött efter en kort tids sjukdom, utan detta är en kvinna som blivit MÖRDAD!

Var finns alla ni som "älskade" henne?
Var finns du/ni, Lenas nära väninna/-or?
Vad har detta att göra med mordet?
Citera
2018-08-27, 06:33
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tog mig friheten att kapa din text en aning. Den där likgiltigheten tycker jag mig se hos precis varenda vän till LW. Geocachegängen fortsätter som om ingenting hänt. Det arrangeras glada gruppbilder i sommarvärmen och livet tycks fortsätta som om ingenting har hänt. Kyrkfolket uppdaterar olika plattformar med glättiga bilder och till och med vännen EF som gick ut med att han vetat om försvinnandet men uppmanats till tystnad slänger frekvent upp alldagliga saker som bygge och barn. Nära vänner berättar för världen, via teknik, om hur förträffligt deras liv är och ingen nämner något om tragedin eller saknaden. Minnessidan för LW är sorglig tycker jag. Var är alla hundratals geocachevänner? Var är kyrkans folk, arbetskamrater, vänner från Norrköping?

Jag VET att det finns nära vänner som sörjer Lena. Men de har valt att inte ens läsa här. Vänner som finns utanför geocachgänget och församlingen.
Citera
2018-08-27, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det här fallet intresserar mig just därför. Det är inte bara GM och BO som är intressanta karaktärer som lockar en till att vilja studera dem närmare utan det finns så många andra personer som jag är nyfiken på.
JG?
Citera
2018-08-27, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag VET att det finns nära vänner som sörjer Lena. Men de har valt att inte ens läsa här. Vänner som finns utanför geocachgänget och församlingen.
Jag vet inte men är ändå övertygad om att hon har många vänner som väljer att hålla sig utanför det här. Och som väljer att inte skriva något i NA (delvis kanske pga skriverier här i tråden).
De riktiga vännerna till Lena som finns inom geo/församlingen väljer förmodligen att ligga lågt och sörja utan att stöta sig med ev SD:s kompisar (svårt att i ett gäng veta vem som tycker vad i fråga om MGM).
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-27 kl. 07:28.
Citera
2018-08-27, 07:47
Medlem
Geocaching:
Raderad logg: Det kan vara en logg på en CO som är helt omedveten om att nicket Softpochahontas gått bort. Jag har bekanta som geocachar, som dessutom varit på tur med LW på ett event som var helt omedveten att hon gått bort.
Ofta ser man nicken ute på event, loggar och cacher, men kopplar det inte till en person.

HD:s loggning av LW:s cache: Samma sak här. Man ser en cache på kartan och stannar när man kör förbi. Man ser bara namnet på cachen. Det är knappt man reagerar på vem som är CO ens vid loggningen. Jag tittar/ser sällan vem som är CO om det inte är nått speciellt med cachen.

SD:s loggar den 30/3: Ser man på dom andra loggarna (19st) så ser man att det är mest troligt fel datum någon av dom. Antingen dom 19, eller på Nordsjö cacherna (mest troligt dessa).
Håller med att dessa är efterloggade. Att LW inte loggat dom är inte jättekonstigt. Hon var noga att lägga upp bilder och skriva bra loggtexter, inget man gör omedelbart, utan en tid efteråt.
Citera
2018-08-27, 07:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Intressant. Det skulle ha varit på sensommaren 2014 ungefär. Är han en geocachevän, kollega, gammal bekant? Ursäkta min nyfikenhet. Du delar ju bara det du vill såklart. Eftersom den försvunna cachen antagligen befann sig inom någon mil, så kan ju Äventyrsbadet lätt hinnas med ändå.

Den enda orsak jag kan komma på för att ta bort loggen, är att det beror på något som LW har skrivit, en detalj i någon bild, eller någon kommentar. Det underliga är som sagt varför den försvann just nu?

Annars beror det på att LW inte borde ha befunnit sig på den platsen, den dagen. Det skulle i sådana fall vara en verkligt specifik plats i Örebro om det slår på 9 km.

Det skulle ju vara enkelt om man visste exakt var den där cachen befann sig den 19/2.
9km cache - cache. Betyder det att cachen innan i "sviten" låg 9 km bort?
Gilgrimsson Du har säkert redan skrivit ut det, men min cache-klingon är lite rostig. Vet man koordinaterna för de andra i sviten som LW var så nöjd med?

Det var ju SD som introducerade LW för geocoachandets ädla konst. Men sedan har jag för mig att LW i sin tur fick en egen adept att lära upp. Minns någon vem det var, och när?

Om vi utgår från den dataanalys som @Trie gjorde igår, så bör LW's nyligen borttagna cache utgöras av en som hon fann den 19/2 2015.

Den ingick således i en sammanhängande svit av dagligen loggade cacher, och som enligt dataanalysen har legat på ett avstånd av 9 km (oklart vad mätpunkten utgörs av exakt). För att få en uppfattning om "luckan" i hennes svit, så finns här hennes loggade cacher från dagen före, respektive dagen efter, den 19/2 2015:

Dagen före, dvs. den 18/2 2015:

Dagen efter, dvs. den 20/2 2015:

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-27 kl. 08:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in