Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Du får mig ta mig f..n att få gråa hår. (i och för sig har jag det redan) vad har spelbolagen med denna tråd att göra? Du menar alltså att nu är över 23 procent helt ok. F-låt frågan nu men var går din smärtgräns? Skall ta fram vad du sagt tidigare . Var inte orolig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Du övertäffar dig själv varje gång du öppnar käften. Du var ju säker på 30 procent minst. Ta dig samman.
Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Som jag sagt så lutar jag mig enbart åt opinionsisntituten numera . Vad jag tror eller tycker är tämligen ointressant. Angående svansföring så blir jag bara mer o mer betänksam efter att ha läst vad många idioters konspirationsteorier går ut på. Allt som inte är skrivit av en sunkig webbsida som Samhällsnytt o likanande är fejk news. Börjar bli hjärtligt trött på det. Därför gillar jag att skriva i den här tråden Här finns åtminstone både seriösa deltagar och framförallt seriösa opinionsinstitut och det glädjer mig.
Du verkar väldigt stressad? Är det frustrerande att SD inte backar till de 10-15% du och ditt gäng så gärna hade önskat er? Då låter nästan aggressiv. Jobbigt när SD biter sig fast och sossarna harvar på runt usla 22-26%?
Med tanke på de historiska underskattningar som opinionsinstituten lidit av under lång tid när det gäller SD, ser de nuvarande siffrorna riktigt lovande ut. Det är ingen omöjlighet att Sverigedemokraterna kommer att få +25% i valet. Ingen omöjlighet alls med tanke på de nya väljargrupper som tillkommit sedan förra valet - och där stigmat kring SD är kompakt och stort. Räkna lugnt med alla moders mörkertal i årets riksdagsval.
Ingen av oss kan naturligtvis
lova att SD får 25% (eller t o m över det), lika lite som instituten kan lova att SD får 18-19%, men du skulle nog må känslomässigt stabilare den 10 september om du åtminstone inte helt utestängde möjligheten att SD kan komma att få dryga 25%.
Personligen är jag fullständigt, totalt och komplett övertygad om att SD kommer att få närmare 30% än 25%, vilket betyder att de hamnar på en siffra över 27,5%. Har du sett de drivor av åhörare Åkesson drar på sina torgmöten när han nu nått de södra delarna av Sverige under denna valrörelse? Har du följt Gävle, Västerås, Eskilstuna igår? 1000-1500 personer... Ditt uppvaknande kommer att bli synnerligen bryskt i detta riksdagsval. Du kan förbereda dig genom att läsa denna artikel i Dagens Industri, då de uppmärksammade detta:
Politisk jordbävning på gång: "Folk har fått nog"
https://www.di.se/nyheter/politisk-jordbavning-pa-gang-folk-har-fatt-nog/