Citat:
Ursprungligen postat av
HighwayDelight
Efterbliven jämförelse då det inte ens är fysiskt möjligt för en man att genomföra en graviditet, och att jämföra Sveriges standard med buschfolk är ju inte heller helt smart, och dessa sliddjur som trots allt går MED på att ligga med karln OCH BLI SPRUTAD I, kan ju inte komma och grina efteråt, då får de väl helt sonika säga att det inte blir ligga utan skydd, och så var det inget mer med det. Abort är ju dessutom ett alternativ.
Jag är bara för abort ifall barnet blivit till genom våldtäkt, sedan finns det ju idioter som använder abort som preventivmedel.. "Hoppsan, har gjort abort fyra gånger".....
En vuxen utan begåvningshandikapp VET hur barn blir till..Ibland kan man undra hur det är ställt..
Och det känns väl lite magstarkt att snacka om abort, när man sörjer sitt eget barn, å andra sidan var det menat att leva, en abort släcker ju allt(förhoppningsvis)..
Det märkliga är att det är kvinnor som "gör aborter fyra gånger" som får skit för det
Kvinnor som gör aborter fler än en gång registreras och får bära någon slags skam.
Hur många aborter män är ansvariga för får man aldrig veta.
Det kan finnas män som går omkring med tio aborter på sitt "samvete" utan att någon ens vet om det
Tjatsex och slippakondomtjat hör det manliga släktet till. Och sedan får kvinnan bära konsekvenserna.
För mig blir det problematiskt när man talar om abort som en kvinnofråga.
Där man lägger ansvaret, skulden och skammen, på kvinnan.
Och jo. Jag tror faktiskt att det är möjligt för män att bära foster. Man vill bara inte fortsätta utveckla den tekniken.
Gogla så får du se.
Det är lite som med manliga p-piller. Dom finns.
Men manliga p-piller ger samma biverkningar som kvinnor får av sina p-piller och det vill vi ju inte utsätta män för såatteeee...