2018-08-24, 17:50
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur många gånger ska vi svara dig - det föll INNAN perimeterstrukturen.. Titta på filmen som Iris-T länkade i inlägget du besvarade om du har svårt att ta till dig skriven text.
Har du svårt att förstå såväl text som tal, bild, illustration och film vet jag inte riktigt hur vi ska kunna hjälpa dig.

Jag vill varken ha din eller någon annans hjälp. Stålbalkar och stålkolumner i såna mängder faller inte bara av nån kontorsbrand. Dom kan expandera och tappa bärighet whatever dom försvinner inte bara i tomma intet heller. Det är trams,fullständigt hårresande och inte värt att diskutera. Det är case closed med en red flag om att nånting är konstigt.
Citera
2018-08-24, 17:52
Medlem
withnonames avatar
....
Senast redigerad av withnoname 2018-08-24 kl. 17:58.
Citera
2018-08-24, 17:55
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Jag håller med dig om att det är sinnesrubbat att diskutera saken men uppenbarligen behövs det göras eftersom det finns folk som du som tror att bara för att en byggnad kollapsar nedåt så måste det vara en kontrollerad sprängning.
Om det nu är så enkelt som du verkar tro varför är det så svårt att komma med ett endaste litet bevis eller motiv om hur eller varför man nu skulle ha demolerat WTC7?

Det du ser falla är ett tomt skal då innandömet redan kollapsat. Är det verkligen så svårt att förstå?

Ett tomt skal......Var är alla stålkolumner och stålbalkar???? Ja en del av dom har expanderat och tappat bärighet (vilket jag också är skeptisk till) men vart är dom i Space? Kan man röka stål i pipa och bli "fjuttad" eller vad?
Bevisen för min del är symmetrin och synken och det faktum att byggnaden faller fritt med förklaringen att alla stålkolumner och balkar är kollapsade därinne. Hade varit bättre och sagt "pending further investigation" än att komma dragandes med nåt så jävla löjeväckande
Citera
2018-08-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Ett tomt skal......Var är alla stålkolumner

Edit: Äsch, rättade mest dina pinsamma språkbrister. Du menar kolonn, inte kolumn
Senast redigerad av DanielDO 2018-08-24 kl. 18:36.
Citera
2018-08-24, 18:23
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ett tomt skal......Var är alla stålkolumner och stålbalkar???? Ja en del av dom har expanderat och tappat bärighet (vilket jag också är skeptisk till) men vart är dom i Space? Kan man röka stål i pipa och bli "fjuttad" eller vad?
Precis, ett tomt skal eller det så kallade exoskelettet som omfattade ståltubskonstruktionen.
Förstår du begreppet ståltubskonstruktion eller steel framed building som det heter på engelska? Om inte så får du se om videon jag länkade till för i den delas det ut en gratis förklaring men om du har svårt med rörliga bilder som inte innefattar det du vill se så kan du ju bara googla ordet.

Och om du är skeptisk till att stålbalkarna tappade sin bärighet kanske youtube kan hjälpa dig att förstå det lite bättre här https://www.youtube.com/watch?v=Kl0tHx36RRQ

Citat:
Bevisen för min del är symmetrin och synken och det faktum att byggnaden faller fritt med förklaringen att alla stålkolumner och balkar är kollapsade därinne. Hade varit bättre och sagt "pending further investigation" än att komma dragandes med nåt så jävla löjeväckande
Symmetrin och synken alltså. För rationellt tänkande människor så är inte det något särskilt tungt bevis då symmetrin oftast är nedåt när något kollapsar och vad du menar med synken vet jag ärligt talat inte. Men tänk vad hemskt ifall man i utredningen bara sa: Japp! solkart false flag, det ser man ju bara på symmetrin och synken.

Och jag funderade på att skita i att svara dig vart alla stålbalkar tog vägen men känner att jag kanske ändå svarar med att dom ligger där nere i en jävla röra inuti det tomma skalet aka byggnadens 4 väggar. Eller har du något som påvisar att dom bara försvann i tomma intet? Var du där den dagen kanske?
Citera
2018-08-24, 18:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag vill varken ha din eller någon annans hjälp. Stålbalkar och stålkolumner i såna mängder faller inte bara av nån kontorsbrand. Dom kan expandera och tappa bärighet whatever dom försvinner inte bara i tomma intet heller. Det är trams,fullständigt hårresande och inte värt att diskutera. Det är case closed med en red flag om att nånting är konstigt.

I hur många timmar kan man ställa en stålbalk i en eldhärd utan att den tappar i styrka eller expanderar av värmen enligt dig?

Vad är så speciellt med just ”kontorsbränder” som gör att du konstant måste påpeka att det var en ”kontorsbrand”? Brinner kontor med lägre hetta än t.ex hotell, lägenheter och lagerlokaler?

Ingen har påstått att stålet ”försvann”, men eftersom stål är tyngre än luft faller det nedåt - mot marken.

Har jag förstått rätt att ditt tyngsta argument är att du tycker kollapsen ser ”konstig” ut?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-24 kl. 18:38.
Citera
2018-08-24, 19:38
Medlem
withnonames avatar
Citat:
I hur många timmar kan man ställa en stålbalk i en eldhärd utan att den tappar i styrka eller expanderar av värmen enligt dig?

Vad är så speciellt med just ”kontorsbränder” som gör att du konstant måste påpeka att det var en ”kontorsbrand”? Brinner kontor med lägre hetta än t.ex hotell, lägenheter och lagerlokaler?

Ingen har påstått att stålet ”försvann”, men eftersom stål är tyngre än luft faller det nedåt - mot marken.

Har jag förstått rätt att ditt tyngsta argument är att du tycker kollapsen ser ”konstig” ut?

Angående stål så länkade jag till en video för ett tag sen och btw så har jag inga invändningar om bärighet eller expansion av stål.
Mitt tyngsta argument är symmetriskt fritt fall som bara kan uppstå genom synkad borttagning av stålet som bär upp och stål inte försvinner bara för att det tappat bärighet eller expanderat. Du har fortfarande 81 kolumner där du ska fördela ut stålbalkar på alla 47 våningar och jag vägrar att tro att det ligger kollapsat i en hög där nere pga denna brand. Hur fan går det till? En kolumn börjar ge vika och sen blir vikten omfördelad och innandömet kollapsar. Det är ju trolleri
Senast redigerad av withnoname 2018-08-24 kl. 19:42.
Citera
2018-08-24, 19:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Angående stål så länkade jag till en video för ett tag sen och btw så har jag inga invändningar om bärighet eller expansion av stål.
Mitt tyngsta argument är symmetriskt fritt fall som bara kan uppstå genom synkad borttagning av stålet som bär upp och stål inte försvinner bara för att det tappat bärighet eller expanderat. Du har fortfarande 81 kolumner där du ska fördela ut stålbalkar på alla 47 våningar och jag vägrar att tro att det ligger kollapsat i en hög där nere pga denna brand. Hur fan går det till? En kolumn börjar ge vika och sen blir vikten omfördelad och innandömet kollapsar. Det är ju trolleri

Vill du verkligen veta eller kommer du bara vägra ta del av källor och argument igen?

withnoname: Jag vill varken ha din eller någon annans hjälp.

Du glömde svara på frågorna förresten:
Vad är så speciellt med kontorsbränder?

Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-24 kl. 19:54.
Citera
2018-08-24, 20:02
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Vill du verkligen veta eller kommer du bara vägra ta del av källor och argument igen?

Du glömde svara på frågorna förresten:
Vad är så speciellt med kontorsbränder?

Nej du kan bespara dig källor och argument. Jag tänker inte ändra min åsikt när jag vet att jag har rätt och jag tänker inte heller svara på frågor som jag inte har nån invändning emot.
Kontorsbränder orsakar inte symmetriska fria fall som bevisar synkronisering.
HUR JÄVLA MÅNGA GÅNGER BEHÖVER DU HÖRA DET?????
Citera
2018-08-24, 20:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej du kan bespara dig källor och argument. Jag tänker inte ändra min åsikt när jag vet att jag har rätt och jag tänker inte heller svara på frågor som jag inte har nån invändning emot.
Kontorsbränder orsakar inte symmetriska fria fall som bevisar synkronisering.
HUR JÄVLA MÅNGA GÅNGER BEHÖVER DU HÖRA DET?????

Inga gånger, eftersom det bara är svammel.
Visa vad som är fel i de officiella förklaringarna eller etkänn att du bara tramsar - men då måste du förstås ta del av förklaringarna först vilket du tydligen vägrar..
Citera
2018-08-24, 20:07
Avstängd
Citat:
Hur många gånger ska vi svara dig - det föll INNAN perimeterstrukturen.. Titta på filmen som Iris-T länkade i inlägget du besvarade om du har svårt att ta till dig skriven text.
Har du svårt att förstå såväl text som tal, bild, illustration och film vet jag inte riktigt hur vi ska kunna hjälpa dig.
Det finnes INGET i någon känd video som visar att inkråmet har kollapsat innan fasaderna kollapsar. Det som syns är att östra penthouse har fallit igenom taket och att en del av fönstren har splittrats i östra delens översta våningar. Att västra penthouse fortfarande är till hälften synligt när symmetrisk kollaps inleds samt en liten nick inåt i mitten av nordfasaden och att byggnaden vajar till precis innan den faller handlöst i fritt fall symmetriskt rakt ner i ca 2,5 sekunder = 8 våningar.

Det du beskriver är ren spekulation, MEN ÄVEN om det stämmer så är det fortfarande 8 våningar stålstrukturer som simultant försvinner puts väck i ett brett band runtom hela yttre byggnaden.

Puts väck = magi?
Citera
2018-08-24, 20:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det finnes INGET i någon känd video som visar att inkråmet har kollapsat innan fasaderna kollapsar. Det som syns är att östra penthouse har fallit igenom taket och att en del av fönstren har splittrats i östra delens översta våningar. Att västra penthouse fortfarande är till hälften synligt när symmetrisk kollaps inleds samt en liten nick inåt i mitten av nordfasaden.

Det du beskriver är ren spekulation, MEN ÄVEN om det stämmer så är det fortfarande 8 våningar stålstrukturer som simultant försvinner puts väck i ett brett band runtom hela yttre byggnaden.

Puts väck = magi?

Jodå, t.ex att man kan se himlen genom fönstren i fasaden redan innan fasaden börjar kollapsa.. det har du fått visat för dig flera gånger..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in