Citat:
Ursprungligen postat av
withnoname
Ett tomt skal......Var är alla stålkolumner och stålbalkar???? Ja en del av dom har expanderat och tappat bärighet (vilket jag också är skeptisk till) men vart är dom i Space? Kan man röka stål i pipa och bli "fjuttad" eller vad?
Precis, ett tomt skal eller det så kallade exoskelettet som omfattade ståltubskonstruktionen.
Förstår du begreppet ståltubskonstruktion eller steel framed building som det heter på engelska? Om inte så får du se om videon jag länkade till för i den delas det ut en gratis förklaring men om du har svårt med rörliga bilder som inte innefattar det du vill se så kan du ju bara googla ordet.
Och om du är skeptisk till att stålbalkarna tappade sin bärighet kanske youtube kan hjälpa dig att förstå det lite bättre här
https://www.youtube.com/watch?v=Kl0tHx36RRQ
Citat:
Bevisen för min del är symmetrin och synken och det faktum att byggnaden faller fritt med förklaringen att alla stålkolumner och balkar är kollapsade därinne. Hade varit bättre och sagt "pending further investigation" än att komma dragandes med nåt så jävla löjeväckande
Symmetrin och synken alltså. För rationellt tänkande människor så är inte det något särskilt tungt bevis då symmetrin oftast är nedåt när något kollapsar och vad du menar med synken vet jag ärligt talat inte. Men tänk vad hemskt ifall man i utredningen bara sa: Japp! solkart false flag, det ser man ju bara på symmetrin och synken.
Och jag funderade på att skita i att svara dig vart alla stålbalkar tog vägen men känner att jag kanske ändå svarar med att dom ligger där nere i en jävla röra inuti det tomma skalet aka byggnadens 4 väggar. Eller har du något som påvisar att dom bara försvann i tomma intet? Var du där den dagen kanske?