Det är lite tidigt att försöka spå hur det kommer gå för AFS i valet. Det är ett nytt parti och får nästan ingen uppmärksamhet så det är inte läge att gissa förrän i September när Facebook och Twitter kommer igång på allvar..
Ändå så gissar jag på att
AFS kommer att hamna på mellan 3 och 5%.
Kanske tippa in dem på 4,5% är lite optimistiskt?
Bakgrund: Flashback har många SD väljare. Många av dem verkar säga åt folk att inte kasta bort sin röst på AFS utan att hålla sig till SD.
En anledning varför en SD-anhängare skulle göra detta är för att de märker hur flera partikamrater från 2014 börjat gå mot AFS. De reagerar därför väldigt starkt och ropar högt att de skall ta sitt förnuft till fånga och rösta på SD istället för AFS.
Om en SD anhängare inte hört talas om någon som kommer rösta på AFS och har svårt att tänka sig att särskilt många kommer att göra det, så kan de också reagera, men då det inte uppfattas som någon större skada SD så blir det mer en diskussion om vad de är för idioter som inte sluter upp bakom SD nu när de har vind i seglen.
Jag tycker mig se ganska många i den första och mer oroliga gruppen. Det får mig att tro att AFS kan ha ett större antal intresserade än vad MSM och SD vill låtsas om.
I vanliga fall brukar jag inte göra prognoser med så dåligt underlag, men eftersom jag inte har tid att analysera det svenska valet närmare så får jag göra min gissning med mestadels inlägg på Flashback som urval.