2018-08-24, 19:03
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Tror på allvar att det är Afs förtjänst att SD tappat i veckan. De har en stenhård turne.. Frågan är det om tyvärr gynnar Migrationsklövern gällande mandat.

Det får vi hoppas. AfS behövs i riksdagen asap, så frågan om återvandring blir aktuell. Det kommer den inte bli när SD ska kohandla med M.
Citera
2018-08-24, 19:26
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
Det blir SD i detta valet, det ABSOLUT viktigaste är att minimera chansen att MP eller Centern får något att säga till om.
Problemet i detta val är osäkerheten hur många procent AFS får.
3-3,5% är otroligt många bortkastade röster. Ingen påverkan alls på politiken, men kanske det som avgör hur lite/mycket makt SD får.
Bättre att maximera SD denna gång och sedan om 4 år så får AFS vara en blåslampa i röven på SD.

Det här sammanfattar det hela i ett nötskal för mig. När jag egentligen tänker igenom det hela så ligger jag närmre AfS än SD men SD måste krossa i det här valet annars finns det inget Sverige att tala om snart.
Citera
2018-08-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Det här sammanfattar det hela i ett nötskal för mig. När jag egentligen tänker igenom det hela så ligger jag närmre AfS än SD men SD måste krossa i det här valet annars finns det inget Sverige att tala om snart.

Det kommer inte finnas något Sverige att tala om utan återvandring, och det finns bara ett parti som driver det stenhårt. Nämligen AfS.
Citera
2018-08-24, 19:29
Medlem
Bogomils avatar
Bara AfS stannar på en demokratisk platform, så skulle jag välkomna dom i riksdagen (även om jag inte röstar på partiet denna gång).
Citera
2018-08-24, 19:36
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det kommer inte finnas något Sverige att tala om utan återvandring, och det finns bara ett parti som driver det stenhårt. Nämligen AfS.

Det där är en sanning med modifikation då SD också driver frågan. Som sagt så stödjer jag AfS och om de kandiderar i EU-valet nästa år så har de min röst, jag kommer även att gå på deras torgmöte nästa vecka samt SD's men i det här valet anser jag det vara viktigare att maximera SD's inflytande för att bereda väg för ett mer anti-kommunistiskt och nationellt val 2022.

Sen så är det som så att jag kanske politiskt egentligen ligger närmare NMR än både AfS och SD. Jag röstade t ex på Svenskarnas parti i landsting och kommunvalet senast.
Citera
2018-08-24, 19:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det där är en sanning med modifikation då SD också driver frågan.

...

Som sagt så stödjer jag AfS och om de kandiderar i EU-valet nästa år så har de min röst,

Citat:
Sen så är det som så att jag kanske politiskt egentligen ligger närmare NMR än både AfS och SD.

Det förklarar ju en hel del. Men du har givetvis rätt till att ha DIN politiska platform.
Citera
2018-08-24, 19:44
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det förklarar ju en hel del. Men du har givetvis rätt till att ha DIN politiska platform.

Känner jag dig eller varför citerar du mig om detta?
Citera
2018-08-24, 19:47
Medlem
Citat:
Det där är en sanning med modifikation då SD också driver frågan. Som sagt så stödjer jag AfS och om de kandiderar i EU-valet nästa år så har de min röst, jag kommer även att gå på deras torgmöte nästa vecka samt SD's men i det här valet anser jag det vara viktigare att maximera SD's inflytande för att bereda väg för ett mer anti-kommunistiskt och nationellt val 2022.

Sen så är det som så att jag kanske politiskt egentligen ligger närmare NMR än både AfS och SD. Jag röstade t ex på Svenskarnas parti i landsting och kommunvalet senast.

Att SD skulle driva återvandring är ju högst tveksamt. De vill utvisa utländska våldtäktsmän, men knappast något mer än så. Resten ska vara frivillig återvandring. SD har ju dessutom lagt ytterst lite fokus på detta, det är väl senaste månaden som de krystat fram något inlägg om återvandring på sociala medier. Notera Jimmies Almedalstal, eller att han förövrigt aldrig talar om återvandring. Helt enkelt pga att de inte driver den.

Jag förstår över huvud taget inte hur du tänker ifall du har dina sympatier nämare NMR men vill ändå rösta SD? Jag tror nästan du ljuger. "Bereda väg för ett mer anti-kommunistiskt och nationellt val 2022" - Varför? Vägen är redan beredd, tack vare att SD har varit i riksdagen i 8 år. I år är det AfS tur att göra entre.

Nu misstänker jag tyvärr att du, av någon anledning, redan har bestämt dig för att rösta SD, men om du verkligen ska gå o se på AfS's torgmöte så snacka med dem efteråt och säg hur du resonerar.
Citera
2018-08-24, 19:52
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Att SD skulle driva återvandring är ju högst tveksamt. De vill utvisa utländska våldtäktsmän, men knappast något mer än så. Resten ska vara frivillig återvandring. SD har ju dessutom lagt ytterst lite fokus på detta, det är väl senaste månaden som de krystat fram något inlägg om återvandring på sociala medier. Notera Jimmies Almedalstal, eller att han förövrigt aldrig talar om återvandring. Helt enkelt pga att de inte driver den.

Jag förstår över huvud taget inte hur du tänker ifall du har dina sympatier nämare NMR men vill ändå rösta SD? Jag tror nästan du ljuger. "Bereda väg för ett mer anti-kommunistiskt och nationellt val 2022" - Varför? Vägen är redan beredd, tack vare att SD har varit i riksdagen i 8 år. I år är det AfS tur att göra entre.

Nu misstänker jag tyvärr att du, av någon anledning, redan har bestämt dig för att rösta SD, men om du verkligen ska gå o se på AfS's torgmöte så snacka med dem efteråt och säg hur du resonerar.

Hej. Nej, jag ljuger inte alls. Om du tittar på min historik samt min signatur så kan du nog förstå det. Men visst nästa helg efter att ha varit på AfS torgmöte så kan jag återkomma. Det kommer att bli intressant att jämföra också då jag går på SD's torgmöte tidigare nästa vecka.
Citera
2018-08-24, 19:54
Medlem
Citat:
Hej. Nej, jag ljuger inte alls. Om du tittar på min historik samt min signatur så kan du nog förstå det. Men visst nästa helg efter att ha varit på AfS torgmöte så kan jag återkomma. Det kommer att bli intressant att jämföra också då jag går på SD's torgmöte tidigare nästa vecka.

Glöm inte att snacka med nån från partiet när torgmötet är klart. De brukar alltid stanna kvar en bit efteråt och snacka med folk som kommer fram. Det kan vara nyttigt för dig.
Citera
2018-08-24, 20:01
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Glöm inte att snacka med nån från partiet när torgmötet är klart. De brukar alltid stanna kvar en bit efteråt och snacka med folk som kommer fram. Det kan vara nyttigt för dig.

Beroende på hur stor chans det är att bli doxxad så kommer jag nog att göra detta, men nu tycker jag att det börjar bli lite löjligt med din uppmanande ton gentemot mig. Jag är så pass gammal och så pass nationell att jag besökt Midgård på den tiden det begav sig samt varit på samma pubar som Nya Tider redaktionen under den epoken.
Citera
2018-08-24, 20:32
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Beroende på hur stor chans det är att bli doxxad så kommer jag nog att göra detta, men nu tycker jag att det börjar bli lite löjligt med din uppmanande ton gentemot mig. Jag är så pass gammal och så pass nationell att jag besökt Midgård på den tiden det begav sig samt varit på samma pubar som Nya Tider redaktionen under den epoken.

Om du kallar dig själv för nationell så förstår jag ärligt talat inte hur du ens kan väga mellan SD och AfS. SD har varit bra för Sverige, med att vidga åsiktskorridoren en aning, men det är ingen slump att trogna SD-väljare går över till AfS.

Det här svarade Jeff Ahl från AfS (före detta riksdagsledamot för SD) på frågan hur AfS ser på ett samarbeta med SD
Citat:
Vi kommer samarbeta med SD, om de står upp för svenskarna och accepterar vår återvandringspolitik. Kommer vi in så kommer de goda krafterna i SD att kunna städa ut den lilla liberala klick som håller partiet i ett strypgrepp efter Jimmies sjukskrivning.
Citat:
Det ödmjuka fungerar inte längre, en spade är en spade. Jag vet vilka krafter som har kuppat partiet jag en gång tillhörde, annars hade jag inte bytt. Det finns goda krafter kvar i både partiledning och riksdagsgrupp. De gynnas inte av att någon är ödmjuk mot SD:s liberalisering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in