2018-08-25, 12:46
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men det är ju irrelevant även för DIN teori eftersom huset bevisligen inte välte åt sidan som en omkullknuffad dominobricka..
Det ENDA det är relevant för är att visa att byggnadens konstruktion uppenbarligen tog stryk under mycket lång tid. Antingen kan man då välja att tro att det var bränderna som rasade inne i byggnaden som stod för detta - eller så kan man börja hitta på egna teorier om att man hade thermiot här och där lite då och då eller små kärnladdningar eller vad man vill - men det bevisar lik förbannat att byggnaden under lång tid innan kollapsen var försvagad..
Jag citerar vad du skrev var anledningen till varför byggnaden kollapsade: "Fasaden buktade ut och tappade bärighet nedtill vilket innebär att inget motstånd fanns kvar - som när man drar bort fel träpinne när man spelar Jenga.."

Mitt svar var att fasaden buktade ut endast på en sida, och om det var själva utbuktningen som var anledning till kollapsen, som du skrev. Så borde byggnaden ha kollapsat mot just den sidan som var utbuktad.

När du spelar Jenga, faller någonsin tornet som byggnad 7 gjorde? Så vitt jag vet så faller tornet alltid åt den sidan med minst bäringskraft.
Citera
2018-08-25, 12:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag citerar vad du skrev var anledningen till varför byggnaden kollapsade: "Fasaden buktade ut och tappade bärighet nedtill vilket innebär att inget motstånd fanns kvar - som när man drar bort fel träpinne när man spelar Jenga.."

Mitt svar var att fasaden buktade ut endast på en sida, och om det var själva utbuktningen som var anledning till kollapsen, som du skrev. Så borde byggnaden ha kollapsat mot just den sidan som var utbuktad.

När du spelar Jenga, faller någonsin tornet som byggnad 7 gjorde? Så vitt jag vet så faller tornet alltid åt den sidan med minst bäringskraft.

Det är inte samma buktning vi talar om.
Under eftermiddagen buktade fasaden i ett hörn (i sydväst) i flera timmar innan kollapsen vilket fick räddningsarbetare att varna för att en kollaps var förestående. När den inre strukturen till slut kollapsade bröts fasaden enligt NIST, sönder nedtill på norra fasaden (dvs den fasad som syns på kollapsvideon) vilket ledde till att hela skalet, eller fasaden, föll.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-25 kl. 12:56.
Citera
2018-08-25, 14:53
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
På tal om galning, har du något annat än halvt debila personangrepp att komma med i dina attacker på var och en som söker klarhet i vad som hände 9/11?
Ja men du tycks gång på gång missa det relevanta och slingrar dig snabbt och byter samtalsämne.
Citat:
Är du rädd att förlora din inkomstkälla som du skryter om tidigare i tråden? Hur känns det att tjäna pengar på andra människors död och lidanden? Känns det bra, Iris-T?
Jag tror du har missuppfattat mitt jobb faktiskt. Googla på vad en säkerhetsrådgivare gör så kanske du inser att mitt jobb inte går ut på att härja fritt i Mellanöstern och döda folk utan att faktiskt hålla dom vid liv. Och skrytigt har jag inte gjort utan mera påpekat att jag varit på plats i många av länderna du tror USA har gjort till parkeringsplatser tack vare 9/11. Det är lite synd att du missförstår allting som skrivs och att du bara läser mellan fel rader och ja, det känns bra att hjälpa folk som inte vill dö men som ändå behöver vara där det råder oro.

Citat:
Definiera ”logiska och enklaste förklaringar”. På mig verkar det mer som att du köper vad som helst som bekräftar dig i din ideologi och ditt yrkesval.
Absolut! Edward Current heter killen som gjort videon jag länkade till och han förklarar väldigt lugnt och pedagogiskt hur faktiskt nära byggnad 7 stod det kollapsande wtc och hur stor skada det faktiskt gjorde på ena sidan som sällan eller inte alls syns på film. Han visar även vad skillnaden är på 3 olika byggnadstyper och visar även två andra byggnader som också kollapsat pga av bränder, det ena kollapsar helt eftersom det bara är stål och det andra kollapsar delvis och det som har kollapsat är byggt av stål och det tredje, huset i London som bara var betong och som inte kollapsade alls trots den långa eldsvådan. Han visar NISTs datoranimering vid sidan av det kollapsande byggnad 7 och samkör dom båda så man enkelt kan se att det stämmer, han pausar flera gånger och visar med pilar vad han menar.
Han berättar att sprinklersystemet i byggnad 7 var utslaget och att brandmännen hade annat att göra.
Han jämför byggnads 7 kollaps med en riktig kontrollerad sprängning och han har ingen läskig musik och han försöker inte övertyga någon. Det kallar jag logiska och enkla förklaringar. Eller har han missat något relevant? Berätta gärna vad i så fall så kan vi försöka reda ut det också.
Citat:
Din iver att aggressivt försöka förlöjliga och skrämma var och en som söker klarhet i vår tids största scam, terrorattackerna 9/11 och därpå följande ”The War On Terror”, avslöjar dig, Iris-T.
Jag är ledsen att jag förlöjligade dina nyckelkällor men det får du helt enkelt ta på flashback. Och jag kan faktiskt inte påminna mig om att jag skrämt någon här, eller?
Citat:
Louder than f*ck.
Louder than hell är en bra platta med ManOwar

Citat:
Det bör väl i så fall refereras till i NIST’s rapporter. Det enda jag har hittat är splittrade fönster högst upp i östra hörnet där man kan se himlen.

Inget mer.

Men då ser du ju i alla fall dagsljus i några fönster, det är ju ett bättre bevis än du någonsin kommit med ang din/eran teori, eller tror du CIA ställde dit starka lampor ifall någon skulle filma det hela?
Senast redigerad av Iris-T 2018-08-25 kl. 15:12. Anledning: Glömde bokstaven n i ordet than
Citera
2018-08-25, 15:34
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen

Nej men vad tror du det kan bero på? Kanske att Jenga är gjort av träklossar i liten skala och att man väldigt väldigt sällan sätter eld på skiten när man spelar och låter det brinna i 7 timmar. Eller har jag fel? Tyckte du Jenga var en bra jämförelse?
Citera
2018-08-25, 16:01
Medlem
Citat:
Det bör väl i så fall refereras till i NIST’s rapporter. Det enda jag har hittat är splittrade fönster högst upp i östra hörnet där man kan se himlen.

Inget mer.

911 hollow towers fungerade ju förr. Det är ju bara hissschakt på vissa delar av tornen.
Citera
2018-08-25, 16:29
Medlem
Citat:
Behöver inte förnyas någonting, inga som helst relevanta ifrågasättanden har lagts fram av de officiella teorierna trots 17 års förvirrade försök..
Har du något?

Tänkte mer på att det kom upp bättre bilder förr när man gjorde bildsök.
Det är som dom sämre blir kvar och dom bästa försvinner.

Fanns ju till och med bilder som visade hur det saknades hela våningsplan. Tagen på plats inne i byggnaden.
Fotade före 911 givetvis.
Citera
2018-08-25, 16:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Tänkte mer på att det kom upp bättre bilder förr när man gjorde bildsök.
Det är som dom sämre blir kvar och dom bästa försvinner.

Fanns ju till och med bilder som visade hur det saknades hela våningsplan. Tagen på plats inne i byggnaden.
Fotade före 911 givetvis.

Osäker på vad du syftar på men jag vet att wtc 7 var ombyggt inuti så det var två våningar som var urblåsta och ihopslagna till ett stort öppet handelsgolv för Salomon brothers, - kan det vara den ombyggnaden du sett bilder ifrån?
Citera
2018-08-25, 18:32
Medlem
Citat:
Osäker på vad du syftar på men jag vet att wtc 7 var ombyggt inuti så det var två våningar som var urblåsta och ihopslagna till ett stort öppet handelsgolv för Salomon brothers, - kan det vara den ombyggnaden du sett bilder ifrån?

Nä, här var det många våningsplan.
Minst 5 stycken plusminus något plan.
Du ser ju själv bilderna när solen går igenom byggnaderna?
Citera
2018-08-25, 19:24
Avstängd
Citat:
Det gjorde de, fönster intill bärande element var de första att ge vika - vilket vi redan har diskuterat. Förra gången slutade det med att du övergav diskussionen och började prata om annat - men vi kan ju försöka igen:

Det syns på den vanligaste videon som brukar länkas här i tråden - men för en utförligare beskrivning samt stillbilder där dessa fönster pekas ut rekommenderar jag NIST NCSTAR 1-9 (https://www.nist.gov/engineering-laboratory/final-reports-nist-world-trade-center-disaster-investigation) - förslagsvis sid 324 och framåt. Där beskrivs även rörelser på motsatta sidan av byggnaden i förhållande till penthouset, samt hur man kunde se dagsljus genom vissa fönster när byggnadens innanmäte kollapsat...
”Vissa fönster”? Vilka?

Citat:
Detta har väl förklarats näst intill oändligt många gånger för dig - men ok, en gång till: Fasaden buktade ut och tappade bärighet nedtill vilket innebär att inget motstånd fanns kvar - som när man drar bort fel träpinne när man spelar Jenga..
Jag försöker för mitt inre se hur det här skulle gå till, men det är omöjligt. 8 våningar av den yttre stålstrukturen buktar utåt simultant, symmetriskt och POFF, ’buktningen’ ger vika och erbjuder simultant exakt NOLL motstånd för strukturen ovanför exakt samtidigt, inklusive gavlar. Buktade gavlarna utåt också?

Citat:
För övrigt larmade brandmän om att byggnadens fasad började bukta ut redan långt innan kollapsen - hur förklarar du det om inkråmet var intakt? Var det något man fejkade med enorma domkrafter som tryckte ut byggnadens väggar för att göra den kommande falseflag-sprängningen mer trovärdig - eller har du någon bättre konspirationsteori här?
Buktade hela byggnaden utåt i ett 8 våningar brett band runt om hela byggnaden? Såg man det?
Citera
2018-08-25, 19:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
911 hollow towers fungerade ju förr. Det är ju bara hissschakt på vissa delar av tornen.
Va?
Citera
2018-08-25, 19:44
Avstängd
Citat:
Hur kunde den göra det om byggnadens inre var intakt?
Det är ingen som påstår att byggnadens inre var intakt. Frågan är hur du vet att inkråmet hade kollapsat i sin helhet innan den yttre strukturen kollapsade simultant och föll handlöst i fritt fall under 2,5 sekunder = 8 våningar.

Hur vet du det?

Att byggnaden buktar utåt i ett visst begränsat avsnitt kan förklara en partiell kollaps där låt säga en del av fasaden rasar ihop runt skadan, men inte en global kollaps där hels byggnaden kollapsar i fritt fall under 2,5 sekunder.

Det är inget korthus vi snackar om, även om det ser ut så i NIST’s ’vetenskapliga’ datoranimationer. Det är tusentals ton kraftiga stålbalkar tätt sammanfogade med 3 - 5 ggr redundans. Det finns en anledning till att skyskrapor av stål aldrig tidigare har totalkollapsat, trots att vissa av dem har brunnit övertända som facklor under mycket längre tid än WTC7.

Än mindre har de handlöst kollapsat i fritt fall under 2,5 sekunder, om inte sprängmedel har använts.

Och du tycker inte ens att det här ska undersökas enligt konstens alla regler INNAN rasplatsen damsugs på alla rasrester, materialet fraktas bort, huggs upp och sprids för vinden.

Alice i underlandet?

Och nej, miljömotivet håller inte. Det finns inget som hindrar att röjningsarbetet och den forensiska undersökningen sker sida vid sida och i synnerhet inget som hindrar att den forensiska utredningen sker INNAN allt material blandas huller om bullet på uppsamlingsplatser, huggs upp och säljs till högstbjudande.

Att inte direkt inleda en sådan forensisk procedur kräver ett aktivt beslut och ”krig” är inget skäl att ta ett sådant beslut om inte en hotande invasion står för dörren.

Menar du att ”krig mot drogerna” på samma sätt sätter den juridiska processen ur spel och om så, varför då?
Citera
2018-08-25, 23:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
”Vissa fönster”? Vilka?

Driver du med mig? Det är endast 2 veckor sen du ställde exakt samma följdfråga och fick den besvarad.. Men för alla guldfiskar med onopono i spisen så klipper jag väl in svaret igen:

Window breakage occurred on the north face of the building near Columns 43 and 45 as the penthouse collapsed.
–––––––––––––––––––
NIST NCSTAR 1–9 sid 324
https://www.nist.gov/engineering-laboratory/final-reports-nist-world-trade-center-disaster-investigation

Horizontal motion of the northwest corner of the building was detected during the collapse of the east penthouse...
–––––––––––––––––––
NIST NCSTAR 1–9 sid 324
https://www.nist.gov/engineering-laboratory/final-reports-nist-world-trade-center-disaster-investigation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in