Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-25, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maaoos
Jag gjorde en bakgrundsbild med AFS-motiv som ni kan använda till ert förfogande om så önskas
https://imgur.com/a/UflMFo3

Grattis till ditt första inlägg, bilden var väl helt ok. Ganska cringe dock
Allt konst är givetvis uppskattad, men tänk lite mer alt-right, eller kombinera något färgstarkt med mer klassiskt! https://i.redd.it/si1wxtwbiyhx.jpg! Alternativt Sparta vid momentet där Kasselstrand sparkar ner Soros/Bieler/Mattias Karlsson/Lövén/TuffeUffe/ShariaAnnie i brunnen! Det bara fortsätta!
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-08-25 kl. 22:44.
Citera
2018-08-25, 22:34
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Äsch, det totala antalet poliser i landet är väl ca 20.000 - varav en icke försumbar andel PK-poliser. En inte särskilt intressant målgrupp, m.a.o.
Poliserna har ju själva valt att ha som jobb att upprätthålla PK-ismen så jag har svårt att tro att mer än någon promille av dessa sympatiserar med AfS. Det vore lite grann som att en medlem av MS-13 sympatiserade med HA.
Citera
2018-08-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Poliserna har ju själva valt att ha som jobb att upprätthålla PK-ismen så jag har svårt att tro att mer än någon promille av dessa sympatiserar med AfS. Det vore lite grann som att en medlem av MS-13 sympatiserade med HA.

Här har du givetvis en poäng. Frågan är dock, om poliserna generellt är så pass medvetna, att de inser vad deras arbete i förlängningen går ut på? Jag skulle tippa, att en stor del mest ser det som att jobbet handlar om att förebygga och beivra brott. De är sällan de skarpaste knivarna i lådan.

För en 30-50 år sedan ansågs polisen ofta vara "höger". "Palme mördades av Säpo" är en gammal konspirationsteori i den riktningen. Baseballigan, som gick brutalt fram under tidigt 80-tal, hade säkert högersympatier. Men det var då det. Idag finns det nog en stor andel PK-poliser, som gladeligen sätter fast folk för Hets mot folkgrupp, och liknande.

Frågan är, om AfS skulle ha så värst många röster att hämta hos polisen?
Citera
2018-08-25, 22:53
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Har sett många komma in här senaste dagarna och säga att de lämnar SD för AfS. Jag tror de flesta i SD vet att AfS är det bättre partiet, med hårdare politik etc, men efter att ha varit engagerade i samma parti i åratal har svårt att släppa taget.

Det blir tydligt att det är så när man tittar på de SD-användare som argumenterar mot AfS här på Flashback. De har sällan eller aldrig något att invända mot AfS politik. Istället lägger de allt krut på att försöka lura i folk att AfS är chanslöst och att det därför är meningslöst att rösta på partiet. De sitter med andra ord och ljuger för att få människor att avstå från att rösta på ett parti som de själva vet har den bästa politiken. Det är faktiskt ganska sjukt.
Citera
2018-08-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Stor andel poliser röstar redan SD så tror säker många redan känner till AfS bland poliserna.

Hur vet du, att en stor del av polisen röstar SD?
Citera
2018-08-25, 22:55
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Du får gärna utveckla.

Plattskatt skulle som tidigare sagts kanske i sig inte göra någon skillnad, det flesta av svenska skatter är redan platta. Varför man röstar AfS består ju givetvis av annat, och jag ser ju att du redan är inne på det. Det homogena samhället.

Liberalism, och libertanianism skapades av vita människor för vita människor . De svarta var aldrig en del av ekvationen.

Jag lämnar dig utanför min nästa poäng, och väljer att fokusera på den person vars twitter jag länkade till.

Egentligen var det ett svar till användaren "Tjyvas" men låt gå. Jag tror helt enkelt att många ur denna urbana klass, medelklass till överklass om de kikar på sitt umgänge. De umgås bara med svenskar, och gör bara svenska saker. De åker ut till Stockholms skärgård, där de umgås med svenskar.

Det är livet, det är så de vill att saker ska vara. De umgås inte med utlänningar, de sysslar inte med mångkultur.

Möjligt att det gått upp för vissa att mångkulturen kryper allt närmare, och därför dags att ta ställning. Vi vet alla att det handlar om att ha ett svenskt Sverige. Det är det vi älskar, det är det vi vill ha.

När jag röstade på C hoppades jag på ett parti som vågade stöta sig med den offantliga sektorn, att den skulle bantas så att företagande människor kunde prioriteras. Jag tror de var inne på att lägga ner AF. Tyvärr snöade C in sig på politisk korrekthet och vågar därav inte göra någonting som kan kränka någon, typ som att lägga ner en myndighet och göra x antal byråkrater arbetslösa. Där gillar jag AfS raka still starkt!

För många människor som tjänar uppemot brytpunkten är den höga skatten man betalar ett minst lika stort ingrepp i vardagen som mångkulturen. Mångkulturen har dock blivit mer och mer aktuell ju mer invandringen ökat. Dessutom förstår de flesta var kurvan pekar..
Citera
2018-08-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det blir tydligt att det är så när man tittar på de SD-användare som argumenterar mot AfS här på Flashback. De har sällan eller aldrig något att invända mot AfS politik. Istället lägger de allt krut på att försöka lura i folk att AfS är chanslöst och att det därför är meningslöst att rösta på partiet. De sitter med andra ord och ljuger för att få människor att avstå från att rösta på ett parti som de själva vet har den bästa politiken. Det är faktiskt ganska sjukt.

I de oräkneliga diskussioner som jag varit inblandad i på Twitter tror jag faktiskt aldrig att en SD-zombie lyckats få ur sig ett enda argument kring varför SDs politik är bättre.
Citera
2018-08-25, 22:58
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Har också gjort resan från C till AfS, det som lockar för många av oss är platt skatt, något som C BORDE stå för men är för jävla fega och fastlåsta i PKism för att göra. Platt skatt = mindre stat automatiskt. Sen att man ska behöva bli "högerextremist" för att man vill bevara Sverige svenskt är bara sjukt rakt igenom eftersom det borde vara en självklarhet i en nationalstat. Det VAR en självklarhet tills den här sjuka globalism och politiska korrektheten kom in i bilden.

Hejdå C! Ni saknas av ingen.
Det finns väl runt ett 60-tal "högerextrema" stater i världen. Märkligt att inte etablissemanget i Sverige driver samma häxjakt och utfrysningslek mot dessa som de gör mot invandringskritikerna inom landet.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_refugee_population
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Här har du givetvis en poäng. Frågan är dock, om poliserna generellt är så pass medvetna, att de inser vad deras arbete i förlängningen går ut på? Jag skulle tippa, att en stor del mest ser det som att jobbet handlar om att förebygga och beivra brott. De är sällan de skarpaste knivarna i lådan.

För en 30-50 år sedan ansågs polisen ofta vara "höger". "Palme mördades av Säpo" är en gammal konspirationsteori i den riktningen. Baseballigan, som gick brutalt fram under tidigt 80-tal, hade säkert högersympatier. Men det var då det. Idag finns det nog en stor andel PK-poliser, som gladeligen sätter fast folk för Hets mot folkgrupp, och liknande.

Frågan är, om AfS skulle ha så värst många röster att hämta hos polisen?
Bra poäng. Det gör det givetvis mycket svårare att bedöma andelen AfS-sympatisörer hos polisen.

De poliserna som för inte allt för längesedan satt i polisbussen och peppade inför att spöa "apajävlar" hade nog också högersympatier kan jag tänka mig.
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2018-08-25 kl. 23:06.
Citera
2018-08-25, 23:01
Medlem
Maaooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Grattis till ditt första inlägg, bilden var väl helt ok. Ganska cringe dock
Allt konst är givetvis uppskattad, men tänk lite mer alt-right, eller kombinera något färgstarkt med mer klassiskt! https://i.redd.it/si1wxtwbiyhx.jpg! Alternativt Sparta vid momentet där Kasselstrand sparkar ner Soros/Bieler/Mattias Karlsson/Lövén/TuffeUffe/ShariaAnnie i brunnen! Det bara fortsätta!

Bör noteras att jag är helt novis gällande photoshop. Gjorde den för den komiska aspekten, så lite cringe hör till.
Tack ska du ha för 'feedbacken', ska se om jag kan hitta på något
Citera
2018-08-25, 23:04
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
När jag röstade på C hoppades jag på ett parti som vågade stöta sig med den offantliga sektorn, att den skulle bantas så att företagande människor kunde prioriteras. Jag tror de var inne på att lägga ner AF. Tyvärr snöade C in sig på politisk korrekthet och vågar därav inte göra någonting som kan kränka någon, typ som att lägga ner en myndighet och göra x antal byråkrater arbetslösa. Där gillar jag AfS raka still starkt!

För många människor som tjänar uppemot brytpunkten är den höga skatten man betalar ett minst lika stort ingrepp i vardagen som mångkulturen. Mångkulturen har dock blivit mer och mer aktuell ju mer invandringen ökat. Dessutom förstår de flesta var kurvan pekar..

När röstade du på C? Och stod du bakom Annie Lööf?
Citera
2018-08-25, 23:06
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaoos
Bör noteras att jag är helt novis gällande photoshop. Gjorde den för den komiska aspekten, så lite cringe hör till.
Tack ska du ha för 'feedbacken', ska se om jag kan hitta på något

Kan du göra GIFs så kan jag ha en personlig beställning.
Citera
2018-08-25, 23:12
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
När röstade du på C? Och stod du bakom Annie Lööf?

2014 och jodå på den tiden hade man en hel del förtroende för Annie...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in