Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-26, 01:03
Medlem
Fan vilken hjälte han är Kasselstrand, detta klipp https://youtu.be/csM4owV5_Zs speciellt sista 10 minuter är så jävla bra. Fan hoppas verkligen de kommer in i riksdagen och kan påverka Sverige i rätt riktning ifall stoppa blödningen, fler måste få upp ögonen för afs tycker jag, här där jag bor så sker personrån på barn som är mellan 10-15 år dagtid kl 9 på morgonen när de är påväg till skolan normala människor är på jobbet eller i skolan då men istället kommer folk från förorten hit och rånar unga svenskar som bor här, sen undrar folk varför Sverige blivit som de blivit och klagar i våran Facebook grupp här där vi bor att inbrott ökar, personrån ökar bilstölder ökar och ingen fattar varför som den käring aftonhoran tidigare skev om (som man nu måste ha aftonhoranplus för att läsa) tidigare inte hade pengar pga dålig pension kunde knappt leva sen säger hon ”men jag ska rösta på socialdemokraterna detta val de har jag alltid gjort kommer alltid göra” tycker inte ett dugg synd om henne eller de som röstar 7klövern att de inte har pengar. MOT RIKSDAGEN
Citera
2018-08-26, 01:03
Medlem
Om man läser på AfS riks twittersida, finner man att de parallellt med Återvandringsturnén håller flera torgmöten i Skåne, varav åtminstone ett, där Ahl talar. Märkligt nog har det inte utannonserats på hemsidan. Någon, som vet mer? Kommer film upp på Youtube?
Citera
2018-08-26, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply

Alla är inte välartade. En av deras medlemmar har ägnat sig åt att sätta upp antisemitiska klistermärken. Partiet har inte tydligt markerat mot detta. Det gör att jag betraktar dem som antisemiter. För mig och många andra är det helt uteslutet att rösta på ett antisemitiskt parti.
En ljugnäsa är alltså en "judenäsa" ?
Vem är antisemiten här?
Citera
2018-08-26, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
En ljugnäsa är alltså en "judenäsa" ?
Vem är antisemiten här?

Här har du en till antisemit och denna charlatan skall alltså på bästa sändningstid meddela att de enda problem Sverige har är pga av socio-ekonomiska faktorer att kamelryttare,kebabtekniker,vandrande enmanstält får för lite pengar kastade över sig!

http://www.friatider.se/sites/default/files/styles/wide_16x9/public/d3472647-131a-46dc-a767-796ba3b240b6.jpg

Det är så att man häpnar!
Citera
2018-08-26, 01:24
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Bra förslag. Dock är jag osäker på om de kommer nöja sig med detta. AfS har vad jag vet inte uttalat sig positivt om bra invandrare. Därför är jag rädd att de kan ta sin invandringsnegativitet för långt.

Gustav har sagt vid ett flertal torgmöten att deras återvandringspolitik självklart inte riktar sig mot invandrare som har kommit hit och gjort bra för sig, anammat den svenska kulturen osv.

Citat:
Alla är inte välartade. En av deras medlemmar har ägnat sig åt att sätta upp antisemitiska klistermärken. Partiet har inte tydligt markerat mot detta. Det gör att jag betraktar dem som antisemiter. För mig och många andra är det helt uteslutet att rösta på ett antisemitiskt parti.

Gustav hanterade situationen internt, precis som man ska göra. Hade Gustav gått ut och bett om förlåtelse i, den vänsterextrema tidningen DN, så hade man gått rakt in i deras fälla. AfS spelar inte efter PK-medias regler, de visar att de inte bryr sig om substanslösa stämplar som sätts på dem.
Citera
2018-08-26, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Gustav hanterade situationen internt, precis som man ska göra.
Det här är inte en situation där det räcker att hantera den internt. En mycket stor del av de som kan tänkas vilja rösta på AfS accepterar inte antisemitism.

Citat:
Hade Gustav gått ut och bett om förlåtelse i, den vänsterextrema tidningen DN, så hade man gått rakt in i deras fälla.
Man hade inte gått i en fälla med en offentlig ursäkt, utan man hade kunnat tydliggöra sina åsikter och få publicitet på samma gång. Rätt hanterat hade detta gjort AfS mer populära.

Citat:
AfS spelar inte efter PK-medias regler, de visar att de inte bryr sig om substanslösa stämplar som sätts på dem.
Antisemitism är inte en substanslös stämpel.
Citera
2018-08-26, 01:42
Medlem
Citat:
Det här är inte en situation där det räcker att hantera den internt. En mycket stor del av de som kan tänkas vilja rösta på AfS accepterar inte antisemitism.

Man hade inte gått i en fälla med en offentlig ursäkt, utan man hade kunnat tydliggöra sina åsikter och få publicitet på samma gång. Rätt hanterat hade detta gjort AfS mer populära.

Har du samma uppfattning om; Främlingsfientlighet, Rasism, Sexism, Homofobi, Transfobi, Queerfobi, Xenofobi, Islamofobi osv? Antisemitism fyller i princip samma syfte som de här begreppen. Antisemitism är ett skällsord och en stämpel. Du kan fylla "antisemitism" stämpeln med vad som helst. Vänsteraktivister som är kritiska till Israel kallas allt för ofta för "antisemiter" medan liberaler som kritiserar islam blir kallade för islamofober. Det finns ingen mening för Alternativ för Sverige att spela det där spelet. Kasselstrand gjorde helt rätt eftersom den dagen du börjar böja dig (precis som SD har gjort) så är det enkelt för media att pressa in dig i ett hörn.
Citera
2018-08-26, 01:44
Medlem
robotguras avatar
Citat:

Jag kan lova dig att majoriteten av AfS-väljarna hade tappat sitt hopp för partiet, om man helt ryggradslöst hade bett om förlåtelse, till en vänsterextrem tidning, för ett jävla klistermärke.

Om en ljugnäse-meme är viktigare för dig än det pågående folkutbytet så är AfS inte ett parti för dig.
Citera
2018-08-26, 01:59
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Jag passade på att kolla hur torgmötet i Uppsala var och herrejävlar vad Jeff levererade. Hur kan man ens överväga att stanna kvar i SD efter att ha sett det? Finns det ens något SD gjort i den här valkampanjen som kommer ens i närheten?

Torgmöte i Uppsala: Jeff Ahl

Nu har dom haft Jeff i riksdagen redan. Förstå när dom kliver in med ett helt gäng efter valet som inte backar en millimeter för 7-klövern, som pulveriserar dom med fakta och klarsynthet, som avslöjar 7-klövern som de lögnare de är.

Nu tar vi AfS hela vägen i mål och vi som är med och gör det kommer för alltid känna den stoltheten!

Det var en riktig salva. Väldigt duktigt att kunna hålla ett sådant tal flytande utan papper. Kanske liiite för demagogiskt för mångas smak - men det var energi och bra innehåll. I detta valet räcker det med 4% och jag tror att 90% av ur-SD-röstarna (t.o.m. 2010 års val) föredrar Jeffs och de andras budskap och energi framför det som levereras av det som nu är SD.

Är även imponerad av Kasselstrand när han talar fritt eller när han blir intervjuad. Snabb i huvudet. Däremot kryckigt och högtravande när han håller skrivna tal.

Ett SD på 25%+ och ett AFS på 4% vore ett gott avstamp för ett nytt Sverige. Känns inte alls omöjligt. Och sedan ett extra val på det, när sjuklöverpartierna misslyckats att få ihop en beslutsfähig regering och fortfarande vägrar involvera SD. Extravalet kan inträffa så snart som våren 2019. Och om AFS inte kommer in i riksdagen i höst, så gör de det vid extravalet.
Citera
2018-08-26, 02:07
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Han är libertarian i grunden och har snackat om det. Vidare så har ledande aktörer för svenska Von Mises institutet kommit ut med sitt stöd för Gustav Kasselstrand.

Det görs över Skype

Är det Malta han bor på nu? Ja, det skulle inte förvåna mig om han gör det. Mängder med egna företagare, it-entreprenörer och andra bor på Malta. Vad jag vet så bor Fria Tiders redaktion i Tjeckien och så har du såklart billiga Budapest som många bor i.
Det här blir ett sent svar, men fram till i våras, gissningsvis avsnitt 70-80 nånting, hade Berglund/Kasselstrand som policy att aldrig spela in Kokta Grodan annat än när de kunde träffas och samtala på samma plats trots många uppmaningar mail-ledes från lyssnare på podden att göra inspelningar över Skype el dylikt. De vägrade t ex hårdnackat spela in över Skype när Kasselstrand bodde i Finland och gjorde bara poddar när Kasselstrand var i Sverige eller Berglund på besök i FInland och när Kasselstrand var i Singapore i ett halvår producerade de inga poddar alls (möjligtvis kan de spelat in någon när de träffades en gång under detta halvår - mitt minne sviker mig).

Det har heller inte framgått i offentligheten, såvitt jag vet, om Berglund bor permanent på Malta eller är där mer tillfälligt med avsikt att återvända efter en kortare period, men du kanske känner honom närmare och/eller har mer aktuell info, fast det verkar inte så.

Det är ju heller ingen hemlighet att paleolibertarianer har allierat sig med den populistiska och nationalistiska våg som sveper över västvärlden. Hans-Hermann Hoppe har ju själv hållit föreläsningar, som finns på youtube, om hur högerlibertarianer bör alliera sig med althögern i de frågor där de har gemensamma intressen eftersom det är just de frågorna som är viktigast och mest grundläggande för hoppeanska högerlibertarianer (Som väl i princip utgör hela den paleoibertarianska röelsen idag) och det är också de frågor där deras intressen hotas mest av vänsterns galna egalitära utopi med global nivellering, tredjevärldism, globohomokomplexet (Den antivita identitetpolitiska vänstern (sk SJWs) och supranationella megaföretag, ofta i monopolställning, i en ohelig förening mot de vitas intressen) och påtvingad massinvandring till vita länder och så vidare.
Citera
2018-08-26, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Det var en riktig salva. Väldigt duktigt att kunna hålla ett sådant tal flytande utan papper. Kanske liiite för demagogiskt för mångas smak - men det var energi och bra innehåll. I detta valet räcker det med 4% och jag tror att 90% av ur-SD-röstarna (t.o.m. 2010 års val) föredrar Jeffs och de andras budskap och energi framför det som levereras av det som nu är SD.

Är även imponerad av Kasselstrand när han talar fritt eller när han blir intervjuad. Snabb i huvudet. Däremot kryckigt och högtravande när han håller skrivna tal.

Ett SD på 25%+ och ett AFS på 4% vore ett gott avstamp för ett nytt Sverige. Känns inte alls omöjligt. Och sedan ett extra val på det, när sjuklöverpartierna misslyckats att få ihop en beslutsfähig regering och fortfarande vägrar involvera SD. Extravalet kan inträffa så snart som våren 2019. Och om AFS inte kommer in i riksdagen i höst, så gör de det vid extravalet.

Behövs 10 till Jeff Ahls minst. Varför är jag den enda som inte vill att det ska gå bra för SD alls? Varför har inte folk greppat att deras policys är en katastrof för det här landet? Verkar bara vara AFSare som fattar detta.

Om man har haft katastrof, varför röstar man för mer katastrof? Det är något sjukt som händer på ett mentalt plan där hos svenskarna som ett kollektiv. Förstår du vad jag menar?
Senast redigerad av GTvsProjectC 2018-08-26 kl. 02:13.
Citera
2018-08-26, 02:25
Medlem
Citat:
Har du samma uppfattning om; Främlingsfientlighet, Rasism, Sexism, Homofobi, Transfobi, Queerfobi, Xenofobi, Islamofobi osv?
Alla dessa begrepp är unika så jag har olika uppfattningar om dem.

Citat:
Antisemitism fyller i princip samma syfte som de här begreppen. Antisemitism är ett skällsord och en stämpel. Du kan fylla "antisemitism" stämpeln med vad som helst. Vänsteraktivister som är kritiska till Israel kallas allt för ofta för "antisemiter" medan liberaler som kritiserar islam blir kallade för islamofober. Det finns ingen mening för Alternativ för Sverige att spela det där spelet. Kasselstrand gjorde helt rätt eftersom den dagen du börjar böja dig (precis som SD har gjort) så är det enkelt för media att pressa in dig i ett hörn.
AfS har inget annat val än att spela spelet. Att passivt backa ur är också att spela spelet. Det är ett förlorande sätt och de förlorar både väljare och publicitet. Rätt spelat vinner de och kan profilera sig som trovärdiga motståndare till antisemitism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in