2018-08-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Har inte hänt så mycket i sista Sifo.
SD 18,6

SIFO säger alltså att SD ligger på 18,6 Man måste vara rejält efterbliven om man tror på den siffran.
2018-08-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
SVD / SIFO: (24 Aug 2018)

Sverigedemokraterna: 18,6 (18,7)
Moderaterna: 17,6 (19,4)
Liberalerna: 5,9 (5,1)
Centerpartiet: 10,3 (9,5)
Kristdemokraterna: 4,7 (4,2)
Miljöpartiet: 6,1 (6,5)
Socialdemokraterna: 25,4 (25,2)
Vänsterpartiet: 9,5 (9,3)
Övriga: 2,0 (2,3)
Pissnyheter för invandringskritiker, med andra ord. C+L+KD = 20,9. Betyder att en majoritet av alliansen är för familjeåterförening. Förhoppningen var att SD, M och S skulle bli stora och feta medan de små pisspartierna skulle åka ut eller åtminstone få en skarp dom från folket om hur oönskade de är. Nu går vi istället mot ett läge där stora, kaxiga, invandringshungriga småpartier kommer att lämna in långa önskelistor om återgång till öppna hjärtan med extra allt.

”Jaha men då får väl M gå ihop med SD”. Nja, men då går C+L+KD till S+MP och bildar en rödgrönljusblå heffaklump på 46,3. Och V kommer givetvis rösta med den och inte med M+SD, vilket ger 55,6. Som vi vet så är sossarna alltid villiga att gå med på vansinne av typ 2005-amnestin eller gymnasieamnestin i utbyte mot fortsatt maktinnehav, så småpartierna kommer att få allt de pekar på. Alla retards som göttar sig åt ett krympande M kommer att få några sekunder av orgasm till priset av 4 års ihållande tortyr. Hoppas det var värt det...
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-08-24 kl. 20:31.
2018-08-24, 21:05
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du får mig ta mig f..n att få gråa hår. (i och för sig har jag det redan) vad har spelbolagen med denna tråd att göra? Du menar alltså att nu är över 23 procent helt ok. F-låt frågan nu men var går din smärtgräns? Skall ta fram vad du sagt tidigare . Var inte orolig.

Citat:
Du övertäffar dig själv varje gång du öppnar käften. Du var ju säker på 30 procent minst. Ta dig samman.

Citat:
Som jag sagt så lutar jag mig enbart åt opinionsisntituten numera . Vad jag tror eller tycker är tämligen ointressant. Angående svansföring så blir jag bara mer o mer betänksam efter att ha läst vad många idioters konspirationsteorier går ut på. Allt som inte är skrivit av en sunkig webbsida som Samhällsnytt o likanande är fejk news. Börjar bli hjärtligt trött på det. Därför gillar jag att skriva i den här tråden Här finns åtminstone både seriösa deltagar och framförallt seriösa opinionsinstitut och det glädjer mig.

Du verkar väldigt stressad? Är det frustrerande att SD inte backar till de 10-15% du och ditt gäng så gärna hade önskat er? Då låter nästan aggressiv. Jobbigt när SD biter sig fast och sossarna harvar på runt usla 22-26%?

Med tanke på de historiska underskattningar som opinionsinstituten lidit av under lång tid när det gäller SD, ser de nuvarande siffrorna riktigt lovande ut. Det är ingen omöjlighet att Sverigedemokraterna kommer att få +25% i valet. Ingen omöjlighet alls med tanke på de nya väljargrupper som tillkommit sedan förra valet - och där stigmat kring SD är kompakt och stort. Räkna lugnt med alla moders mörkertal i årets riksdagsval.

Ingen av oss kan naturligtvis lova att SD får 25% (eller t o m över det), lika lite som instituten kan lova att SD får 18-19%, men du skulle nog må känslomässigt stabilare den 10 september om du åtminstone inte helt utestängde möjligheten att SD kan komma att få dryga 25%.

Personligen är jag fullständigt, totalt och komplett övertygad om att SD kommer att få närmare 30% än 25%, vilket betyder att de hamnar på en siffra över 27,5%. Har du sett de drivor av åhörare Åkesson drar på sina torgmöten när han nu nått de södra delarna av Sverige under denna valrörelse? Har du följt Gävle, Västerås, Eskilstuna igår? 1000-1500 personer... Ditt uppvaknande kommer att bli synnerligen bryskt i detta riksdagsval. Du kan förbereda dig genom att läsa denna artikel i Dagens Industri, då de uppmärksammade detta:

Politisk jordbävning på gång: "Folk har fått nog"

https://www.di.se/nyheter/politisk-jordbavning-pa-gang-folk-har-fatt-nog/
2018-08-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Är själv ingen SDare men tycker att dom är väldigt tysta i media. Var är kampanjandet? Var är energin? Känns som moderaterna äter upp SDs väljare. Hur är partiets taktik inför de kommande medialautspel om vad diverse SD-politiker har sagt ute i kommunerna och alla kändisars instagram inlägg om hur SD är nazister? Var är utspel om tiggeriet, Tafsandet på festivaler, böneutrop, asylbaronerna, morden på IKEA osv osv.

SD har för låg energi för att göra ett sista ryck i företagens opinionsmätningar. Det är därför SD tappar % till alternativet med HÖG ENERGI - Alternativ för Sverige. Low energy Jim borde kastat in handduken för länge sen. Tycker lite synd om honom faktiskt.
2018-08-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman

Artikeln är låst. Kan du citera något ur den?
2018-08-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
SD har för låg energi för att göra ett sista ryck i företagens opinionsmätningar. Det är därför SD tappar % till alternativet med HÖG ENERGI - Alternativ för Sverige. Low energy Jim borde kastat in handduken för länge sen. Tycker lite synd om honom faktiskt.

Jag såg torgmötet i Karlstad idag och visst var det riktigt låg energi från Åkesson. Dom 200 deltagarna på motdemonstrationen på stora torget hade högre energi. Dessutom, varför är SD's möte på soltorget som är rätt litet? Det blev trång för det var en massa utlänningar där också som mest verkade nyfikna.

Dåligt ljud och bedrövligt dålig bild på storbildsTVn som verkade vara från -90 talet och varför har karln inget litet podium så att han kommer upp en bit så han syns? 50 miljoner av skattebetalarnas pengar i valbudget och det här är vad det blev?

Nej, SDs torgmötesturne kommer inte att få dom att lyfta i opinionen. Jag tror att Unibet som har linan på 23,5 just nu ligger ganska rätt eller möjligen lite högt.
2018-08-24, 21:31
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Artikeln är låst. Kan du citera något ur den?

Såg att den var låst strax efter jag postat inlägget. Ska försöka få fram en unv.is artikel.

För att sammanfatta det väldigt kort så anar allt fler journalister vad som väntar runt hörnet. Att Sveriges största ekonomitidning sätter rubriker som den är inget de gör utan att ha torrt på fötterna. De vet. Och de vet mer än vad vi tror.
2018-08-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Fan börjar bli lite smått orolig över SD. Vet att man inte ska lita på opinionsmätningar, men även Sentio som mer eller mindre prickat rätt på båda valen har visat en nedgående trend på SD.

Partiet MÅSTE bli störst i år, annars är det kört. Landet överlever inte 4 år till, oavsett om AfS kommer in 2022. Det måste hända förändring denna mandatperiod...

Fan om SD in får 25+, då kommer jag att seriöst börja leta efter potentiella utlandsmöjligheter.

Uppenbarligen är SD på nedgång. Sentio är tillförlitligt. AfS växer sig starkare för varje vecka, och kommer troligen att klara 4%-spärren. Alltfler har insett att AfS verkligen är det enda trovärdiga partiet.
Ni SD:are bara sitter och lallar om "Skämsfaktorn", Bradley-effekten och en massa annat trmas i hopp om att nästa opinionsundersökning blir bättre.

By the way, enligt ett tidigare inlägg du skrivit, hade du redan emigrerat sedan länge. You're full of shit.
2018-08-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sedan toppen i Juni med ett månadssnitt på 22,0%

Skop + 1,1
Sifo + 0,1
Ipsos -1,1
Demoskop -1,4
Inizio -1,7
Novus -2,0
Yougov -4,3 (Otroliga 28,5% i juni förklarar detta.)
Sentio -4,3 (Lär komma igen starkt inom kort och ge tillbaka mycket i nästa mätning.)

Det är vad vi har att ta igen. En del lär komma i denna serie av mätningar.

* Skop och Sifo har redan kommit och visar till och med ökningar sedan juni.
* Ipsos har kommit och visat en uppåtgående trend.
* Resten har inte kommit ännu i nästa omgång av mätningar.
SD sjunker ena aning sedan i juni, och dessa väljare går till KD och S. Nej jag tror inte på det.

Kan det vara AfS, fan vet.. Under radarn fullständigt i så fall.
2018-08-24, 21:39
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SD sjunker ena aning sedan i juni, och dessa väljare går till KD och S. Nej jag tror inte på det.

Jag menar att det handlar om vädret och bränderna som präglar mätningarna som kom sist.

Det vi ser nu i kommande mätningar och som syns hos Skop, Sifo. Yougov och Ipsos hittills är bildränderna, stenkastningen, upploppen, skjutningarna och den stora uppmärksamheten SD och Jimmie Åkesson fått i perioder den senaste tiden. Det bör ta igen det mesta eller allt av detta. Undantaget Yougov som hade enför hög tillfällig nivå på 28,5% som åtminstone jag aldrig trott på som rimlig. 24,2% hos Yougov är ju en relativt bra siffra fortsatt.
2018-08-24, 21:43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
Vi kommer nog få se Sifo ge SD över 20% efter valet precis som man gjorde i Oktober 2014.

Jo, efter valet kanske.

Innan valet tror jag Sifo kommer ge max 19,9%, såna är dom

Allt över 19,0% är förvisso rekord för en Sifo-mätning och alltså extremt bra och starka siffror.
2018-08-24, 21:55
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Du verkar väldigt stressad? Är det frustrerande att SD inte backar till de 10-15% du och ditt gäng så gärna hade önskat er? Då låter nästan aggressiv. Jobbigt när SD biter sig fast och sossarna harvar på runt usla 22-26%?

Med tanke på de historiska underskattningar som opinionsinstituten lidit av under lång tid när det gäller SD, ser de nuvarande siffrorna riktigt lovande ut. Det är ingen omöjlighet att Sverigedemokraterna kommer att få +25% i valet. Ingen omöjlighet alls med tanke på de nya väljargrupper som tillkommit sedan förra valet - och där stigmat kring SD är kompakt och stort. Räkna lugnt med alla moders mörkertal i årets riksdagsval.

Ingen av oss kan naturligtvis lova att SD får 25% (eller t o m över det), lika lite som instituten kan lova att SD får 18-19%, men du skulle nog må känslomässigt stabilare den 10 september om du åtminstone inte helt utestängde möjligheten att SD kan komma att få dryga 25%.

Personligen är jag fullständigt, totalt och komplett övertygad om att SD kommer att få närmare 30% än 25%, vilket betyder att de hamnar på en siffra över 27,5%. Har du sett de drivor av åhörare Åkesson drar på sina torgmöten när han nu nått de södra delarna av Sverige under denna valrörelse? Har du följt Gävle, Västerås, Eskilstuna igår? 1000-1500 personer... Ditt uppvaknande kommer att bli synnerligen bryskt i detta riksdagsval. Du kan förbereda dig genom att läsa denna artikel i Dagens Industri, då de uppmärksammade detta:

Ärligt talat. Jag skiter fullständigt i om han har 100 eller 10000 åhörare. Du och precis som andra sektmedlemmar är helt absorberade av SD. Jag pratar om vad opinionsinstituten kommer fram till inget annat. Jag utestänger inga möjligheter men sannolikheten för att SD skall få mera än 25 % är lika med knappt en pocent om ens det. Vi får se reultatet efter valet.
Senast redigerad av Powergirl 2018-08-24 kl. 22:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in