Citat:
Ursprungligen postat av
elbrujo
Det där är en sanning med modifikation då SD också driver frågan. Som sagt så stödjer jag AfS och om de kandiderar i EU-valet nästa år så har de min röst, jag kommer även att gå på deras torgmöte nästa vecka samt SD's men i det här valet anser jag det vara viktigare att maximera SD's inflytande för att bereda väg för ett mer anti-kommunistiskt och nationellt val 2022.
Sen så är det som så att jag kanske politiskt egentligen ligger närmare NMR än både AfS och SD. Jag röstade t ex på Svenskarnas parti i landsting och kommunvalet senast.
Att SD skulle driva återvandring är ju högst tveksamt. De vill utvisa utländska våldtäktsmän, men knappast något mer än så. Resten ska vara frivillig återvandring. SD har ju dessutom lagt ytterst lite fokus på detta, det är väl senaste månaden som de krystat fram något inlägg om återvandring på sociala medier. Notera Jimmies Almedalstal, eller att han förövrigt aldrig talar om återvandring. Helt enkelt pga att de inte driver den.
Jag förstår över huvud taget inte hur du tänker ifall du har dina sympatier nämare NMR men vill ändå rösta SD? Jag tror nästan du ljuger. "Bereda väg för ett mer anti-kommunistiskt och nationellt val 2022" - Varför? Vägen är redan beredd, tack vare att SD har varit i riksdagen i 8 år. I år är det AfS tur att göra entre.
Nu misstänker jag tyvärr att du, av någon anledning, redan har bestämt dig för att rösta SD, men om du verkligen ska gå o se på AfS's torgmöte så snacka med dem efteråt och säg hur du resonerar.