Och ingen kan heller tvinga någon till att medverka.
Det är bara att välja ett annat jobb.
"Jag vill jobba i kassan på ICA men vill inte behöva sälja kött"
Men vad är nyttan? Det är väl att framkalla lidande för barnet om något?
Och ingen kan heller tvinga någon till att medverka.
Det är bara att välja ett annat jobb.
"Jag vill jobba i kassan på ICA men vill inte behöva sälja kött"
Läste du ens mitt inlägg? Jag står bakom vår lagstiftning så varför ska jag välja ett annat jobb?
Men hon anser ju att det "bara" är en klump celler, vad finns att sörja enligt hennes quote unquote logik?
Alltså, är du helt efterbliven?
Även om jag personligen bara ser ett foster som en klump med celler så har jag inga som helst problem med att förstå att någon som vill ha barn och bär ett foster i magen blir jävligt ledsen när fostret är dött. Man behöver inte logik för att känna empati.
Senast redigerad av Sugminstorasalta 2018-08-27 kl. 10:22.
När fostret oväntat dör i kvinnans mage, så dör inte bara en levande sak, utan även föräldrarnas hopp och förväntningar på framtiden. Det är därför folk kan uppleva en stor sorg, även om när man empatilöst går in på teknikaliteter om deras åsikter om sen abort.
Ja för en 12-åring alternativt en empati-störd person kan det absolut framstå så.
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Alltså, är du helt efterbliven?
Även om jag personligen bara ser ett foster som en klump med celler så har jag inga som helst problem med att förstå att någon som vill ha barn och bär ett foster i magen blir jävligt ledsen när fostret är dött. Man behöver inte logik för att känna empati.
Är ni snedknullade eller? ärlig fråga
Antingen så är det en klump celler och alltså inte mycket att sörja kroppen förlorar ju celler dagligen varför inte sörja de cellerna för att vara konsekvent alltså, eller så är det ett barn gått förlorat och förlusten är en tragedi som förtjänar all empati och sympati i världen.
Båda KAN inte vara sanna, dom är varandra självoemotsägliga
Senast redigerad av Biyu800 2018-08-27 kl. 11:21.
Är ni snedknullade eller? ärlig fråga
Antingen så är det en klump celler och alltså inte mycket att sörja kroppen förlorar ju celler dagligen varför inte sörja de cellerna för att vara konsekvent alltså, eller så är det ett barn gått förlorat och förlusten är en tragedi som förtjänar all empati och sympati i världen.
Båda KAN inte vara sanna, dom är varandra självoemotsägliga
Med samma logik borde man då inte heller kunna sörja ett husdjur som gått bort om man äter kött.
Antingen är det ett barn, eller så är det inte det. Ska det vara så jävla svårt att förstå? Med bl.a. vetenskapens hjälp vet vi att det handlar om en levande människa. Om så är fallet kan man inte mörda den. Men om vi nu låtsas att det inte handlar om en levande människa, så kan man inte samtidigt hävda att fosterdöd är "hemskt" men samtidigt förespråka fri abort.
Så för att vara för abort så måste man vilja att alla foster alltid ska dö, annars är man en hycklare?
Sluta vara dum i huvudet, det finns redan tillräckligt många som är det...
Att jämföra frivillig abort med ofrivilligt missfall, är lite som att jämföra att gå till en prostituerad med att bli rånvåldtagen...
Och ytterligare en sak, kan inte ni nazister hålla er till judefrågan, där ni faktiskt behövs?
Att tro att ni förstår er på något annat är bara slöseri med allas tid.
Senast redigerad av Blalotus 2018-08-27 kl. 12:12.