2018-08-25, 23:17
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
2014 och jodå på den tiden hade man en hel del förtroende för Annie...

Men redan då stod det klart för varje tänkande människa angående... ja du vet.

Vad är det som lockar dig till AfS endast fyra år senare? Insikt om att ett eventuellt liberterianskt samhälle enbart kan införas i ett rasrent vitt samhälle, eller ändring i värderingar hos dig själv?

Försöker inte sätta dit dig, utan genuint intresserad. För AfS och liberalism hör verkligen inte ihop.
Citera
2018-08-25, 23:18
Medlem
halvarvinkels avatar
Jag passade på att kolla hur torgmötet i Uppsala var och herrejävlar vad Jeff levererade. Hur kan man ens överväga att stanna kvar i SD efter att ha sett det? Finns det ens något SD gjort i den här valkampanjen som kommer ens i närheten?

Torgmöte i Uppsala: Jeff Ahl

Nu har dom haft Jeff i riksdagen redan. Förstå när dom kliver in med ett helt gäng efter valet som inte backar en millimeter för 7-klövern, som pulveriserar dom med fakta och klarsynthet, som avslöjar 7-klövern som de lögnare de är.

Nu tar vi AfS hela vägen i mål och vi som är med och gör det kommer för alltid känna den stoltheten!
Citera
2018-08-25, 23:20
Medlem
Maaooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Kan du göra GIFs så kan jag ha en personlig beställning.
Det ska kunna ordnas utan större svårigheter.
Citera
2018-08-25, 23:25
Medlem
Ulo2000s avatar
Inget större fel på Ishedens tal, tycker faktiskt att han gjorde bra ifrån sig.
Det enda klagomålet jag har är att han gestikulerar allt för lite, det är viktigt och hjälper till att förstärka budskapet
Citera
2018-08-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Vilket torgmöte tycker ni har varit det bästa av Kasselstrand hittils? Jag vill välja ut ett bra tal och visa några äldre släktingar.

Slog mig att av de tal jag sett så är ju inte det ena det andra likt. Och inget manus heller. Detta måste vara rätt unikt va? Inte sett några tal av andra partier förvisso.

En svår fråga, eftersom Kasselstrand alltid håller en hög nivå. Dessutom varierar han innehållet i talen, ofta anpassat till respektive stad.

Jag tyckte Borlänge var mycket strongt av honom. Trots att kaoz-babbar förolämpat honom i pausen, lyckades han fortsätta utan att tappa tråden. Han är cool, samtidigt som han är en eldsjäl. Kapten-Klänning-Syndromet kan dessutom ge upphov till en diskussion i sig.
Citera
2018-08-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Inget större fel på Ishedens tal, tycker faktiskt att han gjorde bra ifrån sig.
Det enda klagomålet jag har är att han gestikulerar allt för lite, det är viktigt och hjälper till att förstärka budskapet

Kroppsspråket är intressant. Gustav promenerar gärna en smula, medan han talar. Hahne har yviga gester med armarna, särskilt, när han 'kastar ut PK-politikerna', 'skopar ur vattnet' o.s.v.
Citera
2018-08-25, 23:43
Bannlyst
Kasselstrand har givetvis en läromästare som han hämtar inspiration från, men det får inte bli för uppenbart varför vi kallar honom Kaiserstrand!

https://iconicphotos.files.wordpress.com/2010/03/hitler-posen.jpg
Citera
2018-08-25, 23:47
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Men redan då stod det klart för varje tänkande människa angående... ja du vet.

Vad är det som lockar dig till AfS endast fyra år senare? Insikt om att ett eventuellt liberterianskt samhälle enbart kan införas i ett rasrent vitt samhälle, eller ändring i värderingar hos dig själv?

Försöker inte sätta dit dig, utan genuint intresserad. För AfS och liberalism hör verkligen inte ihop.

Efter massinvandringsvågen 2015 vaknade många, mig själv inkluderad, upp då mångkultur och massinvandring inte var vad vi trodde vi röstade på.

När man ser hur samhället splittrats mellan folkgrupper i massinvandringens spår blir nationalism en ren överlevnadsinstinkt. Visst lever drömmen om ett mer libertarianskt samhälle, men efter vad dagens politiker gjort med landet får dessa drömmar vänta... Tyvärr.

Sen har det ju sakta men säkert sjunkit in att vissa folkgrupper, främst från Afrika, knappast lär finna en dräglig tillvaro i Sverige utan bidrag. Då är de bättre att dessa människor bosätter sig och finner ro i sina hemländer.
Citera
2018-08-26, 00:00
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Jag passade på att kolla hur torgmötet i Uppsala var och herrejävlar vad Jeff levererade. Hur kan man ens överväga att stanna kvar i SD efter att ha sett det? Finns det ens något SD gjort i den här valkampanjen som kommer ens i närheten?

Torgmöte i Uppsala: Jeff Ahl

Nu har dom haft Jeff i riksdagen redan. Förstå när dom kliver in med ett helt gäng efter valet som inte backar en millimeter för 7-klövern, som pulveriserar dom med fakta och klarsynthet, som avslöjar 7-klövern som de lögnare de är.

Nu tar vi AfS hela vägen i mål och vi som är med och gör det kommer för alltid känna den stoltheten!
Den mannen kommer bli något stort. 10/10.
Citera
2018-08-26, 00:14
Medlem
StuGs avatar
Jag tror vi ser en inverterad -68 rörelse växa fram. En välutbildad skara unga, entusiastiska, kunniga och målmedvetna individer som har genomskådat globalisterna och arvet efter -68. Man påbörjar en Reconquista av institutionerna! (meme-material)!
Man använder hela skalan från akademiska diskussioner till humoristiska memes. Skuldbeläggande och epitet har tappat sin magiska kraft (ser en meme med Mitsuhiratos gummikniv i Blå Lotus här t ex) "Argumentera sakpolitiskt eller håll käft! "
Folk är inte rädda längre. De skrattar åt de auktoritära pk-prussiluskorna.
Här är ett intressant föredrag om kulturkriget jag snubblade över :
Memetisk krigföring och kulturell förändring
https://youtu.be/s1rpNzub8ag

Det är många som platsar i AfS. Och de andra partierna också för den delen. Och redaktionerna. Och skolorna. För hur var det nu 68-orna gjorde... 😉
Senast redigerad av StuG 2018-08-26 kl. 00:18.
Citera
2018-08-26, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Jag tror vi ser en inverterad -68 rörelse växa fram. En välutbildad skara unga, entusiastiska, kunniga och målmedvetna individer som har genomskådat globalisterna och arvet efter -68. Man påbörjar en Reconquista av institutionerna! (meme-material)!
Man använder hela skalan från akademiska diskussioner till humoristiska memes. Skuldbeläggande och epitet har tappat sin magiska kraft (ser en meme med Mitsuhiratos gummikniv i Blå Lotus här t ex) "Argumentera sakpolitiskt eller håll käft! "
Folk är inte rädda längre. De skrattar åt de auktoritära pk-prussiluskorna.
Här är ett intressant föredrag om kulturkriget jag snubblade över :
Memetisk krigföring och kulturell förändring
https://youtu.be/s1rpNzub8ag

Det är många som platsar i AfS. Och de andra partierna också för den delen. Och redaktionerna. Och skolorna. För hur var det nu 68-orna gjorde... 😉

Jag sitter faktiskt och lyssnar på detta nu https://www.youtube.com/watch?v=QUxe4E2WRwI så vilket sammanträffande, det är matnyttigt. Lite gratis reklam till Nordisk Alternativ Högerspod, det har de gjort sig förtjänta. Här finns det mycket man kan lära.

Sedan så kan jag bara hoppas att din spådom inträffar en inverterad 68-rörelse där nationalister vinner mark efter mark. Det är först och främst unga, snygga, kompetenta, driftiga människor som behövs i politiken som inte böjer sig för PK-tramset och får man ett bra partiprogram på köpet så är det en bonus. Med de rätta människorna kan vi skapa drömnationalstaten. Låt oss kalla idealstaten för "Thule" eftersom vi befinner oss på nordliga breddgrader! Mitt Thule byggar bara murar!
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-08-26 kl. 01:00.
Citera
2018-08-26, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Efter en tids övervägande har jag nu kommit fram till ett beslut (som ni kan se):

Sverige behöver ett slagkraftigt alternativ!

Det som fick mig att tippa över till AfS från SD är följande:

1) Sverigedemokraterna har blivit för mesiga
Så är det nog.

Citat:
2) Repatrieringen av utländska kriminella och systemparasiter
Bra förslag. Dock är jag osäker på om de kommer nöja sig med detta. AfS har vad jag vet inte uttalat sig positivt om bra invandrare. Därför är jag rädd att de kan ta sin invandringsnegativitet för långt.

Citat:
3) Platt skatt strax över 20 %
Ett sunt förslag som tar skattepolitiken i rätt riktning.

Citat:
4) Kriminalpolitiken
Svensk kriminalpolitik är för mesig. Men AfS går på tok för långt och vill ta den till det extrema. Risken är stor att kriminella blir farligare snarare än att de slutar begå brott. USA är ett varnande exempel på vad jag inte vill ska hända i Sverige.

Citat:
5) AfS lista med välutbildade och välartade kandidater
Alla är inte välartade. En av deras medlemmar har ägnat sig åt att sätta upp antisemitiska klistermärken. Partiet har inte tydligt markerat mot detta. Det gör att jag betraktar dem som antisemiter. För mig och många andra är det helt uteslutet att rösta på ett antisemitiskt parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in