2018-08-25, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du har helt fel. I din snedvridna värld tycks du tro att helt vanliga människor/kvinnor/tonåringar skulle hysa något som helst intresse av att komma i kontakt med mördare. Att detta skulle betraktas om något ”gulligt” och ”oskyldigt” - ens inledningsvis.

Nej. Så ser inte verkligheten ut. Det handlar endast om en mycket speciell och marginaliserad grupp av kvinnor som tänker som så. Resten är totalt ointresserade. De söker sina brevvänner på helt andra ställen än fängelser.

De flesta kvinnorna vill också ha en jämställd relation med sin partner. Istället för att se honom inburad så att ”hon vet var hon har honom”.

Och dessa kvinnor som prioriterar mördarna gentemot sina barn gör det fullt medvetet. De till och med flyttar till en annan ort för att vara närmare sin käresta. Samtidigt skiter de i vad detta innebär för barnen.

Det är felbeskrivning att de ”snärjs” in i något när de redan från första början aktivt själv väljer vilken individ de har att göra med. Det är inte samma som att man träffar någon på krogen och sen åratals senare plötsligt upptäcker att man har delat säng med en kvinnomördare.

Jag önskar dig en trevlig fikastund :-)
Med tanke på hur många som fascineras av kriminalserier litteratur med seriemördare så finns det säkerligen ett antal normalfungerande som skulle kunna tänka sig att ta kontakt på avstånd med livstidsdömda och som om de råkar på en sådan som PM blir manipulerade, psykopater är ju mästare på detta
Citera
2018-08-25, 16:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Med tanke på hur många som fascineras av kriminalserier litteratur med seriemördare så finns det säkerligen ett antal normalfungerande som skulle kunna tänka sig att ta kontakt på avstånd med livstidsdömda och som om de råkar på en sådan som PM blir manipulerade, psykopater är ju mästare på detta
Bra exempel. Den inledande nyfikenheten för kontakt begriplig - om än farlig. Jag har oändligt med frågor kring hans person och att få studera denna i närbild ur en rent professionell vinkel vore intressant MEN;
jag ämnar inte ta kontakt överhuvudtaget eftersom jag 1) anser att aset kan sitta där i sin ensamhet och ruttna bort samt 2) att svar från en lögnaktig psykopat inte vore värst givande. Frågorna skulle givetvis beröra mordet och han nekar ända in i kaklet.

Han skulle säkert börja tramsa som till Kims väninna där han är inbjudande, försöker låta läcker och gåtfull (över tid kommer du att förstå mig även om du avskyr mig i nuläget, jag är förstående och jag välkomnar alla, vän som fiende. Jag kan förklara mig så du förstår när vi brevväxlat en tid, det kräver en djupare och längre kontakt). Bah..

Det stinker av manipulation i den korta meningen från ormen.

“What are you? An explainer trying to understand? A terminator sent to terminate me? ... Without exception—whatever you are—you are welcome, I am all yours.”

https://www.wired.com/story/final-terrible-voyage-nautilus/
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 16:58.
Citera
2018-08-25, 17:00
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra exempel. Den inledande nyfikenheten för kontakt begriplig - om än farlig. Jag har oändligt med frågor kring hans person och att få studera denna i närbild ur en rent professionell vinkel vore intressant MEN;
jag ämnar inte ta kontakt överhuvudtaget eftersom jag 1) anser att aset kan sitta där i sin ensamhet och ruttna bort samt 2) att svar från en lögnaktig psykopat inte vore värst givande. Frågorna skulle givetvis beröra mordet och han nekar ända in i kaklet.

Han skulle säkert börja tramsa som till Kims väninna där han är inbjudande, försöker låta läcker och gåtfull (över tid kommer du att förstå mig även om du avskyr mig i nuläget, jag är förstående och jag välkomnar alla, vän som fiende. Jag kan förklara mig så du förstår när vi brevväxlat en tid). Bah..

Det stinker av manipulation i den korta meningen från ormen.

“What are you? An explainer trying to understand? A terminator sent to terminate me? ... Without exception—whatever you are—you are welcome, I am all yours.”

https://www.wired.com/story/final-terrible-voyage-nautilus/

Det är ju det här som är essensen av problemet här. Dom här kvinnorna stödjer ju Madsen, dom ger honom en bettre vardag, nånting att leva för. Samtidigt pissar dom på Kim Walls minne. Jag kräks bara jag tänker på dom. Dom är av natur svikare, såna som knullade med Rinnans torturister, medans dom i våningen under slaktade norska patrioter. Lås inn packet.
Citera
2018-08-25, 17:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det är ju det här som är essensen av problemet här. Dom här kvinnorna stödjer ju Madsen, dom ger honom en bettre vardag, nånting att leva för. Samtidigt pissar dom på Kim Walls minne. Jag kräks bara jag tänker på dom. Dom är av natur svikare, såna som knullade med Rinnans torturisters, medans dom i våningen under slaktade norska patrioter. Lås inn packet.
Jag har full förståelse att det väcker avsky, men lösningen och hätskheten du vill leverera får du diskutera med Sno.
Ni kommer ha betydligt större utbyte med varandra än mig i denna fråga, diskutera hjärndöda, psykiskt störda kvinnor och annat i generaliserande termer och dra alla över en kam.

Edit.
Skillnaden med mig vs de här kvinnornas kontakttagande är att jag är av noll tolerans på bas av kunskap kring ämnet. Dom befinner sig inte på samma planhalva vill säga och de bakomliggande faktorerna har diskuterats.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 17:11.
Citera
2018-08-25, 17:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag har full förståelse att det väcker avsky, men lösningen och hätskheten du vill leverera får du diskutera med Sno.
Ni kommer ha betydligt större utbyte med varandra än mig i denna fråga, diskutera hjärndöda, psykiskt störda kvinnor och annat i generaliserande termer och dra alla över en kam.

Att dalta med dom här, blir som att dalta med Madsen. Jag skiter i hur Madsen kände det innan han tog livet av Kim och jag skiter i vilcka känslor dom här hjonen måtte ha.
På sig själv känner man andra. Vi har inget mer att prata om.
Citera
2018-08-25, 17:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Fast om det nu handlar om en väldigt liten skara av "instabila" (ditt ordval) kvinnor, varför skulle samhället lägga enormt mycket energi på just dessa? Informationskampanjer, personliga livvakter, skyddsåtgärder, extrfa bostäder, skadestånd..
.. och här kommer då överdrifterna och ytterligheterna in men eftersom förebyggande verksamhet snarare intresserar mig än hatiska kampanjer så ska jag ta den diskussionen med dig.

Kostar det mycket att lägga diskussioner ur en annan vinkel eller parallellt när media skriver braskande nyheter om PMs önskan om brevvänner även skriva om farorna/riskerna? Väcka en annan debatt i samhället? Informera om psykopati?
Ändra besöksregler eller rutiner kring kontakter inom danska KMV? Bättre utbildning till personal på häktet? Kontinuerlig vidareutbildning som man oftast har rätt till som anställd eftersom det är ett jävligt manipulativt klientel? Konsekvenser om vederbörande begår tjänstefel dvs att nekas besök hos PM pga av överträdelsen?
Information till skolungdomar?

Det går att göra mycket. För det första lyfta frågan som ett problem och sen arbeta förebyggande.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 17:28.
Citera
2018-08-25, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Att dalta med dom här, blir som att dalta med Madsen. Jag skiter i hur Madsen kände det innan han tog livet av Kim och jag skiter i vilcka känslor dom här hjonen måtte ha.
Jag la en edit om skillnader och i nästa inlägg till Sno diskuterar jag snarare förebyggande än daltande eftersom det är allt från normala tonårstjejer som kan råka illa ut.

Skulle jag klassas som dem menar du?
Citera
2018-08-25, 17:27
Medlem
Citat:
Det är ju det här som är essensen av problemet här. Dom här kvinnorna stödjer ju Madsen, dom ger honom en bettre vardag, nånting att leva för. Samtidigt pissar dom på Kim Walls minne. Jag kräks bara jag tänker på dom. Dom är av natur svikare, såna som knullade med Rinnans torturister, medans dom i våningen under slaktade norska patrioter. Lås inn packet.

Det är klart att de stödjer förövaren – inte offret. Likaså blir deras egna vardag lite mer ”spännande” när de leker med giftormen..

Sen kan de berätta i olika tidningar – mot betalning – om de är ”kära” och hur det hela började. Om paret ska gifta sig och hur bröllopsnatten ska firas.

Dessa plitar och "brevvänner" ägnar inte en tanke åt Kim eller hennes familj utan allt börjar och slutar med ”me, my self and I”.

Det är helt galet att kalla dem för offer.
Citera
2018-08-25, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är klart att de stödjer förövaren – inte offret. Likaså blir deras egna vardag lite mer ”spännande” när de leker med giftormen..

Sen kan de berätta i olika tidningar – mot betalning – om de är ”kära” och hur det hela började. Om paret ska gifta sig och hur bröllopsnatten ska firas.

Dessa plitar och "brevvänner" ägnar inte en tanke åt Kim eller hennes familj utan allt börjar och slutar med ”me, my self and I”.

Det är helt galet att kalla dem för offer.
Sluta ljug din jävla pissråtta. Det diskuteras inte i ordval offer. Det diskuteras ATT kvinnor uppenbart hamnar i klorna på en psykopat, bakomliggande orsaker och om det går att förebygga.
Citera
2018-08-25, 17:48
Medlem
Citat:

Edit.
Skillnaden med mig vs de här kvinnornas kontakttagande är att jag är av noll tolerans på bas av kunskap kring ämnet. Dom befinner sig inte på samma planhalva vill säga och de bakomliggande faktorerna har diskuterats.

Så först låt det som att mästermanipulatören skulle få omkull "vem som helst" utan att blinka, men nu är du plötsligt övertygad om att just DU vore undantaget av den regeln ;-)

Du är nyfiken på hans person och hans motiv - och mordet i sig. Du skulle inte inleda en relation med honom, men skulle gärna vilja kontakt honom OM du inte var så smart att du insåg faran i detta..

Grattis. Du har uppenbarligen kommit längre än pliten och några brevvänner, men det kittlar fortfarande lite grann när du tänker på äcklet..
Citera
2018-08-25, 17:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
"På en sekund kan någons dotter sitta i denna sits.."

Bara därför att dessa kvinnor frivilligt väljer att umgås med män som är ohälsosamma för dem?

Det finns massor av psykiskt störda/instabila människor i vårt samhälle och som du säkert vet har inte samhället oändligt mycket resurser till sitt förfogande. Dessutom måste vi lägga krutet på dem som själva vill bli hjälpta.

Pliten gjorde ett medvetet val. De enda som det är synd om är hennes ungar. Hoppas pappan vaknar till liv och kräver ensamvårdnad.

DU svarade inte på mitt inlägg men jag förstår att det inte är intressant utan du körde samma i Rudholm tråden, och i Hasselsjö osv. Kvinnohatare som du är så måste du ju klaga på kvinnor precis hela tiden.
Först Kim som då gick ner i ubåten, och nu kvinnor som vill bli brevvänner. Du såg att det finns män också som nästan fått sätta livet till och ändå vill tillbaka. Kära du det vimlar av olika människor i världen, men du måste ju hata just kvinnor. Du har rätt i det fetade och det är inkl dom som hatar kvinnor.
Citera
2018-08-25, 17:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Så först låt det som att mästermanipulatören skulle få omkull "vem som helst" utan att blinka, men nu är du plötsligt övertygad om att just DU vore undantaget av den regeln ;-)

Du är nyfiken på hans person och hans motiv - och mordet i sig. Du skulle inte inleda en relation med honom, men skulle gärna vilja kontakt honom OM du inte var så smart att du insåg faran i detta..

Grattis. Du har uppenbarligen kommit längre än pliten och några brevvänner, men det kittlar fortfarande lite grann när du tänker på äcklet..
Självklart är jag nyfiken på hans person. Jag har nämligen studerat ämnet mördare/seriemördare en längre tid samt är intresserad av profilering.

Jodå, jag är tillräckligt upplyst att inte inleda en kontakt med PM förutom att anse att han som sagt kan ruttna bort i sin ensamhet.
Fortsättningsvis möter jag personlighetsstörda och trasigt folk som är söndermanipulerade av sådana via mitt jobb och som grädde på moset inledde jag en relation som ung med en charmig (icke kriminell) psykopat men var klok nog att dra mig ur när vi gått ur "smekmånadsfasen". Så nog finns det insyn i skiten ur flera aspekter.

Tack för gratulationerna. Jag vill inte vara utan erfarenheten men är väldigt glad att jag lever.
Citat:
men det kittlar fortfarande lite grann när du tänker på äcklet..
Den här skiten kan du köra upp i ditt arsle.
Citat:
Jag väntar fortfarande på förklaring angående den fetade meningen.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 18:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in