2018-08-26, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Jag kan lova dig att majoriteten av AfS-väljarna hade tappat sitt hopp för partiet, om man helt ryggradslöst hade bett om förlåtelse, till en vänsterextrem tidning, för ett jävla klistermärke.
Nej, verkligen inte. De flesta av dessa är ju före detta Sd-sympatisörer.

Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Om en ljugnäse-meme är viktigare för dig än det pågående folkutbytet så är AfS inte ett parti för dig.
Det är en inställning som kommer göra det svårt att hitta väljare. AfS hade mycket enkelt kunnat ta ställning mot antisemtism och behålla alla sina väljare och skaffa fler. Jag hade kunnat bli en väljare om de gjort vissa saker annorlunda, men nu har de gjort mig till en kritiker.
Citera
2018-08-26, 05:00
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Jävla onödiga diskussioner just nu.

AfS är ett nationalistiskt parti och då ingår även givetvis skepsism mot judar. Precis som det finns skepsim mot Kina, USA, Ryssland osv.

Ett nationalistiskt parti är skeptisk mot alla utomstående som försöker påverka landets politik, befolkningens åsikter, uppfattning och tankemönster.

Hur mycket ni än skriker anti-semitism så får judarna helt enkelt leva med att man räknas som utländska intressen och ej har något företräde i Sverige.

Bevisligen så råkar judar vara dom som sitter på en hel del maktpositioner i Sverige, MSM är ett bra exempel. Man får helt enkelt acceptera att ett folk inte vill ha ett annat folk, vars lojaliteter är oklara, i så pass starka ställningar. Spelar ingen roll om du är jude, kines eller ryss. Du har inget att göra med Sverige och svenskarna, låt oss sköts oss själva.

Varsågoda att skrik nazism, antisemitism hur mycket ni vill men faktum kvarstår.
Citera
2018-08-26, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Jävla onödiga diskussioner just nu.

AfS är ett nationalistiskt parti och då ingår även givetvis skepsism mot judar. Precis som det finns skepsim mot Kina, USA, Ryssland osv.

Ett nationalistiskt parti är skeptisk mot alla utomstående som försöker påverka landets politik, befolkningens åsikter, uppfattning och tankemönster.

Hur mycket ni än skriker anti-semitism så får judarna helt enkelt leva med att man räknas som utländska intressen och ej har något företräde i Sverige.

Bevisligen så råkar judar vara dom som sitter på en hel del maktpositioner i Sverige, MSM är ett bra exempel. Man får helt enkelt acceptera att ett folk inte vill ha ett annat folk, vars lojaliteter är oklara, i så pass starka ställningar. Spelar ingen roll om du är jude, kines eller ryss. Du har inget att göra med Sverige och svenskarna, låt oss sköts oss själva.

Varsågoda att skrik nazism, antisemitism hur mycket ni vill men faktum kvarstår.

Bra talat låt vårt land vara, det är vårt. Globalistkretsarna känner inga gränser, ingen solidaritet, ingen lojalitet annat än med sina rika familjer. De hör hemma i Stockholm, London, New York eller Haifa och de eftersträvar världsomspännande makt. Sverige är en liten mosaik i deras världsmonopolistiska strävanden. Demokrati ja om de kan kontrollera den och folket via sina media, annars är de diktaturens kreatur.

AfS är klarsynta, Sd är däremot redan halvkokt och snart stekt och rökt. Men Okey vi ska använda oss av Sd så länge det går för att få den volym som krävs för att göra största möjliga motstånd och snart ta hand om styret av landet.
Citera
2018-08-26, 06:14
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
En ljugnäsa är alltså en "judenäsa" ?
Vem är antisemiten här?
Sluta bortförklara dig din aFsugnispartist. Där man bestälelr de står det "Ljugnäsor med en rejäl krok" För att de inte skulle kunna komma undan med att sälja"judenäsor" Som ju är direkt kopierad från en antijudisk karikatyr från 1930-talet.

Det måste du vara rejält dum i huvudet om du på allvar inte förstår.
Citera
2018-08-26, 08:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ska verkligen bli spännande att följa valvakan och se vad som sker med AfS:s siffror. Uppslutningen i Uppsala var stor, och det var ganska bra med folk i Enköping (med bara drygt 20 000 invånare) också. Paus idag och Västerås och Köping i morgon.

Oavsett vilket så händer det ju grejer efter valet ändå; eventuellt nyval, avhopp från SD och val till Europaparlamentet om två år. Det är väl som vanligt finansieringen som är kruxet, folk behöver pengar för att kunna leva, men om aktivisterna får behålla sina jobb och donationerna fortsätter sippra in så ska det nog ordna sig...
Citera
2018-08-26, 09:10
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Som vanligt är det en liten Disney-minister och dessförinnan en jude från åsiktsregistrerande EXPO – finansierat av frimurarorganisationen ADL, som också censurerar & åsiktsbevakar JewTube – som får sitta i f.d. Bonnierägda judekanalen TV4:a och försöka använda HMF för att förbjuda NMR.

Jonathan Leman från EXPO nämnde att NMR fått konkurrens av Alternativ för Sverige och att det sannolikt var därför som uppslutningen på gårdagens demo i Sthlm inte var så stor.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/11231054

Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Bla bla bla
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Bla bla bla

Generella diskussioner om AfS och antisemitism förs här:
(FB) Alternativ för Sverige och antisemitism.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-08-26 kl. 09:49. Anledning: rättat namnet: JONATHAN LEMAN från stiftelsen Expo + länk.
Citera
2018-08-26, 09:45
Medlem
Jag har följt de flesta återvändarmötena (heter det så?) på YouTube. För mig är det uppenbart att Sverige står på tröskeln till enorma politiska förändringar.

Jag såg t.ex Borlänge, där afrikanska och MENA-killar i sällskap med några till synes trashiga tonårstjejer gastade och gjorde fingret mot talarna. Men i publiken fanns bl.a flera unga killar med arbetsklädsel som lyssnade uppmärksamt, som efteråt kom fram och hämtade röstsedlar.

Sossarna har svikit dessa ungdomar och gjort landet till en sämre plats. Nu ger ungdomarna igen och vänder ryggen åt dem.

Jag såg Uppsala i går. Landets 4:e största stad och jättestor studentstad, vackert väder, lördag och allt. Som uppgjort för motdemonstration mot ”rasisterna”?

Den enda skara de lyckades skrapa ihop var ett gäng som skrek några ramsor och gjorde fingret mot fotografen.

Kontrasten mot de begåvade, vältaliga och pålästa talarna som dessutom bara förlöjligade dem blev enorm.

Och åskådarna som applåderade talarna var betydligt fler.

Skrikvänstern är bara patetisk.

1968-rörelsen har nått sitt slut. Nu håller vindarna på att vända.

Jag tror tyvärr inte att AfS hinner komma in i riksdagen. Det lär dock inte hejda dem från att kämpa vidare.

Och när nästa lågkonjunktur sveper in över landet lär det bli åka av. Då fungerar det inte att pumpa ut miljontals kronor till allsköns föreningsbidrag, tolkförmedlare, HBTQ-certifierade pedagoger, flerbarnstillägg till somaliska analfabeter och deras anhöriginvandring etc längre.

Då kommer det bli helt uppenbart att tuffa och osentimentala partier som AfS är ett måste.
Citera
2018-08-26, 09:56
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ska verkligen bli spännande att följa valvakan och se vad som sker med AfS:s siffror. Uppslutningen i Uppsala var stor, och det var ganska bra med folk i Enköping (med bara drygt 20 000 invånare) också. Paus idag och Västerås och Köping i morgon.

Oavsett vilket så händer det ju grejer efter valet ändå; eventuellt nyval, avhopp från SD och val till Europaparlamentet om två år. Det är väl som vanligt finansieringen som är kruxet, folk behöver pengar för att kunna leva, men om aktivisterna får behålla sina jobb och donationerna fortsätter sippra in så ska det nog ordna sig...

I en dystopisk framtid så kommer man säkert kunna konstatera att AfS i mångt och mycket kommer att få rätt, precis som att SD idag väcker respekt och ökar sin trovärdighet efter att ha varnat för den samhällsutveckling vi nu ser.

Nästa EU-val bör kunna bli AfS verkliga genombrott då de i praktiken är den enda oppositionen till det överstatliga och storfinanskontrollerade monster som EU kommit att utvecklas till.

SD vill ”reformera” EU och vänstern säger att nu är inte läge att tala om EU.

Att inte spela efter MSM och PK-etablissemangets regelverk och strunta i det oppositionsnedtryckande värdegrundsnarrativet är AfS verkliga fördel och deras styrka.

Se på Medborgerlig Samling som försöker spelet efter reglerna och blir ignorerade.

Hoppas energin räcker till en fortsättning efter valet.
Citera
2018-08-26, 10:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
I en dystopisk framtid så kommer man säkert kunna konstatera att AfS i mångt och mycket kommer att få rätt, precis som att SD idag väcker respekt och ökar sin trovärdighet efter att ha varnat för den samhällsutveckling vi nu ser.

Nästa EU-val bör kunna bli AfS verkliga genombrott då de i praktiken är den enda oppositionen till det överstatliga och storfinanskontrollerade monster som EU kommit att utvecklas till.

SD vill ”reformera” EU och vänstern säger att nu är inte läge att tala om EU.

Att inte spela efter MSM och PK-etablissemangets regelverk och strunta i det oppositionsnedtryckande värdegrundsnarrativet är AfS verkliga fördel och deras styrka.

Se på Medborgerlig Samling som försöker spelet efter reglerna och blir ignorerade.

Hoppas energin räcker till en fortsättning efter valet.
Ja, de säger inget konstigt, de flyttingar som inte sköter sig ska (såklart) ut. Söker man sig hit för ett bättre liv (=bidrag) och börjar begå brott mot landets medborgare ska man såklart skickas ut igen, inga konstigheter. En kille (eller tjej) som stökar runt i ett klassrum skickas till slut ut, sker det upprepat får eleven lämna den specifika skolan etc. Att skickas ut är dessutom inte detsamma som att avrättas med en kula, de har fått fina år i vårt land; boende, pengar, studier, kultur, "vänner"/kontakter och i många fall högkvalitativ svensk f*tta. Var tacksam för det.

Det är bra att MSM ignorerar partiet, det gör det lättare gör helt vanliga människor att sympatisera - det hade varit lite svårare att motivera sin röst inför grannen om partiet hade målats ut som Satans hantlangare...
Citera
2018-08-26, 10:16
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Behövs 10 till Jeff Ahls minst. Varför är jag den enda som inte vill att det ska gå bra för SD alls? Varför har inte folk greppat att deras policys är en katastrof för det här landet? Verkar bara vara AFSare som fattar detta.

Om man har haft katastrof, varför röstar man för mer katastrof? Det är något sjukt som händer på ett mentalt plan där hos svenskarna som ett kollektiv. Förstår du vad jag menar?

1. Om det inte går bra för SD i valet, så kommer dessa röster istället gå till sossarna och moderaterna. På vilket sätt är det en fördel? Det är klart att det är viktigt att det går bra för SD.

2. Vi vet inte riktigt vad det reformerade SD innebär för Sverige. För 90% av svenskarna är det i dagsläget SD som är det mest radikala parti som finns som är mot rådande invandringspolitik. De har varnat för dagens läge i 20 år. Varför skulle de som röstat på 7-klövern sedan Hedenhös, men nu överväger SD tro att en röst innebär en katastrof för Sverige? De hoppas på att SD i första hand skall åstadkomma att läget inte förvärras (att massinvandringen stoppas) och att de på sikt skall kunna få tillbaka det gamla Sverige.

Varken du eller jag vet om det mesigare SD enbart är en mesifiering eller om det delvis är snällare attityd för att blidka ett mesigt folk. Rent politiskt har - förutom "öppen svenskhet" - inte så mycket hänt i partiprogrammet, så vitt jag vet. Det är i stort detsamma som de haft sedan 10+ år.

Hade SD lagt sig till med AFS retorik och attityd hade det skrämt tillbaka 50% av sina väljare till sina ursprungliga partier och inte fått många nya väljare. De hade blivit ett 5-10% parti. Misstänker jag i alla fall - och det är den analys som även SD har gjort.

Därför är det bra att AFS har startat. De suger upp politiker med denna tuffare retorik, tuffare program och företrädare med högre energi. Dessa kommer i sin tur suga upp de väljare som inte anser att SD håller måttet. Det är win-win.

Det är bara att konstatera att det svenska folket är mesifierat. Att av-mesifiera svenskarna tar tid. Det tar åratal. Ja årtionden. Jag tror att det är djupt rotat. En mycket bra liknelse är SAP - socialdemokraterna - som för 100 år sedan insåg att de var tvungna att lägga av med revolutionstankarna och de hårda orden. Svenskarna ville inte heller då ha för mycket radikalism. Varken kommunism eller nazism var stor i Sverige när det begav sig. Vi är ett mellanmjölksfolk och därmed kan jag säga att AFS aldrig kan få över 10% i det rådande Sverige.

Vi kan hoppas att AFS kommer in och blir en blåslampa för SD. Och om den svenska av-mesifieringen inte går snabbt, så kan man se hur AFS kan bli ett stödparti för ett växande SD. Bli ett "kamrat 4%" för SD som VPK var för socialdemokraterna. Nu är dock AFS inte lika radikalt till höger som VPK var radikalt till vänster, så AFS har nog chans att med tillvänjningsfaktor nå närmare 10% på sikt. Men det kommer vara tack vare SD som slussar luttrade väljare ett steg vidare.
Citera
2018-08-26, 10:20
Medlem
A.Riddles avatar
Är det någon som vet något om en skuggbudget från AFS?
Om jag inte minns fel sa de själva att det skulle komma en till valrörelsen men har varken sett eller hört något mer om saken.
Citera
2018-08-26, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
1. Om det inte går bra för SD i valet, så kommer dessa röster istället gå till sossarna och moderaterna. På vilket sätt är det en fördel? Det är klart att det är viktigt att det går bra för SD.

2. Vi vet inte riktigt vad det reformerade SD innebär för Sverige. För 90% av svenskarna är det i dagsläget SD som är det mest radikala parti som finns som är mot rådande invandringspolitik. De har varnat för dagens läge i 20 år. Varför skulle de som röstat på 7-klövern sedan Hedenhös, men nu överväger SD tro att en röst innebär en katastrof för Sverige? De hoppas på att SD i första hand skall åstadkomma att läget inte förvärras (att massinvandringen stoppas) och att de på sikt skall kunna få tillbaka det gamla Sverige.

Varken du eller jag vet om det mesigare SD enbart är en mesifiering eller om det delvis är snällare attityd för att blidka ett mesigt folk. Rent politiskt har - förutom "öppen svenskhet" - inte så mycket hänt i partiprogrammet, så vitt jag vet. Det är i stort detsamma som de haft sedan 10+ år.

Hade SD lagt sig till med AFS retorik och attityd hade det skrämt tillbaka 50% av sina väljare till sina ursprungliga partier och inte fått många nya väljare. De hade blivit ett 5-10% parti. Misstänker jag i alla fall - och det är den analys som även SD har gjort.

Därför är det bra att AFS har startat. De suger upp politiker med denna tuffare retorik, tuffare program och företrädare med högre energi. Dessa kommer i sin tur suga upp de väljare som inte anser att SD håller måttet. Det är win-win.

Det är bara att konstatera att det svenska folket är mesifierat. Att av-mesifiera svenskarna tar tid. Det tar åratal. Ja årtionden. Jag tror att det är djupt rotat. En mycket bra liknelse är SAP - socialdemokraterna - som för 100 år sedan insåg att de var tvungna att lägga av med revolutionstankarna och de hårda orden. Svenskarna ville inte heller då ha för mycket radikalism. Varken kommunism eller nazism var stor i Sverige när det begav sig. Vi är ett mellanmjölksfolk och därmed kan jag säga att AFS aldrig kan få över 10% i det rådande Sverige.

Vi kan hoppas att AFS kommer in och blir en blåslampa för SD. Och om den svenska av-mesifieringen inte går snabbt, så kan man se hur AFS kan bli ett stödparti för ett växande SD. Bli ett "kamrat 4%" för SD som VPK var för socialdemokraterna. Nu är dock AFS inte lika radikalt till höger som VPK var radikalt till vänster, så AFS har nog chans att med tillvänjningsfaktor nå närmare 10% på sikt. Men det kommer vara tack vare SD som slussar luttrade väljare ett steg vidare.

Bästa nya ordet jag hört på länge, ”mesifiering”. Precis vad det handlar om, så hoppas det får stor spridning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in