Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Nu sitter ju Madsen på livstid bakom lås och bom. Han är inte ute IRL och jagar, han har inte tillgång till internet, han kan inte skriva brev eller ringa till någon som själv inte önskar detta. Så ditt tramsande om en "mästermanipulatör" har nått återvändsgränsen.
De enda som alltså kan bli "manipulerade" är de som vill komma i kontakt med honom.
Samma sak gäller för livstidsdömda kvinnor.
Du har fullständigt fel.
Madsen är psykopat. Hans drivkraft är alltid egenvinning, han är en patologisk lögnare, har artificiell charm och manipulerar därmed konstant.
Eftersom gruppen även inkluderar normala unga som av ren nyfikenhet eller nån sorts fascination tar kontakt med honom så är det denna målgrupp som främst bekymrar mig då han söker pennevenner.
Märk väl: Alla kan bli manipulerade. Et tu Sno.
Hur som haver.
När en kontakt sker per brev så scannar han möjligheter att utnyttja person och processen startar. Vill han så kommer han ge järnet tills en djupare kontakt etablerats och det finns risk att han lyckas få till ett besök.
När besök väl sker har han ännu större möjligheter att manipulera.
Detta är hans processgång som mästermanipulatör. Vill han bara ha bidrag som parasit, hellre än att pippa, kommer han se till att det doneras pengar.
Jag må säga att du är naiv även om det inte är utifrån ett empatiskt perspektiv.
Citat:
Detta är inte en könsfråga. Det finns galningar i bäggre könen.
Jag frågade snarare vad det kan handla för faktorer än din menlösa stämpel "galningar".
Vad får män att kontakta dessa kvinnor och överösa dem med beundrarbrev:
Vad fascineras de av och vilka faktorer eller personlighetsdrag hos männen själva kan det röra sig om.