Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 17:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
De har inte tagit någon ställning i narkotikafrågan ännu. Rent spontant så tror jag att det är uppenbart för dem att den strikta narkotikapolitiken som förts av sjuklövern inte har funkat, och att det behöver bli en ändring på det.

Om partiet börjar förespråka legalisering av förslöande droger så är det rimligtvis bara för att plocka röster från yngre män som skyr verkligheten och det vore inte seriöst. Det finns liksom andra lösningar än legalisering men detta är off-topic och absolut inte något som någon bör lägga energi på just nu. Människor som ser detta som den viktigaste frågan i årets val är sinnesslöa.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-08-23 kl. 17:33.
Citera
2018-08-23, 17:35
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om partiet börjar förespråka legalisering av förslöande droger så är det rimligtvis bara för att plocka röster från yngre män som skyr verkligheten och det vore inte seriöst. Det finns liksom andra lösningar än legalisering men detta är off-topic och absolut inte något som någon bör lägga energi på just nu. Människor som ser detta som den viktigaste frågan är sinnesslöa.
Jag vill ju helst inte se mitt folk bli utsatt för folkmord. Men om jag inte får röka gräs, då kan det fan kvitta.
Citera
2018-08-23, 17:36
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om partiet börjar förespråka legalisering av förslöande droger så är det rimligtvis bara för att plocka röster från yngre män som skyr verkligheten och det vore inte seriöst. Det finns liksom andra lösningar än legalisering men detta är off-topic och absolut inte något som någon bör lägga energi på just nu. Människor som ser detta som den viktigaste frågan är sinnesslöa.

Jag instämmer att det hade verkat ''omoget'' att förespråka en legalisering. Däremot tycker jag att en avkriminalisering av cannabis, precis som Norge och Danmark har gjort, hade varit ett nyttigt första steg i att bryta stigmatiseringen som råder.
Citera
2018-08-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Kan blanka röster ingå i "övriga" hos Yougov?

Tror jag knappast då de inte ingår i valresultatet. Så jag kan säga till 98 procents säkerhet nej, det BÖR det i vilket fall inte göra.
Citera
2018-08-23, 17:38
Medlem
erikp121s avatar
För att röka pipgräs i Fylke måste vi först slänga Ringen i Domedagsbergets eldar.

All politik handlar om prioriteringar.
Citera
2018-08-23, 17:38
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Kan blanka röster ingå i "övriga" hos Yougov?

Bra fråga. Det framgår inte glasklart. Men om du öppnar deras PDF så står ibland övriga som "Annat parti", vilket skulle tyda på att blankröster inte ingår.

https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/wf1hrq7mzi/Opinion_Metro_YouGov_Aug2018.pdf

Här ser man också ett annat intressant mönster, om man jämför med PDFer för tidigare månader. I både juli och augusti så har åldersgruppen 35-54 stigit till c:a 7%, från att före mars legat runt 2%. Även åldersgruppen 18-34 har stigit kraftigt.

Kraftig förändring i mönstret hos gruppen "övriga", samtidigt som AfS dyker upp, tyder på att den kraftiga förändringen beror på AfS.
Citera
2018-08-23, 17:39
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Jag funderar på att rösta på AfS.
Stämmer det, att de är nazister?

Ja, nu kan du inte rösta på dem. För allt i världen, bilda dig inte en egen uppfattning!
Citera
2018-08-23, 17:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Jag instämmer att det hade verkat ''omoget'' att förespråka en legalisering. Däremot tycker jag att en avkriminalisering av cannabis, precis som Norge och Danmark har gjort, hade varit ett nyttigt första steg i att bryta stigmatiseringen som råder.

De är väl ungefär så långt jag kan sträcka mig också men det är en icke-fråga just nu. Dessutom så är cannabis i praktiken redan avkriminaliserat i Sverige med tanke på hur det ser ut i verkligheten. Men låt oss nu fokusera på viktigare saker än braj och brajare.
Citera
2018-08-23, 17:41
Medlem
MrSkargards avatar
Nej, blanka röster ingår knappast.
Citera
2018-08-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Erik Berglund står på plats 50 på deras lista. Partiet måste få 13-14 procent för så många mandat så hans chanser att komma in är i princip obefintliga. Han bor sedan tre år tillbaka i Österrike så jag tror inte han kommer hem. Du skall inte underskatta Berglund. Han är teatral men det beror på att han utbildad gymnasielärare och arbetade rätt länge som lärare och utbildare. Sådana människor tenderar att kunna underhålla och tala.

Han var fram till 2011 engagerad i MUF och arbetade som politisk sekreterare i Moderaternas riksdagskansli så sent som 2011. Sedan fortsatte han att arbeta som lärare och sedan i utbildningsbranschen som undervisare. Det är ingen dum snubbe. Han kan skriva, läsa, föreläsa och skämta. Han är också mycket kunnig inom en rad områden. Om partiet kommer in i riksdagen skulle jag gissa på att partiet kommer anställa honom som politisk sekreterare i utbildningsfrågor.

Bor Berglund verkligen i Österrike sedan tre år? Träffar han inte Kasselstrand regelbundet, för att göra 'Kosta Grodan'? Pendlar han från Österrike, eller?
Citera
2018-08-23, 17:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Bor Berglund verkligen i Österrike sedan tre år? Träffar han inte Kasselstrand regelbundet, för att göra 'Kosta Grodan'? Pendlar han från Österrike, eller?

Skype.
Citera
2018-08-23, 17:46
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad

Åka hem till Sverige för att spela in pod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in