2018-08-24, 16:55
Medlem
Dessa fester brukar spåra och kunna bli en hel del sex och jag hade hört att det ska vara riktigt grymt att ha sex på E så därför vi blev sugna. Men vill ju helst inte det ska stå skrivet i pannan bland folk man inte känner att man tagit droger utan mer som att man är glad och berusad av sprit så det kanske är dum ide.
Citera
2018-08-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shelbycobra
Dessa fester brukar spåra och kunna bli en hel del sex och jag hade hört att det ska vara riktigt grymt att ha sex på E så därför vi blev sugna. Men vill ju helst inte det ska stå skrivet i pannan bland folk man inte känner att man tagit droger utan mer som att man är glad och berusad av sprit så det kanske är dum ide.

Om en fest "spårar och slutar med en del sex" så låter det som de flesta går på MDMA.

Jag har varit bland folk flera gånger som är emot droger utan att de märkt något. Beror på hur bra man är på att hantera det.

Första gången skulle jag inte rekommendera det dock. Känslorna kommer ta över och det kommer synas! ;D
Citera
2018-08-24, 18:36
Medlem
Tar känslorna över mycket mer än efter ett par linor kokain?

Förstår att det är en omöjlig fråga för alla reagerar olika. Själv blir skärpt och skön på lagom med kokain antar att man inte blir det minsta skärpt på E?
Citera
2018-08-24, 19:15
Medlem
caecos avatar
Citat:
Tar känslorna över mycket mer än efter ett par linor kokain?

Förstår att det är en omöjlig fråga för alla reagerar olika. Själv blir skärpt och skön på lagom med kokain antar att man inte blir det minsta skärpt på E?
Absolut, det är en helt annan typ av rus. Man både uppför sig på ett mer "skevt" sätt och ser skevare ut. Kokain kan man utan problem snorta utan att folk märker det vid festtillfällen. Efter att ha tagit MDMA så är risken garanterat större att folk märker det på beteendet eller utseendet. MDMA är den drog som påverkar mina pupiller mest av allt jag provat, riktiga tefatspupiller.
Citera
2018-08-24, 21:37
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Absolut, det är en helt annan typ av rus. Man både uppför sig på ett mer "skevt" sätt och ser skevare ut. Kokain kan man utan problem snorta utan att folk märker det vid festtillfällen. Efter att ha tagit MDMA så är risken garanterat större att folk märker det på beteendet eller utseendet. MDMA är den drog som påverkar mina pupiller mest av allt jag provat, riktiga tefatspupiller.

Detta. Kokain skulle jag kunna ta på firmafesten. Men att ta MDMA på firmafesten skulle vara att begå socialt självmord. Även om jag kan kontrollera mig på det i den mån att fyllskallar på krogen inte märker något, så hade jag ändå tänkt efter två gånger innan jag tröck i mig det.
Citera
2018-08-24, 22:49
Medlem
Tack för svar bör nog välja ett annat tillfälle.

En sista fråga om de här, efter som folk verka tycka att man ska ta 100mg
Hur är det med mindre typ 50mg blir man lika skev eller händer inget alls
Nån som testat att ta så lite och sen dricka sprit. Blir det nån effekt alls?
Citera
2018-08-25, 00:14
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Tack för svar bör nog välja ett annat tillfälle.

En sista fråga om de här, efter som folk verka tycka att man ska ta 100mg
Hur är det med mindre typ 50mg blir man lika skev eller händer inget alls
Nån som testat att ta så lite och sen dricka sprit. Blir det nån effekt alls?

Jag personligen tycker det är väldigt kul att gå ut på 50-75mg. För mig (som har testat MDMA förr) blev det som att gå ut men jag var på SVINBRA humör och varje person jag träffade kändes lite "Ååh, det var EXAKT DIG jag ville träffa ute ikväll!". Så jag skulle rekommendera det starkt. Kom dock ihåg att det ändå sliter på serotonin så vill du uppleva en kväll på MD på riktigt inom en nära framtid är det inte att rekommendera.

Jag var/är ändå så pass erfaren att det gick att kontrollera sig utan att någon märkte. Har faktiskt ingen aning hur det är om man är ovan. En headsup bara.
Senast redigerad av Brossy 2018-08-25 kl. 00:31.
Citera
2018-08-25, 01:09
Medlem
JoeBidens avatar
Kan bara garva åt de ni säger om MDMA på fester där i princip alla endast förhåller sig till alkohol. Så sant... Har tagit MDMA på fester två gånger. Kan säga att det slår jävligt intressant. Man blir verkligen skev alltså, men om folk är fulla märker de ändå inte av något, isch. Några förstår för att de själva tagit förut, några hajar att något är fel men sätter inte riktigt fingret på det, majoriteten fattar ingenting.

Har dock varit på rätt blöta studentfester, inget mingel i någon medelklassvilla liksom.

Annars mina tips om att ta MDMDA på vanlig fest. De vanliga MDMDA tipsen gäller givetvis, men de kan man enkelt kolla upp.

1) Ta inte ensam, ta med polare. Åtminstone att du känner någon på festen som vet om att du tar och kan hålla reda på dig.

2) Sätt regler. En MDMA-upplevelse blir mycket bättre om man sätter upp regler för sig innan, även om de givetvis inte kommer hållas till punkt och pricka. Typ, max tre öl, ska max prata 10 min med bekanta (kan bli EXTREMT deep talk med bekanta man knappt känner), inga andra droger förutom gräs osv.

3) Ha känsla för tiden på kvällen och fyllenivån. Att droppa klockan 6 på kvällen är liksom en lika trist idé som att knapra sina piller 0400. Det är svårt att bedöma med fester ibland, men försök att timea MDMA-ruset med festens klimax och tiden där omkring.

4) Ha en utklädnad. Inte alltid möjligt beroende på tema/stämning på festen, men man har vunnit mycket i stealth bara genom att ha solglajor och en rolig hatt inomhus. Men beroende på fest.

5) Känn dig själv. Är du i normala fall en tyst och tillbakadragen person (även på alkohol) eller en som låter käften glappa? Visserligen skriver jag helt under på att man (till viss del) blir sig själv på MDMA, men ändå. Det kommer nämligen verka väldigt off om du agerar helt out of character. På MDMA kommer folk antingen uppfatta dig som dig själv till 110% eller att du beter dig som nån annan.

6) Spela aldrig med i några drickeslekar. Av förklarliga skäl kan du aldrig vinna.

7) Ha en backup plan. Ifall du känner att det blir för mycket eller om någon säger åt dig att du ser väldigt påverkad ut (och det typ är firmafesten eller kusinens studentmottagning, varför man nu skulle droppa där) och du har ett anseende att tänka på, lämna bara festen, whatever the reason. Du vill ändå njuta av ruset, så ha något inplanerat. Kan vara en annan fest, krogen, klubben (tänk dock på vakterna) käk, promenad, partner osv. Viktigaste är att inte tänka att du MÅSTE vara kvar på festen, oavsett hur skevt det blir.

8) Ha kul
Citera
2018-08-27, 15:56
Medlem
Testade E i helgen var lite skraj som vi pratat om innan så började med 50mg
Väntade ca 1 timme kände inte nått alls så tog 50mg till, efter ca 30 min kände jag av en del mest en lugn skön känsla men det höll inte i sig länge tycker jag ca 30min.
Men fick inget av den där feelingen av att man gillar allt och alla som jag läst om.
Måste man kanske ta mer för att komma dit?
Citera
2018-08-27, 16:18
Medlem
Citat:
Testade E i helgen var lite skraj som vi pratat om innan så började med 50mg
Väntade ca 1 timme kände inte nått alls så tog 50mg till, efter ca 30 min kände jag av en del mest en lugn skön känsla men det höll inte i sig länge tycker jag ca 30min.
Men fick inget av den där feelingen av att man gillar allt och alla som jag läst om.
Måste man kanske ta mer för att komma dit?

Lite beroende på hur mycket du väger så bör 100mg kännas. Men då gäller det ju att man vet att det är exakt 100mg man har stoppat i sig och inte höftat och litar på att pillret verkligen var 200mg för att din brorsas polares bästa kompis syster har sagt det..

Annars så kanske du drack en del samtidigt?
Citera
2018-08-27, 16:33
Medlem
WeraHBs avatar
Har tagit E/MDMA fyra gånger på fyra veckor, alltså en gång i veckan. Tar inga större doser utan en halv tablett och har 1-2 ggr tagit mer. Jag har aldrig fått några biverkningar. Så förutom att man är slut pga ingen sömn så har jag aldrig blivit deppig eller känt av något rent psykiskt.

Är jag naiv när jag tänker att jag inte blir påverkad av E på ett negativt sätt och kan fortsätta poppa? Jag har haft ett uppehåll i 2 veckor nu och har planer på att ta i helgen men också under en festival i slutet på september. I vinter har jag dock planer på att vara helt ren. Eller vad är det för biverkningar som kan komma, nu när jag inte känt något tidigare??
Citera
2018-08-27, 17:37
Medlem
Jo drack en del men tar de bort så mycket? Borde man alltså ta de typ nykter för att man ska känna av mer?

Du har helt rätt ang brorsans polare... jag har ju ingen aning om de faktiska innehållet

Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Lite beroende på hur mycket du väger så bör 100mg kännas. Men då gäller det ju att man vet att det är exakt 100mg man har stoppat i sig och inte höftat och litar på att pillret verkligen var 200mg för att din brorsas polares bästa kompis syster har sagt det..

Annars så kanske du drack en del samtidigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in