Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Geocaching:
Raderad logg: Det kan vara en logg på en CO som är helt omedveten om att nicket Softpochahontas gått bort. Jag har bekanta som geocachar, som dessutom varit på tur med LW på ett event som var helt omedveten att hon gått bort.
Ofta ser man nicken ute på event, loggar och cacher, men kopplar det inte till en person.
HD:s loggning av LW:s cache: Samma sak här. Man ser en cache på kartan och stannar när man kör förbi. Man ser bara namnet på cachen. Det är knappt man reagerar på vem som är CO ens vid loggningen. Jag tittar/ser sällan vem som är CO om det inte är nått speciellt med cachen.
SD:s loggar den 30/3: Ser man på dom andra loggarna (19st) så ser man att det är mest troligt fel datum någon av dom. Antingen dom 19, eller på Nordsjö cacherna (mest troligt dessa).
Håller med att dessa är efterloggade. Att LW inte loggat dom är inte jättekonstigt. Hon var noga att lägga upp bilder och skriva bra loggtexter, inget man gör omedelbart, utan en tid efteråt.
Jag kommer inte ta upp trådlängd för att gå in i diskussioner med dig, eftersom jag inte ägnar mig åt trådtjafs utan fokuserar på fakta som går att verifiera.
Men för ordningens skull vill jag gärna påpeka att dina ovanstående "förklaringar" är helt uppåt väggarna, och till största delen både ologiska och till viss del helt felaktiga.
Jag kan bara anta att du, genom att använda ett antal "väl valda" geocache-floskler sammanfattade i tre, i mitt tycke, totalt ologiskt formulerade textstycken, strävar efter att förringa de senaste dagarnas (faktabaserade!) upptäckter angående nyligen borttagna loggar (LW's) tillika möjligtvis bakdaterade loggar (SD's).
Vilket ditt syfte med detta är kan endast du själv svara på.
Men förhoppningsvis är resterande läsare tillräckligt källkritiska för att hellre tillgodogöra sig information som baseras på de inkonsekvenser och resultat av dataanalyser som nyligen till synes har uppvisats i de inblandades geocache-loggar.
(Det ironiska i sammanhanget är att jag personligen tidigare inte har haft SD på min tio-i-topp-lista över möjliga GM. Men de senaste dagarnas eventuella "manipuleringsförsök" (?) kopplade till både LW's och SD's loggar har fått mig att tänka om. Det innebär inte att SD nu ligger allra överst på min lista, men både han och andra i hans nära geocache-krets har onekligen hoppat upp några pinnhål).
Detta ifrån mig avseende personliga reflektioner. Nu tillbaka till rena faktabaserade inlägg.