2018-08-26, 19:47
Medlem
Skogsvattes avatar
Hur fan får man ihop detta groteska hyckleri rent logiskt? Bebisar som dör i magen är "fruktansvärt", men bebisar som mördas i magen av sina föräldrar är "en fantastisk rättighet"?

https://www.svd.se/ministern-i-tarar-efter-svds-reportage-ar-mamma

Citat:
Ministern i tårar efter SvD:s reportage: ”Är mamma”

I juli år publicerade SvD ett uppmärksammat reportage om paret Malins Mases Arvidssons och Jesper Mases Berglunds resa efter att deras dotter Nike dog i magen i början av 2018.

Antalet barn som dör i magen i Sverige har inte minskat på över tjugo år. Det gör att Sverige har sämst siffror i Norden och hamnar långt ner i världsrankingen.

– Har jag den minsta möjlighet att påverka det här kommer jag att göra det, lovar nu socialminister Annika Strandhäll.

– Jag har tydligt minnesbilden från när jag läste artikeln om när du lade dig på soffan och drack vatten för att se om du kunde känna fosterrörelser. Det var så starkt. Och när du åkte in till sjukhuset. Att du åkte dit själv. Det skulle ju bara vara en koll, säger hon till Malin Mases Arvidsson som tillsammans med barnmorskan Ingela Rådestad och Malin Asp, läkare och ordförande för Spädbarnsfonden, är på besök vid socialdepartementet på Rosenbad.

Hycklare!
Citera
2018-08-26, 19:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Hur fan får man ihop detta groteska hyckleri rent logiskt? Bebisar som dör i magen är "fruktansvärt", men bebisar som mördas i magen av sina föräldrar är "en fantastisk rättighet"?

Hycklare!

Ja, det har du rätt i. Etablissemanget består av jävla hycklare och fejkhumanister, och det är dags att kasta ut många av dem från beslutande församlingen, till förmån för bättre krafter (host-host).
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-26 kl. 19:59.
Citera
2018-08-26, 19:59
Medlem
Citat:

Jag gissar att du är vegan? Eftersom du argumenterar att allt liv, även där nivån av medvetande är väldigt låg, är heligt.

Ett foster i magen är mindre "vid medvetande" än en hamster.
Citera
2018-08-26, 20:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Franz
Jag gissar att du är vegan? Eftersom du argumenterar att allt liv, även där nivån av medvetande är väldigt låg, är heligt.

Inte månaderna innan födseln.
Citera
2018-08-26, 20:04
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Inte månaderna innan födseln.
Veckorna kanske? Månaderna innan födseln kan ju vara redan vid befruktningen.
Citera
2018-08-26, 20:09
Medlem
Ja, det är ju verkligen motsägelsefullt att vara för fri abort och att tycka att det är tragiskt för en mamma att behöva upptäcka att fostret i hennes mage är dött...
Citera
2018-08-26, 20:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Klart det så förbannat är just hyckleri. De siffror som SD förespråkar kommer liksom inte innebära att det kommer kicka i magen. Det kommer vara en normalisering från de sjuka regler som råder idag.

Borde väl egentligen inte vara en så stor fråga helt ärligt då väldigt få aborter görs efter vecka 12.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-08-26 kl. 20:28.
Citera
2018-08-26, 20:27
Medlem
Citat:

Hycklare!

Min dotter dog i magen i vecka 40
Hur menar du?
"De flesta graviditeter varar mellan allt ifrån 37 till 41 veckor."
"Barnet i din mage är lika redo som du i graviditetsvecka 40."
https://www.gravid.se/gravidvecka-40/

"Den nuvarande lagstiftningen är 1974 års abortlag.[1] Enligt den lagen kan man göra abort fram till slutet på den artonde veckan av graviditeten, och av vilken anledning som helst. Efter den artonde till den tjugoandra veckan krävs tillåtelse från Socialstyrelsen som ofta ges på grund av att fostret eller modern lider av svåra sjukdomstillstånd."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Abort_i_Sverige
"De största abortkritikerna finns inom organisationerna Livsval, den religiöst obundna organisationen Människovärde, samt inom Romersk-katolska kyrkan."
Citera
2018-08-26, 20:32
Medlem
Man får abortera foster, det vill säga en klump med celler.
Man får däremot inte abortera barn. Det är skillnad. Lär dig den.
Citera
2018-08-26, 20:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk

Du är också en klump med celler. Tänk på det du...
Citera
2018-08-26, 20:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Alla människoliv är det han pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk

Ett foster är ett barn.
Citera
2018-08-26, 20:53
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

Och?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in